پاورپوینت کامل نقد و معرفی آسیب شناسی آموزش قرآن درسی مدارس ۱۸ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل نقد و معرفی آسیب شناسی آموزش قرآن درسی مدارس ۱۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل نقد و معرفی آسیب شناسی آموزش قرآن درسی مدارس ۱۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل نقد و معرفی آسیب شناسی آموزش قرآن درسی مدارس ۱۸ اسلاید در PowerPoint :

۶۳

این تحقیق به سؤالات زیر پاسخ می دهد:

الف) علل و عوامل افت تحصیلی درس قرآن چیست؟

ب) شیوه های قابل اجرا برای جلوگیری از افت تحصیلی کدام است؟

در شماره قبل به سؤال اول پاسخ داده شد و اکنون ادامه بحث؛

ب) شیوه های پیشگیری از افت تحصیلی در قرآن:

۱ عنایت معلمان محترم به آموزش علوم، به ویژه آموزش قرآن با توجه به فرمایش حضرت
علی(ع):

«اِنَّ اوضَعَ العِلمُ ما وَقَفَ علیه اللسانِ وَ رافِعَهُ ما ظَهَرَ فی الجَواره و
الارکان؛ کم ارزش ترین دانشها، دانشی است که بر «زبان» توفق کند، و والاترین دانش،
آن است که در اعضا و جوارح بدن آشکار شود»۱.

با توجه به این حدیث شریف و ظریف پی به این نکته خواهیم برد که تدریس قرآن نیز با
هدف افزایش دانستنیهای ذهنی، کم اهمیت ترین نوع آموزش است و بایستی به ایجاد مهارت
و تجربه که در اثر تمرین و تکرار به وجود می آید، عنایت نمود.

۲. توجه بر اصل (تقدم زبان آموزی بر سواد آموزی) به عنوان یکی از ارکان مهم آموزش
با استفاده از روش استماع.

حضرت علی(ع): «تَعلَّمَ حُسنَ الاستماعِ کَما تتَعَلَّمُ حُسنَ القولِ؛ بیاموزید
خوب گوش کردن را همان گونه که می آموزید خوب حرف زدن را»۲.

۳. پرهیز از آموزش قرآن به روشهای قدیمی که بر پایه تفکیک روخوانی، روانخوانی و
…بنا شده است و استفاده از شیوه «آموزش جامع قرآن» در تدریس.

ویژگیهای آموزش قرآن به روش جامع:

الف) تأکید این روش بر «تقدم زبان آموزی بر سواد آموزی است»:

چهار مهارت یادگیری، شامل: گوش دادن، گفتن، خواندن و نوشتن است. زبان آموزی بر دو
مهارت اولیه، (یعنی: گوش دادن و گفتن) تأکید داشته و این دو اصل مقدمه لازم و ضروری
دو مهارت بعدی می باشد.

ب) در آموزش جامع، روخوانی، روانخوانی، تجوید از یکدیگر جدا نمی شود؛ بلکه هم زمان
با یکدیگر آموزش داده می شود.

ج) در این روش به جای استفاده از اصطلاحات متعدد تجویدی: قواعد به زبان ساده و با
استفاده از روشهای نوین آموزش داده می شود.

د) روش تجوید عملی بیشتر مورد تأکید بوده و از گفتن قواعد تجویدی که بیشتر جنبه
تئوری دارند، خود داری می شود.

هـ) در این روش، قواعد در بین تلاوت قرآن، توسط دانش آموزان و یا پخش نوار به صورت
تلگرافی و در ۱۰ تا ۲۰ ثانیه گفته می شود و از تدریس مستقل قواعد قاعده گویی
خود داری می شود.

و) در این روش، لحن عربی و حتی لحن نوار (تقلید آهنگ نوار) مورد تأکید و پرسش قرار
می گیرد و شیوه های مختلف و کار آمد بهره مندی از نوار و فیلم در روند تدریس، آموزش
داده می شود.

ز) پیامبر اسلام(ص) عمر فرزند را بر سه دوره هفت ساله تقسیم فرموده اند:

هفت سال اول؛ دوره آقایی اوست. (یعنی بگذاریم فرزند، کودکی خود را بکند) در این
دوره آموزش انجام نمی گیرد؛ بلکه تأکید بر شناخت و ایجاد مهارتهای جسمانی و عاطفی و

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.