پاورپوینت کامل قرآن و دانش;قرآن دانی و معنادرمانی ۱۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل قرآن و دانش;قرآن دانی و معنادرمانی ۱۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل قرآن و دانش;قرآن دانی و معنادرمانی ۱۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل قرآن و دانش;قرآن دانی و معنادرمانی ۱۹ اسلاید در PowerPoint :

۴۷

در مقاله ای که در شماره گذشت تحت عنوان«قرآن دانی و معنا درمانی» به چاپ رسید، به بخشی از سخنان یک روان پزشک به نام دکتر فرانکل در مورد معنا درمانی و عملکرد او در این زمینه و مقایسه این سخنان و رفتارها با فرموده های قرآن پرداختیم،حال در این مقال،ادامه آن را می آوریم.

دکتر فرانکل در بخشی دیگر از کتاب خویش با عنوان «جوهر وجود» چنین می گوید:

«لوگوتراپی سعی و کوشش دارد که بیمار را کاملاً از وظیفه مسئولیت پذیری خودآگاه سازد؛ از این رو، این وظیفه را برعهده بیمار می گذارد که خود، «انتخاب » کند،انتخابِ این که در برابر چه کسی و چه چیزی تا چه حد مسئول است . لوگوتراپیست کم تر از هر روان درمان گر دیگر،معیارها و ارزش های خود را به بیمار تحمیل می کند و هرگز زیر بار این خواسته بیمار نمی رود که به جای او بر اریکه داوری بنشیند.این بر عهده بیمار است که تصمیم بگیرد،در برابر وظیفه ای که زندگی بر عهده او نهاده است ،پاسخ گوی چه کسی باشد؟ جامعه یا وجدان خویش ؟ اکثر مردم خود را مسئول و پاسخ گوی خداوند می دانند. آنان نه تنها خود را مسئول انجام وظیفه ای می دانند،بلکه بر این باورند که این خداوند است که این مسئولیت را برایشان تعیین کرده است .

کار لوگوتراپی نه تدریس است و نه موعظه .همان اندازه که از استدلال های منطقی دوری می کند، از پندهای اخلاقی نیز روی گردان است . در مقام مقایسه،کار لوگوتراپیست،بیش از اینکه شبیه یک نقّاش باشد،شبیه به کار یک چشم پزشک است.هر چه نقاش سعی دارد تصویر جهانی را که می بیند به ما منتقل کند،چشم پزشک می کوشد به ما امکان بیشتری دهد که جهان را آن گونه که هست ببینیم . نقش لوگوتراپیست،وسعت بخشیدن به میدان دید بیمار است ،تا آن جایی که «معنی» و «ارزش ها» در حیطه دید خودآگاه بیمار قرار گیرد».۱

نکته بسیار مهم دیگر،سخن مؤلّف کتاب فوق درباره نحوه عملکرد «معنادرمانی » است که وظیفه آن را تدریس و موعظه و تحمیل عقاید به بیمار و حتی تعریف کردن «معنی» و «ارزش » و مفاهیمی نظیر فداکاری ،استقامت و مانند آن نمی داند.بلکه نقش «معنا درمان گر» را وسعت بخشیدن به میدان دید بیمار می داند تا جایی که «معنی» و «ارزش ها» در حیطه دید خودآگاه بیمار قرار گیرد.این سخن در مقام فرضیه و نظر، سخنی زیبنده و ارزشمند است و آنچه مهم است،امکان وقوع آن در عالم خارج و توفیق معنی درمان گر و وسعت میدان عمل او در اجرای این روش بر طیف افراد است .از نظر ما آنچه جای هیچ شک و شبهه ای ندارد، عملکرد و اثری است که قرآن کریم در این زمینه و در مورد همه انسان ها،به نحو احسن و اکمل دارد.قرآن کریم به دلیل جامعیت و «نور» بودن خود، راه حلّ مشکلات را برابر دیدگان طالب نور و در حیطه دید خودآگاه وی قرار می دهد. حقیقتی که به گویا ترین شکل،در ایه ذیل و ایات دیگر آمده است:)أو من کان میتا فأحییناه و جعلنا له نورا یمشی به فی النّاس کمن مثله فی الظّلمات لیس بخارج

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.