پاورپوینت کامل فصلی برای گم شدن و پیدا شدن ۳۵ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل فصلی برای گم شدن و پیدا شدن ۳۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل فصلی برای گم شدن و پیدا شدن ۳۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل فصلی برای گم شدن و پیدا شدن ۳۵ اسلاید در PowerPoint :

۶

از نظر عامه مردم، شاید هنوز زود باشد که درباره فکر نوجوان و
فلسفه زندگی در نظر او سخن بگوییم. آنان اظهار می دارند که
نوجوان، هنوز کم سن و کم تجربه و با این گونه مسائل و امور، بیگانه
است. درحالی که از مختصّات دوران نوجوانی، رشد ذهنی و بارور
شدن توان عقلی است. نوجوان که در گذشته ای نه چندان دور، از
جهت عقل و خرد، کودکی تسلیم بود و قدرت، استدلال نداشت،
اینک در شرایطی است که می تواند عقلانی بیندیشد و حسن و قُبح
را از یکدیگر تمییز دهد و زشت و زیبا را از هم بازشناسد. او
می خواهد از رمز و راز امور و از اسرار و فلسفه حیات، سردرآورد.
نوجوان، اهل عقل و استدلال می شود و به همه چیز، با دیده عدم
اعتماد می نگرد تا وقتی که حقیقت بر او ثابت شود و در این امر، تا
جایی پیش می رود که برخی گفته اند دچار «مالیخولیای استدلال»
می گردد.

رشد «خود»، توسعه اندیشه چراجویی و گسترش توان استدلال
از یک سو و تحوّلات زیستی ـ جسمانی و بیداری غرایز از سوی
دیگر، نوجوان را وادار به کشف خود و هویّت خویش می سازد. آنچنان
که گاهی اوقات، دور از جمع خانواده و دیگران در خود فرد می رود و
درباره خود می اندیشد که کیست؟ و چه رمز و رازی برای آفرینش او
وجود دارد؟ و چرا در چنین وضع و شرایطی دست و پا می زند؟! او
پیوسته در این اندیشه است که چه چیز برای او مهم و چه چیزی
پربها و ارزشمند است، تا از آن برای شکل دهی شخصیت و رشد
خود استفاده کند.

هویّت چیست؟

اریک اریکسون، هویّت را به صورت یک احساس نسبتا پایدار
از یگانگی خود تعریف می کند. یعنی علی رغم تغییر رفتارها، افکار و
احساسات، برداشت یک فرد از خودش همواره مشابه است. علاوه بر
این، او می گوید این احساس که «ما چه کسی هستیم؟» باید با
نگرشی که دیگران نسبت به ما دارند، نسبتا همخوان باشد. این
مسئله، اعتقاد اریکسون را به اهمیت رابطه بین خود و جامعه به
روشنی می رسانَد.

فرآیند شکل گیری هویّت

از مسائل مهم در شکل گیری شخصیت نوجوان، مسئله کشف
خود و هویّت خویش است. من کیستم؟ به کجا تعلّق دارم؟ به کجا
می روم؟ این سه سؤال و سؤالاتی از این دست، مظهر جریان
هویّت یابی نوجوان است.

اِریکسون، تشکیل یک هویّت شخصی منسجم را نتیجه مثبت
نوجوانی و بی هدفی یا آشفتگی نقش (یعنی اینکه نوجوان نداند
واقعا کیست) را نتیجه منفی نوجوانی می دانست. دو مؤلّفه اصلی
هویّت، عبارت اند از: پیدا کردن یک «هویّت شخصی» و دست
یافتن به یک «ایدئولوژی شخصی» ؛ یعنی دست یافتن به
ارزشهای کلیدی و محوری، اعتقادات معنوی و برقراری پیوند با
خانواده و اجتماع.

هویّت، جنبه های متعددی دارد از جمله: شخصی، دینی، شغلی،
میان فردی و نژادی ـ قومی. ممکن است یکی از این هویتها در فرد،
تشکیل شود و یکی دیگر نشود.

حالات و وضعیتهای هویّت

هویّت یابی به دو متغیّر بستگی دارد: اکتشاف (که گاهی به آن،
بحران می گویند) و تعهّد. در دوره اکتشاف، نوجوان به شدّت با
جنبه های مختلف هویّت خویش رو در رو می شود و آنها را زیر سؤال
می برد. تعهد با تصمیم داشتن یا نداشتن، رابطه دارد. نوجوانان از
لحاظ میزان بحرانی که تجربه می کنند یا تعهدشان با هم فرق
دارند. یکی از محققان این حوزه به نام جیمز مارسیا، بر اساس
بحرانها (اکتشاف) و تعهدها، نوجوانان را به چهار گروه تقسیم کرده
است. چون بین وضعیت هویتی و برخی نگرشها و رفتارها رابطه
وجود دارد، بد نیست هر یک از این چهار وضعیت را دقیق تر بررسی
کنیم.

الف . پخش شدن هویّت: کسی که هویّت «پخشی» دارد،
ممکن است راههای مختلف را کشف کرده یا نکرده باشد ؛ ولی
تعهدی ندارد و هم اکنون هیچ هویتی در وی در حال شکل گیری
نیست. کسانی که هویّت پخش شده ای دارند، ممکن است عملاً
دنبال تعهد نباشند و از وضعیتهای شاق و پر زحمت، فرار کنند. آنها
نمی خواهند یا نمی توانند متعهّد باشند. این افراد، ظاهرا بی هدف،
گوشه گیر، سرگردان و آشفته اند و احساس پوچی می کنند. برای آنها
برنامه ریزی دشوار است و نمی توانند تصمیمات محکمی بگیرند.

این گروه از مردم به همسالان خود، خیلی وابسته اند و معتقدند
کنترلی بر اوضاع ندارند. همرنگی مفرط آنان با انتظارات گروه،
باعث می شود که از لحاظ فردی، خیلی رشد و کمال نداشته باشند.

پخش بودنِ هویّت، علامت اختلال روانی نیست. این وضعیت
فقط وقتی به یک مشکل تبدیل می شود که شخص مورد نظر،
نوجوانی را بدون آزمودن تعهّدها سپری کند. غالبا قبل از تشکیل
یک هویّت منسجم، یک دوره پخشْ بودنِ هویّت، عادی است. در
واقع دو نوع «پخش بودنِ هویّت» داریم: مداوم و موقّت.

ب . مختومه شدن هویّت

: گروهی که هویّت مختومه ای دارند
از نوجوانانی تشکیل می شود که دچار بحران نشده اند ؛ آنها راههای
گوناگون را کشف نکرده اند و تعهدی هم حس نکرده اند. تعهدهای
این نوجوانان، ناپخته است. آنها سخت با والدین خود، همانند
سازی می کنند. برای مثال، برخی از آنها به این دلیل شغل پدرشان
را ادامه می دهند که همیشه از آنها انتظار می رفته همین کار را
بکنند. آنها حق نداشته اند ـ یا به خودشان حق نداده اند ـ راههای
دیگر را برگزینند.

افرادی که هویّت مختومه ای دارند، در مورد برنامه های آینده
خویش بسیار مطمئن هستند و وقت چندانی صرف بررسی خویش
و خودکاوی نمی کنند. هویّت مختومه می تواند آرامش بخش باشد و
باعث شود همسالان نوجوان مزبور به او غبطه بخورند. در ضمن،
این گروه از نوجوانان، مسیر مشخصی در زندگی دارند. با این حال
برای رسیدن

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.