پاورپوینت کامل جوان و نوگرایی ۳۸ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل جوان و نوگرایی ۳۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل جوان و نوگرایی ۳۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل جوان و نوگرایی ۳۸ اسلاید در PowerPoint :
۱۶
نوگرایی ، تجدّد ، نوآوری و اصلاح ، واژه های مطلوب و آرمانیِ
بسیاری از انسان های عصر ما ، بویژه جوانان به شمار می آیند .
نوگرایی بیش از هر چیز ، فرهنگ و ارزش های اجتماعی را
تحت تأثیر خود قرار می دهد .
فرهنگ ، نظامی از ارزش ها ، اعتقادات و آداب مشترک افراد
اجتماع است که از طریق آنها ، انسان ها به جهان خود معنا
می دهند و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود . در این دوران
که ما سال های نخستین قرن بیست و یکم را می گذرانیم ، به
دلیل ظهور روش های نوین ارتباطات و جابه جایی انسان ها و
ایده ها ، با مفهوم چندگانگی فرهنگی مواجه هستیم . این
چندگانگی فرهنگی ، به صورت اختلاط میان فرهنگ ها یا جذب
یک فرهنگ از سوی فرهنگ دیگر شکل می گیرد . امروزه تمام
فرهنگ های جهان ، گرفتار نوعی دوگانگی هستند : از یک سو
گرایش به جهانی شدن دارند و از سوی دیگر در موضع دفاع از
ارزش های ملی خود هستند . جوان ایرانی هم از طرفی بی قرار ،
در جستجوی ارزش های جهانی است و از طرف دیگر ، به
معیارها ، رفتارها و هنجارهای سنتی خود ، دل بسته است .
تأثیر سنین جوانی بر نوگرایی
جوانی ، دنیای تحول ، تغییر و بحران است . تحولات جسمی و
غریزی ، سبب بروز تحولات روحی و دگرگونی عواطف و
تغییرات است . جوان ، دائماً احساس دگرگونی و نیاز به تغییر
دارد و این تغییر ، در مشی و اندیشه و نگاه او ، در آرایش و
پوشش او ، و حتی در رفتارها و برخوردها و روابط او به چشم
می خورد . جوان ، آرمان خواه و تجدّد طلب است .
جوانی ، سنّ توقّعات جدید و حتی پرتوقّعی هاست . شرایط
درون و آشوب ها و توفان ها ، جوان را وامی دارد که خواسته های
نویی را مطرح سازد و از این طریق ، شعله و التهاب درون را فرو
نشاند . او نوخواه است و به دنبال زرق و برق هاست . مُدگرا و به
دنبال سنّت شکنی هاست و این ، خود ، سببی برای بروز اختلاف
بین طبقه جوان و سالمندان است و بسیاری از درگیری ها بین
این دو گروه از همین جا ناشی می شود؛ درگیری هایی که از آن ،
عمدتاً به «گُسست نسل ها» یاد می شود .
جوان براساس ذوق و رغبت خویش ، شخصیتی نوخواه دارد
و بدین خاطر ، هر جدیدی دل او را می رباید . لباس های نو ،
کفش های جدید ، وسایل و ابزارهای تازه ، او را به خود جذب
می کند و زرق و برق ها او را می بلعند .
جوان می خواهد معروف و مشهور باشد و همه او را بشناسند .
دوست دارد حرف های نو بزند؛ اخبار جدید عرضه کند و حتی
نوآوری هایی در سخن ، رفتار و عمل داشته باشد . خواستار ابداع
و اختراع است تا در سایه آن ، سرِ زبان ها بیفتد . او حتی گاهی
خیال اصلاح جهان را در سر می پروراند و دوست دارد دنیا را
براساس خواست و رأی و نظر خود اصلاح کند و . . . البته آرزو ،
بر جوانان ، عیب نیست و بسا کسانی که آرزوهای جوانی خویش
را حفظ کرده و جهان را تغییر داده اند !
جوانان و شیوه زندگی جدید
جوانان بیشترین تأثیر از دنیای متجدّد را از رهگذر آن چیزی
می پذیرند که می توان آن را شیوه زندگی جدید (مُدرنیته) نامید .
این شیفتگی نسل جوان نسبت به شیوه زندگی جدید ، پدیده ای
جهانگیر است و در واقع ، موجب شده است که جوانان سرتاسر
دنیا ، به آزادی کامل از قید و بند سنّت ها و اصولی بیندیشند که
طیّ زنجیره طولانی نسل ها ، از نسلی به نسل بعد رسیده است .
امروزه اشتیاق جوانان به شنیدن موسیقی پاپ و پوشیدن
لباس های جدیدی که زبان حال میل به آزادی از قید و بندها و
تحرک و تکاپو و اعلام استقلال یک تنه از قید ضوابط و
معیارهای اجتماعی است ، کاملاً واضح است . کشش جوانان به
طرف اتومبیل های پرسرعت و انواع تفریحاتی که در فیلم ها و
سایر سرگرمی های غرب دیده می شود نیز کاملاً مشهود است .
بسیاری از جوانان پا در رکاب سفر می گذارند ، بدون آن که بدانند
به کجا می روند . بسیاری از این مسحورشدگان ، جوانانی هستند
که آماج القائات بی امان رسانه های جمعی تبلیغ کننده ارزش های
فرهنگی جهان مدرن بوده اند .
مُدگرایی در جوانان
مُد ، الگویی فرهنگی است که برای مدّت زمان کوتاهی در
جامعه رواج پیدا می کند . اصل تنوّع طلبی ، در بین جوانان ، ریشه
روانی دارد و باعث گرایش آنها به سمت پدیده ای به نام مُد
می شود . این پدیده ، اگر هدایت شده باشد ، می تواند باعث نشاط
و سرزندگی در جامعه شود؛ ولی هرگاه به حال خود رها شود ،
باعث نفوذ فرهنگ بیگانه و به خطر افتادن فرهنگ خودی
خواهد شد.
در عصر ما ، خواه ناخواه ، دهکده جهانی ، حداقل در حوزه
فرهنگی ، در حال شکل گیری است و فرهنگ امریکایی در حال
تحمیل کردن خود به سراسر دنیاست ، به طوری که حتّی باعث
نگرانی کشورهای اروپایی هم شده است . کشور ما نیز با اکثریت
جمعیت جوان ، به طور ویژه در معرض خطر امواج جهانی سازی
قرار دارد و مُدگرایی ، به واقعیتی انکارناپذیر در بین جوانان
جامعه ایرانی تبدیل شده است .
نقش رسانه ها در رواج مُد و الگوهای جدید برای
جوانان
یکی از ویژگی های اساسی شیوه زندگی جدید ، نفوذ رسانه های
جمعی است . همین رسانه های جمعی هستند که قهرمان
فرهنگی خلق می کنند و نظریات مردم را در مورد امور و مسائل
سیاسی و اجتماعی و حتی خود واقعیت (در جهاتی که مورد
نظرشان باشد) شکل می دهند . به مدد نقش فراگیر رسانه ها ،
تحوّل ، شتاب روز افزونی می گیرد . این آهنگ شتابناک تغییر و
تحوّل را می توان در مُد لباس ها ، رفتارهای ظاهری در زندگی و
حتی در هنر جدید دید که هر کدام عملاً هر چند سال یک بار (و
در مورد مُد لباس ها ، هر سال) تغییر می کنند . این مُدها فقط
شامل لباس نمی شوند بلکه اندیشه و هنر و حتی گویش و نوع
گفتار را نیز در بر می گیرند .
اگر بخواهیم نمونه ای از تأثیر رسانه در فراگیر شدن یک مُد یا
الگوی عمومی را بیان کنیم می توان به تأثیر سریال شب های
برره بر رفتار و گویش جوانان اشاره کرد . صرف نظر از تأثیرات
مثبت یا منفی این سریال ، در حال حاضر ، استفاده از گویش
برره
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 