پاورپوینت کامل پیشنهادهایی درباره اصلاح حوزه های علمیه ۳۷ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل پیشنهادهایی درباره اصلاح حوزه های علمیه ۳۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل پیشنهادهایی درباره اصلاح حوزه های علمیه ۳۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل پیشنهادهایی درباره اصلاح حوزه های علمیه ۳۷ اسلاید در PowerPoint :
۳۲۳
محضر گرامی آقایان….
پس از عرض سلام
با نبود فرصت کافی، به طور شتابزده مسائلی در باره اصلاح حوزه ها به ذهن رسید که تقدیم می شود:
۱ . ضرورت تخصصهای گوناگون در حوزه.
۲ . ضرورت امتحان در حوزه، امتحانی که پایه های درسی و علمی و امتحانی موجب امتیاز در حقوق و طبقه بندی حوزوی شود و داشتن دوره های تجدیدی و مردودی و سرانجام اخراج کسانی که انگلهای حوزه اند و جز استفاده از حقوق و مزای، کاری، ندارند.
۳ . تدریس علم اخلاق، به صورت رسمی و در چند مرحله: حدود ادبیات، حدود سطح و حدود خارج.
۴ . اخراج کسانی که ناشایستگی تربیتی و اخلاقی دارند و با تذکّر و هدایت تغییر راه نمی دهند.
۵ . رشته های گوناگون چون اقتصاد، علوم سیاست، روان شناسی و تربیت، جامعه شناسی تاریخ (با متد جدید) و… در متن حوزه وارد شود و اجباری باشد و از مواد امتحانی حوزه و موجب امتیاز.
۶ . مسائل کلی جامعه بشری، چون: سیاسی و اقتصاد به طور کلی، قدرتهای مسلط بر جهان، بلوک و بلوک بندیها مذاهب و مکاتب عمومی موجود، به صورت اجمالی و فشرده و به گونه معلومات عمومی به همه افراد در حوزه تدریس و آموزش داده شود.
۷ . پس از اطلاعات تخصصی گوناگونان و طبقه بندی شدن طلاب از لحاظ تخصصهایی که دارند، ورود عمیق و دقیق و جامع و گسترده در روایات و شناخت حقایق مطرح شده در احادیث.
۸ . آموزش شیوه های تبلیغ با زبان و قلم و به طور کلی شیوه های نشر فکر نو.
۹ . آموزش شیوه های تبلیغ، اجباری شود و در متن حوزه قرار گیرد و موجب امتیازهایی باشد، چون امتیازهای حقوقی و…
۱۰ . وضعیت پرداخت حقوق آبرومند باشد و شیوه های معمول بسیار بد و ضد شخصیت است، چاره ای بیندیشند. بانک و شماره حساب و مثل همه خلق حقوق بگیر و…
۱۱ . شناسایی افراد استثنایی و فوق العاده و رسیدگی کامل به آنان و حلّ مشکلات معیشتی و اقتصادی آنان، تا جذب جاها و کارهای دیگرنشوند، یا وقت و استعداد فوق العاده خود را صرف هزینه زندگی و مشکلات اقتصادی نکنند و….
۱۲ . اخراج اجباری افرادی که سنینی از آنان گذشته و در حوزه رشدی ندارند و جزو حاشیه نشینها هستند. این طبقات، به مناطق محتاج به روحانی و مبلغ از روی اجبار، اعزام شوند.
۱۳ . اجبار به تبلیغ و اعزام اجباری به مناطق محتاج به تبلیغ در همه وقت، بویژه در ماههای مناسب تبلیغ، چون دوره های تبلیغی در جبهه که نوبتی و مرتب بود.
۱۴ . آموزش زبان به گروههای مبلغ، نه تنها زبانهای رایج دنیا چون انگلیسی و… بلکه زبانهایی که گه گاه ۵۰ تا صد میلیون با آن گفت و گو می کنند و توجه به مناطق تقریباً ماده خام جامعه بشری، چون برخی مناطق افریقا.
۱۵ . تهیه و تدارک نوشته هایی که زیر نظر چندین گروه متخصص حوزوی و دانشگاهی تهیه شود که بسیار فشرده گویا و موجز (و از نظر چاپ ساده) باشد و در سال به کشورها و مناطقی از عالم که نیاز به آنهاست و معرفی اسلام و مبانی قرآن، چون بسیاری از مناطق افریقا که عجیب (کتابهای خوب و استوار و ساده و به زبانهای رایج آنها) تأثیری عمیق دارد و این کار را تبلیغ بدانند و بهترین نوع تبلیغ.
۱۶ . تدریس تفسیر در حوزه، به طور رسمی.
۱۷ . تدریس نهج البلاغه در حوزه، به طور رسمی، برای گروهها و سنین معینی.
۱۸ . تدریس صحیفه سجادیه در حوزه و معرفی حقایق این کتاب جاودان الهی، بشرطها و شروطها و از جمله شروط این که مدرسان این کتاب، خود، از حقایق این کتاب اطلاعی داشته باشند و از تنوع مسائل مطرح شده در آن و به زبان دعا آگاه باشند و تنها به شروح گذشته و قدمایی آن بسنده نکنند و بدانند که اقتصاد، تربیت، عرفان، جامعه، فرد و… و مسایل حیاتی انسان در آن مطرح است.
۱۹ . علم کلام جدید در حوزه تدریس شود و علم کلامهای گذشته به صورت تاریخ علم کلام مطرح گردد.
۲۰ . رشته ای شدن اجتهاد و فقه. کسی که از اقتصاد، سیاست و… مسائل نو جامعه بشری خبر ندارد، چگونه می خواهد احکام این موضوعات و مسائل مستحدث را از مبانی و اصول استخراج و استنباط کند.
پیرو این مطلب، توجه دادن حوزویان به این که بسیاری از مسائلی که در گذشته مطرح بوده و الان در جامعه های بشری نیز مطرح است، در واقع و در حقیقت، از مسائل مستحدث است و تنها در صورت و نام همان گذشته اند، چون مسائل کارگری، بازرگانی، صنعت، پول و… .
۲۱ . تشکیل گروه فتوا. هر مفتی در رشته خود فتوا بدهد و موضوعاتی را که نمی داند اظهار نظر نکند.
۲۲ . یا مجتهدان متخصص در رشته های گوناگون، فتوا بدهند و به بنظر یک نفر برسد و او که در نوع مسائل اعلم است، بر آن نظریات صحّه بگذارد و مشکلات تقلید از یک فرد، بدین گونه ها حلّ شود.
۲۳ . تشکیل گروههای روحانی، مبلغ، نویسنده و… بدون لباس و در صورت مردم معمولی در داخل و خارج….
۲۴ . ایجاد تورهای مسافرتی برای طلاب در سنین و دوره های خاص، به تمام دنی، برای کسب تجربه و شناخت جامعه های امروز.
۲۵ . در اعزام مبلغ و روحانی به هر سوی از عالم، حتی داخل روستاها و شهرهای کشور، تحقیقات و بررسیهای مقدماتی، توسط سازمان یا افرادی انجام گیرد و بصورت جزوه هایی نوشته شود. و در دسترس گروه روحانی قرار گیرد. زمینه های آداب رسوم، افکار، نقطه ضعفه، نقطه قوته، شرایط اقلیمی، وضعیت اقتصادی و… تا تبلیغ و عملکرد حوزویان در نواحی گوناگون، برابر با شرایط و زمینه ها و نیازها باشد.
۲۶ . برای شناخت زمینه های کاری حوزه در بیرون از حوزه (داخل یا خارج کشور) از بررسیهای سازمانها و دوائر مربوط، می توان استفاده کرد; مثلاً از سفارتخانه ه، جهاد سازندگی، وزارت امور خارجه، خانه های فرهنگی و….
۲۷ . ورزش و دست کم دوی اجباری و صبحگاهی در مدارس طلبگی.
۲۸ . تشکیل گروههای طلبگی نیمه وقت، از گروههای آماده و تدارک کلاسهای تدریس علوم حوزوی برای آنان.
۲۹ . طلبگی در مدارس زنان باید حساب
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 