پاورپوینت کامل مصاحبه با حجه الاسلام والمسلمین محمد علی تسخیری ۳۸ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل مصاحبه با حجه الاسلام والمسلمین محمد علی تسخیری ۳۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مصاحبه با حجه الاسلام والمسلمین محمد علی تسخیری ۳۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل مصاحبه با حجه الاسلام والمسلمین محمد علی تسخیری ۳۸ اسلاید در PowerPoint :
۵۹
حوزه : با سپاس از حضرت عالی که مصاحبه با مجله ما را
رساندم .
در حوزه نجف ,از محضر آیات عظام : مرحوم حکیم , حاج شیخ مجتبی
لنکرانی , حاج شیخ صدر بادکوبه ای , خویی و شهیدصدر بهره بردم . در
حوزه قم , در نزد حضرات آیات : گلپایگانگی , میرزا هاشم آملی و وحید
خراسانی تلمذ کرده ام .
تاکنون , در دانشگاههای گوناگونی تدریس کرده ام و بر حدود بیست تز
فوق لیسانس نظارت داشته ام .
در حوزه علمیه نیز, موضوعاتی از قبیل : منطق , فلسفه ,اقتصاد و
ادبیات را تدریس کرده ام .
در زمینه مسائل اسلامی , کتب و مقالاتی نوشته ام که
برخی از آنها به زبانهای خارجی ترجمه شده است .
علاوه بر سفرهای تبلیغی که از گذشته داشته ام ,از سال ۱۳۶۱ معاونت
روابط بین الملل سازمان تبلیغات اسلامی را بر عهده دارم که در همین
راستا در کنفرانسهای متعددی از طرف جمهوری اسلامی ایان شرکت کرده ام .
اخیرا هم به سمت معاونت روابط بین الملل دفتر مقام معظم رهبری انقلاب
منصوب شده ام .
بهترین کاری که انتظار دارم , سبب تقرب الی الله گردد, تفسیر مشترکی
است که با جانب آقای نعمانی با توصیه مرحوم شهید محمدباقر صدر, به
آن پرداخته ام .
حوزه : درباره نقش تبلیغات واهمیت آن , بویژه در دوران معاصر,
توضیح دهید.
استاد:امروز, کسی دراهمیت و نقش تبلیغات , تردیدی ندارد, ولی
برای درک اهمیت موضوع و گستردگی آن , موارد زیر را باید به خاطر
داشته باشیم :
۱. هراندیشه وایده ای , تنهااز طریق تبلیغات است که به ذهن
دیگران انتقال می یابد بنابراین تبلیغات ابزارانتقال تمدنها و
اندیشه هاست .
۲. تبلیغات , علاوه برانتقال اصل هرایده ای ,از جهت زدودن
هرگونه ابهام و نیز رسوخ اندیشه در جانها و نمایاندن آن , به مثابه
حقیقتی نزد دیگران , عمل می کند.
۳. نیروهای اهریمنی ,امروزه , غولهای تبلیغاتی , چون : رادیو,
تلویزیون , مطبوعات , خبرگزاریهای بین المللی و… را دراختیار دارند
و روزانه , بیش از چهل ملیون کلمه منتشر می کنند که جملگی در جهت
اهداف شوم استکباری و مسموم ساختن فضای تنفسی جهانیان است . واین
چیزی است که رویارویی جهانی مسلمانان را به شکلی مناسب , بااین یورش
می طلبد.
۴. عناصر منحرف و نقطه مقابل اسلام ناب محمدی , به گونه های مختلفی ,
چون : وهابیت , بهائیت , قادیانیه و… تلاش می کنند, تا حقیقت را مخدوش
و واژگونه جلوه نمایندازاین روی رسانه های اسلامی واصیل بایستی به
طور گسترده با آنها به مقابله برخیزند.
وقتی که به همه این مسائل وابعاد وسیع آن توجه کنیم , به اهمیت
عظیم تبلیغات اسلامی در دوران کنونی پی خواهیم برد.
حوزه : با توجه
به پیشرفت وسائل تبلیغ و شیوه های گوناگون آن , آیا روش سنتی حوزه را
درابلاغ معارف وارزشهای والای اسلامی به نسل امروز کافی می دانید؟
لطفا کاستیها و نواقص آن را بیان بفرمایید.
استاد: روش کنونی حوزه های علمیه , درا مر تبلیغات , برای قشر معین و
محیط خاصی دارای نکات مثبت و شاید بگوییم : برای این چنین محیطهایی
ضروری است ولی اگر به جهانی بودن اسلام , بیندیشیم و بخواهیم انقلاب
اسلامی را در گستره وسیعی مطرح کنیم ,این گونه تبلیغات , چه از حیث
شکل و چه از حیث محتوا, بسیار ضعیف و محدوداست . جهان اسلام
انتظاراتی دارد که باید برآورده بشود. توده های مردم , در سرتاسر جهان
باید تغذیه فکری بشوند. دشمنان انقلاب اسلامی کینه توزانه در تلاشند
باید با آنان به طور جدی مقابله بشود و… بااین همه مسوولیت روش
تبلیغاتی وابزاری که ما در دست داریم , بی اندازه نارساست . حوزه های
علمیه , هنوز نمی تواند و قادر نیست , تنها جهان تشیع را تغذیه فکری
بکند, جهان اسلام , بااین گستره وسیع جای خود دارد.
هنوز, مناطقی وجود دارد که میلیونها تن از پیروان اهل البیت[ ع] در
آن ساکنند ولی , حتی یک مبلغ هم ندارند!
افزون براین , مبلغین موجود نیز, به گونه مساوی و متناسب با
مناطق تقسین نشده اند. در یک منطقه , گاهی تراکم پیش می آید. در صورتی
که در همان زمان مناطق وسیعی از داشتن مبلغ محروم هستند.
روشهای تبلیغی نیز, غیر علمی است . برنامه های تبلیغی هماهنگ و
تنظیم شده کوتاه مدت و بلند مدت نداریم .
معتقدم که مااز نیروی تبلیغی بزرگی برخورداریم , ولی بخش اعظم آن ,
بدون استفاده مانده است .
اولا,از قدرت علمی بسیار نیرومند برخورداریم .
ثانیا, آیین و مکتبی واقعگرا و جهانی داریم که می تواند توده های
انقلابی را به حرکت درآورد و دگرگون سازد. در عین حال , چون با فطرت
توده ها هماهنگی دارد, می تواند مفاهیم وارزشهای انسانی را به بهترین
شکل مطرح سازد.
ثالثا,از توان مادی وامکانات فراوان نیز بهره مندیم .
رابعا, در سطح جهان و در هرجا, طرفدارانی داریم که قلبشان همراه
انقلاب اسلامی می تپد و در جهت تحقق هدفهای عظیم آن تلاش و کوشش پی گیر
دارند. علاوه بر همه اینها,اعتقاد راسخ داریم که تاییدات خداوندی
را پشت سر خود داریم .
هوالذی ایدک بنصره و بالمومنین .
ولی با تمامی اینها, درشگفتم که چراازاین همه امکانات واین همه
عناصر سازنده و برگهای برنده استفاده نمی کنیم ؟
معلوم نیست چرا هنوز برخی از
ما, در حوزه , در سطح یک روستا و محله می اندیشیم و نمی خواهیم جهانی ,
فکر کنیم ؟
چرا بعضی خود را درگیر مسائل پیش پاافتاده والقاب و عناوین
بی محتوا کرده اند و جالب این که تصور می کنند که بااین اعمال به مذهب
اهل بیت[ ع] و پیروان ایشان خدمت می کنند؟ حال آن که مناطق وسیعی از
جاهایی که پیروان اهل بیت[ ع] حضور دارند, براثر یورش مزدوران
استکبار, رو به تباهی و فروپاشی است ؟
و چرا برخی از کتابها, فقط برای نیاز حوزه علمیه چاپ می شوند, در
حالی که درخواستهایی برای آنهااز سوی مراکز جهانی و کتابخانه های
بزرگ وجود دارد و جهانیان تشنه دریافتشان هستند؟ به عنوان مثال :
کتاب[ الخلاف] شیخ طوسی[ ره
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 