پاورپوینت کامل مبانی فسلفه سیاسی ۳۵ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل مبانی فسلفه سیاسی ۳۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مبانی فسلفه سیاسی ۳۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل مبانی فسلفه سیاسی ۳۵ اسلاید در PowerPoint :

سیاست مدن مدنیت تمدن

در فلسفه اسلامی اصطلاحی که برای سیاست و فلسفه سیاسی و علم سیاست بکار گرفته شده است( سیاست مدن) است که بخشی از کل فلسفه را تشکیل می دهد. مدن جمع مدینه به معنی شهراست و بنابراین سیاست مدن به معنی تدبیرامور شهرها و جوامع است. محتملا علت بکار گرفتن اصطلاح سیاست مدن بخاطر تاثر فلاسفه اسلام از تفکرات سیاسی و فلسفه سیاسی قبل ازاسلام مخصوصا فلسفه یونان است. در یونان باستان کلمه ای که بر شهراطلاق می شود پولیس police بود که تقریبا معادل cite و CITY است که واحد جغرافیائی اجتماعی و سیاسی حکومت در یونان باستان بود. به همین جهت اصطلاح سیاستمدار در زبان های معاصر اروپائی که پولیتیشن POLITICIAN است نیزاز ریشه همان کلمه پولیس بمعنی شهر است. این رابطه تا حدی در مورد کلمه CITY شهر و CITIZEN شهروند نیز رعایت شده است. بنابر این سیاست در یونان باستان بمعنی تدبیر امور شهر بود POLTIC و سیاستمدار متخصص درامور شهری بود ۰ POLITICIAN بنابراین مدنیت و سیاست مدن تا حد وسیعی معادل اصطلاح اصلی یونانی است و کلمه تمدن نیز ریشه است. البته در زبانهای اروپائی معاصر به علت تاثر وسیع آنهااز دو زبان یونانی و لاتین بین دو کلمه POLITIC یعنی سیاست مدنیت سیاست مدن که از ریشه POLITCE یعنی شهر که از زبان یونان باستان اتخاذ شده است بین کلمه سیویلیزیشین CIVILIZATION یعنی تمدن که از ریشه CIVIL لاتین گرفته شده است اختلاف صوری و ظاهری به وجود آمده است در حالی که این اختلاف در زبانهای شرقی متاثراز زبان عربی و همچنین در خود زبان وجود ندارد و ریشه مدنیت بمعنی سیاست و مدینه بمعنی شهر و تمدن یکی است واساس همه اینها شهرگرایی شهروندی و اجتماع و وحدت است.

علت رعایت واحد اجتماعی شهری و شهرگرایی و شهریگری مدنیت سیاست مدن و تمدن در سیاست و فلسفه سیاسی از آن جهت است که جوامع کوچک روستائی جوامعی نیستند که در آنهاافراد ضرورتا مجبور باشند تن به تعهدات اجتماعی بدهند وافراد می توانند به صورت انفرادی زندگی خود را اداره کنند و حوائج محدود خود را رفع کنند. ولی در جامعه شهری افراد قادر نیستند بطور انفرادی زندگی کنند. بنابر این لازم است به قانون و سیاست تن در دهند و برای زندگی با هم و در کنار هم باید قراردادی طبیعی یااجتماعی را بر خود بپذیرند واز واحداجتماعی شهری است که مدنیت تعاون سیاست تمدن آغاز می شود.

به احتمال علت آنکه پیامبر پس از هجرت به یثرت نام آنجا را (مدینه) نهاد و بعدا به( مدینه النبی) شهرت یافت آن بود که پیامبر (ص ) می خواست پایه های مدنیت و تمدن اسلامی را بنیانگذاری نماید.

هر صورت گر زیربنای سیاست را مدنیت واجتماعی بودن انسان قرار دهیم با تغییر میزان و سطح مدنیت و تجمع می توان سیاست را متغیر دانست. شهرها و مدن مورد بررسی افلاطون شهرهای پنج یا شش هزار نفری بودند و بشریت برای هزارها سال در جوامع بسیار کوچک می زیستند ولی با انقلاب صنعتی معاصر شهرهای پر جمعیت چندین میلیونی بوجود آمدند که هرگز در طول تاریخ بشریت سابقه نداشتند.از طرف دیگر مکتبهای مختلف دراثرانقلاب صنعتی دارای وحدت ملی شدند و تمام اعضای روستائی و شهری آن منسجم گشتند و بهم پیوسته شده اند بلکه جامعه بشریت بصورت یک جامعه واحد منسجم در آمده است و کشورها و ملتها با یکدیگر وابسته هستند.

عهود و دوره های سیر فلسفه سیاسی

سیر فلسفه سیاسی دارای دوره های مهمی است که می توان آنها را عهدهای سیر فلسفه سیاسی دانست و هر یک ازاین عهدها دارای دوره هائی است که می توان آنها راادوار سیر فلسفه سیاسی دانست.

آغاز فلسفه سیاسی بر حسب اینکه مبدء آن را ظهور قوانین سیاسی و اساسی بدانیم و یا پیدایش تفکرات سیاسی با سولون SOLOn قانونگذار یونانی یا هراکلیت نخستین فیلسوفی که دگرگونی اساسی حاکم بر هستی را پیشنهاد کرد آغاز می شود.

عهود مهم سیر فلسفه سیاسی چهار عهد اصلی پیشنهاد شده است.

عهداول عهد دولت شهری 0STATE CITY یا CITE STATE یا دولت سیته است که شامل چهار قرن ازاواخر قرن ششم پیش از میلاد تااواخر قرن دوم پیش از میلاد را شامل می شود.

دراین عهداساس سیاست و حکومت بر مفهوم جغرافیایی و آماری منطقه یک شهر و جمعیت استوار بود واین شهرها درابتدا باایجاد روابط با یکدیگر شکل ضعیف کنفدراسیون را داشتند و سپس با تقویت حاکمیت بیشتر یک شهر و شهرهای دیگر و گرایش به سیستم تمرکز به صورت فدراسیون درآمدند.

برای بررسی این نکته که هراکلیت را موسس فلسفه سیاسی بدانیم یا حداقل سیر فلسفه سیاسی رااز وی آغاز کنیم توجه به این نکته لازم است. آیا جهان ثابت یا متغیر؟ آیا جهان مجموعه ای از مواد و عناصر و چیزهای ثابت است یا محصول دگرگونیها و رویدادها. متفکرینی که جهان را ثابت و متشکل و مجموعه ای از چیزها می دانستنداسطقس اولیه را یا آب می دانستند مانند طالس ملطی (متولد ۶۲۵ق. م ) یا ماده نامحدود یا نامعین مانندانکسیمندر(۵۴۷ ۶۱۰ق. م ) یا هوا مانندانکسیمانوس ( متوفی ۴۸۰ق. م ) یا چیزهای دیگر ولی هراکلیت نه جهان را ثابت می دانست نه آن را مجموعه ای از مواد.اساس کار وی تغییر حرکت دگرگونی و رویدادها بود( به یک رودخانه دو بار نمی توان فرو رفت ). وی آتش را که مظهر دگرگونی است ناموس جهان

می دانست. رابطه مفهوم سیاس و دولت با فرضیه ثابت یا متحول بودن جهان تقریبا قوی است. اگر جهان ثابت و دارای نظم باشد سیاست متناسب با آن سنتی محافظه کارانه سلطنتی اشراف منشی صلح جو مسالمت آمیز آینده نگر

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.