پاورپوینت کامل شرحی بر جلوه های رفتاری امام خمینی رحمه الله با کودکان و نوجوانان ۳۲ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل شرحی بر جلوه های رفتاری امام خمینی رحمه الله با کودکان و نوجوانان ۳۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل شرحی بر جلوه های رفتاری امام خمینی رحمه الله با کودکان و نوجوانان ۳۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل شرحی بر جلوه های رفتاری امام خمینی رحمه الله با کودکان و نوجوانان ۳۲ اسلاید در PowerPoint :

۲۵

بازیگوشی کودکان

حمایت از آزادی و آمریت کودک خردسال در حدی که به خود کودک و دیگران زیان نرساند نه تنها نکوهیده نیست بلکه از دیدگاه
تعلیم و تربیت اسلامی مطلوب و پسندیده نیز می باشد. لهذا نباید از شیطنت و عدم رعایت نظم و طاعت از ناحیه کودک
خردسال، نگران بود.

رسول گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله، همین نکته را به پدران و مادران یادآور می گردد که اگر در فرزند خردسال
خود حالاتی خارج از حدود نظم و نزاکت و بیرون از مرز طاعت و انقیاد و بالاخره طغیان و سرگشی کودکانه مشاهده کردندباید
نسبت به آینده او شادمان گردند، زیرا وجود حالت فعال و جوشان در کودک خردسال، نمایانگر فزونی خرد واندیشه و کابرد بیش تر
و فزاینده آن در بزرگ سالی اوست. (۱)

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله می فرماید: «عرامه الصبی فی صغره زیاده فی عقله فی کبره (۲) ; شیطنت و لجاجت کودک به
هنگام خردسالی نشانه زیادی عقل و اندیشه او در بزرگسالی است.»

و یا صالح بن عقبه روایت می کند که من از عبد صالح امام موسی بن جعفر علیه السلام شنیدم که فرمود: «یستحب عرامه الغلام فی
صغره لیکون حلیما فی کبره. ثم قال: لا ینبغی الا ان یکون هکذا; (۳) شایسته است، کودک به هنگام خردسالی، بازیگوش و پرتلاطم
و متمرد باشد تا در بزرگ سالی، صبور و شکیب گردد. سپس آن حضرت فرمود: سزاوار است که کودک خردسال منحصرا این چنین
بوده و بازیگوش و پرجنب و جوش باشد.»

اگر بازیگوشی و بازی طلبی کودک، سرکوب نشود و بتواند به وسیله بازی های متنوع، جسم و جان خود را شاداب و پرنشاط سازد،
در بزرگ سالی از آدم های عصبی و تندخو و زود رنج و غیر طبیعی، نخواهد بود، بلکه آدمی معتدل و متین و توانمند خواهد بود. (۴)

امام خمینی رحمه الله نیز که آشنا به روحیات، حالات و مراحل رشد کودکان بودند درباره شیطنت و بازیگوشی بچه ها
می فرمودند:«بچه شیطون است، او باید شیطنت کند و بچه ای که یک گوشه بیفتد و بخواهد، چهار زانو بنشیند، این بچه
یست بزرگ سال است، بچه نباید بنشیند و اگر یک جا نشست شما باید ببینید چرا نشسته و اگر خوابید ببینید چرا خوابیده بچه
باید شیطنت کند» (۵) رام و مطیع بودن و آرام و ساکت بودن کودک خردسال نباید به خاطر این که والدین در سایه چنین حالتی در
کودکانشان، از آرامش و آسایش بیش تری برخوردار می گردند این تصور را در آنها به وجود آورد که کودک خردسال آن ها واجد
سلامت و شخصیت مطلوبی می باشد، بلکه چنین کودکی یا بیمار است و یا این که سرانجام شخصی خواهد شد که سکوت و سازش
و طاعت و تسلیم در برابر هر حق و ناحق، شیوه او خواهد گشت و چنین شخصی هرگز نمی تواند حقوق خود را از محیط خویش
بگیرید. (۶) و نیز روایت شده است که زیرک ترین کودکان، کودکانی هستند که از مدرسه ومحل درس گریزانند، یعنی بازیگوش
هستند. (۷) مجلسی دوم در ذیل این روایت، «عرامه » را به بد اخلاقی و شیطنت و بالاخره شدت علاقه کودک به بازی و فرار از
مدرسه تفسیر کرده و اضافه می کند که این حالت در کودکان نشانه عقل و استقامت آن ها در بزرگ سالی است و باید کودک این
چنین باشد. اما اگر کودکی مطیع و بی جنب و جوش و به اصطلاح خوش اخلاق، آرام، سر به زیر و مانند بزرگ سالان عمل نماید،
در بزرگ سالی کم هوش و کم استقامت است. چنان که این امر نیز به تجربه رسیده است. (۸)

دکتر فریده مصطفوی درباره نوه های حضرت امام خمینی رحمه الله چنین می گوید:

«نوه های آقا همه شلوغ بودند، امام رحمه الله به دختر من که از شیطنت بچه خود گله می کرد می گفتند: من حاضرم ثوابی که تو از
تحمل شیطنت حسین می بری، با ثواب تمام عبادات خود عوض کنم.» (۹) و باز در همین رابطه خانم فرشته اعرابی نقل می کند:
«گاهی اوقات که من نزد امام رحمه الله می رفتم و پسرم را نمی بردم، می گفتند حسین را نیاوردی؟ می گفتم چون پسر من خیلی
شیطونی و بدی می کند. می گفتند حسین بدی می کند؟ خوب بچه باید بدی کند، تازه این ها بدی نیست، بچه باید این کار را
بکند، شما اشتباه می کنید، مگر بچه بدی می کند؟ می گفتم آخر فکر می کنم شما اذیت می شوید. می گفتند من از این که شما
بیایید و بچه هایتان را نیاورید، اذیت می شوم.» (۱۰)

بنابراین طبق تعلیم و تربیت اسلام هیچ پدر و مادری حق ندارد روح بازی گوشی(شیطنت) و سرپیچی از اطاعت در دوران
خردسالی کودک را دراو سرکوب کند و به خاطر تامین آرامش و آسایش خاطر خویش کودکان سرشار و لبریز از نشاط و جنب و
جوش را به موجودی مطیع، آرام، خموده و افسرده دل مبدل سازند. والدین نباید ظرفیت ها و استعدادهای کودکان خویش را که
از طریق همین بازی های متنوع و بچه گانه به ظهور می رسند، به خاطر آرامش و آسایش خویش سرکوب نمایند. علمای تعلیم و
تربیت، خصوصا نظریه پردازان روان شناسی بازی به این نتیجه رسیده اند که بازی ها و تحرکات بچه گانه، موجب رشد و پرورش
قوای جسمانی، عقلانی، روانی، اجتماعی و اخلاقی کودکان می باشد. بنابراین وظیفه والدین است که با غنا بخشیدن به محیط
تربیتی کودک زمینه ای را فراهم نمایند تا

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.