پاورپوینت کامل اول برهنگی است که شرط شناوری است ۳۱ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل اول برهنگی است که شرط شناوری است ۳۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل اول برهنگی است که شرط شناوری است ۳۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل اول برهنگی است که شرط شناوری است ۳۱ اسلاید در PowerPoint :

۵

گفت وگوی غیرحضوری با استاد شهید مطهری

اشاره

در شماره قبل، قسمت اول گفت وگوی غیرحضوری با علامه شهید مطهری را خواندیم. آیا تا به حال به این نکته توجه کرده اید که
رمز جاودانگی انسان ها و اندیشه ها چیست؟ این سؤالی است که می تواند پاسخ به آن، ما را در رسیدن به جاودانه ها رهنمون کند.
مسلم این است که جاودانگی در پرتو پیوستن و متصل شدن به دریای بی کران قرآن مجید و اهل بیت علیهم السلام حاصل می شود
و ما در سال های اخیر، این ترسیم فکری و اندیشگی آسمانی را تنها در چند نفر و از آن جمله علامه شهید مطهری می توانیم بیابیم.

بی شک آنچه اندیشه مطهر مطهری را برای نسل های پس از خود جاودانه کرده و خواهد کرد همین تمسک به حبل المتین قرآن و
اهل بیت علیهم السلام است.

دیدار آشنا: حضرت استاد! بعضی معتقدند که کار دین و دنیا از هم جداست و فلسفه زهد از این سرچشمه می گیرد و زهد یعنی
روی آوردن از کار دنیا به کار آخرت یا رها کردن زندگی دنیا و فراغت یافتن برای کارهای آخرت. آیا این تعبیر درست است؟

استاد شهید مطهری: اسلام فرقی بین دنیا و آخرت به شکلی که کارها را دو دسته کند قائل نیست… از نظر اسلام، تجارت یا
زراعت می تواند مال دنیا باشد و می تواند مال آخرت باشد. یعنی وابستگی دارد به هدف شما. اگر کار و کسب کنید; از راه مشروع
آن وارد شوید.

تجارت اگر می کنید نخواهید ربا بخورید بلکه تجارت می کنید برای این که ثروت تولید کنید و خودتان را از ذلت تکدی نجات
دهید. از نظر اسلام این عبادت است. زراعت و دامداری هم اگر چنین باشد عبادت است. بنابراین، در اسلام اینها از قلمرو آخرت
بیرون نیستند. در مقابل این امور آنچه که مکاتب دیگر آنها را عبادت می دانند نیز از نظر اسلام جزو زندگی دنیاست. یعنی نماز و
روزه نه تنها به درد آخرت می خورد، به درد دنیا هم می خورد و همچنان که زراعت و تجارت می تواند به آخرت تعلق داشته باشد،
عبادت هم برای زندگی دنیا مفید است. بنابراین، زهد به این معنی که ما دو قلمرو در نظر بگیریم یکی برای دنیا و دیگری برای
آخرت در اسلام وجود ندارد. اسلام گفته شراب حرام است. شراب هم برای دنیای تو مضر است و هم برای آخرت تو. اگر اسم اینها
را دنیا می گذاری بگذار. این یک نوع زهد است که زهد مسیحی است و این را اسلام نمی پذیرد. متاسفانه تصور بسیاری از ما درباره
زهد همین شکل مسیحی آن است. (۱)

دیدار آشنا: حضرت استاد! ابوعلی سینا در نمط نهم اشارات می گوید: «المعرض عن متاع الدنیا و طیبات ها یسمی باسم الزاهد» (۲)
نظر شما در این باره چیست؟

استاد شهید مطهری: نه این هم درست نیست مطمئنا اگر کسی در دنیا خودش را از لذت های دنیا محروم کند، به این حساب که
در آن دنیا به او لذت بدهند در آن دنیا روی این حساب به او لذت نمی دهند. نمی گویند تو چه بنده خوبی بودی که در دنیا لذت
نبردی حالا که در دنیا محرومیت کشیدی عوض آن محرومیت، اینجا به تو لذت می دهیم نمی گویند تو از ما یک مقدار لذت
طلبکاری حالا که قبلا از آن استفاده نکردی الان استفاده کن. قطعا چنین چیزی وجود ندارد یعنی لذت های آخرت نتیجه
محرومیت های عمدی که بشر خودش برای خودش ایجاد کند نیست بلکه مولود عوامل دیگر است.

علی علیه السلام در نهج البلاغه می فرمایند: متقین و پرهیزکارانی هستند که هم نعمت دنیا را برده اند و هم نعمت آخرت را در دنیا.
در بهترین مسکن ها نشسته اند و بهترین غذاها را خورده اند و در عین حال، به نعمت عقبی هم رسیده اند. بله از نظر اسلام، یک
لذت هایی حرام است، لذت های حرام دنیا انسان را از لذت آن محروم می کند بلکه عقاب آن دنیا را می آورد. لذت شراب، قطعا
انسان را از لذت های آن دنیا محروم می کند. بطور کلی، لذت هر کار حرامی همین طور است. اما لذت حلال این طور نیست. قرآن
کریم تصریح کرده است که ما خوشی ها را در دنیا حلال کردیم، می گوید هر چه خوشی و هر چه پاکیزگی و هر چه که بدبختی برای
بشر نمی آورد را حلال کردیم. قرآن می گوید ما آن لذتی را حرام کردیم که واقعا لذت نیست، بدبختی است. پس این منطق هم در
باب زهد در اسلام وجود ندارد که کسی خیال کند من از لذت حلال دنیا چشم می پوشم برای این که در عوض لذتی در آخرت به
من بدهند و معاوضه کنند. (۳)

دیدار آشنا: ببخشید استاد، حالا که بحث به این جا کشید، تقاضا می کنم در یک جمع بندی مفهوم واقعی زهد را بیان بفرمایید.

استاد شهید مطهری: آنچه که در اسلام به نام زهد نامیده می شود اولا بدانید که واجب نیست بلکه یک فضیلت و کمال است. در
مواردی برای هدف ها و منظورهایی توصیه شده است که انسان زهد بورزد. یعنی توصیه شده که انسان لذت پرست نباشد. خودش
را در لذت های دنیا غرق نکند حتی اگر خودش را در لذت های حلال هم غرق بکند، کار حرامی نکرده است. ولی اگر نکند یک کار
اخلاقی بزرگ انجام داده است. اسلام با لذت پرستی ولو

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.