پاورپوینت کامل «روح خوشبختی » ۴۶ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل «روح خوشبختی » ۴۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل «روح خوشبختی » ۴۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل «روح خوشبختی » ۴۶ اسلاید در PowerPoint :
۱۸
گلگشتی در زندگی بانو امین اصفهانی
اشاره
با ظهور خورشید اسلام، تحول بسیار بزرگی در نوع نگرش به حقایق عالم پدید آمد و نظام ارزشی جامعه به طور کلی از بنیان
تغییر یافت . از جمله ی این تحولات، اصلاح و ارتقاء سطح بینش مردم در توجه به جایگاه زن و حقوق او بود . . . .
علامه طباطبائی (ره) می نویسد: زنان در زمان جاهلیت از مزایای اجتماعی محروم بودند و از خود اراده نداشتند و کارشان برای
دیگران بود . . . در سایر جوامع نیز زن ها به صورت کنیز حاکمان و کارگران زحمت کش و بی مزد آن ها در آمده بودند . . . (۱)
“گوستاولبون” فرانسوی نیز در این باره می نویسد: . . . اسلام وضع اجتماعی و شئونات زن را برخلاف پندارهای باطل برخی
اروپاییان به مقدار بسیار زیادی بالا برده . . . پیش از آمدن اسلام مردها زن را موجودی متوسط میان حیوان و انسان می دانستند . . .
. اسلام مقام زن را ارجمند ساخته و برتری داده است . . . اسلام نخستین دینی است که اقدام به این کار کرد . (۲)
بسیاری از ملل پیشین چنین معتقد بودند که عبادت زن در پیشگاه خداوند، مقبول نیست . رومی ها و بعضی یونانی ها اعتقاد
داشتند که اصولا زن دارای روح انسانی نیست . . . در این اواخر علمای مسیحی در این باره بحث می کردند و پس از مباحثه های
بسیاری به این تصمیم رسیدند که بگویند چون روح زن برزخی است، میان انسان و حیوان، جاویدان نیست جز روح مریم ( علیها
السلام) (۳)
در هر حال با تصویری که اسلام از زن ارائه کرد و جایگاهی که برای او مشخص نمود، هر روز بیش از پیش، زمینه ی پرورش زنان
اندیشمند و با تقوای بزرگی در دامن جامعه اسلام فراهم گشت و هریک از آنان به مانند ستاره ای درخشان در آسمان فرهنگ
اسلامی به تلالو و نور افشانی می پردازند . در راس همه ی آن ها بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا ( علیها السلام) قرار دارند
که نه تنها الگوی زنان مسلمان، بلکه حجت کامله ی الهی برای جامعه ی بشریت است و لحظه لحظه های زندگیش درس انسانیت و
بزرگواری می آموزد . همواره در طول تاریخ، بانوان پرهیز کار زیادی بوده اند که با تاسی به شیر زنانی چون حضرت فاطمه ( علیها
السلام) و حضرت زینب ( علیها السلام) و . . . به گونه ای عمل کرده اند که سر آمد دوره ی خود به حساب می آیند . از جمله ی این
بانوان که در عصر ما زندگی می کردند، بانوی مجتهده خانم نصرت امین اصفهانی بودند . . . .
زندگی
علویه دانشور، سرکار خانم امین از جمله بانوان باتقوا و سخت کوشی است که در نتیجه ی پیروی از آموزه های نورانی اسلام به
مرتبه ای از کمال و فضیلت دست یافت که مؤسس حوزه ی علمیه ی قم مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری درباره ی او نوشتند:
«امیدوارم آن بانو در جاهایی که گمان اجابت دعا می رود مرا از دعای خیر فراموش نکند، همان طور که بنده ایشان را از دعای خیر
فراموش نمی کنم » . وی در سال ۱۲۷۴ ش (برابر با ۱۳۰۸ ق) در اصفهان چشم به جهان گشود . آثار نبوغ و تیزهوشی از دوران
کودکی در سیمایش نمایان بود . از چهار سالگی به فراگرفتن قرآن پرداخت . با این که در پانزده سالگی ازدواج کرد، هرگز
همسرداری و تربیت فرزندان، او را از تحصیل علم بازنداشت . در بیست سالگی به تحصیل ادبیات عرب و علوم دینی پرداخت و علی
رغم تمام مشکلاتی که در دوران ایشان برای تحصیل بانوان متدین وجود داشت، درچهل سالگی به دنبال سال ها تلاش شبانه روزی
به اخذ درجه اجتهاد نائل آمد .
بانوی پرهیزگار، خانم نصرت امین، پس از پشت سر نهادن مدارج علمی در حضور استادانی چون شیخ ابوالقاسم زفره ای، حسین
نظام الدین کچویی، سیدابوالقاسم دهکردی، میرزاعلی آقا شیرازی، میرسید علی نجف آبادی، از دو شخصیت بزرگوار شیخ محمد
کاظم شیرازی و شیخ عبدالکریم حائری، مؤسس حوزه ی علمیه ی قم، اجازه اجتهاد دریافت کردند . در قسمتی از اجازه نامه ی
مرحوم آیت الله شیرازی در توصیف بانو امین چنین آمده است:
«دختر مرحوم حاج سید محمد علی امین التجار اصفهانی که بانویی بزرگوار، شریف، اصیل، عالم و فرزانه، برگزیده ی زنان زمان و
مایه ی شگفتی دورانش می باشد، از کسانی است که مدت مدیدی از عمرش و زمان درازی از زندگیش را صرف تحصیل علم نموده
است .»
بانو امین از چهل سالگی تا پایان عمر به تالیف کتاب، تدریس و پاسخ گویی به پرسش های دینی و تاسیس مؤسسات فرهنگی
مشغول بودند . در این زمینه می توان به تالیف بیش از سی عنوان کتاب اشاره کرد که از جمله ی آن هاست یک دوره تفسیر قرآن
کریم در پانزده جلد تحت عنوان مخزن العرفان .
تاسیس مدرسه علمیه ای به نام مکتب فاطمه ( علیها السلام) که بابیش از ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ شاگرد در سال ۱۳۴۶ آغاز کرد، از دیگر
کارهای مهم فرهنگی بانو امین است که در اوضاع بسیار سخت فرهنگی و سیاسی جامعه صورت گرفت و زمینه تحصیل بانوان
علاقه مند به آموختن معارف اسلامی را فراهم ساخت . گذشته از این، تاسیس چند دبیرستان دخترانه و تربیت شاگردان برجسته
که هر یک هم چون ستاره ای درخشان در آسمان دانش به پرتو افکنی مشغول بودند، بخشی از فعالیت های این اسوه ی دانش و تقوا
محسوب می شود .
پس از یک عمر تدریس و تحقیق و تلاش فرهنگی سرانجام بانو نصرت امین، معروف به «بانوی ایرانی » در شب دوشنبه اول رمضان
المبارک ۱۴۰۳ ق (مصادف با ۲۳ خرداد ۱۳۶۲ ش) دار فانی را به سوی جهان ابدی ترک کردند . جنازه ی مطهر ایشان در بقعه ی
خانوادگی خاندان امین در تخت فولاد اصفهان، به دنبال تشییع کم نظیر مردم دانش دوست به خاک سپرده شد .
فضیلت
بانو امین از دوران کودکی علاقه ی زیادی به آموختن داشتند . ایشان خود در این باره می گویند: «تقریبا از نه سالگی عشق خواندن
و نوشتن درمن پیدا شده بود . هم بازی هایم به من ایراد می گرفتند که چراتو نمی آیی بازی کنی، ولی من عشقم فقط درس بود» .
درجای دیگر از استاد معروف خانم امین، آیت الله حاج میر سید علی نجف آبادی، در این باره نقل شده است: «روزی شنیدم فرزند
ایشان فوت کرده، فکر کردم خانم دیگر درس را تعطیل خواهد کرد، ولی برعکس، دو روز بعد دیدم خدمت کار ایشان به سراغ من
آمد و از من خواست که برای تدریس به منزل ایشان بروم و من از این علاقه ی او به تحصیل سخت حیرت کردم و وقتی رفتم با
کمال تعجب او را آماده تر از همیشه دیدم » . (۴)
فرصت ها
بانو امین در زمینه ی استفاده از فرصت های عمر خود می نویسند: «من در کودکی و اوایل جوانی بسیار مایل و حریص به مطالعه ی
کتاب های علمی و گوش دادن به مواعظ دینی بودم و هرگاه نزدیکان من مشغول تفریح می شدند، من به مطالعه ی علمی و گوش
دادن به مواعظ دینی مشغول می شدم و آن ها بیشتر اوقات به من اعتراض می کردند و می گفتند: چگونه تو مشغول مطالعه
می شوی و تفریح را رها می کنی؟ این کار علاقه نیست; بلکه از بطالت و کسالت است و من به جهت اشتیاق شدیدی که به مطالعه
داشتم سخنان ناروا و استهزاهای آنان را تحمل می کردم وچنان خود را می یافتم که گویا از امور لهو ومزخرف دنیا اعراض دارد و به
این ها انس نمی گیرد; بلکه قلبم به چیز دیگری بستگی دارد . هرگاه از یک عالم یا واعظی چیزی از اوصاف حق تعالی می شنیدم،
قلبم به سخن او میل مفرطی می نمود . گویا سر تاپاگوش می
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 