پاورپوینت کامل دخترانه;زیبای واقعی، خود تو هستی ۴۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل دخترانه;زیبای واقعی، خود تو هستی ۴۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل دخترانه;زیبای واقعی، خود تو هستی ۴۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل دخترانه;زیبای واقعی، خود تو هستی ۴۹ اسلاید در PowerPoint :

۲۴

نمی توانم دقیق بگویم چند ساله بود، ولی شاید سنّش به زور به ۱۴ سال می رسید. داشتم می رفتم دنبال کارم که ایستاد جلوی در یکی از آپارتمان های محله. بدون توجه به اطرافش، نگاهی توی اینه ماشینی که جلوی در پارک شده بود انداخت. بعد دستمال کاغذی را از جیب مانتویش درآورد و رژلبش را پاک کرد. کیفش را روی دوشش مرتب کرد و زنگ یکی از واحدها را زد. این رفتار برایم جالب و سؤال برانگیز بود.

مشکل امروز، از بین رفتن مرزهای آرایشی و پایین آمدن سن آرایش است. اگر در گذشته، آرایش از سن و سال خاص و به صورت کم، متوسط و تند در موقعیت های مختلف کاربرد داشت، امروز دیگر مرزی برای آن باقی نمانده و به نیازی ضروری در میان بیش تر زنان و دختران جوان تبدیل شده است. در حال حاضر در جامعه دخترانی وجود دارند که علی رغم چهره زیبا حاضر نیستند تحت هیچ شرایطی بدون آرایش دیده شوند. با این که سن استفاده از لوازم آرایشی در سال های گذشته بالای ۱۸ سال و فقط در بین خانم های جوان بود، ولی اکنون این سن به زیر ۱۵ سال رسیده که بسیار نگران کننده است. گروهی از دختران می خواهند از گروه سنی خود پیشی بگیرند و از رهگذر جادوی لوازم آریش به آرزوی دیرینه خود برای کوتاه کردن دوره کودکی و نوجوانی و به دست آوردن دلخواه ترین خواسته خود یعنی بزرگسالی و استقلال دست یابند.

البته هیچ گاه نمی توان این نیاز طبیعی انسان را نادیده گرفت. همه خواهان زیبایی هستند. دوست دارند در دید دیگران انسانی آراسته باشند. میل به زیبایی، میلی فطری است و بشر از آن زمان که دارای تاریخ شده، نشانه هایی از خود به جا گذاشته است. مردم طی قرن ها، حداکثر کوشش خود را برای زیبا شدن به کار برده اند.

آرایش و زیبایی در گذر تاریخ

زیبایی و خوش بویی برای مصریان همواره اهمیت بسیاری داشته است. آنها از اکسیدهای رنگین مس، به خصوص رنگ سبز آن برای رنگ آمیزی زیر چشم و از کانی های تیره سرب، مانند خاکستری تیره و سیاه، برای پلک بالا و مژه ها استفاده می کردند و بنابر اعتقادشان، رنگ های تیره نه تنها به زیبایی کمک می کرد، بلکه چشم زخم یا شوری چشم دیگران را هم برطرف می کرد.

در ایران نیز آرایش کردن از خیلی وقت پیش، بین زنان مرسوم بوده است. دکتر ویلز که در زمان ناصرالدین شاه به ایران سفر کرده است، در سفرنامه خود می نویسد «زنان اعیان و طبقه بالا، اغلب چهره خود را به کمک وسایل آرایش محلی، آرایش می کنند و یک خال درشت مشکی هم وسط ابروان خود می کشند که در طبقه کم بضاعت گاه این خال تبدیل به پولک رنگی می شود.»

اواخر قرن نوزدهم، زنان میان سال و سالخورده برای آن که جوان تر به نظر برسند، به سالن های زیبایی می رفتند ولی از آنجا که نمی خواستند دیده شوند، از در پشتی و با توری بر روی صورت وارد سالن شده و از همان جا بیرون می رفتند. لوازمی چون کرم و رژلب نیز بسیار محتاطانه به مشتریان فروخته می شد.

در دهه دوم قرن بیستم، لوازم آرایش دیگر به طور مخفی فروخته نمی شد، بلکه به بازار آزاد آمده و زنان با اعتماد به نفس بسیار زیاد، به خرید آن می پرداختند. با گذشت زمان استفاده از لوازم آرایشی پایه های مد را بنا نهاد و حتی در دوران رکود هم مشکل چندانی پیدا نکرد.

بچه ها مواظب باشید!

مسأله زیاد آرایش کردن خانم ها این روزها تبدیل به یک بحران جهانی شده است و متأسفانه در این میان، ایران جزو کشورهای دارای بالاترین رشد مصرف فرآورده های آرایشی و بهداشتی است. ایران از نظر مصرف مواد آرایشی رتبه دوم در خاورمیانه و رتبه هفتم در دنیا را دارد. خاورمیانه، بزرگ ترین بازار مصرف مواد آرایشی در جهان است و یکی از دلایل آن این است که ۶۰ درصد مردم این منطقه زیر ۲۵ سال قرار دارند. عربستان رتبه اول استفاده از این لوازم را در دنیا دارد. در سال ۲۰۰۵ خانم های عربستانی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو برای آرایش خودشان هزینه کردند و خانم های ایرانی ۹۳۴ میلیارد تومان یعنی چیزی در حدود یک میلیارد دلار.

در تهران روزانه صدها نفر برای تزریق بوتاکس و رفع چین و چروک های پوست به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند که گفته می شود سالانه میلیاردها تومان در این مورد هزینه می شود.

دلایل گرایش به مصرف مواد آرایشی

۱. خودت را باور داشته باش: روان شناسان معتقدند هر چه آرایش تندتر باشد، اعتماد به نفس پایین تر است. افراد خجول از آرایشی استفاده می کنند که تصور می کنند برایشان شخصیت بیش تری می آورد. آرایش خشن و چشم هایی با زاویه های تند، اغلب مختص آدم هایی است که اعتماد به نفس پایین دارند. آنچه مهم است، این است که زیبایی و زشتی، محصول نگرش، تصورات و برداشت های افراد از خود است.

۲. وسایل ارتباط جمعی: عامل مؤثر دیگر در این زمینه، وسایل ارتباط جمعی مخصوصاً سینما و ماهواره است. آنها دنیای مد هستند؛ مد لباس، مو و آرایش. کارشناسان علوم اجتماعی بر این باورند که با ایجاد و گسترش ارتباطات بین طبقات مختلف یک جامعه و در نگاهی وسیع تر بین جوامع مختلف، مخصوصاً از طریق رسانه های دیداری، مردم با نمونه هایی آشنا می شوند که خارج از فرهنگ و آداب و رسوم و ارزش های جامعه خودشان است؛ نمونه هایی که به دلیل متنوع بودن در بیش تر مواقع به الگو تبدیل می شوند.

۳. ارزانی و فراوانی: دلیل دیگر مصرف گسترده این لوازم، ارزانی آنهاست. بیش از ۵۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران تقلبی و در اکثر موارد نامرغوب است. بیش تر اجناس تقلبی از افغانستان، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس وارد ایران می شود و با قیمتی نازل به فروش می رسد.

۴. رفاه نسبی: برخی کارشناسان، رفاه نسبی اقتصادی در برخی از کشورها را یکی از دلایل رونق بازار می دانند.

عاقبت سرکنگبین صفرا فزود

مطالعات جدید پژوهشگران فرانسوی نشان می دهد که استفاده از مواد آرایشی به ویژه محصولات سفید کننده پوست حتی معتبر و مارک دار آن نیز می تواند عوارض و مشکلات جدی را برای مردان و زنان تیره پوست به همراه داشته باشد. واکنش های پوستی به دنبال مصرف مواد آرایشی بهداشتی به اشکال مختلف بروز می کنند؛ التهاب تماسی آلرژیک، واکنش های حساسیتی به نور خورشید، آکنه و… که به صورت سوزش، خارش، قرمزی و تاول های ریز خارش دار بروز می کند. گاهی با گذشت زمان پوسته ریزی و ترک های پوستی نیز ظاهر می شود.

بعضی از مواد آرایشی وقتی روی پوست قرار می گیرند، اثرات سمی نور خورشید را تشدید می کنند؛ بنابراین احتمال عوارضی مانند آفتاب سوختگی، لکه های تیره پوستی، عرق سوز شدن و کهیرهای آفتابی را افزایش می دهند. شایع ترین موادی که باعث تشدید عوارض نور آفتاب می شود، عطر موجود در لوازم و کرم های بهداشتی آرایشی است. گاهی این عوارض پس از گذشت مدت ها شروع می شوند و ممکن است تا مدت ها پس از قطع مصرف آن فرآورده نیز ادامه داشته باشد. در مواردی حتی افت فشار خون و تنگی نفس نیز بروز می کند؛ بنابراین بهتر است حتی اسپری ها و مام ها را تست کنید.

در مواد آرایشی و زیبایی ناخن، تغییر رنگ، خشکی و پوسته شدن پوست اطراف ناخن و جدا شدگی صفحه ناخن می تواند به وجود اید. خارش های چشم، ناشی از استفاده از ریمل نیز در صورتی که درمان نشود، می تواند عفونت های چشم را در پی داشته باشد و به زخم قرنیه، ریزش مژه و یا حتی کوری منتهی شود.

برس ها، فرچه ها و اسفنج های آرایشی، باکتری های پوست را به خود جذب کرده و باعث انتقال بیماری می شوند. به همین دلیل حتی برای یک بار هم نباید از آنها به طور مشترک استفاده کرد. (قابل توجه آرایشگران محترم که با یک جعبه آرایش، صدتا عروس را راهی خانه بخت می کنند.)

خطر مواد آرایشی تیره رنگ در این میان، بیش تر از سایر محصولات است؛ بنابراین باید بعد از استفاد

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.