پاورپوینت کامل آشنایی با هنر مینیاتور(قسمت دوم) ۲۸ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل آشنایی با هنر مینیاتور(قسمت دوم) ۲۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آشنایی با هنر مینیاتور(قسمت دوم) ۲۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل آشنایی با هنر مینیاتور(قسمت دوم) ۲۸ اسلاید در PowerPoint :
۴۸
یورش مغولان، ایران را سراسر به خاک و خون کشید. در ابتدای حملات مغولان به ایران، هنر نقاشی به واسطه قتل عام هنرمندان، از رونق افتاد.
حملات و فتوحات مغولان که از ۶۱۶ هجری آغاز شده بود، در سال ۶۵۶ هجری و با سقوط مکتب بغداد به سرانجام رسید و حکومت واقعی مغولان با لقب ایلخانیان در ایران آغاز شد.
از این پس با حمایت دانشمندان و فرهیختگان ایرانی همچون «خواجه رشیدالدین فضل الله» بازسازی ایران ویران شده آغاز شد و سنت های هنری و فرهنگی حیاتی دوباره یافت. حکومت ایلخانیان تا اوایل قرن هشتم هجری قمری شرایط آمیختگی شیوه های مختلف نقاشی چون: چینی، بیزانسی، بغدادی و بودایی، با شیوه ایرانی را فراهم آورد. بعد از گذشت چند سال، سران مغول به فکر ترویج هنر افتاده بودند و برای عملی کردن این منظور، عده ای از نقاشان چینی را از راه مغولستان به ایران آوردند و تلاش کردند تا نقاشی چینی را در ایران رایج سازند و هنرمندان ایرانی، اگرچه تحت تأثیر این مسئله قرار گرفتند، اما برخلاف نقاشان چینی، هرگز طبیعت را به عنوان نهآیتی از احساسات و عواطف و به گونه ای مجرد و انتزاعی، مورد توجه قرار ندادند و بیش تر به انسان و تفکر در حالات انسانی پرداختند و به همین جهت است که کمتر مینیاتور ایرانی را بدون صورت و هیأت انسانی می توان یافت.
از طرفی دیگر مینیاتوریست ایرانی، هرگز پیوندهای خود را با شعر، فرهنگ و شیوه های تفکر بومی نبریده و افسانه ها، اساطیر، قهرمانان ملی، سنن و شیوه های زندگی ایرانی، همواره نمودی آشکار در آثار آنان داشته و این وابستگی به زندگی و اعتقادات ملی به حدی نیرومند و قوی است که مینیاتور ایرانی را با نقاط مشترک فراوانش از سایر مکاتب آسیایی جدا می کند.
نقاشی دوران مغول، از عهد ایلخانیان تا حمله تیمور، مراحل گوناگون را طی کرد که در این مدت مکاتب تازه هنری پدیدار شد.
این وضعیت به قدری قابل توجه بود که یکی از شاهزادگان تیموری به نام «بایسنقرمیرزا» که خطاطی هنرمند بود، سرپرستی امور هنری را در شهر هرات به عهده گرفت.
در این دوران علاوه بر شاهنامه فردوسی، آثار ادبی شعرایی چون: سعدی و نظامی مورد توجه قرار گرفت و کتاب هایی چون بوستان و گلستان سعدی، لیلی و مجنون و خسرو و شیرین نظامی به قلم نقاشان چیره دست دوران به تصویر کشیده شد.
در نقاشی های مکتب هرات که ویژگی کاملاً ایرانی را بازنمایی میکند، همه چیز در کمال اختیار و صراحت ارائه شده و ترکیب بندی ها ساده اما غنی و جهان آرمانی نقاشی ها، آرام و متوازن و شاعرانه است. پیکره ها ظریف و دقیق ترسیم شده اند.
از معروف ترین نام آوران نقاشی ایرانی در عصر تیموری می توان از کمال الدین بهزاد نام برد. مینیاتور در مکتب هرات به قدری پیشرفت کرد و تکامل یافت که می توان گفت با همان شرایط به عهد صفوی منتقل شد.
در آغاز حکومت صفوی، تبریز به پآیتختی برگزیده شد. مینیاتورهای این دوره، همه در یک نوع و از لحاظ ظرافت کاری و حرکت قلم و طرح و رنگ، دنباله رو مکتب هرات بود و فقط مختصری با آن تفاوت داشت. بعد از آن مکتب اصفهان بود که پس از انتقال یافتن پآیتخت به اصفهان شکل گرفت و طی آن سبک و شیوه کار دچار دگرگونی هایی کاملاً چشمگیر شد که نمونه بارز آن، نقوش تزئینی مساجد اصفهان، کاخ چهل ستون و عمارت عالی قاپو، است.
معروف ترین نقاش این دوره، رضا عباسی است که در زمان شاه عباس دوم صفوی در اصفهان می زیست. شاه عباس چون خود نقاش بود. توجه خاصی به گسترش هنر نقاشی داشت و به خاطر تشویقی که از هنرمندان به عمل می آورد، مینیاتورسازی در دوره او از جهت توسعه، مهارت و سرعت کار نقاشان، ترقی فوق العاده ای کرد و هنرمندان توانستند در حد وسیعی از هنر چینی فاصله بگیرند و با ساده کردن نقوش و سرعت عمل بیش تر، نقاشی را از روی صفحه کاغذ به صورتی دیواری درآورند.
در آثار این دوران، نقوش تزئینی و گردش های اسلیمی و ختایی و انواع ساقه ها و گلبرگ ها بسیار متنوع شده و اشکال آن که قبلاً از چند نوع گل و برگ و اسلیمی ریز تجاوز نمی کرد، به بیش از پنجاه نوع اسلیمی و گل ابتکاری بالغ گردیده است.
موضوعی که از اواخر دوره صفوی و بعد از آن خودنمایی کرد، نفوذ سایه روشن در نقاشی ایرانی بود که البته از روش نقاشی اروپایی اقتباس شده و در دوره زندیه ادامه یافت.
سبک و شیوه آثار هنری دوره زند، به استثنای نقوش شاخه ها و گل و برگ که اختصاص به آن دوره دارد، در قسمت صورت سازی و سایه روشن ها و طرا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 