پاورپوینت کامل اعتماد به نفس و هدفمندی در زندگی جوانان ۵۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل اعتماد به نفس و هدفمندی در زندگی جوانان ۵۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل اعتماد به نفس و هدفمندی در زندگی جوانان ۵۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل اعتماد به نفس و هدفمندی در زندگی جوانان ۵۰ اسلاید در PowerPoint :

۵۸

نقش خودباوری در موفقیت جوانان

یکی از راه های موفقیت، داشتن روحیه خودباوری است. خودباوری، یعنی ایمان داشتن به
توانایی ها و استعدادهای بالقوه ای که خداوند در ذات انسان قرار داده است تا با اتکا و اعتماد به
آنها به هدف های والایی دست یابد. از دست دادن خودباوری، موجب فلج شدن فکر و روح
انسان می شود و آدمی را مأیوس و وابسته به دیگران می سازد.

گُبْدِن، سخنران معروف انگلیسی، پسر باغبانی بود که از کودکی او را به لندن فرستاده بودند و
او در یکی از مغازه ها مستخدم بود. خیلی باهوش، شجاع، خوش اخلاق و پُرمطالعه بود. بیشتر
وقت ها، معلمش او را از مطالعه زیاد بازمی داشت، ولی او اطاعت نمی کرد. پس از مدتی، وارد
مسائل سیاسی شد و خود را وقف این کار کرد. می گویند اولین سخنرانی اش چنان بد بود که کسی
نمی توانست بدان گوش کند، ولی او آن قدر تلاش و تمرین کرد که یکی از مشهورترین،
قوی ترین و مؤثرترین سخنرانان انگلیس گردید.

امیرکبیر، آشپززاده ای بیش نبود. او از میان مردمی برخاست که رنج و فشار استبداد حُکام زمان خود را
به خوبی چشیده بودند. تجربه ها و مشاهدات تلخ، از او مردی نیرومند و متکی به نفس ساخت.

بنابراین، آنچه فرد را به پیروزی نزدیک می کند، فقط بهره مندی از خانواده ای پیروز و موفق
نیست، بلکه تلاش، اراده و خودباوری نیز از رموزی هستند که از درون فرد سرچشمه می گیرند
و او را به قله های کامیابی رهنمون می سازند.

پیام متن:

۱. خودباوری، یکی از رموز موفقیت.

۲. نقش فرد در خودباوری.

خودیابی، عامل خودباوری

سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد

و آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد

(حافظ)

منظور از خویش یابی، باور داشتن به همه ارزش ها، مفاخر، زیبایی های فکری و وجودی
خود است. امام راحل، آن بزرگ منادی خودباوری می فرماید:

اگر خودیِ خود را بیابید و یأس را از خود دور سازید و چشم داشت بر غیر نداشته باشید، در
درازمدت قدرت همه کار و ساختن همه چیز را دارید و آنچه انسان هایی شبیه به اینان به آن
رسیده اند، شما هم خواهید رسید؛ به شرط اتکال به خداوند تعالی و اتکا به خود و قطع
وابستگی به دیگران و تحمل سختی ها برای رسیدن به زندگی شرافتمندانه و خارج شدن از
سلطه اجانب.

اقبال لاهوری نیز با گذشته اصیل خود، پیوندی ناگسستنی داشت و مردمش را در شبه قاره
هند و دنیای اسلام به فردای روشن نوید می داد و آنها را به سوی حقیقت «خود» و شناخت
«خودی» رهنمون می ساخت. او خودباوری را، اعتقاد به ارزش ها و آرمان ها و کوشش در راه
تحقق بخشیدن به آنها می دانست.

برو ای خواجه خود را نیک بشناس

که نبود فربهی مانند آماس

(گلشن راز، شبستری)

خودشناسی، همان خودآگاهی و واقع نگری به داشته ها و اندوخته های درونی خویش است
که موجب افزایش خودباوری و اعتماد شخص به خود می شود.

این سخن نورانی حضرت امیر علیه السلام است که می فرماید: «مَن هانت علیه نفسُهُ فلا تَرجُ خَیرَهُ؛ از
کسی که برای خود شخصیتی قائل نیست، امید نیکی مدارید».

کسانی که خود را حقیر می پندارند، گرفتار عقده حقارتند. این خصلت بیشتر در کسانی پدید
می آید که در خانواده یا اجتماعی رشد یافته اند که عزت نفس آنان نادیده گرفته شده است و اکنون
درصدد کسب هویت و عزت آفرینی برآمده اند.

حضرت علی علیه السلام خود فراموشی را یکی دیگر از آفت های خودباوری می داند و می فرماید:

«تعجب می کنم از کسی که به دنبال گم شده اش می گردد، در حالی که خودش را گم کرده است
و آن را طلب نمی کند».

مولوی می گوید:

مرده خود را رها کرده است او

مرده بیگانه را جوید رَفو

خود فراموشی، موجب خودباختگی می شود، در نتیجه، فرد در عرصه های مختلف زندگی
فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و اقتصادی، قدرت اراده و تصمیم گیری را از دست می دهد
که در واقع، این گونه افراد از خود بیگانه و تمام پیشرفت ها و کمالات خود را از بیگانه تمنا
می کنند.

در زمین مردمان خانه مکن

کار خود کن کار بیگانه مکن

امام راحل، فرموده است:

هیچ ملتی نمی تواند استقلال پیدا بکند، الا اینکه خودش، خودش را بفهمد و تا زمانی که ملت ها
خودشان را گم کرده اند و دیگران را به جای خودشان نشانده اند، نمی توانند استقلال پیدا کنند.

و در جایی با بیانی دیگر گوشزد می کند که:

ما اگر [در] سفره خودمان نان جوین داشته باشیم، بهتر است تا در پارک های بزرگ زندگی کنیم،
ولی دستمان به سمت بیگانگان دراز باشد.

آفتی نبود بتر از ناشناخت

توبَرِ یار و ندانی عشق باخت

مسلمان بودن و داشتن ریشه های دینی و اسلامی؛ یعنی با اعتماد به نفس بودن و خود را کمتر
از دیگران نپنداشتن، ارزش های خود را باز شناختن و پذیرفتن مسئولیت با رعایت ارزش های
اسلامی و ملی و فرهنگی خویش، همچنین با ایمان به خدا و اتکال به او زندگی کردن.

یار مفروش به دنیا که بسی سود نکرد

آن که یوسف به زر ناسره بفروخته بود

(حافظ)

آموزه های اجتماعی و تربیتی اسلام، بر مبنای خودارزشمندی و خودباوری شکل گرفته
است و مفاهیمی چون عزت نفس، حرمت خود، علو همت، پایداری، شکیبایی، اتکال به نفس،
خودشناسی، شناخت گوهر نفس و… از این قبیلند. پیامبر خدا صلی الله علیه و آله وسلم می فرماید: «مَن جدَّ وَجَدَ؛ هر
که تلاش کرد، یافت».

همچنین معصوم می فرماید:

اُطْلُبوُا الْحَوائِجَ بِعِزَّه الاَْنْفُسِ فَاِنَّ الاُْموُرَ تَجْری بِالْمقَادیرِ.

خواسته های خویش را با عزت نفس برآورده سازید، چرا که کارها جریان معینی دارند.

سخن حضرت علی علیه السلام نیز بر این امر صحه می گذارد، آنجا که می فرماید: «فَاِنَّ الْفَوْزَ الاَْکْبَرَ مَنْ
ظَفِرَ بِمَعْرِفَهِ النَّفْسِ؛ هر که به شناخت خویش نائل شود، به بزرگ ترین رستگاری رسیده است».

و اگر خود را باور کنیم و بدانیم که ما صاحب غنی ترین مکتب و اندیشه ایم، پله های پیروزی
و رسیدن به کمال را یکی پس از دیگری خواهیم پیمود.

پیام متن:

۱. خود فراموشی یکی از آسیب های خودباوری.

۲. خود تقصیری وسیله رکود و خود کم بینی.

عزت مداری در سایه خودباوری

عزت، به معنای ارجمندی، سرافرازی و گرامی شدن است. راغب اصفهانی می گوید: «واژه
عزت، به معنای حالتی است که نمی گذارد انسان شکست بخورد و مغلوب واقع شود». در برابر
عزت، ذلت قرار دارد که به معنای نبود حالت شرافت و عزت در آدمی است، به گونه ای که انسان
به سادگی پذیرای شکست از دیگران می شود. در آموزه های دینی اسلام عزت، در داشتن ثروت
و تجملات نیست، بلکه عزت، در بندگی، معنویت گرایی و رهایی از قید و بند شهوت و
دنیاگرایی تفسیر می شود. بر همین اساس امام علی علیه السلام می فرماید:

اِلهی کَفی بی عِزّا أن أَکُونَ لَکَ عَبْدا و کَفی بی فَخْرا اَنْ تَکوُنَ لی رَبّا.

خدایا مرا این بس که بنده توأم و این افتخار مرا بس که تو پروردگار منی.

همه انبیا و رهبران الهی آمدند تا عزت مندی را در جامعه پرورش دهند و عوامل عزت زدا را
از میان بردارند. در روایتی از امام صادق علیه السلام ارزش عزت مداری این گونه بیان می شود: «خداوند
همه امور را به خودش [انسان] واگذار کرده است، جز آنکه اجازه نداده است که خود را ذلیل
کند».

و پیامبر گرامی خدا، سلسله جنبان دین مقدس اسلام فرموده است: «لا یَنْبَغی لِلْمُؤمِنِ أَن یُذِلَّ
نَفْسَهُ؛ بر هیچ مسلمانی جایز نیست که خود را ذلیل کند».

بنابر عقیده اسلام، انسان مؤمن منزلت والا و ارزشمندی دارد، چنان که امام صادق علیه السلام نیز بر
این مهم اشاره دارد:

«اَلْمُؤْمِنُ یَکونُ عَزیزا وَ لایَکونُ ذَلیلاً؛ مؤمن پیوسته عزیز و سرافراز است و زبون نیست».

در حقیقت، انسان مؤمن در پرتو پیروی از رهبران صالح است که به خودباوری و اعتماد به
نفس و عزت مندی نائل می آید و بر این اساس، امام سجاد علیه السلام اطاعت از رهبران عادل را موجب
عزت می د

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.