پاورپوینت کامل اختلال های مربوط به رشد ۲۴ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل اختلال های مربوط به رشد ۲۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل اختلال های مربوط به رشد ۲۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل اختلال های مربوط به رشد ۲۴ اسلاید در PowerPoint :
اختلالهای مربوط به رشد
اختلالهای مربوط به رشد، یکی از مباحث مطرح در آسیبشناسی روانی در علم روانشناسی بوده که یکی از مشکلات دوران کودکی میباشد. ویژگی اصلی اختلالهای مربوط به رشد، اختلال عمده در فراگیری مهارتهای شناختی، کلامی، حرکتی یا اجتماعی است. اختلالهای مربوط به رشد، مزمن هستند و علایمی از اختلال به صورت پایدار تا بزرگسالی ادامه مییابند. در این مقاله به بررسی اختلالهای مربوط به رشد و بیان انواع و ویژگیهای انواع آن بیان میشود.
فهرست مندرجات
۱ – مقدمه
۲ – عقبماندگی ذهنی
۲.۱ – سطوح
۲.۱.۱ – عقبماندگی ذهنی خفیف
۲.۱.۲ – عقبماندگی ذهنی متوسط
۲.۱.۳ – عقبماندگی ذهنی شدید
۲.۱.۴ – عقبماندگی ذهنی عمیق
۲.۲ – علل
۳ – اختلالات یادگیری
۴ – اختلال رشدی فراگیر:اوتیسم
۵ – پانویس
۶ – منبع
مقدمه
مشکلات کودکان به چند گروه تقسیم میشوند. اختلالهای مربوط به رشد یکی از انواع مشکلات کودکان است. ویژگی اصلی اختلالهای مربوط به رشد، اختلال عمده در فراگیری مهارتهای شناختی، کلامی، حرکتی یا اجتماعی است. اختلالهای مربوط به رشد، مزمن هستند و علایمی از اختلال به صورت پایدار تا بزرگسالی ادامه مییابند. با این وجود، در بسیاری از موارد خفیف، سازگاری یا بهبودی کامل ممکن است روی دهد. عقبماندگی ذهنی، اختلالات یادگیری و اختلال رشد فراگیر از انواع اختلالات مربوط به رشد هستند.
عقبماندگی ذهنی
افراد مبتلا به عقبماندگی ذهنی، اغلب دارای کارکرد هوش عمومی، زیر حد میانگین هستند و همزمان کمبودهایی در رفتار سازشی آنها وجود دارد. رفتار سازشی، یکسری مهارتهای مراقبت از خود است. افراد عقبمانده ذهنی، گاهی اوقات قادر به مراقبت از خود یا زندگی مستقل نیستند. هیچ آزمونی به تنهایی عقبماندگی ذهنی را مشخص نمیکند. نمره آزمونهای متفاوت و ملاکهای چندگانه با هم برای قضاوت لازم هستند. ملاکهای تشخیص عقبماندگی ذهنی به این شرح است: فردی با عملکرد ذهنی متوسط که نمره وی در آزمون بهره هوشی ۷۰ یا زیر ۷۰ بوده، کمبود و نقصهایی در حوزههای ارتباط، مهارتهای شخصی، مهارتهای تحصیلی، زندگی، کار، ایمنی و… داشته باشد. شروع این مشخصهها باید قبل از ۱۸ سالگی باشد.
[۱] کندال، فیلیپ، اختلالهای دوران کودکی، ص۱۵۲، ترجمه حمیدرضا رضازاده و یگانه توکلی، تهران، نشر شهید سعید محبی، ۱۳۸۲، چاپ اول.
سطوح
عقبماندگی ذهنی شامل چهار سطح است: عقبماندگی ذهنی خفیف، عقبماندگی ذهنی متوسط، عقبماندگی ذهنی شدید و عقبماندگی ذهنی عمیق.
عقبماندگی ذهنی خفیف
بزرگترین گروه کودکان عقبمانده، نزدیک به ۸۵ درصد آنها، در گروه عقبمانده ذهنی خفیف جای میگیرند. این کودکان مهارتهای اجتماعی و ارتباطی را مثل همه کودکان دیگر و در زمانهای کاملا یکسان پرورش میدهند.
آنها بدون کمک تا کلاس ششم پیش میروند و اگر به آنها کمک شود از این سطح هم فراتر میروند. این افراد با کمک برنامههای آموزشی ویژه قادر به فراگیری مهارتهای شغلی خواهند بود و میتوانند به خوبی در مشاغل ساده کار کنند.
عقبماندگی ذهنی متوسط
در عقبماندگی متوسط، کودکان با گذراندن دوره پیشدبستانی صحبت کردن و برقراری ارتباط را فرا میگیرند اما برخلاف کودکان دیگر، در یادگیری آداب و رسوم اجتماعی مشکل دارند. از نظر تحصیلی بعید است که از کلاس دوم بالاتر بروند. آنها قادرند رفت و آمد تنهایی در مکانهای آشنا را یاد بگیرند و در مشاغل ساده محافظتشده فعالیت کنند.
عقبماندگی ذهنی شدید
در سطح سوم عقبماندگی ذهنی، افراد قبل از ۵ سالگی شواهد قابل ملاحظهای از رشد حرکتی ضعیف را آشکار م
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 