پاورپوینت کامل سینما و تبلیغات مذهبی ۴۶ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل سینما و تبلیغات مذهبی ۴۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل سینما و تبلیغات مذهبی ۴۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل سینما و تبلیغات مذهبی ۴۶ اسلاید در PowerPoint :

۵۰

مقدمه

معمولاً مرسوم نیست که در مجلات حوزوی و نشریات تخصصی تبلیغاتی مذهبی، مطلبی از سینما به مناسبت «روز سینما» منتشر شود؛ همچنان که در مجلات و
نشریات تخصصی «سینما» هم مرسوم نیست از حوزه علمیه یا به مناسبت «روز تبلیغات دینی» مطلبی به چاپ برسد. ما هم تصمیم نداریم پایه گذار چنین بدعتی باشیم،
امّا خواه ناخواه با نوشتن این مقاله و مواردی از این دست پا روی لبه تیغ گذاشته ایم و داریم سنتی «حسنه» یا «سیئه» را ترویج یا بنیان گذاری می کنیم.

و از معصوم علیه السلام روایت شده است که: «مَنِ اسْتَنَّ بِسُنَّهٍ حَسَنَهٍ فَلَهُ اَجْرُها وَاَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِها مِنْ غَیْرِ أَنْ یَنْقُصَ مِنْ أُجُورِهِمْ شَیْی ءٌ وَمَنِ اسْتَنَّ بِسُنَّهٍ سَیِّئَهٍ فَعَلَیْهِ وِزْرُها وَوِزْرُ مَنْ عَمِلَ بِها مِنْ غَیْرِ أَنْ یَنْقُصَ مِنْ أَوْزارِهِمْ شَی ءٌ؛(۱)

هر کس سنت و روش خوبی بنیان نهد، اجر آن و اجر تمام کسانی که به آن عمل می کنند را خواهد داشت، بدون اینکه از اجر عمل کنندگان چیزی کم شود و کسی که
سنت و روش بدی

______________________________

۱. بحارالانوار، ج ۲، ص ۲۴، ح ۷۵.

۵۱

بنیان نهد، وزر و گناه آن و همچنین وزر و گناه تمامی کسانی که به آن عمل می کنند را خواهد داشت، بدون اینکه از گناهان عمل کنندگان به آن چیزی کاسته شود.»

بنابراین، قبل از هر چیز، لازم است ضرورت امر را اثبات کنیم و به این نکته و سؤال اساسی بپردازیم که آیا واقعا بین پاورپوینت کامل سینما و تبلیغات مذهبی ۴۶ اسلاید در PowerPoint تا این حد مباینت و
جدایی است که در حیطه تخصصی هر یک، مطرح کردن دیگری، جای سؤال و تعجب داشته باشد یا اینکه این دو، وجوه مشترک و زمینه های تلفیقی هم دارند که کمتر به
آنها پرداخته شده و در صورت توجه و استفاده صحیح از قابلیتهای آنها، ممکن است منشأ تحولات و برکات تبلیغی فراوانی هم باشند و در نتیجه، شناختن و شناساندن
این قابلیتها هم در ردیف «سنتهای حسنه» قرار گیرد؟

طبیعتا هر کسی ممکن است جواب خاص خودش را به این سؤال بدهد و ادله ای هم بر اثبات ادعایش داشته باشد که حتما برای خود او محترم خواهد بود؛ امّا اینکه
حق و انصاف با کدامین رأی و نظر است، معلوم نیست به این راحتی قابل وصول باشد؛ بلکه باید گفت: رسیدن به راه صواب، مستلزم خودداری از هرگونه پیش داوری و
شناخت صحیح مقوله مورد بررسی است و هر چه «شناخت» عمیق تر و دقیق تر باشد، به همان میزان هم احتمال خطا و اشتباه کمتر خواهد بود.

ضرورت شناخت سینما

شاید به کاربردن کلمه «ضرورت» در عنوان فوق، آن هم ضرورت شناخت سینما برای مبلغان مذهبی، قدری اغراق آمیز به نظر برسد، ولی اگر از زاویه دیگری به
مسئله نگاه کنیم، چنین تصوری نخواهیم داشت.

واقعیت آن است که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، در دوره و زمانه ای زندگی می کنیم که فیلمهای سینمایی، تمامی یا بخش اعظم پیرامون ما را اشغال کرده اند؛ از
اندرونی خانه ها گرفته تا مغازه ها، حراجیها و حتّی دستفروشیهایی که کنار خیابان بساط پهن می کنند، همه جا مثل «نقل و نبات» فیلم و سی دی رد و

۵۲

بدل می شود؛ در را می بندی، از دیوار وارد می شوند؛ ویدئو و ویدئو سی دی را ممنوع می کنی، از تلویزیون سر در می آورند؛ تلویزیون را کنار می گذاری، از رایانه سر
و کله شان پیدا می شود؛ رایانه را «رد» می کنی، از خانه همسایه و دوست و فامیل مقابلت ظاهر می شوند و شروع می کنند به چشمک زدن و جذب بچه ها و…

بنابراین، مقوله فیلم و سینما از مسائل و موضوعات فرهنگی است که با آن «مواجهیم»، نه مقوله ای که بخواهیم راجع به بود و نبود آن تصمیم بگیریم یا به راحتی
بتوانیم صورت مسئله آن را پاک کنیم. پس چه بهتر که ما روحانیون و مبلغین مذهبی، با شناخت صحیح و اتخاذ یک استراتژی سنجیده و مشخص در قبال این پدیده
فرهنگی، خود و جامعه ای را که در آن زندگی می کنیم، از آسیبهای احتمالی این مقوله مصونیت بخشیده، از قابلیتهای آن استفاده بهینه کنیم و در یک کلام: «چشممان را به
روی واقعیتها نبندیم و غافل نباشیم.»

دلا غافل مچر در چشمه ساران

هر آن غافل چره، غافل خوره تیر(۱)

استراتژی سنجیده ای که در قبال این پدیده فرهنگی می توانیم اتخاذ کنیم، عبارت است از:

الف. دوری از افراط و تفریط

شاید تاکنون بارها با افرادی (اعم از روحانی و غیر روحانی) برخورد کرده باشید که به مصداق ضرب المثل قدیمی «مرغ همسایه غاز است.» آن چنان با جذبه و شور
از تبلیغات مذهبی مسیحیت، بودیسم و سایر ادیان و مذاهب از طریق فیلم و سینما صحبت می کنند و متقابلاً به تخطئه روشهای سنّتی خطابه و منبر و روشهای تبلیغ
چهره به چهره می پردازند که گویی ما عقب مانده هایی بیش نیستیم.(۲) ولی تجربه نشان داده

______________________________

۱. بابا طاهر.

۲. القاء حس عقب ماندگی، یکی از شیوه های دشمن در تضعیف روحیه مسلمین بوده و هست و لذا خداوند تبارک و تعالی در قرآن مجید، درجهت خنثاسازی این شگرد تبلیغاتی می فرماید: (وَلاَ تَهِنُواْ وَلَا
تَحْزَنُواْ وَأَنتُمُ الاْءَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ)؛ «وسست نشوید و غمگین نگردید و شما برترید اگر ایمان داشته باشید.» (آل عمران/ ۱۳۹.)

(فَلَا تَهِنُواْ وَ تَدْعُواْ إِلَی السَّلْمِ وَأَنتُمُ الاْءَعْلَوْنَ وَ اللَّهُ مَعَکُمْ)؛ «پس هرگز سست نشوید و جدشمنان راج به صلح جذلت بارج دعوت نکنید، در حالی که شما برترید و خداوند با شماست.»
(محمّد / ۳۵) بیان زیبایی هم از مقام معظم رهبری، حضرت آیه اللّه خامنه ای (مدظلّه العالی)، در این باره آمده است:

«امروز یکی از شگردهای مهم دشمن، تزریق و القاء حس عقب ماندگی و ناتوانی است. ما در کشور ۳۵ میلیون جوان داریم. نخیر، بدانند ما به هیچ وجه عقب نمانده ایم… مجموعه آنچه دستاوردهای ما در ده، بیست
سال اخیر بوده است، از همه آنچه در کشورهای شبیه خودمان، از جمله همه کشورهای منطقه، اتفاق افتاده، بالاتر است. این مسئله خیلی مهمی است… ما به هیچ وجه نباید این احساس را داشته باشیم و جوان ما نباید
احساس کند که عقب مانده است؛ باید احساس کند دارد حرکت می کند، می تازد و جلو می رود. عملاً به این کار، به این پیشرفت، به این تازش و به این رو به جلو حرکت کردن، تشویق شود.» (سخنرانی مقام معظم
رهبری در جمع مدیران صدا و سیما، مورخه ۱۱/۹/۱۳۸۳.)

۵۳

است که تبلیغات سنتی و چهره به
چهره بهترین و مناسب ترین راه تبلیغ دین بوده و هست.

امّا استفاده از تکنولوژی نو ظهور در حد امکان نیز لازم و ضروری است، البته باید از افراط و تفریط پرهیز کرد.

«افراط و تفریط» نتیجه قطعی و مسلم «جهل و نادانی» نسبت به اشیاء و مسائل است و این نکته ای است که ما از ائمه معصومین: فراگرفته ایم.

علی علیه السلام فرمودند: «لایُرَی الْجَاهِلُ إمَّا مُفْرِطا أَوْ مُفَرِّطا؛(۱) جاهل جز به صورت افراط کننده و یا تفریط کننده دیده نمی شود.»

ب. جلوگیری از هدر رفت سرمایه ها

«شناخت» باعث جلوگیری از به هدر رفتن سرمایه های مادی و معنوی می شود. کمترین سرمایه ای که با عدم شناخت، ممکن است از انسان تلف شود، مواردی است
مربوط به خانواده، فامیل، دوستان و آشنایان و کسانی که به طور روزمره با آنها برخورد داریم؛ امّا گاهی در مقیاس وسیع

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.