پاورپوینت کامل نامه ای به فرهیختگان دلسوز ۴۸ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل نامه ای به فرهیختگان دلسوز ۴۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل نامه ای به فرهیختگان دلسوز ۴۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل نامه ای به فرهیختگان دلسوز ۴۸ اسلاید در PowerPoint :
۱۲۶
با سلام به تمام تحصیل کردگان و دلباختگان علم و عمل; به کسانی که نگران مشکلات فرهنگی جامعه بوده و نسبت به مسائل
جوانان و نسل نو حساسیت دارند .
با عقل و فطرت درک می کنیم که خداوند هیچ چیز را بیهوده نیافریده و هدفی بس بزرگ در کار خلقت جهان است، و با
راهنماییهای وحی می دانیم که آن هدف این است که خداوند هستی را برای بشر (۱) و بشر را برای عبادت آفریده است (۲) . بنابراین
عبادت آن است که افکار و اعمال انسان رنگ الهی داشته باشد; (۳) زیرا همه رنگها روزی پاک می شود، جز رنگ او (۴) . پس انسانها
مسئولند که هدف الهی را بشناسند و در راه او گام بردارند، البته این هدف را باید انسان آزادانه و آگاهانه انتخاب کند; زیرا اگر
می خواست با اجبار باشد باید همه مردم را مثل حرکت زمین و بدون اختیار خودشان هدایت و به عبادت وا می داشت (۵) . اکنون که
دانستیم انسان موجودی رها و بیهوده نیست (۶) ، بلکه او هدفمند، مسئول و متعهد است (۷) ، باید بدانیم که رسالت و مسئولیت ما در
این جهان چیست و آیا به آن عمل کرده ایم یا نه؟
رسالت و مسئولیت ما در برابر آفریدگار و نعمتهای او و در برابر انبیاء، امامان، علما، مربیان و نیاکان و در برابر محرومان،
مستضعفان، شهداء و انقلاب و در برابر نسل آینده و خطراتی که آنان را تهدید می کند و در برابر جهان اسلام و در برابر طبیعت و
حفظ و بهره گیری صحیح از آن و در برابر جبران غفلتهای گذشته چیست؟
خطر غفلت
به راستی اگر در برابر مسئولیتهایی که داریم غافل باشیم، نظام هستی را درک نکرده ایم، همانگونه که اگر شاگردی در مدرسه از
درس غافل باشد نظام آموزش و پرورش را درک نکرده است; زیرا ساختمان مدرسه و استخدام استاد، آماده کردن کلاس،
آزمایشگاه، زمین ورزش، کتابخانه، آب، برق، گاز و تلفن و . . . برای آن است که شاگرد درس بخواند و اگر این هدف عملی نشود نه
تنها عمر شاگرد به هدر رفته، بلکه تمام عوامل دست اندر کار را نیز به هدر داده است . به همین دلیل قرآن افراد غافل را بدتر از
چهارپایان می داند (۸) .
مهم ترین غفلت
در میان موارد غفلت، آنچه از همه مهمتر به نظر می رسد، غفلت از آفریدگار، (۹) غفلت از حساب، (۱۰) غفلت از دستورالعملها و
هشدارها، (۱۱) غفلت از آینده و نسل خود، غفلت از استعدادها و امکانات است . البته در این میان کارهایی به انجام رسیده که باید در
آنها بازنگری شود، که آیا به نتیجه مطلوب رسیده ایم یا نه؟
مهم ترین مسئولیت
از میان همه مسئولیتها توجه به جوانان که آینده سازان و یادگاران تربیتی، علمی، اخلاقی و ذخیره قیامت هستند از
همیت بیشتری برخوردار است . دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و وسایل آموزشی و بهره گیری از تجربیات و ابتکارات و استفاده
از رایانه و اینترنت و صدا و سیما توان آموزشی افراد را بالا برده، اما آیا این رشد علمی ما را به اهداف برتر رسانده است یا نه؟ آیا این
پیشرفتهای علمی رابطه نسل ما را با خدا و پیامبر، با قرآن و نهج البلاغه، با والدین و استاد، با انقلاب و علماء و شهداء نیز بیشتر
کرده است؟ البته بسترهای این اهداف، آموزش کتابهای درسی است که چون یک حالت اجبار و نمره و مدرک دارد جواب لازم را
نمی دهد .
راه حل
این جانب که حدود سی سال سابقه کلاسداری و تبلیغ در مناطق مختلف ایران و بعضی کشورها را دارم و بیش از بیست سال در
صدا و سیما برنامه داشته ام، اکنون به این نتیجه رسیده ام که در گفتگوی خصوصی و آزاد و دو طرفه آثاری است که در
سخنرانیهای میلیونی نیست (۱۲) . بر این اساس به فکر افتادم افرادی را به همکاری دعوت کنم که واجد شرایط ذیل باشند:
۱ . با اولویت تحصیلات، که از لیسانس به بالا بوده و یا سطح عالی حوزه را خوانده باشند;
۲ . با اولویت تاهل و اشتغال;
۳ . از انگیزه، سابقه و بیان خوبی برخوردار باشند;
۴ . آماده همکاری به دور از اغراض سیاسی، مادی و . . . باشند;
۵ . داشتن مطالعات اسلامی و آشنایی با اساتید حوزه و دانشگاه و کتب مفید .
افرادی که واجد شرایط فوق باشند را شناسایی و در دوره های کوتاه مدت، روشهای مفید را به آنان گفته و آنان را با کتب و
نوارهایی مجهز نماییم .
شیوه کار:
هر یک از این افراد در محل مسکونی، یا کار خود با نسل نو تماس و گفتگوی خصوصی داشته باشد، هر هفته بستگان و همسایگان
راخانه به خانه دعوت کند و جلساتی خودمانی، فامیلی، آزاد و بدون تجمل در ایام تعطیل; نظیر جمعه ها تشکیل دهد . در آغاز،
دعوت باید همراه با برخوردی خوب; مانند مهمانی، دیدارهای دوستانه و فامیلی و استفاده از شیوه غیرمستقیم باشد .
زمان جلسه
– مدت جلسه، حداکثر یکساعت و ترجیحا چهل دقیقه باشد .
– بیست دقیقه استاد و بیست دقیقه اعضای جلسه حرف بزنند . اگر طرحی، ابتکاری، شعری، هنری، پیشنهادی و سؤالی دارند،
عرضه کنند تا استاد در همان روز یا در جلسه بعد آن را جواب دهد .
سیمای جلسه
– بهتر است جلسات، در سایه دستورات قرآن و اهل بیت علیهم السلام، به طور سنتی و بدون هیچگونه ممنوعیت برای پرسشهای
جوانان برگزار شود .
– این جلسات نباید مقارن وقت نماز جماعت و نماز جمعه باشد .
– این جلسات نباید مزاحم تفریح، تحصیل و برنامه های دیگر باشد .
– در این برنامه ها لازم است از مسائلی; مانند ۱ . ستایش یا انتقاد از فرد یا جناح ۲ . برخوردهای سلیقه ای ۳ . توقعات نابجا ۴ .
رقابتهای منفی ۵ . محور قرار گرفتن افراد مسئله دار ۶ . برگزاری جلسه در محلهای دور یا مسئله دار ۷ . طولانی شدن جلسات ۸ .
تکراری شدن مطالب ۹ . تبعیض میان شرکت کنندگان ۱۰ . هزینه دار کردن آنها ۱۱ . انتقاد به جلسات دیگر ۱۲ . طرح مسائلی که
مورد نیاز نیست ۱۳ . طرح مشکلاتی که حل آن از اختیار و توان جلسه خارج است ۱۴ . تحقیر کردن افراد ۱۵ . دعوت از سخنران و
واعظی که گفتارش ایجاد تشنج می کند – و ده ها نکته دیگر – پرهیز شود .
هدف
هدف اصلی این جلسات; بیمه کردن نسل نو از طرق ذیل می باشد:
۱ . ایجاد رابطه ای علمی – دینی، فکری میان نسل نو و یک دانشمند، آن هم رابطه ای دوستانه و عاطفی، بدون حق التدریس برای
استاد و نمره و مدرک برای شاگردان . ۲ . پر کردن ایام فراغت با بهترین خوراک علمی . ۳ . نجات جوانان و نوجوانانی که آسیب پذیر
و در معرض دام شکارچیان انحراف، اعتیاد، هرزگی و بی تفاوتی قرار دارند . ۴ . پاسخ صحیح به سؤالات و شبهات آنان . ۵ . رشد آنان
از طریق تشویق این عزیزان به عرضه کردن طرحها، ابتکارات، مقالات و راه حلها . ۶ . بکار گرفتن نیروهای خلاق در راستای اهدافی
که خداوند ما را برای آن آفریده است . ۷ . ایجاد رابطه میان نسل نو با سایر بزرگان . ۸ . گوش دادن به دردها و خواسته های آنان . ۹ .
کمک گرفتن از آنان برای هر کاری که خدا پسندانه و ضروری باشد . ۱۰ . روشن ساختن گوشه ای از اسرار احکام، تجمعات، سیره
علما و دانشمندان و زندگی کسانی که نقش الگویی دارند برای آنها . ۱۱ . آموزشهای ضروری و نجات بخش . ۱۲ . ایجاد امکانات و
زمینه سازی سفرهای مفید . ۱۳ . نقل خاطرات حقیقی، شیرین و سازنده . ۱۴ . سرکشی به مراکز رشد دهنده . ۱۵ . شرکت در نماز
جمعه و جماعت . ۱۶ . آشنایی با زندگی ساده، تفریح سالم، دوستان خوب، بهره گیری بهتر و بیشتر از عمر و جلوگیری از هدر
دادن ها و . . . .
برکات این جلسات
گرچه برکات این جلسات قابل وصف و شماره نیست، ولی بطور فشرده به تعدادی از آنها اشاره می کنم:
۱ . از نظر انقلابی، اکثر جوانانی که در ایام جنگ به جبهه رفته و کشور را از چنگ تصرف دشمن در آوردند; بچه های این گونه
جلسات و مسجدها بودند .
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 