پاورپوینت کامل ضرورتهای تبلیغات امروز روحانیت ۳۸ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل ضرورتهای تبلیغات امروز روحانیت ۳۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل ضرورتهای تبلیغات امروز روحانیت ۳۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل ضرورتهای تبلیغات امروز روحانیت ۳۸ اسلاید در PowerPoint :

۵۲

سخنان مقام معظم رهبری مدظله العالی در جمع طلاب گیلان

امروز تبلیغ دین با شیوه معمول و سنتی روحانیت، همان اعتبار و تاثیری را دارد که چهل، پنجاه سال پیش داشت . هیچ کس
گمان نکند که اهمیت منبر و مسئله گویی و جلسات گوناگون روحانیون، امروز کمتر از دیروز است; نه! بنده با وسایل ارتباطات
جمعی آشنا هستم . تلویزیون و بقیه چیزها را می شناسم و تاثیرات آنها را می دانم; اما معتقدم جلسه ای که یک روحانی بنشیند و
عده ای رو به روی او قرار گیرند و او با آنها حرف بزند، همچنان جایش در کل تبلیغات مدرن امروزی خالی است . ما این را نداریم،
این با تلویزیون هم امکانپذیر نیست . وقتی شما در جلسه ای می نشینید و با پنجاه نفر، صد نفر یا دویست نفر حرف می زنید، این
فرق می کند با این که پشت دوربین تلویزیون بنشینید و همان تعداد مخاطب، شما را از شیشه تلویزیون ببینند، این دو مقوله است;
بنابراین جای منبر و محافل سنتی ما – از لحاظ اهمیت و تاثیر تبلیغی – همچنان محفوظ است . در اینجا دو نکته وجود دارد که
باید به آن توجه کنید: یک نکته شکلی است; یک نکته محتوایی است . نکته شکلی این است که امروز علم ارتباطات، علم بسیار
پیچیده ای است .

شناختن چگونگی ارتباطگیری با دلها و مغزهای مردم از طرق مختلف – یعنی همین تبلیغات – یک علم است . در مهمترین و
مدرنترین دانشگاههای دنیا روی این دارد کار می شود و جزو رشته های بسیار مهم تحصیلی است . نوع روزنامه نگاری، چگونگی
روزنامه نگاری، نوع اداره رادیو و تلویزیون و از این قبیل چیزها; یک علم است . موازین رایج تبلیغات، تحت چارچوبهای علمی،
ضابطه مند می شود و الا آیا روزنامه نوشتن این است که انسان تکه کاغذی را بردارد و روی آن بنویسد و بعد هم در ده هزار نسخه
بین مردم پخش کند؟ ! این که چیز جدیدی نیست; همیشه بوده و باز هم خواهد بود، اما همین را ضابطه مند کرده اند: شما چگونه
شانزده صفحه را آرایش بدهید، چه طور نیم تای صفحه اول را تنظیم کنید و آرایش بدهید، از چه کلماتی استفاده کنید و چه
حروفی به کار ببرید تا برای بیننده جاذبه اش بیشتر باشد و او دستش را دراز کند و این روزنامه را از جلوی پیشخوان روزنامه
فروش بردارد و بخرد، بعد رغبت کند و آن را بخواند و سپس این خواندن در مغز او اثر بگذارد . اینها زیر ضابطه رفته است .

ما از صد سال پیش تا امروز چه قدر موازین منبر را زیر ضابطه برده ایم؟ ! این یک خلا است . اگر کسی هنرمند بود و مثل مرحوم
آقای فلسفی ذاتا هنر منبر و سخنوری داشت; کارش پیش می رود و حرفش اثر می گذارد، اما اگر کسی این نبوغ و استعداد ذاتی را
نداشت، یا باید از شیوه های کاذب جاذبه دار استفاده کند یا باید محکوم بی جاذبگی شود و یا بعد از اندکی صحبت کردن، حرفهایش
از دهن بیفتد و رغبت کسی را برنینگیزد; در حالی که سینه اش پر از معلومات است . همه اینها ایراد است . ما می توانیم شیوه
انحصاری اختصاصی بسیار مؤثر تبلیغ را; یعنی همین منبر و مواجهه رو به رو و جلسه تفسیر قرآن و بیان مسائل دینی را تحت
ضابطه درآوریم . چرا این را به شما می گویم؟ شما که نباید این کار را بکنید، من این را می گویم تا فضای ذهنی شما به اهمیت این
قضیه توجه پیدا کند; بخواهید و بکوشید تا بشود . این موضوع مربوط به قالب و شکل است .

نکته دیگر در مورد محتواست; ما می خواهیم چه چیزی به مردم بدهیم؟ آنچه که مورد نیاز مخاطب ماست، چیست؟ اصلا
مخاطب ما کیست؟ ! روی این نکته باید توجه کرد . در همین شهر رشت و استان گیلان مرحوم آقا “محمد علی کرمانشاهی” – پسر
مرحوم محقق بهبهانی – یک کتاب فقهی مفصل تالیف کرد که الان وجود دارد . حدود دویست سال پیش به گیلان آمد و مردم به او
اقبال و اظهار ارادت کردند . آقای محمد علی کرمانشاهی روی منبر می رفت و با مردم حرف می زد، اما اگر شما همان منبر مرحوم
آقا محمد علی را – که فقیه عالی قدر و بلند مرتبه و پسر مرحوم وحید بهبهانی است – بتوانید از کتم غیبت بیرون بیاورید و عینا
روی کاغذ بنویسید و بالای منبر بخوانید; چنانچه او پانصد نفر یا هزار نفر را در آن روز جذب کرد، ولی شما پنج نفر را هم جذب
نمی کنید! در حالی که محتوا و مطلب و مقصود، یک چیز است . امروز شما به چیز دیگری نیاز دارید . مرحوم شیخ جعفر شوشتری
به مدرسه سپهسالار تهران آمد و در ماه رمضان منبر رفت، مردم پای منبرش غش کردند! الان کتابهای شیخ جعفر شوشتری –
همان منبرهایش – در دسترس است، شما یکی از آن منبرها را حفظ کنید و بیایید بخوانید، اگر غیر از خمیازه در مستمعان، چیز
دیگری دیدید; غش که هیچ! چه می خواهید بگویید؟ امروز چه کسی مخاطب شماست؟ من به شما عرض بکنم عزیزان! امروز
مخاطب شما جوانانند، روی آنها باید کار کنید; «علیکم بالاحداث » . نمی گویم غیر جوانها را رها کنید یا آنها به آموختن احتیاج
ندارند، اما می گویم شما روی جوانها کار کنید، سرریزش به غیر جوانها هم می رسد و برای آنها خیلی کافی است .

اولا ببینید جوان چه می خواهد و سؤال ذهن و استفهام او چیست؟ باید روی محتواها کار کرد . ما باید استفهامهای ذهن جوان را
بشناسیم تا پاسخ بجا واقع شود والا ممکن است شبهاتی در ذهنش باشد، ولی شما روی منبر چیز دیگری بگویید . او وقتی نگاه کرد
و دید حرف شما متوجه ذهن او نیست، اصلا به آن توجهی نمی کند; اما وقتی دید شما دارید همان استفهام و جهالت ذهن او را
می شکافید و آن را می زدایید، شوق پیدا می کند; امروز می آید، فردا هم می آید و تحت تاثیر قرار می گیرد . پس اول باید فهمید که
سؤال او چیست و مشکلش کجاست .

ثانیا در پاسخ مشکل او حتما بایستی عالمانه سخن گفت . رژیم پهلوی در طول تبلیغات متوالی خود، به قشر دانشگاهی و قشر دور
از روحانیت و – به قول آن روزها – قشر متجددان این طور تفهیم کرده بود که کسانی که عمامه سرشان اس

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.