پاورپوینت کامل ترجمان غیر بودن چرا؟ ۳۸ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل ترجمان غیر بودن چرا؟ ۳۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل ترجمان غیر بودن چرا؟ ۳۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل ترجمان غیر بودن چرا؟ ۳۸ اسلاید در PowerPoint :
۸۷
اشاره:
آنچه پیش رو دارید نقدی است بر ترجمه قرآن کریم توسط آقای خرمشاهی که طی نامه ای خطاب به ایشان توسط یکی از افراد
فعال در زمینه قرآن کریم بیان شده است. نظر به اهمیت دقت و ظرافت در ترجمه قرآن و جهت اطلاع مبلغان ارجمند، متن این
نوشته تقدیم می گردد.
برادر گرامی جناب آقای خرمشاهی;
شما به عنوان یک نویسنده شیعی در ترجمه قرآن کریم خود و شرح بعضی آیات مطالبی آورده اید که به بعضی از آن ها اشاره
می شود:
ص ۲۹۲ – روایت دوم از حسن بصری است و گوید ابوبکر نخستین کسی بود که صدق و صحت معراج را تایید کرد، لذا حضرت به
او لقب صدیق داد.
ص ۳۰۸ – در تاریخ اسلام صدیق لقب ابوبکر است که طبق مشهور، پیامبرصلی الله علیه وآله به او داده است.
ص ۴۷۰ – از حضرت صادق نقل شده است که فرمود: ابوبکر از مؤمن آل فرعون بهتر بود زیرا … (فخررازی)
ص ۲۴۴ – (نقل نسبت سرقت به حضرت یوسف علیه السلام) که او تخم مرغ و سایر غذاها را می دزدید و به بینوایان می داد.
ص ۵۶۰ – پیامبر عایشه را گفت که با تو سری دارم خواهم گفت، بنگر تا با کسی نگویی و این امانت است مرا به نزدیک تو. عایشه
گفت آن چیست؟ فرمود: پدر تو ابوبکر و پدر حفصه (عمر) پس از من امامت خواهند کرد و پس از ایشان عثمان.
ص ۸۸ – (پیامبر لقب فاروق را به عمر داد) پیامبر ماجرا را شنیدند و به عمر گفتند: تو فاروقی و جبرئیل نازل شد و گفت عمر بین
حق و باطل به نیکی فرق نهاد و لذا فاروق نامیده شد.
ص ۴۵ – «مثل الذین ینفقون اموالهم » (۱) در شان عثمان بن عفان و عبدالرحمان بن عوف نازل شده است.
شما در موارد زیادی در مسائلی که اختلاف مبنایی میان شیعه و برادران اهل سنت است، از مآخذ اهل سنت نقل کرده و آن را با
نظر شیعه داوری و مقایسه ننموده اید و خواننده که به نظر خود یک ترجمه و شرح قرآنی شیعه را مطالعه می کند تصور خواهد
کرد که این همان نظر مفسران شیعه می باشد. در نتیجه خواهید دید که به صورت خزنده و آرام آرام حق حضرت علی علیه السلام
و امامانمان که از مسلمات اسلام است از بین می رود.
برادر ارجمند! یک نویسنده شیعی وقتی به مسائل مهم عقیدتی و اختلافی می رسد باید اول نظر علمای شیعه گفته شود و سپس
با نظر دیگران مقایسه گردد، در حالی که شما متاسفانه در همین موارد غالبا از مصادری مانند طبری و کشاف و فخر رازی استفاده
کرده و یا نظریه های ضعیفی را نقل می کنید و به همان بسنده می نمایید! البته بنده هم در تفسیر خود از آن ها نقل قول می کنم،
اما در موارد اختلاف میان نظرات خود و آن ها، قضاوت علمای فن را می آورم و یا اصلا مساله را مسکوت می گذارم. اینک با
عذرخواهی به چند مورد از آنچه فرموده اید اشاره می کنم:
۱ – ص ۴۵ – «مثل الذین ینفقون اموالهم (۲) – مفسران اهل سنت گفته اند: آیه در شان عثمان بن عفان و عبدالرحمان بن عوف نازل
شده است.»
در حالی که در تفسیر صافی آمده است، عیاشی از امام باقرعلیه السلام نقل کرده است که این آیه درباره حضرت علی علیه السلام
نازل شده است.
۲ – ص ۱۹ – «واذابتلی ابرهیم ربه بکلمات فاتمهن (۳) – مفسران این کلمات را ده سنت دانسته اند:
۱ – آب در دهان کردن «مضمضه »
۲ – آب در بینی کردن
۳ – مسواک کردن
۴ – کوتاه کردن سبیل
۵ – موی سر به دو بخش کردن یعنی فرق بازکردن
۶ – ختنه کردن
۷ – ناخن گرفتن
۸ – تراشیدن موی زیر بغل
۹ – تراشیدن موی زهار
۱۰ – به آب استنجا کردن یعنی طهارت گرفتن.»
شما که این نظریه را به عنوان نظریه اکثر مفسرین آورده اید آیا راستی این امور می تواند برای ابراهیم علیه السلام امتیازی در تاریخ
بشریت محسوب شود؟ آیا همین امور جزئی بهداشتی او را به مقام والای امامت رسانده است؟ در این صورت امامت یک امر پیش
پاافتاده ای خواهد بود. امتحان ابراهیم علیه السلام عمل به پیمان های سنگین الهی بود که غالبا از قدرت هر کسی بر نمی آمد و
حتی در میان اولیای الهی کمتر کسانی پیدا می شوند که چون ابراهیم از عهده چنین امتحانی برآیند; مانند: شکستن بت ها – که
کار بسیار خطرناکی بود – که سرانجام او را به آتش افکندند، ذبح اسماعیل تنها فرزندی که در سن پیری همه آرزوی یک انسان
است و آدمی از تصور چنین عملی دچار وحشت و ناباوری می گردد که چگونه یک انسان از عهده چنین امتحانی بر می آید، گذاشتن
زن و فرزند نوزادش به امر خدا در سرزمین خشک، مهاجرت از سرزمین بت پرستی و پشت پا زدن به آسایش و زندگی خود. به
خاطر این امر بود که وی با داشتن مقام والای نبوت، به مقام امامت نیز نایل شد.
چقدر دور از تدبر است که گفته شود امتحانی که ابراهیم را به عالی ترین مقام معنوی رسانده، ناخن گرفتن و زیادی موی سبیل را
زدن و یا موی سر را فرق دادن بوده است!! راستی جای بسی تاسف و نگرانی است که این گونه در آیات قرآن اظهار نظر کنیم یا هر
نظریه ای را نقل کنیم. لازم است که آن گونه نظر دهندگان، چه سنی و چه شیعه از ساحت مقدس حضرت ابراهیم علیه السلام
عذر خواهی کنند.
۳ – ص ۵۶۰ – «و اذ اسر النبی الی بعض ازواجه حدیثا (۴) – مفسران حدیثی را نقل کرده اند که پیامبرصلی الله علیه وآله سخنی
درباره خلافت بعدی ابوبکر و عمر به میان آورده بود. و سر آن بود که رسول یک روز عایشه را گفت: من با تو سری دارم، خواهم گفت،
بنگر تا با کسی نگویی و این امانت است مرا به نزد تو.
عایشه گفت آن چیست؟ فرمود: پدر تو ابوبکر و پدر حفصه (عمر) پس از من امامت خواهند کردن و پس از ایشان عثمان.»
در شان پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نیست که مساله بزرگ اجتماعی و تاریخ ساز تعیین امام بعد از رحلت خود را به همسر خود
آن هم به صورت سری بیان کند. در حالی که امامت علی علیه السلام را کرارا در مناسبت های مختلف به طور رسمی در اول بعثت،
در غدیر خم، در دوران مرض موت، در جریان جیش اسامه و قلم و کاغذ مطرح کرده است. بلکه آن سر یک موضوع خانوادگی و
شخصی بوده است. عایشه از
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 