پاورپوینت کامل ۲۰ پرسش فقهی از مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) ۳۴ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل ۲۰ پرسش فقهی از مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) ۳۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل ۲۰ پرسش فقهی از مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) ۳۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل ۲۰ پرسش فقهی از مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) ۳۴ اسلاید در PowerPoint :

۵۹

۱- می دانیم که طبق نظر بسیاری از مراجع تقلید، لمس و مس کردن نام خداوند بزرگ – به هر زبانی که نوشته شده باشد –
بدون طهارت و وضو حرام است . آیا لمس و مس نمودن ضمیرهایی که به «خدا» باز می گردد، مانند ضمیر (ه) در عبارت «باسمه
تعالی » و ضمیر (او) در عبارت «به نام او که با شهیدان است » ، بدون طهارت و وضو نیز حرام است؟

جواب: ضمیرهایی که به «خدا» باز می گردد، حکم کلمه خدا را ندارند و بدون طهارت و وضو می توان آن ها را لمس و مس کرد (۱) .

۲- آیا آرم جمهوری اسلامی ایران که کلمه «الله » در آن طراحی شده است، احکام مربوط به کلمه «الله » ، مانند لمس و مس نکردن
آن بدون طهارت و وضو و بی احترامی ننمودن به آن را داراست؟ و آیا چاپ آن بر سر برگ های اداری و استفاده از آ ن در نامه
نگاری های اداری و جز آن، اشکال دارد؟

جواب: چاپ آرم جمهوری اسلامی ایران بر سر برگ ها و استفاده از آن در نامه نگاری ها و جز آن، اشکال ندارد; اما احتیاط آن است
که احکام مربوط به کلمه «الله » در مورد آرم جمهوری اسلامی ایران نیز رعایت شود (۲) .

۳- مرسوم شده است که به جای لفظ «الله » ، لفظ «ا . . .» و یا «اله » و مثلا به صورت «آیت ا . . .» و «عبد اله » را می نویسند . حکم
کسانی که دو لفظ «ا . . .» و «اله » را بدون وضو لمس و مس می کنند، چیست؟

جواب: همزه و نقطه ها (ا…) حکم لفظ «الله » را ندارد و می توان بدون طهارت و وضو، آن را لمس و مس کرد; بر خلاف لفظ «اله » که
حکم لفظ «الله » را دارد و نمی توان بدون طهارت و وضو، آن را لمس و مس نمود (۳) .

۴- طبق فتوای شماری از مراجع تقلید، لمس و مس نمودن نام خدای بزرگ و آیات قرآن و نام های معصومان علیهم السلام بدون
طهارت و وضو حرام است . پرسشی که گاه مطرح می شود این است: کسانی که با دستگاه های رایانه و ماشین تایپ، این نام ها و
آیه ها را حروفچینی می کنند، آیا بر آنان واجب است که هنگام حروفچینی، با طهارت و وضو باشند؟

جواب: طهارت برای این کار شرط نیست، ولی جایز نیست که نوشته تایپی و چاپ شده آن را بدون طهارت، لمس و مس کنند (۴) .

۵- شماری از مراجع تقلید می فرمایند: «لمس و مس کردن نام های پیامبران، مانند آدم، نوح، ابراهیم، موسی، عیسی و محمد
صلی الله علیه و آله و نام های امامان، مانند علی و حسین علیهما السلام، بدون طهارت و وضو حرام است .» آیا لمس و مس نمودن
القاب پیامبران و امامان، مانند امین (لقب پیامبر محبوب خدا حضرت محمد صلی الله علیه و آله) و امیرالمؤمنین (لقب امام علی
علیه السلام) و سید الشهداء (لقب امام حسین علیه السلام)، نیز بدون طهارت و وضو حرام است؟

جواب: احتیاط آن است که القاب پیامبران و امامان علیهم السلام نیز بدون طهارت و وضو لمس و مس نشود (۵) .

۶- اگر هنگام مسح سر، رطوبت کف دست به رطوبت پیشانی برسد، وضو باطل می شود؟

جواب: وضو اشکال ندارد; ولی چون احتیاط در مسح پاها این است با رطوبتی که از وضو در کف دست ها باقی مانده است صورت
گیرد، پس برای رعایت این احتیاط، باید دست هنگام مسح سر به قسمت بالای پیشانی که با رطوبت صورت تماس پیدا می کند،
کشیده نشود تا رطوبت موجود در دست که باید پاها با آن مسح گردند، با رطوبت صورت مخلوط نشود (۶) .

۷- آیا وقت نماز به مجرد شروع اذان آغاز می شود، یا اینکه بر نمازگزار واجب است تا تمام شدن اذان منتظر باشد و سپس نمازش
را بخواند؟ و نیز آیا برای روزه دار جایز است که به مجرد شروع اذان افطار نماید، یا اینکه او هم باید صبر کند تا اذان به پایان برسد؟

جواب: چنانچه اطمینان حاصل شود که اذان از هنگام فرا رسیدن وقت شرعی آغاز شده است، منتظر بودن و صبر کردن تا تمام
شدن اذان، واجب نیست (۷) .

۸- شنیده ایم که مکان نمازگزار باید پاک باشد . چنانچه روی فرش یا موکت و یا حتی سجاده ای که قبلا نجس شده، ولی الآن
خشک است نماز بخوانیم، آیا نمازمان صحیح است؟

جواب: اگر نجس بودن مکان به گونه ای است که به لباس یا بدن نمازگزار سرایت نمی کند و محل سجده [ روی مهر نماز] نیز پاک
است، نماز خواندن در آن مکان اشکال ندارد (۸) .

۹- می دانیم که هنگام خواندن ذکرهای واجب نماز، مانند ذکر رکوع و سجود، باید بدن نمازگزار آرامش داشته باشد و حرکت
نکند . سؤالی که در این رابطه پیش می آید، این است: آیا هنگام خواندن ذکرهای مستحب نماز، غیر از ذکر مستحب «بحول الله
وقوته اقوم واقعد» ، مانند «الله اکبر» های بین نماز و «سمع الله لمن حمده » ، نیز باید بدن نمازگزار آرامش داشته و بدون
رکت باشد؟

جواب: در این که هنگام نماز، واجب است بدن نمازگزار استقرار و آرامش داشته باشد، میان ذکرهای واجب و مستحب نمار تفاوتی
نیست و باید هنگام خواندن ذکرهای مستحب نماز نیز بدن نمازگزار آرامش داشته و بدون حرکت باشد (۹) .

۱۰- گاه هنگام خواندن نماز واجب، بچه ای را می بینیم که مشغول انجام دادن کار خطرناکی است . آیا جایز است که ما برخی از
کلمات حمد و سوره یا ذکرهای نماز را با صدای بلند بخوانیم تا آن بچه یا کسی که در خانه است، متوجه شود و خطر بر طرف
گردد؟ و چنانچه در نماز، دست ها یا ابروهای خود را برای فهماندن چیزی به کسی و یا جواب دادن به سؤال شخصی تکان دهیم،
اشکال دارد؟

جواب: اگ

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.