پاورپوینت کامل مدیریت تبلیغ (ارتباطات) (۲) ۳۵ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل مدیریت تبلیغ (ارتباطات) (۲) ۳۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مدیریت تبلیغ (ارتباطات) (۲) ۳۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل مدیریت تبلیغ (ارتباطات) (۲) ۳۵ اسلاید در PowerPoint :

۷۱

در قسمت قبل، ضمن تبیین اهمیت تبلیغ، مدیریت تبلیغ و ذکر فرآیند پنج مرحله ای ارتباطات، برخی از ویژگی هایی که برای
فرستنده پیام ضرورت دارد، بیان شد . در این شماره، بعد از بیان سومین ویژگی فرستنده پیام، به تشریح دومین مرحله از فرآیند
ارتباطات پرداخته می شود .

۳- اخلاق خوب

سومین ویژگی که فرستنده پیام باید دارا باشد، اخلاق نیکو و انسانی در برخوردهای اجتماعی است . مبلغی که می خواهد پیام
دین و معارف الهی را به دیگران منتقل کند باید خوش اخلاق، بویژه کلامش نرم و دلنشین باشد; در این صورت است که می تواند
به هدف خود – که همان ایجاد علاقه وانگیزه نسبت به پایبندی به دین است – نایل شود . امام صادق علیه السلام این واقعیت را در
جمله زیبایی بیان می کنند، آنجا که می فرمایند: «من کان رفیقا فی امره نال ما یرید من الناس; هر کسی در کار خویش نرم و ملایم
باشد، به هر چه از مردم بخواهد می رسد .» (۱)

آری انسان با اخلاق زیبا می تواند دل های دیگران را تسخیر کند و محبت خود را در اعماق روح آن ها جای دهد . طبیعی است
وقتی چنین رابطه عاطفی ایجاد گردید، آن ها با علاقه و تمایل درونی آمادگی دارند مطابق کلام گوینده و خواسته او عمل کنند، و
بالاتر از آن گاهی حاضرند برای تحقق اهداف او فداکاری و ایثار کنند .

گاهی یک سخن آن قدر نرم و ملایم است که دل انسان می خواهد به هر ترتیبی که شده آن را قبول کند، و گاهی بر عکس، یک
سخن به گونه ای است که گویی اطرافش میخ کوبیده اند، همانند سوهان است، آن قدر خار دارد، گوشه و کنایه و تحقیر دارد که
مخاطب نمی خواهد بپذیرد .

برخی از مبلغین خیال می کنند که با خشونت در گفتار و عمل، می توانند مردم را مطیع خود و وادار به انجام دستورات اسلامی و
پایبند به دین کنند; در حالی که چنین برخوردی، سرانجام روحانی را منزوی و تنها، و مردم را از اطراف او پراکنده می کند . قرآن
نسبت به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله – که مدیریت هدایت و رهبری کل جامعه را به عهده داشت – گوشزد می کند که مهربانی و
اخلاق ملایمش علت جذب مردم به او شد، و اگر پیامبر خشونت داشت آن ها از او فاصله می گرفتند . می فرماید: «فبما رحمه من
الله لنت لهم و لو کنت فضا غلیظ القلب لانفضوا من حولک » ; «از پرتو رحمت الهی، در برابر آن ها نرم (و مهربان) شدی و اگر خشن
و سنگدل بودی از اطراف تو پراکنده می شدند .» (۲)

همانطور که ملاحظه می شود، با وجود این که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله قرآن را – که بیان گویای هدایت بود – در دست
داشت، و دارای قدرت بیان فوق العاده و مزایای متعدد دیگری هم بود، ولی اگر در کنار همه این ویژگی ها آدم درشت خو و خشنی
بود، مردم از پیرامون او پراکنده می شدند .

البته میان خشونت در عمل و گفتار، با صلابت و قاطعیت تفاوت وجود دارد . رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در عین اینکه
در برخورد و گفتار خود، نهایت تواضع و نرمش را داشتند ; اما در راستای اصول اسلامی و اجرای قوانین اسلام قاطع بودند و
انعطافی از خود نشان نمی دادند; همانند ریگ هایی که در کف رودخانه هاست – که سالیان درازی آب از روی آن ها عبور کرده و
آن ها را ساییده است – وقتی انسان یکی از آن ها را بر می دارد، می بیند که از طرفی دارای صلابت و استحکام است و از طرف دیگر
آن چنان صاف است که انسان از لمس کردن آن کوچکترین احساس ناراحتی نمی کند .

آری پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در مسائل فردی و آنچه که مربوط به شخص خودش بود، نرم و ملایم و با گذشت بود – و همین
گذشت های بزرگ و تاریخی اش یکی از علل بزرگ پیشرفت او بود – ولی در مسائل اصولی و عمومی، آن جا که حریم قوانین و
مقررات اسلام بود، سختی و قاطعیت از خود نشان می داد . پس از فتح مکه و پیروزی بر قریش، تمام بدی هایی که آن ها در طول
سالیان متمادی نسبت به خود او مرتکب شده بودند، نادیده گرفت و همه را یکجا بخشید; اما در همین شرایط از جرم زنی از قبیله
«بنی مخزوم » که مرتکب سرقت شده بود، صرف نظر نکرد . خویشان آن زن که از اشراف قریش بودند و اجرای حد سرقت را
توهینی به خود تلقی می کردند، بعضی از بزرگان صحابه را واسطه کردند که رسول خدا صلی الله علیه و آله را از اجرای حد
منصرف کنند، ولی پیامبر صلی الله علیه و آله در پاسخ فرمود: سوگند به خدایی که جانم در دست اوست، در اجرای عدل، نسبت به
هیچ کس سستی نمی کنم، اگرچه آن کس از نزدیکترین خویشاوندان خودم باشد . (۳)

پیام

دومین مرحله از فرآیند ارتباطات، خود پیام است . پیام عبارت است از مطالب و محتوایی که پیام دهنده می خواهد برای دیگران
بیان کند .

نکته مهمی که در اینجا لازم به ذکر می باشد این است که پیام باید طوری تنظیم شود که مفهوم یکسانی برای فرستنده و گیرنده
پیام داشته باشد . بسیاری از مشکلات ارتباطی و سوء تفاهمات، از کیفیت شکل گیری پیام ناشی می شود; یعنی گوینده به گونه ای
صحبت می کند که در ذهن شنوندگان، مفهومی غیر از آنچه در ذهن خودش هست، ایجاد می کند . به نظر می رسد برای اینکه پیام
به صورت صحیح و کامل به مستمعین منتقل شود، باید دارای ویژگی هایی باشد که ذیلا به برخی از آن ها اشاره می شود:

۱- اعتدال در بیان مطالب

برخی گمان می کنند که همان طور که خودشان مطلبی را می دانند، دیگران هم اطلاع دارند، لذا در ارسال پیام و بیان مطالب از
آگاهی دادن در حد نیاز مخاط

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.