پاورپوینت کامل در گفت وگو با حضرت آیت الله معصومی ۳۷ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل در گفت وگو با حضرت آیت الله معصومی ۳۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل در گفت وگو با حضرت آیت الله معصومی ۳۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل در گفت وگو با حضرت آیت الله معصومی ۳۷ اسلاید در PowerPoint :
۷۴
اشاره:
حضرت آیت الله معصومی امام جمعه محترم تربت حیدریه و عضو مجلس خبرگان رهبری از استان خراسان، از شاگردان حضرت
امام خمینی رحمه الله بوده و با برخورداری از محبوبیتی ویژه در میان مردم منطقه خود و داشتن یک زندگی ساده و بی آلایش،
می توانند الگویی خوب برای روحانیون جوان و مبلغین محترم باشند. بدین مناسبت بر آن شدیم جهت استفاده از نظرات و
تجربیات سالیان دراز تبلیغی شان، لحظاتی را با طرح پرسش هایی در مورد تبلیغ، با ایشان به گفت وگو بنشینیم.
مبلغان: با تشکر از عنایتی که نسبت به مجله مبلغان فرمودید و وقت خودتان را در اختیار ما گذاشتید، لطفا برای شروع بحث در
مورد نقش تبلیغ در نشر و گسترش اسلام توضیحاتی را ارائه بفرمایید.
با سلام به روان پاک ۱۲۴ هزار پیغمبر و ائمه اطهار و روح مطهر امام راحل رحمه الله و شهداء.
در تاثیر تبلیغ همین بس که تمام هدایت های الهی به وسیله تبلیغ و بیان صورت گرفته است و تمام انبیاء در زمان های مختلف از
عنصر بیان استفاده کرده اند.
اگر انبیاء نبودند و تبلیغ نمی کردند، انسان ها با وجود برخورداری از عقل به عنوان حجت باطنی، به طریق صحیح هدایت
نمی شدند.
تمام انسان ها گرچه متدین به دین و پیغمبر نباشند، باز هم در واقع مدیون زحمات تبلیغ انبیاء و علماء هستند. چون انبیاء و علماء
با سلاح تبلیغ، فرهنگ بشری را تصحیح کرده اند و به راه کمال رهنمون شده اند.
انبیاء موضوع تبلیغ را منحصر به بیان احکام شریعت نکرده اند بلکه در صحنه های مختلف و موقعیت های گوناگون از طریق تبلیغ،
آرمان های دین مثل حکومت عدل، احقاق حق، دفاع از مظلومین، عیادت از بیماران، صله رحم و روابط اجتماعی با همسایگان را –
در قالب دعا و راز و نیاز، درس، مناظره، تربیت شاگردان – به جامعه آموزش داده اند.
اگر زمانی از تبلیغ غفلت شود هر آینه دین از دست می رود کما اینکه فرموده اند: «لولا القمیون لاندرست آثار الجعفریه.» این بدان
جهت بود که قمیون دین را تبلیغ می کردند. حتی خود خداوند برای بقای کعبه تبلیغ می کند و می فرماید:
«و اذن فی الناس بالحج یاتوک رجالا و علی کل ضامر یاتین من کل فج عمیق » (۱) ;
«و در میان مردم برای حج بانگ برآور تا پیاده و بر هر شتری لاغر از هر دره ژرفی به سوی تو آیند.»
اگر این تبلیغات خداوند در قرآن برای کعبه و حج نبود، مردم اینچنین از راه دور و نزدیک، پیاده و سواره، به حج نمی رفتند.
وقتی که برای موضوع کعبه چنین تبلیغی لازم است، برای حفظ دیگر شعائر دینی که علنی هستند و مورد هجوم دشمن هم قرار
دارند، تبلیغ از اهم واجبات بشمار می آید.
مبلغان: برای بهبود کیفیت تبلیغ و کارا نمودن آن در زمان حاضر چه توصیه ای دارید؟
تبلیغ باید بر پایه تخصص و برنامه ریزی باشد و اگر این دو شرط نباشد تبلیغات نقش اساسی خودش را ایفا نمی کند. باید اول مبلغ
تربیت کنیم و در آموزش تبلیغ بحث اولویت های تبلیغی را بر موضوعات دیگر مقدم بداریم. چرا که در هر کاری اگر اولویت هایش
مشخص نشود درصد موفقیت کم می شود. اولویت ها در اصطلاح دینی اوجب واجبات هستند که باید بدان ها پرداخته شود.
پس از آموزش باید برای مبلغین برنامه ریزی کرد تا در سراسر کشور، از مناطق محروم گرفته تا مراکز دانشگاهی، به فراخور حال
آن جا مبلغ وجود داشته باشد. ایجاد تخصص و برنامه ریزی کلان وظیفه حوزه است.
مبلغان گرامی نیز برای کارآمد نمودن تبلیغات خود باید اولویت های تبلیغی هر منطقه را در نظر بگیرند.
اولویت های تبلیغی بر حسب زمان و مکان و مردم هر منطقه ای فرق می کند. گاهی اولویت اساسی، ایمان مردم است و گاهی ایمان
مردم به طور کلی درست است ولی نسبت به یک واجب الهی مثل جنگ یا موضوع زکات در غفلت قرار گرفته یا منحرف شده اند،
در این جا باید به بیان و تبلیغ مساله مورد غفلت پرداخت. مثل اینکه مقام معظم رهبری چند سال پیش موضوع امر به معروف و
نهی از منکر را مطرح کردند و دستور فرمودند مسؤولان و مبلغان و مردم به تبیین و تبلیغ و اجرای آن بپردازند.
بد نیست به عنوان نمونه چند اولویت تبلیغی در این جا عرض شود:
ما روحانیون نتوانسته ایم اهمیت اصل زکات را برای مردم جا بیندازیم و متاسفانه شاهد ضررهای آن هم هستیم.
پیامبر صلی الله علیه و آله گاهی مخصوصا برای تبلیغ و تفهیم موضوع زکات، مبلغ ویژه می فرستادند تا از ناحیه ترک آن، ضرری
متوجه جامعه اسلامی نشود.
اولویت دیگر، تبیین و تبلیغ اصل اساسی و فراگیر و مهم ولایت فقیه است. باید تبلیغ کرد تا مردم گول نخورند و کار به جایی نرسد
که مردم بین نظام و حکومت ولایتی و نظام حکومتی شاهنشاهی فرق نگذارند.
مبلغان: یکی از بحث های اساسی در امر تبلیغات دینی، شناسایی آفت های تبلیغ است. به نظر حضرتعالی بیشترین آفت ها از کدام
ناحیه متوجه تبلیغات دینی می شود؟
بیشترین آفات تبلیغ از ناحیه خود مبلغین است. تبلیغ اهل خاصی دارد که اگر ما اهل تبلیغ را انتخاب و گزینش صحیح نکنیم،
تبلیغ نتیجه برعکس می دهد. موارد زیر می تواند به عنوان آفت از ناحیه مبلغ بیان شود:
۱- رعایت نکردن مقتضای حال ۲- نداشتن ذوق و سلیقه مردم داری و جذب جوانان ۳- نداشتن روحیه صبر و استقامت و پایداری
در تبلیغ ۴- طولانی کردن خطابه و منبر ۵- براساس نیاز صحبت نکردن مثل این که مبلغ در زمانی که مردم گرفتاری های شدید
معنوی، روحی، روانی، اجتماعی و اقتصادی دارند، از موضوع بی ربطی مثل جن صحبت کند.
۶- جلوه گری برای مشهور شدن.
جدا توصیه می کنم که آقایان محترم به فراخور سواد خویش در جامعه ایجاد انتظار از خود کنند یعنی اگر متخصص نیستی خود
را متخصص در دین جلوه نده.
مبلغان: برای جذب جوانان چه باید کرد؟
جذب جوانان، از مسائل مهم است که مبلغ باید برای آن برنامه ریزی کند.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 