پاورپوینت کامل دانش و احساس مذهبی را در مخاطبین تقویت کنید ۳۳ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل دانش و احساس مذهبی را در مخاطبین تقویت کنید ۳۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل دانش و احساس مذهبی را در مخاطبین تقویت کنید ۳۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل دانش و احساس مذهبی را در مخاطبین تقویت کنید ۳۳ اسلاید در PowerPoint :

۸

توجه به امر مخاطب شناسی و ضرورت تقویت ابعاد روحی، روانی مخاطبان در امر تأثیر
گذاری معارف، نقش بسیار سازنده ای ایفا می­کند که در این رابطه پرداختن به تقویت
دانش و احساس مذهبی آنان یکی از نشانه های موفقیت در این تأثیر گذاری است. بحث
حاضر، خلاصه سخنرانی استاد دکتر غلامرضا افروز در جمع اساتید معارف اسلامی است که
پیرامون تقویت دانش و احساس مذهبی در دانشجویان ایراد گردیده است که از نظر شما
خواننده محترم می­گذرد.

ما اگر بخواهیم بدانیم بهترین استاد معارف اسلامی چه کسی است؛ میزانی برای ارزیابی
خواهیم داشت که بخشی از آن مربوط به این است که معلمان و اساتید محبوب، دارای چه
ویژگی هایی هستند و خصایص زیست شناسی، روانی و اجتماعی شان کدام است، که این خود
بحثی جداگانه است. در این جا قصد داریم میزان اثر گذاری یک معلم را بررسی کنیم. این
که قدرت علمی او چقدر است و یا چند نوبت سر کلاس آمده، مهم نیست، بلکه مهم آن است
که حاصل این ارتباطات و تعلیم و تربیت چه بوده و چه مقدار در فکر و رفتار فراگیران
تبلور پیدا کرده است.

یک مربی، زمانی قوی است که پایدارترین و پربرکت ترین تغییرات را در رفتار فراگیران
ایجاد کند؛ رفتارهایی مانند نماز، حجاب، راستگویی، سخاوت، ایثار، گذشت، شجاعت،
عدالت، صداقت، احسان و صبر، این ها از عمده رفتارهای مذهبی هستند که پرچم دار آن
رفتارها، نماز و حجاب و اوج آن آمادگی برای جهاد و شهادت است.

حال این سئوال مطرح است که رفتار یعنی چه؟ در پاسخ باید گفت: رفتار عبارت است از:
مجموعه باورها، عملکردها، عادت ها، کنش ها، واکنش ها و همه آنچه که از انسان سر
می­زند و به علت پایدار بودن قابل مشاهده است و بر همین اساس می­توان آن را پیش
بینی کرد. همان گونه که نت های متفاوت، یک آهنگ را خلق می­کنند، مجموعه رفتارها نیز
شاکله شخصیت انسان را می­سازند که در یک تقسیم بندی، می­توان آن ها را به چند دسته
رفتار مذهبی، شغلی، حرفه ای، اجتماعی و خانوادگی تقسیم کرد.

رفتار در واقع عناصر اصلی یک شخصیت، منش، ابعاد روانی، اخلاقی، اجتماعی و مجموعه
خصیصه های پایدار او است. زمانی که مربی در یک رفتار به قدرت پیش بینی رسید، آن گاه
می­تواند در اندیشه اصلاح رفتار و تغییر آن براید. در این جا باید به این نکته توجه
داشت که هدف معارف اسلامی شخصیت به فرد و رساندن او به منتهای کمال است و تربیت
یعنی، حرکت دادن متربی از مبدأ نقص به منتهای کمال و کم کردن فاصله بین توان بالقوه
و بالفعل او. بنابر این یک استاد خوبِ معارف اسلامی کسی است که در نهایت، شاهد
تغییر رفتار مذهبی در شخصیت متعلمین خود باشد. باید دید پس از سال ها تدریس معارف
اسلامی، به چه میزان توانسته ایم تحقق بخش این مهم باشیم. در واقع متبلور کردن
رفتارهای مذهبی و پدیداری خصیصه های مطلوب شخصیتی، می­تواند نشان موفقیت در یک
فرایند تعلیم و تربیت موثر باشد. اما این رفتارها چگونه ایجاد می­شوند، بستر
پدیداری رفتارها که به شخصیت منجر می­شود چگونه است؟ رفتار مذهبی در بستر
بازخوردها، باورها و بینش های مذهبی حاصل می­شوند نه صرف دانش مذهبی، رفتارهای
مذهبی، حاصلی از نگرش ها، بازخوردها، باوره و بینش های مذهبی است. نگرش ها و
بازخوردها در فرهنگ اسلامی ما معادل همان بینش، بصیرت، ایمان و باور قلبی است که
بستر پدیداری رفتارهای مذهبی اند؛ اما خود این باورها و نگرش ها مبتنی بر پایه دو
عنصر شناخت و احساس مذهبی است و شناخت مذهبی، خود دارای کمیت، محتوا و میزان است؛
اینکه چقدر شناخت دارد، چند ساعت مطالعه کرده، چند سال درس خوانده و محتوا چه بوده
است. اما احساس مذهبی، شامل دو نکته بسیار مهم است: یکی احساس خوشایند و دیگری
احساس ناخوشایند هر کدام اینها دارای شدت و ضعف است و باید دید بالانس و شدت آن
احساس چقدر است، ایا احساس در حدی خوشایند است که شخص شیفته و عاشق می­شود، یا
احساس ناخوشایند به گونه ای است که شخص تنفر پیدا می­کند؟ بنابراین اگر بخواهیم
رفتار مذهبی را در دانشجویان مان ایجاد کنیم، نباید مستقیماً بر روی خود رفتار
انگشت گذاشت، مستقیماً روی رفتار تکیه کردن می­تواند تصنعی و یا ناشی از تحمیل،
تحمیق و یا ترس باشد. شخص می­تواند با یک نگرش خاص، هر چه را که به او گفته می­شود
قبول کند، اما اگر خواسته باشیم کاری اسلامی و پیامبر گونه انجام دهیم باید دید
چگونه می­توان در این فرد باور و بینش مذهبی ایجاد کرد؛ ایجاد این باور و بینش
مذهبی بدون توجه به دانش مذهبی(اطلاعات و شناخت عمومی) و احساس مذهبی معنا ندارد و
باید دید مخاطب چگونه در معرض این دانش مذهبی قرار گرفته و صاحب احساس مذهبی شده
است.

اگر بخواهیم یک کار اسلامی و پیامبر گونه انجام دهیم باید ببینیم چطور می­توان در
این فرد باور و بینش مذهبی ایجاد کرد، ایجاد این باور و بینش بدون توجه به دانش و
احساس مذهبی معنا ندارد.

انسان نسبت به هر چیزی که در حوزه ذهن قرار گیرد از خود احساس نشان می­دهد، می­گوید
احساس من چیست؟ ایا متضمن خوشایندی است

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.