پاورپوینت کامل مواضع و دیدگاه های نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری ۱۲۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل مواضع و دیدگاه های نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری ۱۲۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مواضع و دیدگاه های نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری ۱۲۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل مواضع و دیدگاه های نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری ۱۲۰ اسلاید در PowerPoint :

۳۵

از آنجا که در هنگام آماده سازی و چاپ مطالب نشریه، اسامی قطعی نامزدهای انتخابات
مشخص نبود، نشریه به گردآوری مواضع و دیدگاه های نامزد های احتمالی و چهره های مطرح
انتخابات اقدام نمود. اسامی افراد به ترتیب حروف الفبا مرتب شده است.

احمدی نژاد استاد دانشگاه، شهردار فعلی تهران و استاندار سابق آذربایجانشرقی که به
همراه اعضای شورای شهر تهران ائتلاف آبادگران را اداره می کنند.

* آنچه دنیا روی آن حساب می کند کاخ نشینی و تجملات فریبنده نیست، بلکه پایبندی و
تعهد به اصول و آرمان ها و ارتباط مستحکم میان مردم و مسئولان به عنوان عامل اقتدار
و آبروی کشور است. عِرق ملی و فرهنگ اسلامی بُرنده ترین سلاح ملت ایران است در
حالیکه برخی برای حاکم کردن زندگی فردگرایانه و لذت جویی های افراطی در جامعه تلاش
می کنند.

جمهوری اسلامی

* من داوطلبانه تمام دارایی های خودم، همسرم و فرزندانم و هر آنچه که داشتم را در
دفترچه ای که اصل ۱۴۲ قانون اساسی مشخص کرده است، نوشته، امضا کرده و تحویل
داده ام. من یک زندگی معلمی دارم و با حقوق دانشگاه مخارجم را تأمین می کنم و
الحمدلله راضی هستم. البته دارایی من خیلی زیاد است و اصلاً قابل محاسبه نیست و آن
هم عشق خدمت به مردم عزیز است که فکر نمی کنم هیچ دارایی با آن برابری کند.

* یکی از علت های فساد و فقر و تبعیض، سود بانکی است. سود بالای بانکی عامل اختلاف
طبقاتی و تمرکز فرصت ها در اختیار عده ای خاص است. سود ۲۴ درصد در نظام بانکی به
هیچوجه گسترش تولید پایه، توسعه کشور و ایجاد اشتغال را به دنبال نمی آورد. از این
پول تنها عده ای خاص و برخوردار از پشتوانه های مالی و سیاسی، می توانند استفاده
کنند و این افراد حتماً به دنبال کار تولیدی و اصیل نمی روند و به سمت خرید و فروش
و سوداگری کشیده می شوند تا بتوانند این سود را به بانک برگردانند.

* برخورد با نماد ناهنجاری های ضداجتماعی و ضدفرهنگی چاره ساز نیست و در ارتباط با
رفتارها و تمایلات نامطلوبی که افراد از خود بروز می دهند باید با یک رویکرد
عالمانه، به یافتن ریشه ها بپردازیم. در عرصه مدیریت کلان کشور باید به سراغ
ریشه ها رفت و کار فرهنگی ریشه ای را موردتوجه قرار داد. ما یک ملت مسلمان و ایرانی
هستیم و سابقه تاریخی و ویژگی های برجسته افتخارآمیزی در علم و هنر و صنعت و
ریاضیات و پزشکی و سایر زمینه ها داریم و یک آینده درخشان نیز انتظارمان را می کشد،
آینده ای که به ما حرکت و به گذشته ما هویت می دهد. هرجا که هویت یا ارتباط با
گذشته و همچنین ارتباط با آرمان ها دچار مشکل بشود، رفتارهای نامتعادل مجال بروز
پیدا می کند. بنابراین محور اصلی فعالیت های ما باید مبتنی بر بازیابی هویت و
خودباوری و توجه به اهداف بلند باشد و این امر لازمه برخورد ریشه ای با معضلات و
ناهنجاری های اجتماعی است.

* حفظ آبروی کشور به احیای کاخ ها و برپا کردن دکوراسیون های صدها میلیون تومانی
نیست بلکه به برپایی عدالت، تأمین رفاه عمومی، از بین بردن بیکاری، گرسنگی و حل
مشکل ازدواج و مسکن جوانان است.

آبروی کشور در پرتو امید و نشاط و شادابی یک جامعه تأمین می شود نه در سایه فاصله
طبقاتی و شکل گیری قله های ثروت از سوی عده ای خاص.

* بخشهایی از الگوی توسعه سیاسی و اقتصادی کشور اقتباسی و عامل اصلی بروز مفاسد،
رشوه خواری و تشکیل قله های ثروت در جامعه است. بازگشت به مبانی فرهنگ خودی و توجه
به نیازهای بومی در این زمینه ضروری است. امروز چشم ملت ایران به دانشمندان حوزه و
دانشگاه دوخته شده است. قالب ها و تئوریهای توسعه سیاسی و اقتصادی لیبرال امروز
افکار و اندیشه های نخبگان دنیا را به اسارت گرفته و آثار شوم و ویرانگر آن دامنگیر
بسیاری از ملت های جهان شده است.

* تبلیغ «قحط الرجال بودن» کشور یک جریان حساب شده برای تحقیر ملت و باقی ماندن
عده ای خاص بر مناصب قدرت است در حالی که ملت ایران به عنوان یکی از پایه گذاران
اصلی تمدن بشری، در دامان پر برکت خود مدیران دانشمند و فرهیخته بسیاری را تربیت
کرده است و می تواند بساط عناصر پرمدعا و بی خاصیت را یک روزه برچیند. با گذشت
سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، چگونه می توان تحمل کرد که عده ای در کوچه پس
کوچه های اروپا قدم بزنند و بخواهند از آنها برای ملت بزرگ ایران تئوری و الگو
بگیرند. این توهین به دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی ما محسوب می شود.

* درنظام اجرایی کشور، سپردن کارها به مردم به خصوصی سازی تفسیر شد و خصوصی سازی
نیز مفهومی جز فروش اموال دولتی پیدا نکرد و عرصه های مختلف برای تحرک مردم نه تنها
باز نشد بلکه هر روز بیش از گذشته فضا را به روی مردم تنگ تر کردند. بانک های خصوصی
به شکل فعلی آن نه تنها هیچ نقش مثبت و سازنده ای را در اقتصاد بازی نمی کنند بلکه
آثار تخریبی آنها در چرخه اقتصادی کشور بسیار زیاد است. چگونه ممکن است یک بانک با
سرمایه پانزده میلیارد تومانی تشکیل شود و در نتیجه فعالیت مثبت اقتصادی بتواند در
کمتر از چهار سال به یک سرمایه دویست میلیارد تومانی دست پیدا کند.

* عدالت رکن قوام جامعه و ضابطه حاکم بر تمامی تصمیمات مرتبط با زندگی مردم است و
ممانعت از دست اندازی فرصت طلبان و زیاده خواهان به بیت المال امری ضروری است. چرخش
درصد اقتصاد کشور در شهر تهران از نشانه های بارز سیاست گذاری ناعادلانه است.
تورم مهارگسیخته اقتصادی فشار سنگینی را بر مردم وارد می کند و این در حالی است که
به نظر می رسد دولت از آثار این تورم مصونیت دارد و همه آسیب ها متوجه مردم است
زیرا شرکت ها و سازمانهای دولتی گران ترین ساختمانهای شمال تهران را خریداری
می کنند.

( بر گرفته از سایت شخصی دکتر احمدی نژاد )

محمد باقر قالیباف که پس از استعفا از مقام فرماندهی نیروی انتظامی، وارد عرصه
سیاست شده است و قصد دارد اصلاحاتی را که در نیروی انتظامی آغاز کرده بود، در منصب
ریاست جمهوری تداوم بخشد.

باید برای « افتخار ملی
» ایران اسلامی
تلاش کرد.

برای رسی
دن به « ایرانی
» برازنده « ایرانی
ان» مهمتری
ن نماد برازندگی
و افتخار ما،
«زندگی
خوب» آحاد ملّت است.

برای دست ی
افتن به « زندگی
خوب » برازنده ایرانی
باید: « تعارف » را کنار گذاشت و
صری
ح، شفاف و صادق بود. مسئولی
ت «تقصی
رها» را پذی
رفت و برای جبران آنها کوشش کرد.
در هی
چ امری
و به هی
چ هدفی
«تبانی
» نکرد. ی
عنی
: «تعامل» را جانشی
ن «تبانی
» ،
«مسئولی
ت» را جانشی
ن «تقصی
ر» و «صداقت» را جانشی
ن «تعارف» کرد.

«نگاه حذفی
و جنگی
» به سی
است را تبدی
ل به «نگاه تدبی
ری
و تعاملی
» در سی
است کرد.
(سایت شخصی)

* رویکرد اقتصادی من این است که بگونه ای عمل کنیم که درآمد سرانه و قدرت خرید
خانواده را بالا ببریم زیرا زندگی خوب زیبنده هر ایرانی است و بستر اشتغال در کشور
نیز باید براساس سیاست اقتصادی اقتصاد غیرنفتی فراهم شود و در این زمینه تورم و
گرانی از مقوله های مهم هستند. اردوگاهی که من در آن هستم، اردوگاه اصولگرایی است و
مردم باید ما را انتخاب کنند و در این راستا سهم دهی به احزاب نمی کنم زیرا که برای
مردم چیزی باقی نمی ماند.

(بولتن خبری)

* تعارف ی
کی
از وی
ژگی
های منفی
گفتاری
و رفتاری
ایرانی
ان به خصوص مسئولی
ن و
کارگزاران حکومتی
است که در وجه حکومتی
به هی
چ وجه مورد تایی
د اسلام به خصوص شی
وه
حکومتی
امی
رالمؤمنی
ن نی
ست. ی
کی
از وجوه اصلی
این وی
ژگی
(تعارف گرایی
) که حالت
گفتمانی
به خود گرفته این است که مشکلات و بحران های جامعه مورد انکار قرار می
گی
رد
در حالی
که همه می
دانند اوضاع چندان روبه راه نی
ست ولی
طوری
وانمود می
کنند که گوی
ی

همه چی
ز مرتب است.

* ایران از جنبه های مختلف (معی
شتی
، سی
اسی
، اجتماعی
و…) به وضعی
تی
دچار شده که
نمی
توان به آن افتخار کرد. جایگاه جهانی
ایران اسلامی
شایسته هی
چ فرد ایرانی
نی
ست.
درآمد سرانه ایران در بی
ن کشورهای پی
شرفته حتی
کشورهای منطقه، نوع ارتزاق ایران از
پول نفت و وابستگی
دولت و جامعه به این پول و … هی
چ افتخار و غروری
را
برنمی
انگی
زد. «جایی
که در آن ایستاده ایم اصلا برازنده ما نی
ست». ایرانی
مسلمان
وقتی
نتواند به وضعی
ت خود افتخار کند دچار آشفتگی
ذهنی
و روانی
می
شود و نظم امور
زندگی
ما امروز به این دلی
ل برهم ری
خته.

* «کی
فی
ت زندگی
ایرانی
ان» بسی
ار نازل است و در شأن ایرانی
نی
ست که دچار این همه
مشکل در عرصه زندگی
باشد. اکنون هر مسئولی
، بخواهد کاری
انجام دهد: اول اینکه؛ باید
«زندگی
خوب» را برای ایرانی
ان تدارک ببی
ند. که حداقل حق آنهاست… دوم اینکه؛ این
زندگی
خوب را دستمایه ای قرار دهد تا ایران را به جایگاهی
برساند که برای ایرانی
ان
مسلمان افتخارآمی
ز و غرور برانگی
ز باشد.

* نظرسنجی
ها و بررسی
ها نشان می
دهد که مردم نسبت به بهبود اخلاق و فرهنگ اجتماعی

و وضعی
ت شکاف طبقاتی
و اقتصادی
امی
د کمتری
دارند. دلی
ل کمرنگ شدن امی
د اجتماعی
این
است که جامعه ما از لحاظ سرمایه اجتماعی
و سرمای سی
اسی
دچار مشکل و کمبود شده است.
ی
عنی
هم اعتماد مردم نسبت به همدی
گر کاهش پی
دا کرده و تعاملات اجتماعی
را دچار مشکل
ساخته است و هم اینکه اعتماد مردم نسبت به کارگزاران دولتی
کم شده است. مردم نسبت
به صداقت و کارایی
مسئولان دولتی
دچار تردی
د شده اند.

* گفتمانی
که فضای سی
اسی
کشور را آشفته کرد گفتمان «تبانی
» است. سی
اسی
ون کشور به
خصوص در جهت جستجوی
منافع خود با همدی
گر و با همه تبانی
می
کنند و در اینجا چی
زی
که
هی
چ جایگاه و اهمی
تی
ندارد نگاه دی
نی
و اخلاقی
و منافع ملی
و جامعه است.

* برای همبستگی
ملی
: اولاً؛ باید وطن دوستی
و عشق به می
هن در بی
ن همه ایرانی
ان
تروی
ج شود، همه باید در دغدغ ارتقاء «منزلت ایران» اسلامی
را بعنوان اصلی
تری
ن
راهبرد خوی
ش در نظر بگی
رند. ثانی
اً؛ باید ی
اد بگی
ری
م که چگونه همه با هم، با همفکری

و مساعدت همدی
گر ایران را به افتخار برسانی
م. که از همی
ن جا که در اسلام «افتخار»
نماد اول است که: «الاسلام ی
علو و لا ی
علی
علی
ه».

* باید بدانی
م که در جامعه ای که: بی
ن فقی
ر و غنی
فاصله و شکاف پرنشدنی
و عمی
قی

باشد همبستگی
ملی
شکل نمی
گی
رد. در جامعه ای که بی
ن نسل جدی
د و قدی
م فاصله بی
فتد و
تعارض ایجاد شود همبستگی
ملی
وجود نخواهد داشت. در جامعه ای که بی
ن زن و مرد شکاف
باشد و عدالت وجود نداشته باشد همبستگی
ملی
ضعی
ف خواهد بود. در جامعه ای که
قومی
ت ها احساس بی
عدالتی
کنند همبستگی
ملی
دچار مشکل خواهد شد. در جامعه ای که
طبقات و اقشار احساس بی
شأنی
و بی
آبروی
ی
کنند همبستگی
ملی
مخدوش خواهد شد.

(برگرفته از سایت شخصی دکتر قالیباف)

* من به حاکمیت دوگانه قایل نیستم. در صورتی که من رئیس اجرایی کشور شدم اگر چنین
نوع مسائلی به وجود بیاید از دو حال خارج نیست. یا در قانون مشخص شده که دقیقاً
حدود اختیار ایشان [رهبر انقلاب] چگونه است و ایشان تصمیمات لازم را اتخاذ می کنند
که در اینجا حاکمیت دوگانه به وجود نمی آید. در غیر این صورت من روی نظر خودم اصرار
می کنم. در این صورت یا رهبری دلیل می آورند و من توجیه می شوم و یا نمی شوم و اگر
نشدم در بازخورد این حکم در جامعه ایشان می تواند صحت و عدم صحت حکم را مورد بررسی
قرار دهد.

( فارس)

مهدی کروبی دبیر مجمع روحانیون مبارز که با شعار عدالت اجتماعی و رفاه اقتصادی وارد
میدان شده است.

* من به نظر خودم بیشتر به چپ گرایش دارم. یعنی به طور کلی گرایش به سیاست ها و
برنامه ریزی هایی که تامین اجتماعی و فراهم کردن حداقل امکانات برای زندگی همه مردم
را در اولویت قرار می دهد. تامین اجتماعی یعنی حمایت از کسانی که دستمزدهای پایین
می گیرند یا بیکارند. حمایت از زنان و مردان جوانی که امکانات خانوادگی ندارند و به
جای رفتن به دانشگاه یا کشف ذوق و استعداد و توانایی هایی واقعی خودشان مجبور
می شوند به مشاغل کاذب یا کارهای خلا ف تن بدهند. گرایش به چپ تامین اجتماعی را
مقدمه لازم رشد و رونق می داند در حالی که گرایش به راست یعنی باید به سرعت دنبال
رشد و رونق اقتصادی برویم و امیدوار باشیم که رشد اقتصادی خود به خود باعث تامین
شرایط حداقلی برای همه مردم بشود.

(بازتاب)

* این برنامه [یارانه پنجاه هزار تومانی به افراد بالای ۱۸ سال] احتیاج به دو سال
مقدمه چینی دارد و تا اواخر سال هشتاد و شش اجرایی نمی شود. در پایان سال هشتاد و
شش تعداد افراد بالای هجده سال به چهل و هفت میلیون نفر می رسد و برای پرداخت
مستمری ماهیانه بیست و هشت هزار میلیارد تومان پول مورد نیاز است.

* درآمد ارزی کشور برای امسال بیش از چهل میلیارد دلار و در سال ۸۷ حدود پنجاه
میلیارد دلار تخمین زده می شود و اگر قیمت نفت بالاتر برود مازاد درآمد از این هم
بیشتر خواهد بود (پیش بینی صندوق بین المللی پول هشتاد دلار برای هر بشکه است و حتی
احتمال قیمت صد و بیست دلاری برای هر بشکه در نظر گرفته شده است) یعنی در سال اول
اجرای این طرح صرف نظر از بیست میلیارد دلاری که برای بودجه لازم داریم و
برنامه های جاری و عمرانی را با آن اجرا می کنیم بیش از بیست میلیارد دلار مازاد
درآمد ارزی خواهیم داشت. البته از این پول حداکثر تا هفت میلیارد دلار برای
پشتیبانی و تامین نقدینگی طرح مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

* مهم ترین منبع تامین نقدینگی برای این طرح کاهش یا قطع واردات بنزین خواهد بود.
با رشد فعلی مصرف در سال ۸۷ روزی هفتاد و پنج میلیون لیتر بنزین مصرف خواهیم کرد که
مجبوریم بیش از سی میلیون لیتر آن را وارد کنیم. در حدود ۱۰ میلیون لیتر از این
واردات از طریق قاچاق به کشورهای همسایه می رود و در حدود ۱۵ میلیون لیتر به وسیله
ماشین های کهنه و غیر استاندارد هدر می رود. اوراق کردن ماشین های خارج از رده،
گازسوز کردن تاکسی ها و کرایه ها، به نتیجه رساندن سریع خطوط جدید مترو، گسترش و
مدرن کردن اتوبوسرانی شهری و تغییر قیمت بنزین برای جلوگیری از اسراف و قاچاق منبع
تأمین بیش از نصف نقدینگی مورد نیاز خواهد بود

* بر صاحب نظران پوشیده نیست که پرداخت مستمری ماهیانه پنجاه هزار تومانی به همه
بزرگسالان چه تغییراتی در ساختار بودجه می دهد و چه امکاناتی برای حذف یا کاهش
بسیاری از ردیف ها فراهم خواهد کرد. برای مثال شرح وظایف کمیته امداد و سازمان
بهزیستی (وقتی که همه مردم ماهیانه حداقل پنجاه هزار تومان دریافت کنند) چگونه
تغییر خواهد کرد. درواقع برنامه کوپنی کردن ارزاق در دوران مهندس موسوی با
قیمت های آن زمان ( نسبت به طرح پنجاه هزار تومان) هزینه بیشتری داشت و سهم بزرگتری
را در بودجه به خودش اختصاص می داد. (سایت شخصی مهدی کروبی)

* ما تازه وارد مجلس شده بودیم که طرحی دو فوریتی برای اصلاح قانون مطبوعات آمد. در
مورد این طرح – در حالی که هنوز کمیسیونی در مجلس تشکیل نشده و قانون جدید هم هنوز
کاملا خود را نشان نداده است- رهبری خواستار تأمل بیشتر و پس از آن اصلاح شد و این
یک حکم حکومتی نبود، بلکه توصیه ای بود به من و نایب رئیس مجلس. برخی دوستان تأمل
بیشتر در مورد قانون مطبوعات را پذیرفتند برخی هم نپذیرفتند. طرح مطرح شد و کار
بدانجا رسید که رهبری نامه دادند و این طرح دو فوریتی از دستور خارج شد. اگر این
طرح به صورت عادی به مجلس می آمد قانون مطبوعات اصلاح شده بود، اما در نامه ای که
آمد من تمکین کردم، مجلس هم تمکین کرد و کار درستی هم بود.

* در سیاست های داخلی و خارجی و مسایل اجرایی و اداره امور مملکت باید به خواست
مردم عمل شود حتی اگر اشتباه کنند. مگر این که مخالف مقدسات باشد که آن هم در کشور
ما اتفاق نمی افتد. بگذریم از این که تجربه نشان داده مردم کم تر از مسئولا ن و
سیاستمداران اشتباه می کنند.

* در مورد برقراری رابطه با آمریکا، به نظر من اکثریت مردم در حال حاضر فکر می کنند
که عادی سازی رابطه و مناسبات سیاسی با آمریکا به نفع ایران است و باعث رونق
اقتصادی و رفاه عمومی می شود اما من فکر می کنم زیادی خوشبین هستند. وضعیت
افغانستان و عراق نشان می دهد که خوش بینی دلیلی ندارد. حتی پاکستان که بعد از
یازده سپتامبر روابط تیره اش با آمریکا را به روابط حسنه تبدیل کرد و پول خوبی هم
گرفت وضع بهتری پیدا نکرده است. با این حال فکر می کنم باید آماده باشیم که به
خواست اکثریت مردم عمل کنیم یعنی دنبال مذاکره و عادی سازی روابط با آمریکا باشیم و
در عین حال به مردم بگوییم که نباید از این ارتباط انتظارات زیادی داشته باشند.

* دو خصیصه دارم که می تواند در جمع عملکرد مرا موفق بکند؛ اول اینکه در انقلاب
ریشه دارم و بی نفوذ نیستم و دوم اینکه اهل مقاومت، پیگیری، چانه زدن و تعامل هستم
و در مواردی که لازم باشد به شدت مقابله می کنم. وقتی چاره ای باقی نماند و بنا شد
برخورد کنم و قاطعیت به خرج بدهم اهل عقب نشینی نیستم و سازش نمی کنم.

* دولت به جای اینکه وظایف اصلی اش را انجام بدهد تجارت می کند، کارخانه داری
می کند و کار و کاسبی مردم و بخش خصوصی را تضعیف می کند. اقتصاد دولتی این است که
دولت وظایف اولیه اش را بگذارد و تجارت کند اما برقراری و حفظ یک نظام تأمین
اجتماعی کارآمد در همه جای دنیا جزء وظایف اولیه دولت به حساب می آید. آزادترین
اقتصاد دنیا اقتصاد آمریکا است اما آمریکا در عین حال یکی از بهترین نظام های تأمین
اجتماعی و حمایت از طبقات کم درآمد را دارد. خلاصه کسانی که یک نظام تأمین اجتماعی
حداقلی را مخالف اقتصاد آزاد می دانند در حقیقت هوادار افسارگسیختگی اقتصادی و هرج
و مرجی هستند که حتی در غرب هم وجود ندارد.

علی لاریجانی وزیر ارشاد و رییس صدا و سیما در سالهای گذشته که با شعار دولت امید و
هدف برخورد با فساد اقتصادی به رقابتهای انتخاباتی وارد شد.

* ویژگیهای اصولگرایان:

۱. جریان اصولگرایی مبانی متقنی برای سعادت ملی جامعه در نظر داشت و براساس این
مبانی حرکت کرد. ۲. به جای مطلق گرایی، یک دید واقع گرای مثبت را برای جامعه ضروری
می داند. و بر این اساس، این جریان برای مدیران گذشته، حرمت و ارزش والایی قایل
است. ۳. دموکراسی بدون تکیه بر خرد جمعی قابل اجرا نیست. ۴. جریان اصولگرایی به
نوعی اندیشه در عمل اعتقاد دارد و متناوب با مقتضیات زمان پیش خواهد رفت. ۵. به جای
شعار فردی به عمل گرایی متمرکز هستند. (شریف نیوز)

* من در صدا و سیما مدیر مادام العمر نبودم که به قصد ریاست جمهوری صدا و سیما را
ترک کنم. مدت خدمت من در آنجا تمام شد. این که گفته می شود من از قبل انتخاب
شده ام، کمکی به رشد مردم سالاری در کشور نیست. این که القا می شود دست غیبی در
انتخاب من دخیل بوده است؛ برای ناامید کردن مردم از رأی دادن است. این جمله ها که
متأسفانه در رقابت های انتخاباتی هم مطرح می شود در واقع این پیام نادرست و خائنانه
را دارد که رأی مردم تأثیرگذار نیست.

(روزنامه ایران)

* در توسعه، باید سه چیز را اصل بدانیم – به عنوان بخشی از توان ملی عنصر
الهام بخش را باید اصل بدانیم – از لحاظ فن آوری پیشرفت کنیم مخصوصاً روی یک سری
از فن آوری ها که علم روز هستند مثل فن آوری اتمی مثل نانوتکنولوژی؛ دیگر ذوب آهن
فن آوری روز نیست که بخواهیم آن را شاخص کنیم. اگر یک نگاه به ده سال یا پانزده سال
گذشته بکنیم می بینیم که بازارهای منطقه ای را چین و هند و مالزی با IT گرفته اند و
یک جهش جدی داشتند. بویژه در صادرات. پس اینها فن آوری پیشرفته هستند. به علاوه در
سایر فن آوری ها نیز معتقدم که ما باید از لحاظ سطح فعلی بالاتر برویم. – نکته سوم
بالا بردن توان اقتصادی است یعنی ما نمی توانیم با درآمد سرانه هزار دلار ( یا به
قولی دلار) بگوییم کشور پیشرفته هستیم.

(سایت شخصی علی لاریجانی)

* پرورش مدیران استراتژیک در کشورهای پیشرفته در درون احزاب قرار می گیرد. ما باید
برای پرورش مدیر خوب و شجاع و استراتژیک، احزاب قدرتمند داشته باشیم. احزاب ما فصلی
هستند و نزدیک انتخابات بسط می یابند اما بعد از انتخابات همه چیز فراموش می شود.
در مردم سالاری دینی احزاب باید برای پرورش مدیر متدیّن و استراتژیک برنامه داشته
باشند. (سایت شخصی)

* یکی از موانع، خود دولت است دولت آن چنان در امور مختلف رخنه کرده است که اجازه
حرکت پویا به بخش خصوصی نمی دهد. استراتژی دولت آینده باید توانمندسازی مردم و
چابک سازی دولت باشد. باید اقتصاد مردمی شود. روند خصوصی سازی الان تصنعی است. ظاهر
آن بزرگ شده است. اما در باطن خصوصی نیست. یک بخش را دولت به بانک واگذار می کند
اسم آن را خصوصی سازی می گذارند. باید دولت کوچک و چابک باشد و با قدرت کارشناسی
امور را هدایت کند. (سایت شخصی)

* در بُعد خارجی، دیپلماسی ما باید معطوف به هدف باشد اگر قرار است ایران را تبدیل
به قدرت نماییم و بدین ترتیب از موقعیت یک کشور ژئوپولتیک به کشور استراتژیک ارتقاء
یابیم باید توان ملی را بالا ببریم و دیپلماسی ما در خدمت این خواسته باشد به همین
دلیل حرکت دیپلماسی ما باید به سمت بین الملل باشد تا زمینه برای توسعه در داخل
فراهم شود. دیپلماسی کشور باید عزت مندانه باشد تا مایه غرور ملی و ارتقاء منزلت
ایرانیان باشد و شکوه این ملت را بروز دهد.

(سایت انتخاب)

* من به یک حرکت متعادل و پرتحرک فرهنگی معتقدم و اکنون نیز تصریح می کنم نخبگان به
نواندیشی دینی عطش دارند که باید برآورده شود. عدالت زمانی محقق می شود که چهار
مؤلفه رقابت، سمت گیری به سوی مردم، کاهش اختلاف طبقاتی و دسترسی اقشار مختلف جامعه
به حکومت ایجاد شود. پیشرفت، عدالت و پاکدامنی سرلوحه دولت من است.
(بولتن خبری)

* به نظر من برای جلوگیری از ایجاد شرایط دولت ضعیف در ایران اسلامی می بایست بستر
مناسب برای ایجاد یک حکومت قوی با اقتدار ملی را فراهم کرد. این امر نیازمند دو
مقدمه است. باید در درون کشور استراتژی آرامش و در بیرون نگاه صلح آمیز را پیش رو
داشته باشیم این ظرفیت وقتی در کشور ایجاد می شود که به جای سیاست های واگرایی به
زمینه همگرایی ملی برای حفظ منافع ملی دست پیدا کنیم در قضیه نام خلیج فارس دیدید
که غرب در برابر یکپارچگی ملی ما عقب نشینی کرد.

(سایت شخصی)

* در صورتی که آمریکا دست از رفتار دردسر ساز خود برای ملت ایران بردارد و از لطمه
زدن به منافع ملی ایران صرف نظر کند، تغییر سیاست ها نه تنها ممکن بلکه ضروری است.
به طور کلی چون در میان انواع جهت گیری ها در سیاست خارجی مانند انطباقی و تهاجمی و
تدافعی، جهت گیری انطباقی مثبت را ترجیح می دهم، تصور می کنم اگر دولت آمریکا با
کنار گذاشتن رویکرد مطلق گرایانه، موجودیت و استمرار بقای جمهوری اسلامی ایران را
به عنوان روش زندگی برگزیده مردم ایران بپذیرد، امکان تغییر در سیاست های ایران در
قبال آمریکا وجود خواهد داشت. (شریف نیوز)

* دغدغه همیشگی ذهنی من این است که چکار کنیم ایرانی، در این دنیای پررقابت و عصر
پیشرفت جهانی در مقایسه خود با دیگران به ایرانی بودن خویش ببالد و به آینده خود و
فرزندانش و کشور امیدوار باشد. بر این اساس اعتقاد دارم که راهبرد سیاست خارجی،
پیشرفت زندگی شهروندان در همه عرصه ها و سربلندی ایرانیان و ارتقای جایگاه ایران در
عرصه جهانی است. به عبارت دیگر، سیاست خارجی هنگامی معنا و مفهوم خود را پیدا
می کند که در خدمت توانمندسازی مردم و افزایش عزت ملی قرار بگیرد. (سایت
انتخاب)

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که قصد دارد از زنان و جوانان در کابینه خود
استفاده کند و مدعی است ارزش بیشتری برای نسل سومی ها قائل است.

* دولت دهه اول انقلاب دولتی امنیتی، در دهه بعدی سازندگی و اقتصادی و دولت خا

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.