پاورپوینت کامل آسیب شناسی وحدت حوزه و دانشگاه ;چکیده سخنرانی ایت الله جوادی آملی(دامت برکاته) ۲۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل آسیب شناسی وحدت حوزه و دانشگاه ;چکیده سخنرانی ایت الله جوادی آملی(دامت برکاته) ۲۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آسیب شناسی وحدت حوزه و دانشگاه ;چکیده سخنرانی ایت الله جوادی آملی(دامت برکاته) ۲۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل آسیب شناسی وحدت حوزه و دانشگاه ;چکیده سخنرانی ایت الله جوادی آملی(دامت برکاته) ۲۹ اسلاید در PowerPoint :

۱۶

آیت الله جوادی آملی پس از بیان مطالبی درباره برکات اسلامی شدن دانشگاه، وحدت و
وفاق ملی، وحدت سران سه قوه و مجمع تقریب و مجمع جهانی اهل بیت(ع)، به بحث پیرامون
وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت که خلاصه آن را ملاحظه می کنید:

تا ما به خطر اختلاف آشنا نشوی
م از منافع وحدت آگاه نخواهی
م شد و تا از منافع وحدت
آگاه نشوی
م به بحثش نمی
پردازی
م، برای تحصی
لش نمی
کوشی
م و برای حراستش سعی

نمی
کنی
م.

پی
امبر خدا(ص) در مورد ضرورت وحدت فرمود: «ایاکم و البغضاء و ایاکم و کذا و کذا
فانها الحالقه لدی
نکم». اختلاف، مثل ی
ک تی
غ تی
ز به دست اختلاف کنندگان است که هر
روز دی
نشان را تی
غ می
کشند مثل کسی
که سرش را هر روز تی
غ می
کشد دی
گر موی
ی
نمی
ماند
و نمی
روی
د. فرمود: کی
نه ی
عنی
این! دو نفر در حوزه ی
ا دانشگاه که با هم اختلاف
دارند محور اساسی
اختلاف، دی
ن و خدا و امثال ذلک است لذا برای اینکه دی
گری
را از پا
در بی
اورد از هی
چ کاری
کوتاهی
نمی
کند. اما در واقع دارد دی
ن خودش را تی
غ می
کشد.
این آن را تکفی
ر می
کند و آن این را تفسی
ق می
کند. در این می
ان دی
ن خود را تی
غ
می
کشند. دی
گر دی
نی
برای طرفی
ن باقی
نمی
ماند. وقتی
برای طرفی
ن، دی
نی
باقی
نماند به
جامعه سرایت می
کند. جامعه که از دی
ن تهی
شد حمله بی
گانه همان و سلطه او همان. پس
انسان هی
چ چاره ای ندارد مگر آنکه متحدانه بی
ندی
شد.

اما راه برقراری
وحدت چی
ست؟ تا انسان دشمن و راه نفوذ او را نشناسد نمی
تواند
وحدت را برقرار و حفظ کند. پی
امبر فرمود: علما مرزداران دی
نند و امی
رالمؤمنی
ن
فرمود: «من نام لاینام عنه» کسی
که در سنگر است نباید بخوابد بلکه خواب را مزمزه
می
کند. اما اگر کسی
خوابش برد دشمن که نمی
خوابد. بنابراین اگر کسی
نداند دشمن او
کی
ست و کالای او چی
ست، چه می
خواهد و از چه راه وارد می
شود قهراً سرمایه را
می
بازد. حوزه های علمی
و دانشگاهی
با سه عنصر محوری
کار دارند که در همه این
عناصر، دشمن نفوذ کرده است: معلوم، علم و عالم. در مورد معلوم، خداوند می
فرماید
همه چی
ز عالم سرجای خودشانند. اگر شما صدها بار هم خدمت معلومات بروی
د می
بی
نی
د هی
چ
شکاف و اختلاف و بی
نظمی
در آنها نی
ست. لو کان فی
هما الهه الا الله لفسدتا. و نی
ز
می
فرماید:

ما تری
فی
خلق الرحمن من تفاوت فارجع البصر ی
نقلب الی
ک کرتی
ن. با توجه به معنای
کلمه فوت، معنایش این است که هی
چ کس سرجایش را ترک نکرده. اگر کسی
پست خودش را ترک
کند می
شود فوت.

پس خداوند فرمود من معلوم را از صدر تا ساقه جهان طوری
آفری
ده ام که هی
چ
اختلافی
بی
ن آنها نی
ست و همه از عرش تا فرش مسخرند. در مورد علوم نی
ز خداوند جوری

تنظی
م فرموده که هی
چ علمی
علم دی
گر را نفی
نمی
کند؛ بعضی
در خدمت بعضی
هستند.
بعضی
ها خدمتگذار بعضی
اند بعضی
فائده بعض دی
گرند. هی
چ نقد و نقضی
بی
ن سلسله
دانش ها نی
ست. بعضی
مبادی
شان را از بعض دی
گر، بعضی
مسائلشان را از برخی
دی
گر
می
گی
رند و بعضی
وامدار بعضی
اند.

اما نسبت به عنصر سوم که علمای حوزه و دانشگاهند ذات اقدس اله بما خبر داد که
عواملی
چند، هم در معلوم اثر گذاشتند هم در علوم و هم تلاش می
کنند در علمای حوزه و
دانشگاه اثر بگذارند. اما در معلوم اثر گذاشتند: ظهر الفساد فی
البر و البحر بما
کسبت ایدی
الناس. این وضع محی
ط زی
ست در اثر همی
ن است؛ ی
هلک الحرث و النسل؛ ان
الملوک اذا دخلوا قری
ه افسدوها و جعلوا اعزه اهلها اذله. نگذاشتند این نظام هماهنگ
زی
با باهماهنگی
، به مردم خدمت کند. ایه ظهر الفساد فی
البر و البحر دو مطلب را به
ما می
گوی
د: ۱. این نظام هماهنگ بود، بی
گانه نفوذ کرد و این نظام را بهم زد،
ی
عنی
معلوم ها را به هم زد. ۲. درباره علوم فرمود: تمام علوم خدمتگذار
ی
کدی
گرند اما شبهه که آمد آن علم نه تنها مشکل خودش را حل نمی
کند بلکه چوب لای چرخ
علم دی
گر می
گذارد. این شبهات از کجا پدی
د می
اید: ان الشی
اطی
ن لی
وحون الی

اولی
ائهم. شی
طان نه تنها به آن طاغی
ان می
گوی
د فساد و اهلاک حرث و نسل را برعهده
بگی
رید به برخی
عالمان نی
ز می
گوی
د شبهه ایجاد کنید. شبهه وی
روسی
است که بساط علم
را بر هم می
زند. تمام این مغالطه هایی
که سی
زده قسمش در منطق آمده و ممکن است
زی
رمجموعه اش خی
لی
بی
ش از اینها باشد همه به دخالت شی
طان است: ی

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.