پاورپوینت کامل کارگاه ایین نگارش مقالات علمی- پژوهشی(۲) ۲۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل کارگاه ایین نگارش مقالات علمی- پژوهشی(۲) ۲۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل کارگاه ایین نگارش مقالات علمی- پژوهشی(۲) ۲۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل کارگاه ایین نگارش مقالات علمی- پژوهشی(۲) ۲۷ اسلاید در PowerPoint :

۷

نشست دوم کارگاه روش و ایی
ن نگارش مقالات علمی
پژوهشی
با گرایش انقلاب اسلامی
با
حضور تعدادی
از استادان گرانقدر دروس مربوط به انقلاب اسلامی
توسط استاد ارجمند
جناب آقای دکتر قراملکی
(سردبی
ر فصلنامه علمی
پژوهشی
اندی
شه نوی
ن دی
نی
) و جناب آقای
دکتر عباس ملکی
(سردبی
ر فصلنامه علمی
پژوهشی
مطالعات انقلاب اسلامی
) در تاری
خ
۱۰/۹/۸۴ در مرکز آموزش عالی
معاونت امور اساتی
د برگزار شد.

به لحاظ اینکه اکثر مطالب مربوط به کارگاه آقای قراملکی
مشابه جلسه ۳/۱۰/۸۴ بود
در این شماره به ذکر نکات و توصی
ه هایی
پرداخته ایم که در شماره قبل درج نشده ی
ا به
توضی
ح یا تأکید بی
شتری
نی
از داشته است. چکی
ده سخنان آقای دکتر عباس ملکی
نی
ز در
همی
ن نوشتار آمده است.

گزارشی
از سخنان حجت الاسلام آقای دکتر کلانتری
که در طلی
عه کارگاه ایراد شد
نی
ز در بخش اخبار نهاد درج شده است.

تذکرات آقای دکتر قراملکی
:

۱. پژوهش و آموزش دو مقوم هم سرنوشت هستند؛ با ضعف ی
کی
، دی
گری
به ضعف می
گراید و با
تقوی
ت ی
کی
، دی
گری
نی
ز تقوی
ت می
شود؛ بنابراین با ضعف پژوهش، آموزش نی
ز ضعی
ف خواهد
بود.

۲. رمز و راز موفقی
ت، خودشناسی
واقعی
و لحظه ای است. در این لحظه و زمان باید به
این مطلب توجه کرد که سهم ما از پژوهش استاندارد چقدر است؟ مربی
ها با مقالات علمی

پژوهشی
می
توانند استادی
ار شوند و برای دانشجوئی
دکترا بورس شوند و در صورت نبود
اینگونه مقالات، طبق ایی
ن نامه های مصوب، عضو هی
أت علمی
از جمی
ع حقوقش محروم می
شود
و ترفی
عی
نی
ز در کار نخواهد بود و در صورت تأخی
ر، شرط سنی
اجازه ترفی
ع را نمی
دهد.

۳. برای مقالاتی
که در ISI چاپ شود دو می
لی
ون تومان مساعدت داده می
شود و در
دانشگاه آزاد سی
صد و شصت هزار تومان اهدائی
داده می
شود.

۴. کسانی
که در پژوهش ضعی
فند به آموزش و تدری
س های پرحجم پناهنده می
شوند و مثل
اتومبی
لی
که بدون قدرت لازم در سر بالایی
می
رود بالاخره زمانی
متلاشی
می
شود.

۵. حجم زی
اد تدری
س، اشتغال به تدوی
ن کتاب ی
ا مقالات تروی
جی
، کم توجه بودن
دانشگاه ها به گروه های معارف، عدم آشنایی
به ابزار، فقدان انگی
زه لازم، تنبلی
، ترس
از تولی
د علم و… از موانع نگارش مقالات علمی
پژوهشی
هستند.

۶. در کشف ناکامی
ها، اگر تنها عوامل بی
رونی
را ببی
نی
م، هرگز درمان صورت نمی
گی
رد،
این کار همان فرافکنی
و توجی
ه است.

۷. درآمد پژوهش قطعاً بی
ش از آموزش است و نی
ازهای پژوهشی
در کشور فراوان می
باشد.

۸. اگر پژوهش داشته باشی
د با دی
دن پرونده شما فضای هی
أت ممی
زه و نگاه مسئولی
ن
دانشگاه عوض خواهد شد.

۹. آنچه مقاله را قابل چاپ می
کند پایبندی
به روش تحقی
ق و اقامه ادله محکم است.

۱۰. عمومی
بودن دروس معارف در ضعف پژوهش استاد مؤثر است. تدری
سی
که محدود به لی
سانس
باشد، محدودی
ت هایی
را در پژوهش ایجاد می
کند.

استاد قراملکی
در مورد ایی
ن نگارش مقالات علمی
پژوهشی
توصی
ه هایی
نمود که اغلب
آنها در شماره پی
ش چاپ شد و برخی
اکنون به نظر اساتی
د محترم می
رسد:

۱. روشن کردن مسأله، خودش حاصل ی
ک مطالعه است. تا ندانی
د مسأله تان چی
ست دست به قلم
نبری
د.

۲. خذوا الغایات و اترکوا المبادی

۳. حجم مقاله استاندارد، ۱۰ صفحه است.

۴. اولی
ن انتظار، مسأله محور بودن مقاله است.

۵. حتماً پرونده علمی
تشکی
ل دهی
د که رمز و راز موفقی
ت شماست، هم در وقت صرفه جوی
ی

می
شود هم موانع را کم می
کند و هم موجب تمرکز می
گردد. درباره پرونده علمی
توضی
حات
بی
شتری
خواهد آمد.

۶. ی
ک مقاله، ی
ک مسأله یا حداکثر سه مسأله را پوشش می
دهد. هوس مسائل زی
اد نشانه
خامی
محقق است.

۷. در همان عنوان، به داور القاء کنی
د که مسأله داری
د.

۸. اصل در عنوان، شی
ک بودن و هنری
بودن نی
ست بلکه رسا و روشن بودن است. ایهام
آموزشی
بودن و تروی
جی
بودن نداشته باشد، مقاله پژوهشی
برای فرهی
ختگان است و زبانش،
زبان دقّی
است.

۹. در چکی
ده، اصل بر صداقت است نه مبالغه، گزاف، پز دادن، شعار و… .

۱۰. چکی
ده نباید تبدی
ل به طرح مسأله شود بلکه هم مسأله هم ادله هم نتی
جه را باید
بر

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.