پاورپوینت کامل گفتگوی ماه;آسیب شناسی تحقیقات دانشجویی ۲۶ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل گفتگوی ماه;آسیب شناسی تحقیقات دانشجویی ۲۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل گفتگوی ماه;آسیب شناسی تحقیقات دانشجویی ۲۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل گفتگوی ماه;آسیب شناسی تحقیقات دانشجویی ۲۶ اسلاید در PowerPoint :
۳۸
اشاره
خدمت حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا رحیمی، عضوهیئت علمی دانشکده فنی دکترشریعتی
(دختران تهران)رسیدیم. ایشان مدت۲۱سال است که در دانشگاه، مشغول تدریس دروس معارف
اسلامی می باشد. وی صاحب تألیفاتی از جمله تقیه در سیره عملی ائمه معصومین(ع)،
انقلاب اسلامی ایران در یک نگاه، دو رکعت نمازعارفانه وعاشقانه ومقالات متعددی می
باشد.
معارف
جناب آقای رحیمی با سلام و تشکر از اینکه زحمت کشیدید و دعوت دفتر نشریه معارف را
جهت مصاحبه کوتاهی پذیرفتید. لطفاً به چند سؤال در رابطه با آسیب شناسی تحقیقات
دانشجویی جهت درج در بخش گفتگوی ماه نشریه پاسخ دهید.
o نخست چگونگی آشنایی تان با بخش معارف اسلامی را بیان بفرمائید.
· اینجانب از سال۱۳۶۴ تدریسم را شروع کردم، برای اولین بار در جامعه مدرسین حوزه
علمیه قم بخش اعزام اساتید به دانشگاهها،با این بخش آشنا شدم و در گروه معارف
اسلامی مشغول تدریس گردیدم. زمانی که مشغول به کار شدیم اکثر اساتید معارف، از
مسئولین و ائمه جمعه کشور و برخی اساتید حوزه علمیه قم بودند، در عین حال نیاز
بسیار مبرم به طلبه ای بود که هنر تدریس در دانشگاه را داشته باشد و بتواند تدریس
کند، در چنین موقعیت و حال و هوای دانشگاهی بنده در دانشگاه مشغول تدریس شدم. چون
از سال ۶۲ ، دانشگاههای بعد از انقلاب با تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور
رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) آغاز شده بود، دانشگاهها حال و هوای بسیار
خوبی جهت استقبال از دروس اسلامی داشت. در سال ۱۳۶۴ و ۶۵ دانشجویان در کلاس،با حرص
و ولع به درس گوش می دادند و می خواستند اطلاعات اسلامی پیدا کنند.
o ارتباط شما با دانشجویان چگونه می باشد؟
· با توجه به این که بنده برخوردی صمیمانه داشتم و به عنوان یک دوست دانشجو وارد
کلاس می شدم، شدیداً مورد توجه دانشجویان قرار گرفتم و آنها نیز اظهار علاقه ومحبت
می کردند. گرچه در اوایل باز گشایی دانشگاهها، خیلی از اساتید، گزینش ویا مراحل
امتحانی رانمی گذراندند ولی در عین حال افرادی که در دانشگاهها تدریس می کردند،
اساتیدی دلسوز بودند وبا انگیزه الهی وارد این صحنه علمی شده بودند.
o ایا تحقیق دانشجویی لازم است یا نه اگر هست تا چه حد؟
· در پاسخ یک مقدمه کوتاه عرض کنم: با توجه به کارگاه های آموزشی که برای اساتید
برگزار می شود یکی از بهترین راهبردهای موفقیت اساتید و دانشجویان، برنامه روش فعال
و به صحنه کشاندن دانشجو در میدان بحث است. با توجه به این که جامعه از نظر
تکنولوژی و اطلاعات عمومی در حال پیشرفت است و دانشجو احساس می کند خیلی چیزها را
می داند، همین احساس کاذب برای او حجابی شده و در کلاس هایی که صرفاً متکلم استاد
است، دانشجو دل به درس نمی دهد، فکر می کند همه این چیز ها را می داند اما استاد
باید این سدّ و مانع را بشکند، بهترین طریقه رفع این حجاب و احساس کاذب به صحنه
آوردن دانشجو در بحث کلاس است. و بهترین روش که دانشجو عملاً وارد صحنه بحث کلاس
شود دادن تحقیق و پژوهش است که البته اگر پژوهش با نظارت و دقت و راهنمایی کافی
استاد به صورت گروهی یعنی در گروه ۳ یا ۴ نفره انجام گیرد قطعاً نتیجه بهتری هم
خواهد داشت چون همفکری دانشجویان با هم موضوع تحقیق را برای دانشجو پخته و آماده می
کند. برای این که سایر دانشجویان هم از پژوهش این گروه استفاده کنند، یک نفر به
عنوان نماینده گروه کار پژوهش گروه را ارائه می دهد. این ارائه چندمزیت دارد..۱.
دانشجو در حضور دوستان کلاسش می تواند به بیان و بررسی بحث خود بپردازد و این مقدمه
ای برای تدریس او خواهد شد. ۲. دانشجو زحماتی که خودش و گروه کشیده اند را در معرض
جمع قرار می دهد و این خود برای دیگران عامل تشویق است. ۳
. دانشجو تحقیقش را مطالعه و بررسی می کند چون باید در کلاس ارائه دهد. اگر ارائه
داده نشود برخی از دانشجویان تحقیقات خود را از اینترنت سرچ می کنند بدون این که
دقیق مطالعه کنند.وقتی موضوع ارائه در کلاس مطرح شد مجبور است هم مطالعه کند و
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 