پاورپوینت کامل مدرنیسم (تجددگرایی) ۳۵ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل مدرنیسم (تجددگرایی) ۳۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مدرنیسم (تجددگرایی) ۳۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل مدرنیسم (تجددگرایی) ۳۵ اسلاید در PowerPoint :

۴۲

۱ـ جهانی که در آن زندگی می کنیم از جهات گوناگون تحت تأثیر یکی از سه گرایش مهم
قرار دارد که عبارتند از: سنت گرایی، تجددگرایی و پساتجددگرایی؛ با کمی دقت و
ژرف اندیشی می توان مشاهده کرد که در روزگار ما هم سنت گرایی از قوت و قدرت چشمگیری
برخوردار است، هم تجددگرایی همچنان سلطه و قدرت دارد و هم پساتجددگرایی به آرامی به
صورت جدی و چشمگیری وارد لایه های گوناگون جامعه بشری شده است و نمایندگان هر سه
گرایش ضمن اینکه در حال تحکیم پایه های فکری خویشند به صورت عمیق و وسیع در حال
گفتگو و تبادل رأی و نظرند. از این روست که دانستن اینکه سنت گرایی چیست؟ تجددگرایی
به چه معناست و پساتجددگرایی چیست از اهمیت بالایی برخوردار است.

۲ـ برای اینکه از سطحی نگری در بازشناسی این اصطلاحات بپرهیزیم شایسته است
مؤلفه های اصلی هر سه گرایش به درستی فهمیده شود.

۳ـ نکته مهم دیگر اینکه واژه های سنت با سنت گرایی، تجدد با تجددگرایی و پساتجدد با
پساتجددگرایی، متفاوتند و نباید با یکدیگر اشتباه شوند. به تعبیر دیگر Tradition
چیزی است و Traditionlism چیز دیگر. همین طور modernity چیزی است و modernism چیزی
دیگر و نیز Postmodernity چیزی است و Postmodernism چیز دیگری است.

در این نوشتار مختصر، سنت، تجدد و پساتجدد مورد تحقیق و بازشناسی نیست، بلکه قصد
نگارنده آن است که تجددگرایی (مدرنیسم) را مورد تحقیق و ارزیابی قرار دهد. و در
مجالی دیگر سنت گرایی و پساتجددگرایی را نیز مورد تحقیق و ارزیابی قرار خواهیم داد.

۴ـ نکته مهم دیگری که باید با دقت و وسواس خاص مورد توجه قرار بگیرد این است که هر
یک از اصطلاحات یاد شده دارای معانی متعددی است. بنابراین برای پرهیز از مبهم گویی،
بایستی ابتدا معنای مورد نظر را روشن، سپس به توضیح و شرح آن پرداخت؛ چرا که
هیچکدام از گرایش های فکری یادشده را نمی توان در قالب یک گزاره ارائه نمود و
فرموله کرد و به عبارت دیگر نمی توان کل آنچه را که مدرنیست ها می گویند در یک
گزاره گنجانید.

۵ـ با توجه به آنچه گفته شد، اینک می پردازیم به معنای تجددگرایی؟

مدرنیزم عبارت است از اصول و جهان بینی ای که انسان متجدد دارای آن اصول و
جهان بینی است. به تعبیر دیگر انسان متجدد از آن جهت که انسان متجدد است دارای
مجموعه ویژگی ها و خصلت هایی است که مجموع آن خصلت ها و ویژگی ها را در انسان
پیشامدرن نمی توان یکجا یافت و وقتی در همین ویژگی ها دقت و تأمل کنیم آشکار می شود
که پشت پرده این ویژگی ها، ویژگی ها و خصلت های عمیق تری وجود دارد که مجموعه این
ویژگی های عمیق تر مؤلفه های جهان بینانه انسان متجدد را می سازند. به عبارت دیگر
طرز نگرش انسان متجدد به عالم و آدم، خدا، خودش، انسان های دیگر، طبیعت، زندگی این
جهان، عالم معرفت و عالم عمل مدرنیزم را می سازد.

۶ ـ البته اینکه مدرنیسم دارای چه مؤلفه هایی است بین متفکرین و صاحب نظران اختلاف
است. همانگونه که رابطه طولی داشتن آن مؤلفه ها یا در عرض هم بودنشان نیز محل
اختلاف متفکرین می باشد. از آنجا که نگارنده نظر کسانی را که قائل به طولی بودن این
مؤلفه ها هستند دقیق تر می داند. از این روی، نوشته حاضر را براساس این نظر به
سامان می رساند.

۷ـ اساسی ترین مؤلفه های مدرنیزم عبارتند از:

الف) قائل شدن به تغییر جهان و عالم بیرون از خود. توضیح اینکه، انسان مدرن از وقتی
آرام، آرام به ظهور و بروز رسید که به نظر انسان آمد که چرا من خودم را با آنچه در
بیرون هست وفق دهم و چرا عالم بیرون آن گونه که من می خواهم نباشد.

البته این دغدغه که من می خواهم جهان را تغییر دهم و مطابق آنچه خود می خواهم در
بیاورم، مستلزم این است که من عالم بیرون را بشناسم تا بتوانم در آن تغییر ایجاد
کنم. و از آنجایی که هر شناختی هنر این تغییر را ندارد، لذا انسان مدرن که تصمیم
به تغییر جهان می گیرد رو به سوی علوم تجربی اعم از طبیعی مثل فیزیک، شیمی،
زیست شناسی یا انسانی مانند، روانشناسی و جامعه شناسی و اقتصاد می آورد. و وقتی این
رویکرد انسان به علوم تجربی موفق و کارا از آب درآمد آهسته آهسته خود منشأ بوجود
آمدن روحیات جدید و تلقیات جدید در انسان مدرن شد. و شاید به همین دلیل باشد که
برخی، پیدایش مدرنیسم را همزمان با فرانسیس بیکن می دانند. فرانسیس بیکن بود که گفت
باید طبیعت را شناخت تا آن را تغییر داد. این نکته را نیز باید افزود که انسان مدرن
هر چه قدر بیشتر در فکر تغییر جهان بیرون از خودش برآمد به همان اندازه نیز از
شناختن خود برای تغییر و دگرگون ساختن خود مطابق آنچه گفته می شود خود را بشناس تا
خدایت را بشناسی، تا در جهت خدایی شدن خود را دگرگون سازی، فاصله گرفت. و انسان
مدرن با استمداد از علوم تجربی آنچنان به پیش تاخت و قله های گوناگون موفقیت مادی
را فتح کرد که حتی به فکر تغییر دادن ساختار خود انسان نیز در آمد و می خواهد انسان
را از طریق شبیه سازی آنگونه در بیاورد که می خواهد و وقتی علوم تجربی از عهده
تحقق بخشی به این خواسته انسان مدرن موفق نشان داد، خود جنبه پارادیمی پیدا کرد و
به صورت نمونه و اسوه و الگو برای تمام علوم دیگر در آمد. و از همین جا بود که
جریان «سیانتیسم» یا علم زدگی و علم پرستی پدید آمد و همین سیانتیسم یا علم زدگی یک
سلسله ویژگی های دیگری برای انسان مدرن پدید آورد.

یکی از آن ویژگی ها و آثاری که از علم زدگی ناشی شد، پدید آمدن اندیشه پیشرفت بود و
پای ا

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.