پاورپوینت کامل بازخوانی مصحف فاطمه (س)در پاسخ به شبهات مطرح ۵۵ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل بازخوانی مصحف فاطمه (س)در پاسخ به شبهات مطرح ۵۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل بازخوانی مصحف فاطمه (س)در پاسخ به شبهات مطرح ۵۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل بازخوانی مصحف فاطمه (س)در پاسخ به شبهات مطرح ۵۵ اسلاید در PowerPoint :
۲۸
mojahedian@gmail.com
پرسمان:
واقعیت آن است، سئوالی که هر از چند گاه بر ذهن و زبان برخی از برادران ما در دیگر
فِرق اسلامی جاری می شود، مسئل «مصحف فاطمه» و یا به تعبیر ایشان «قرآن شیعه» است؛
اینکه حقیقت مصحف مذکور چیست و اکنون در کجاست؟ آیا براستی «شیعه می گوید: چند کتاب
آسمانی غیر از قرآن مجید و پس از آن، بر ائمّ آنان نازل شده است… مثلاً مصحف
فاطمه(س)[۱]»؟!! مشخصاً کدام یک از ائمّه و یا علمای امامیه ادعای وجود و یا رؤیت
این قرآن را دارد ؟! آیا منتقدی از منتقدان، آن را دیده است؟! چرا با چنین حجم
انبوه ردّیه ها و نقد بر کتاب مذکور، نسخه ای از آن یافت نمی شود؟! اصولاً ادعای
نقّادان از چه اتقان و استحکام علمی برخوردار است؟
درآمد:
«مسئل آمدن جبرئیل برای کسی، یک مسئل ساده نیست. خیال نشود که جبرئیل برای هر کسی
می آید و امکان دارد بیاید؛ این یک تناسب لازم است بین روح آن کسی که جبرئیل
می خواهد بیاید و مقام جبرئیل که روح اعظم است … حتّی دربار ائمّه هم من ندیده
ام که وارد شده باشد، اینطور که جبرئیل به آنها نازل شده باشد، فقط این است که برای
حضرت زهرا سلام الله علیهاست که من دیده ام که جبرئیل بطورمکرّر در این هفتاد و پنج
روز وارد شده و مسائل آتیه ای که بر ذری او می گذشته است، این مسائل را می گفته
است [و]حضرت امیر هم ثبت می کرده است…و این از فضائلی است که از مختصّات حضرت
صدیقه سلام الله علیهاست[۲] ».
گفتار فوق کلام مرجع و سخنگوی رسمی مکتب اهل بیت در عصر غیبت حضرت امام خمینی(ره)
است. ایشان بر اساس روایات معتبر، تنها از مقام و منزلت معنوی فاطم زهرا(س) سخن به
میان آورده و نزول فرشته وحی بر بانوی نمون اسلام را بیان فرمود، اما هرگز
کوچکترین اشاره ای در طرح ادّعای نبوّت حضرت فاطمه(س) و نزول قرآنی دیگر برای شیعه
ننموده است.
علی رغم اهتمام بلیغ بزرگان تشیع در اعلام صریح موضع رسمی خود و پاسخ به شبهات
پیرامون این مصحف شریف، بسی مای تأسف است که باز و به هر بهانه ای، تهمت های پیشین
تاریخی در لباس جدید شبهه عرضه شده و دامن گیر امامیه می گردد؛ چنانکه از سال ۱۴۱۴ق
رسال دکتری ناصربن عبدالله قفّاری به نام «اصول مذهب الشیعه الامامیه الاثنی عشریه
عرض و نقد» در ۳جلد به عنوان بهترین تحقیق علمی و آکادمیک !! عربستان سعودی، مکرر
در سطحی گسترده، تکثیر و توزیع شد[۳]. کتابی که نه تنها در جهت تخطئه اعتقادات
مستدل ترین فرق دینی بلکه در راستای تضعیف ایده مقدّس تقریب مذاهب اسلامی، آنهم در
جوار کانون بایست اتّحاد مسلمین ـ حرمین شریفین ـ سربرآورد! البته قابل اغماض نیست
که بدن جهان اسلام در تب شدید نا هنجاریهای دولتهای خودکامه، می سوزد. نویسنده
مذکور پیش از این در کتاب «فکره التقریب بین اهل السنه و الشیعه» اید تقریب مذاهب
اسلامی با امامیه را به دلیل کفر شیعه!! «نا ممکن»[۴] دانسته بود. دکتر قفّاری در
جای جای «اصول مذهب شیعه » با تمسّک به اخبار ضعاف، شاذ، مرسل و غیر معتبر در نزد
شیعه، برداشت هایی خلاف واقع نموده و با ارائ قرائتی نو از تهمت های کهنه بر
امامیه، با ضرس قاطع می نویسد: «شیعه می گوید چند کتاب آسمانی غیر از قرآن مجید و
پس از آن، بر ائم آنان نازل شده است و در واقع ادعای نبوّت بر امامان خود است
…مثلاً مصحف فاطمه… آنان می گویند حجم این کتاب سه برابر قرآن است و محتوای آن
کتاب، علم غیب بر فاطمه را اثبات می کند، چیزی که حتّی پیامبر نداشته است »[۵].
با تمام رقّت و سبکی ادعای فوق که مشتی نمونه از خرمن آن مثنوی نُه من کاغذ است،
شاید بتوان اذعان نمود این نوشته مهمترین کتابی است که در طول تاریخ، علیه مکتب اهل
بیت(ع) نوشته شد[۶] ؛ پس «تو خود حدیث مفصّل بخوان از این مجمل». جالب آن است که
قفّاری در این کتاب، حدیث مستند «مصحف فاطمه » را دلیل بر کفر شیعه!! شمرده و شدّت
کفر ایشان را از یهود و بلکه از کفّار بیشتر دانسته است[۷] !! بی خبر از آنکه قرآن
به پیامبر رحمت(ص) سفارش می کند حتّی با اهل کتاب بر سر سخن یکسانی که میان آنهاست،
همنوا شده و بایستند[۸] ؛ چراکه قوام جامع اسلامی بسته به وحدت است و تنازع جز گام
نهادن در پرتگاه شکست و آغاز هزیمت نیست: «وَلا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا
وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ»[۹].
بی گمان، گرچه اختلاف گروه ها در اختصاص خلافت پیامبر، محلّ نزاع فرق اسلامی گردید،
امّا اجماع هم گروه های مسلمین بر مرجعیت علمی و تفسیری آل البیت(ع) و اقرار به
قرابت ایشان با حضرت ختمی مرتبت(ص)، می تواند محور وحدت مسلمین قرار گیرد. به گواهی
تاریخ، جهت گیری مکتب علمی و معنوی اهل بیت همواره در راستای تحقق آرمان مقدّس وحدت
و در خدمت حفظ مصالح مسلمین بوده است، چنانکه سخنان خلیف دوّم و ائمّ فرق اسلامی
شاهد این مدّعاست.
سفارش قرآن به گفتگو با اهل کتاب و حتّی مشرکین، دیگر جایی برای تنازعات موجود میان
گروههای مسلمان باقی نمی گذارد. رهبران فرق اسلامی می بایست به منظور تحقق همه
جانبه وحدت مطلوب، وظایف خود را به احسن وجه عمل نموده و به راهکارهای ذیل اهتمام
ویژه نشان دهند: تقویت بنیان های علمی و عملی مشترک، احترام به اصول و عقاید
یکدیگر، تقویت روح برادری و همدلی، مدیریت بر مجموعه های خود به منظور تنش زدایی و
جلوگیری از موج آفرینی، شفافیت در مواضع، حصر اختلافات فرقه ای در گفتگوهای علمی
(توصی علّامه سید شرف الدین)، بستن نگاه تکفیری فِرق اسلامی بر یکدیگر (توصی شیخ
محمود شلتوت مفتی اهل سنت و آیت الله العظمی بروجردی مرجع شیعه)، حذف مقیاس های غیر
قرآنی تفاضل (مقیاسهایی غیر از تقوی، مجاهده، …)، پرهیز از مسائل فتنه انگیز(حذف
مستفزّات)، پاسخ علمی به شبهات؛ البتّه شبهاتی که با حسن نیت مطرح می شوند نه با
نیتِ سوء؛ چراکه شبه افکنان غرضمند نه در پی پاسخند و نه هرگز به انتظار جواب
می نشینند:
چون غرض آمد هنر پوشیده شد
صد حجاب از دل به روی دیده شد
بر این باور و در راستای تحقق آرمان مقدّس وحدت اسلامی، به جستاری مجل پیرامون
«مصحف فاطمه» می پردازیم، باشد که به تنویر افکار و رفع ابهامات برادران ما در دیگر
فرق اسلامی بیانجامد؛ البتّه براین نکته تأکید می ورزیم که جدل در محتوا و متن آن
مصحف شریف شاید هیچگونه ثمره علمی و محصول عملی در پی نداشته باشد؛ چرا که بنا به
اعتقاد شیعه ـ چنانکه خواهد آمد ـ این مصحف از دسترس عموم خارج و نزد صاحبش، بقیه
الله الاعظم (عج)می باشد.
مصحف فاطمه، میراث اهل بیت
بنا بر روایات متعددی که در جوامع حدیثی مکتب اهل بیت علیهم السلام ثبت است،
مواریثی خاصّ از علم و سلاح معصومین(ع)، دراختیار جانشینان معصومشان قرار می گیرد؛
مواریثی که «بخشی از شئونات امامت به شمار»[۱۰]می روند. از اهمّ این مواریث می توان
«کتاب علی یا جفر جامعه، مصحف فاطمه سلام الله علیها و صحیف دیات»[۱۱] را نام برد.
در روایتی از صادق آل محمّد (ص) آمده است: « وعندنا مصحف فاطمه[۱۲]؛ مصحف فاطمه نزد
ماست». صاحب الذریعه، شیخ آقا بزرگ تهرانی، در جمع بندی خود از این مصحف شریف،
می نگارد: «مصحف فاطمه (س) از ودایع و امانت های امامت نزد مولی و امام ما صاحب
الزمان (عج) است، همان طور که در چندین حدیث از طرق ائمه این امر روایت شده
است»[۱۳].
تکاتک این تراث گرانبها از نشانه های شناخت امام معصوم (ع)محسوب می شوند و بدیهی
است که هر زمان نزد آن بزگواران محفوظ باشند. عیون اخبار الرضا به نقل از حضرت ثامن
الائمه و ضامن الائمه(ع) می آورد: «للامام علامات: ان یکون اعلم الناس و احکم الناس
… و یکون عنده صحیفه فیها اسماء شیعه… و یکون عنده مصحف فاطمه »[۱۴].
در اخباری مستند وارد است که حضرت زهراء(س) گاه مراجعاتی به مصحف خود داشته و
تحفه هایی از آن را تقدیم دوستان می کرده است. این مصحف شریف چونان سندی معتبر و
مرجعی ارزشمند از جایگاهی رفیع نزد ائمّه برخوردار بوده و ایشان(ع) هنگام لزوم به
آن مراجعه می کردند[۱۵]؛ چنانکه امام صادق (ع) به ولید بن صبیح فرمود: «ای ولید! من
در مصحف فاطمه نگریستم و برای بنی فلان از حکومت بهره ای به انداز غبار کفش
نیافتم»[۱۶].
البته ناگفته نماند که در برخی روایات، بجای «مصحف » از « کتاب» فاطمه یاد شده
است[۱۷] هرچند که برخی از اعلام شیعه چون سید محسن امین، صاحب اعیان الشیعه، قائل
به وجود دو مصحف برای ام الائمّه (س) است: یکی شامل سخنان رسول الله (ص) و دیگری
حاوی پیام
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 