پاورپوینت کامل مخاطب در آموزش معارف ۲۰ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل مخاطب در آموزش معارف ۲۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مخاطب در آموزش معارف ۲۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل مخاطب در آموزش معارف ۲۰ اسلاید در PowerPoint :
(عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) دکترین تدریس معارف
اشاره
پرونده حاضر دربردارنده گزیده ای از دیدگاه های اساتید صاحبنظر حوزه تدریس معارف اسلامی است که در «اولین نشست سیاست گذاری به سوی دکترین مطلوب تدریس معارف اسلامی در دانشگاه ها» ارائه گردید.
این نشست در تاریخ ۲۱/۵/ ۱۳۹۲ به همت پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی(ره) برگزار شد.
نشریه معارف
حسین احمدی
پاورپوینت کامل مخاطب در آموزش معارف ۲۰ اسلاید در PowerPoint
باید بپذیریم که مخاطبان ما در دانشگاه ها دارای تنوع هستند؛ یعنی چنین نیست که ما یک سلسله جوانی را تحویل گرفتیم که همه آنها از یک منظر به دین نگاه می کنند، همه شان در یک موضع قرار دارند، آموزش های مدرسه ای سابقشان دقیقاً اکنون در آن ها نهادینه شده و با یک رویکرد واحد پای درس معارف ما می نشینند. این تنوع باید به رسمیت شناخته شود و در عین حال ما نمی توانیم برای هر یک از این ها هم کلاس و کارگروه ویژه بگذاریم؛ بلکه باید در حین آموزش این مجموعه را با هم ببینیم و با هر یک از این مجموعه به زبان خودشان مطالبی را منتقل کنیم.
قرآن نزدیک ترین منبعی است که دقیقاً این تنوع را رعایت کرده و با هر یک از گروه های مخاطب سخن گفته است. در یک سوره، در یک گفتگویی که قرآن در هر سوره با مخاطبانش در میان می گذارد ـ گاه با پیامبر، گاه با معاند، گاه با اهل شبهه، گاه با مؤمنان و گاهی به سؤالات مردم توجه می کند ـ می بینید خداوند این تنوع را در خطاب ها و گفتگوها به رسمیت شناخته است. این را ما در حوزه روش تدریس معارف باید مورد توجه قرار دهیم.
هدف از آموزش معارف
ایمان به تعبیر دقیقی که علامه طباطبایی ذیل سوره مؤمنون بیان می فرمایند، حتی عقیده نیست، ایمان، اطمینان و آرامش خاطر به دیگری است. چون به پیغمبر اطمینان ندارد معجزه اش را سحر می بیند همان چیزی که برای من و شما معرفت افزاست برای او «ولا یَزیدُ الظالِمینَ إلّا خَسارا» است، مشکل کجاست؟ مشکل در ایمان است. اطمینان و آرامش خاطر به ایشان پیدا نکرده، ایمان به کتاب که یکی از وظایف ما نسبت به قرآن است دقیقاً برای همین است. ایمان به غیب دقیقاً همین است، یعنی من به خدا آرامش خاطر پیدا کنم.
ما برای این کار، عقیده و معرفت لازم داریم. در حوزه عقاید بینش را لازم داریم و إلا ممکن است حتی استیقان نفس یعنی یقین قلبی باشد اما نتیجه ندهد؛ چنانچه در قصه موسی و فرعونیان «وَجَهَدوا بِها وَاستَیقَنَتها بِاَنفُسُهُم ظُلماً » برتربینی او باعث شد با اینکه یقین داشت زیر بار نرود. اگر هدف معارف یقین قلبی باشد، یقین قلبی باز خودِ ایمان نیست بلکه پلی است به ایمان؛ لازمه قطعیِ آن هم نیست. ما در جهت گیری تعلیم و تربیت و در حوزه معارف قله کار را ایمان بگذاریم یا معرفت؟ این به نظر من خیلی مهم است یعنی اگر تلاشمان بر این است که مخاطب من آرامش خیال پیدا کند که اگر کسی بیاید به او بگوید روز قیامت چنین مجازاتی است، چنین پاداشی است، ندیده باور کند.
روایاتی که گفته اند ایمان، عمل است؛ یعنی تجلی است، علا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 