پاورپوینت کامل مدیریت های سلبی در آموزش ۳۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل مدیریت های سلبی در آموزش ۳۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مدیریت های سلبی در آموزش ۳۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل مدیریت های سلبی در آموزش ۳۰ اسلاید در PowerPoint :

اشاره

برای آن که آموزش – که در کنار تربیت رسالت اصلی مدرسان و معلمان است – ثمربخش و سودمند باشد، باید پاره ای از الزامات و اقتضائات را جدی بانگارد. «مدیریت آموزشی» از الزامات اساسی آموزش است که بدون آن نه استاد به درستی می آموزاند و نه فراگیر حظی از آموختن می برد. نکته آنجاست که گاهی مدیریت های آموزشی، رنگ و بوی سلبی دارد و تعلیم و تربیت را ناکامیاب می سازد. نوشته پیش رو، به اجمال، نیمرخی از چهره مدیریت های سلبی آموزشی را نمایان می کند.

معارف

یکم: توفیق و کامیابی در آموزش بدون «دانایی» و «توانایی» امکان پذیر نیست. مجموعه آگاهی ها، اطلاعات و داشته های علمی و معرفتی استاد از سنخ دانایی است که تنها بخشی از نیازهای آموزش را برطرف می کند. بخش دیگر که از قضا مهم تر است توانایی استاد نام دارد؛ یعنی مجموعه تدابیر، مهارت ها و فنونی که با به کارگیری آن، دانایی استاد قابل وصول و حصول برای فراگیران است. یکی از این مهارت ها مهارت «مدیریت آموزشی» است.

دوم: مدیریت آموزشی، حوزه ها و حیطه های گونه گونی دارد؛ مثلاً این که: استاد بتواند نیاز فراگیران را تشخیص بدهد «سطح مخاطب» را در آموزش منظور بدارد، در مدیریت زمان توانمند و متبحر باشد، از عهده اداره کلاس به خوبی برآید، اقتضائات سه گانه ما قبل تدریس، حین تدریس و پس از تدریس را بداند، و. …

سوم: یکی از اساسی ترین مهارت ها یا توانایی های استاد، مهارت مدیریت بر کلاس است. استاد حتی قبل از حضور در کلاس باید آگاهی هایی داشته باشد که به مدیریت او در کلاس مدد می رساند؛ مثلا اگر استاد با خلقیات نسل جوان و نحوه تعامل و ارتباط با او و فضای فکری و فرهنگی حاکم بر روح و روان اش آگاهی نداشته باشد، نمی تواند به خوبی از عهده مدیریت بر کلاس برآید.

چهارم: روش هایی که استادان برای مدیریت بر کلاس برمی گزینند، یا سلبی است و یا ایجابی. به بیان دیگر اگر هر نوع تمهیدی که برای مدیریت بر کلاس اندیشیده می شود، هم به لحاظ روش، اخلاقی و هم به لحاظ غایت، آموزش محور و سودمند باشد، روش های ایجابی نام دارد. روش سلبی نیز روش هایی است که یا متعارض با اخلاق و آداب است و یا به لحاظ آموزشی عقیم و ناسودمند. به عنوان نمونه تنبیه فراگیران برای اعمال مدیریت بر کلاس، روشی غیراخلاقی است، از این رو تحت عنوان مدیریت سلبی می گنجد.

پنجم: قبل از آن که به گونه هایی از مدیریت سلبی در آموزش اشاره شود، پاره ای از مهارت های ایجابی در فرایند مدیریت بر کلاس فهرست می گردد.

الف) مهارت مخاطب شناسی؛ یعنی استاد، مخاطب و ویژگی های او را بشناسد و بر اساس آن تعامل و رفتار نماید.

ب) مهارت نیازشناسی؛ شناخت مخاطب یک مسأله است و شناخت نیازهای او مسأله ای دیگر. ممکن است جوانان دو نسل از لحاظ ویژگی ها یکسان باشند اما از لحاظ نیازها، نابرابر؛ یا جوانان متعلق به یک نسل و عصر از لحاظ ویژگی های عمومی و زیستی همانند باشند، اما به دلیل تفاوت اقلیم ها و فرهنگ ها، تفاوت مذهب و گرایش، تفاوت جنیست و. ..، نیازهای متفاوتی داشته باشند.

ج) مهارت زمان شناسی و مکان شناسی؛ منظور از زمان و مکان در اینجا عمدتاً مکان و زمان تدریس است. گاهی استاد هم مخاطب را می شناسد و هم نیازهای او را می داند؛ اما اگر به این نکته توجه نکند که مثلاً بین مسجد و دانشگاه تفاوت هست، یا زمان تدریس محدود و گذراست، نمی تواند به خوبی در مدیریت بر کلاس موفق باشد. شاید ارایه یک مثال بتواند به خوبی مسأله را روشن تر سازد:

استادی که روحانی است، اگر بین مسجد و مدرسه و دانشگاه تفکیک نکند زبان واحدی را برای ایجاد مفاهمه و تعامل با مخاطب برخواهد گزید؛ در حالی که در مسجد می توان از موضع فراتر به مخاطب نگریست و به زبان پند و اندرز با او سخن گفت؛ اما زبان رایج در دانشگاه زبان گزارش، استدلال و آموزش است و سخن گفتن با دانشجو از موضعی برتر و فراتر، گریزاننده و رماننده است.

د) مهارت ارائه؛ همه روش ها و تدابیری که برای ارائه بهتر و سودمندانه درس اتخاذ می شود، به نوعی در مدیریت بر کلاس اثر مستقیم دارد. مثلاً استادی که درس را به روش متکلم وحده ارایه می دهد، و مخاطبان را در جریان تدریس و آموزش مشارکت نمی بخشد؛ در مدیریت بر کلاس دشواری های خاصی خواهد داشت. یا استادی که درس را به شکل انتزاعی صرف ارایه می دهد در اعمال مدیریت بر کلاس ممکن است نسبت به استادی که درسی را با تمثیل ارایه می دهد ناموفق باشد یا استادی که بدون نظم و سامان دهی منطقی به تدریس می پردازد، خروجی و کیفیت آموزش او نسبت به استادی که با ارایه چارچوب و انسجام منطقی درس می دهد پایین تر باشد و. …

ه) مهارت اعمال؛ مهارت اعمال چیزی فر

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.