پاورپوینت کامل تدریس انقلاب اسلامی ایران به روش مسئله محور ۲۹ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل تدریس انقلاب اسلامی ایران به روش مسئله محور ۲۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل تدریس انقلاب اسلامی ایران به روش مسئله محور ۲۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل تدریس انقلاب اسلامی ایران به روش مسئله محور ۲۹ اسلاید در PowerPoint :
اشاره
رجب علی اسفندیار، دکتری علوم سیاسی، عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدرس دروس عمومی و تخصصی در دانشگاه شهید چمران اهواز است.
برخی از آثار علمی وی عبارتند از: وجوه سیاسی فلسفه شیخ اشراق، روش شناسی حکمت اشراق، مجموعه مقالات روش شناسی در حوزه تمدن اسلامی، مطالعات فلسفه سیاسی، قانون اساسی مدینه و مسئله امنیت در دولت نبوی، مجموعه مقالات سیره سیاسی پیامبر اعظم(ص)، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در مناسبات با قدرت های بزرگ، مجموعه مقالات نقد و بررسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران.
اینک توجه خوانندگان محترم را به روش ارائه درس انقلاب اسلامی به شیوه نیازمحور که توسط دکتر اسفندیار در دانشگاه شهید چمران اهواز ارائه می گردد، جلب می نماییم.
سالها قبل وقتی جهت تدریس درس انقلاب اسلامی ایران در دانشگاه شهید چمران اهواز دعوت شدم، با شناختی که از فضای دانشگاه و دروس عمومی داشتم، با خود فکر کردم باید برای این درس روشی اتخاذ نمود که دانشجو برای حضور در کلاس رغبت پیدا کند. کتابهای موجود در خصوص این درس عموماً موضوعاتی از انقلاب اسلامی ایران را به بحث گذاشتهاند و بعضاً تحلیل هایی را از خود ارایه می کنند. با خود فکر کردم اگر چند موضوع از موضوعات این کتاب را در کلاس ارایه کنم، نتیجه چه خواهد شد؟ پاسخ روشن است؛ درخوش بینانه ترین حالت، دانشجویان با چند موضوع آشنا میشوند و به جهت اینکه در ادامه تحصیل خود چنین درسی را هرگز نخواهند دید و تمرین و ممارستی ندارند، آن را از یاد خواهند برد. دروس معارف اسلامی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. بعدها که درس تاریخ اسلام و یا آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را تدریس میکردم نیز این مشکل را لمس مینمودم. با مشورت با اساتید دیگر متوجه شدم که آنان نیز به این مشکل اذعان دارند. از این رو براساس تجربهای که در امر پژوهش داشتم، روش جدیدی برای تدریس این درس طراحی نمودم. در این روش تلاش شد تمامی کاستیهای موجود در دروس عمومی را مورد توجه قرار دهم و از تجارب دوستان بهره گیرم.
اساتید بزرگوار میدانند که برای انجام یک پژوهش باید دغدغه سامان دادن به پژوهش را داشت. برای درس گفتن هم میتوان به دنبال دغدغه بود. دغدغه و مسئله اصلی که من برای درس انقلاب در نظر گرفتم، با عنایت به مسایل تاریخ معاصر ایران، این بود که «ریشه مشکلات ما چیست و چه راه حلی برای آن وجود دارد؟» ایران به لحاظ طبیعی دارای امکاناتی است که میتوان آن را در ردیف ده کشور قدرتمند دنیا قرار داد، پس چرا چنین امری به وقوع نپیوسته است؟ این دغدغه برای دانشجویان رشتههای مختلف میتواند مسئله باشد؛ زیرا آنان نیز بهعنوان یک ایرانی خواهان توسعه و پیشرفت کشور خود هستند. براساس این سؤال یک پیوستگی پیدا شد که میشود مباحث مختلفی را حول آن مطرح کرد.
به این نتیجه رسیدم که در گام دوم، علاوه بر داشتن دغدغه پیش گفته، باید در هدف درس انقلاب نیز تغییری ایجاد کرد؛ چون کتابهای موجود با هدف ارایه تحلیل و دانش افزایی تدوین شدهاند و این امر برای دانشجویان رشتههای مختلف جذابیت چندانی ندارد. اگر بیاییم هدف درس انقلاب اسلامی ایران را بالا بردن قدرت تحلیل دانشجویان قرار دهیم، آنگاه تحولی عظیم در این درس به وجود میآید، چنانکه درمی یابیم دیگر دانشجو تنها برای یاد گرفتن یکسری موضوعات در درس ما شرکت نکرده است، بلکه به دنبال روشی است که براساس آن قدرت تحلیل خود را در موضوعات اطراف خود تقویت کند. به عبارت دیگر در این روش دانشجو به دقت نظر میرسد و دقتهای او افزایش مییابد و همه دانشجویان، حتی کسانی که مخالف دیدگاه شما هستند، مخاطب شما قرار میگیرند. از این رو دانشجو خواه مخالف و خواه موافق درست تحلیل کردن را میآموزد و این یک ظرفیت است؛ زیرا مخالفی که درست تحلیل کند و منطقی باشد، نقد او به میزان طلای ۱۸ عیار باارزش است.
گام سوم در این روش طراحی سؤالات فرعی براساس سؤال اصلی است. سؤالات فرعی هر کدام مهرههایی هستند که نخ تسبیح شما را پوشش میدهند؛ هر یک، مسئلهای از مسایل را مورد توجه قرار داده و آن را حل میکند. بدیهی است هر مسئلهای به موضوعی ارتباط دارد و شما آن موضوع را پردازش خواهید کرد و این مسئله بخشی از سؤال اصلی شما را پاسخ خواهد داد. دانشجو در جلسات مختلف گام به گام به دنبال شما خواهد بود تا پاسخ سؤال اصلی را بیابد. شما در هیچ مسئلهای پاسخ نهایی
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 