پاورپوینت کامل نتایج یک تجربه ۴۷ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل نتایج یک تجربه ۴۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل نتایج یک تجربه ۴۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل نتایج یک تجربه ۴۷ اسلاید در PowerPoint :
زیر عنوان: گزارش اجرای طرح تدریس «نیاز محور» در دانشگاه آزاد اسلامی کرج
درآمد
برگزاری کلاس های معارف اسلامی از برکات انقلاب اسلامی ایران و از تأکیدات مقام معظم رهبری به دانشگاهیان است که فرمودند: «باید کلاس معارف بگذارید؛ معارف مستقل با زبان روز، متناسب با فکر دانشجو، متناسب با ادبیات دانشجو بایستی ارائه بدهید».
از یکی دو دهه گذشته تاکنون از روش های «تدریس فعال» و «یادگیری مشارکتی» در نشریات علمی و آموزشی کشور و نیز در کارگاه های روش تدریس سخن به میان آمده است. کتب متعددی نیز که بیشتر جنبه ترجمه دارند در این زمینه به چاپ رسیده است و بسیاری از اساتیدی که دغدغه تحول در روش های تدریس و دوری از روش های سنتی را داشته اند، چون نگارنده با آزمون و خطا، این راه را طی نموده اند. اجرای طرح مذکور که در راستای ایفای رسالت مراکز آموزشی است، در صدد است بسترهای لازم در تعامل بین استاد و دانشجو و مشارکت آنان را در فرآیند یاددهی، یادگیری، تسهیل نماید.
از سویی گلایه مندی دانشجویان در کاربردی نبودن دروس معارف، و زعم آنان در کم فایده بودن و عدم پاسخگویی به مطالباتشان، و از سوی دیگر، دغدغه اساتید به ضرورت تدریس متناسب با نیازهای دانشجویان و نگرانی از محدودیت زمان در تدریس سرفصل های کتاب، و با توجه به آسیب های «استادمحوری» و »کتاب محوری» که سنت رایج کلاس های معارف اسلامی بوده است، به نظر می رسد، اجرای طرح جدید و الگوی آموزشی نوین، نه تنها در کلاس های معارف، بلکه برای سایر دروس تخصصی دانشگاهی به ویژه علوم انسانی، ضروری باشد.
این طرح در چهار مرحله شامل: توجیه و هماهنگی، آغاز طرح، ادامه کار و آزمون، اجرا می گردد.
مرحله اول: توجیه و هماهنگی
در شهریور ماه سال جاری، تعداد ۱۴ نفر از اساتید هیأت علمی و مدعو گروه معارف اسلامی واحد کرج اقدام به ثبت نام و شرکت در دوره های «روش تدریس نیاز محور» نمودند. به منظور آشنایی اساتیدی که در کارگاه مشهد مقدس(طلیعه فتح)حضور نداشتند، در جلسه عمومی روز سه شنبه ۳۱/۶/۹۳ با حضور حدود ۶۰ نفر از اساتید گروه معارف، کلیاتی از طرح توسط مدیر گروه بیان گردید. در این جلسه بر لزوم تغییر روش های سنتی در تدریس دروس معارف و ایجاد فضای گفتگو و پاسخ به سئوالات دانشجویان و همچنین عدم لزوم تقیّد به تدریس همه سرفصل های کتاب و نیز ایجاد هماهنگی در برگه های سئوال های امتحانی تذکراتی داده شد.
سپس به پیشنهاد اساتید حاضر، نشست دیگری با عنوان «راهکارهای اجرایی طرح روش تدریس نیاز محور» در بعد از ظهر همان روز، با حضور شرکت کنندگانِ در دوره مشهد، برگزار گردید. همکاران بر لزوم اجرای طرح درحداقل یک کلاس، تأکید نمودند.
نظر به برگزاری جلسات هفتگی گروه معارف شامل: جلسات عمومی، اعضای هیأت علمی، گرایش های دروس پنجگانه تخصصی، وصایای امام؟ق؟، دفاع مقدس و حلقه های صالحین، در هر یک از جلسات گرایش های تخصصی، اهداف و کلیات طرح «روش تدریس نیاز محور» توسط یکی از اساتید شرکت کننده در طرح، برای سایر همکاران تبیین گردید.
مرحله دوم: آغاز طرح
پس از هماهنگی های انجام شده در جلسات مکرر، از تعداد ۱۴ نفر از اعضای هیأت علمی و مدعو شرکت کننده در کارگاه طرح «روش تدریس نیاز محور»، ۱۰ نفر در یک یا چند کلاس، طرح را در سطوح مختلف اجرا نمودند که گزارش روند کار، در جلسه روز پنج شنبه ۸/۸/۹۳ توسط تعدادی از ایشان ارائه گردید. خلاصه گزارش عملکرد اساتید، به قرار ذیل است:
آقای رحیم علیا نسب: درس تفسیر موضوعی قرآن
پس از توضیحات مقدماتی، تعداد ۳۸ نفری دانشجویان کلاس به ۷ گروه ۵ نفری تقسیم شدند و فرم های مخصوص جهت جمع آوری سئوال های دانشجویان توزیع گردید. سئوال ها جمع آوری شده، ۱۹ محور داشت که ۱۳ محور آن جدی به نظر می رسید. هر گروه متشکل از (رئیس، منشی، ناظر و سه عضو دیگر) می باشد. رئیس گروه کنترل و نظم گروه را به عهده دارد. در هر گروه کلیه فعالیت های انجام شده توسط منشی با نظارت رئیس گروه به دقت ثبت می گردد.
۲- آقای فرهاد منظوری: درس دانش خانواده و جمعیت
گروه ها مرکب از مجردین و متاهلین انتخاب شدند. در هر جلسه موضوع هفته آینده مشخص می گردد و دانشجویان پیرامون آن موضوع، باید مستنداتی بیاورند. در هر گروه شماره ها به ترتیب مشخص می گردد. ابتدا سرگروه ها گزارش می دهند. شماره های مشابه در هر گروه (به عنوان مثال: همه شماره های ۴ در گروه ها) نیز به صورت مجزا مباحث گروه خود را به هم انتقال می دهند.
۳- خانم اکرم السادات هاشمی نژاد: درس آیین زندگی
با تهیه فرم های مخصوص سئوال ها جمع آوری و دانشجویان گروه بندی شدند. طرح در دو کلاس اجرا شد. یکی از کلاس ها به ۸ گروه و دیگری به ۶ گروه تقسیم شده اند. تا کنون (هفته پنجم) فرصت پرداختن به یک سئوال حاصل شده است. از هر گروه یک نفر به نمایندگی از بقیه، روی برگه ای که در دست دارد پاسخ سئوال ها را می دهد. بهترین پاسخ از میان گروه ها انتخاب و جهت تکثیر و توزیع بین دانشجویان، به سرگروه داده می شود.
۴-خانم صدیقه صانع زاده: درس اندیشه اسلامی (۱)
دانشجویان به گروه های چهارنفری تقسیم شدند و جهت آشنایی بهتر دانشجویان با مباحث اندیشه اسلامی، ابتدا موضوع آزادی مطرح شد. با مشارکت دانشجویان، ۱۴ سئوال محور قرار داده شد. هدف اصلی در کلاس، تبدیل مسائل شناختی و نظری، به رفتاری و انگیزشی است تا نمودهای علمی درس در رفتار دانشجویان آشکار گردد. سئوال ها از دانشجویان جمع آوری شده با مباحث کتاب تطبیق داده می شود و محوریت در کلاس پرسش و پاسخ است.
۵-خانم زیبا جهازی: درس دانش خانواده
باید سعی شود بیشتر از نظرات دانشجویان استفاده کرد. برخی اساتید بیشتر بر محتوای درس تأکید دارند و برخی بر روش ها. نباید کتاب را به کلی کنار گذاشت بلکه باید به عنوان یکی از منابع امتحان، مورد توجه قرار گیرد. جهت اجرای طرح تدریس نیازمحور، ابتدا عناوین کلی روی تابلو نوشته و سپس از دانشجویان خواسته می شود سئوال های فرعی تر را بنویسند. باید با اعتماد سازی در جلسه اول، دغدغه های امتحان و نمره دانشجویان برطرف شود. گروه های دانشجویی در کلاس، ۵ تا ۷ نفره هستند. به انتخاب دانشجویان، در ۵ دقیقه باید گروه بندی صورت گرفته و اعضا معرفی گردد. یکی از آسیب های جدی طرح پراکندگی منابع و سایت های متعدد و ناشناخته است.
۶-خانم آذردخت شمس اشراق: درس آیین زندگی
اولین جلسه به تبیین طرح و ایجاد انگیزه و اطمینان خاطر دانشجویان اختصاص داده شد. پس از توزیع فرم ها و جمع آوری سئوال های دانشجویان، در منزل فراوانی سئوال ها بررسی و چند سئوال هم به آن افزوده شد. گروه ها به صورت ۵ نفره تعیین و سرگروه ها توسط خودشان انتخاب گردیدند. سپس هر گروه یک محور را انتخاب کرده و در هر هفته ارائه می دهد. ضمناً هر یک اعضای گروه باید گزارش کار بدهد. در کنار کتاب درسی، حدود ۱۰ منبع برای این درس معرفی شد. اگر مباحث در یک جلسه کامل نشد در جلسه دوم کامل می شود. هر گروه پس از اتمام بحث، باید مطالب را تایپ کند و با ذکر نام اعضای گروه تحویل استاد دهد.
۷-آقای مهدی دولت یار: درس انقلاب اسلامی ایران
از سرفصل های درس، ۸ محور را انتخاب نموده و کاربرگ خام جهت جمع آوری سئوالات دانشجویان را تنظیم نمودم.
حدود ۳۰۰ سئوال ذیل این ۸ محور ارائه شده بود که با پالایش و ادغام، به حدود ۹۰ سئوال خلاصه شد. کلاس به ۷ گروه ۵ نفره تقسیم و مطالعه و پاسخگویی به سئوالات در هر محور به یک
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 