پاورپوینت کامل گزیده ای از پژوهش های شماره ۵۶ مقطع دیپلم و بالاتر;دین و دنیا ۴۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل گزیده ای از پژوهش های شماره ۵۶ مقطع دیپلم و بالاتر;دین و دنیا ۴۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل گزیده ای از پژوهش های شماره ۵۶ مقطع دیپلم و بالاتر;دین و دنیا ۴۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل گزیده ای از پژوهش های شماره ۵۶ مقطع دیپلم و بالاتر;دین و دنیا ۴۷ اسلاید در PowerPoint :

۴۱

زهرا آسیاب

شماره اشتراک ۶۶۸، از اصفهان، میمه

دین و دنیا

انسان در این دنیا همچون مسافری است که باید راهی را بپیماید تا به منزل و مقصد خود
که همان آخرت است، برسد، از این رو شارع مقدس هم در باره مقصد او سخن گفته و هم در
باره مسیر و وسایل این سفر صحبت کرده و مشکلات آن را بیان نموده است. به همین دلیل
قرآن می فرماید: (ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنه وقنا عذاب النار;۱ ای
پروردگار ما! ما را هم در دنیا خیری بخش و هم در آخرت، و ما را از عذاب آتش محفوظ
دار. )

همان طور که می دانیم، هیچ عملی از اعمال م، در زندگی این دنیا خارج از محدوده دین
نیست، تمام امور دنیوی مثل صنعت، علم، حکومت، سیاست و غیر آن، در قلمرو دین هستند و
در باره هر یک از آنها قانون و حکم شرعی وجود دارد.

طرفداران نظریه جدایی دین از دنیا بر این باورند که اموری مثل پرستش، توکل، دعا و
نماز، اموری اخروی، و اموری مثل خوراک، پوشاک، حکومت و سیاست، دنیوی هستند. به نظر
آنها دین تنها در مورد مسائل مربوط به آخرت و ماورای طبیعت سخن گفته و هرگز به امور
دنیوی نپرداخته است; اما از دیدگاه اسلام، هر عملی در دنیا در عین حال که دنیوی
است، اخروی نیز هست. عملی که در نگاه سکولاریست ها کاملاً اخروی است، در نگاه اسلام
به دلایل زیادی از جمله نیت غیر سالم مانند ریا و تظاهر، می تواند امری دنیوی و
فاقد ارزش باشد. از طرف دیگر هر عملی که ظاهراً دنیوی است; مثل زراعت، حکومت، خواب
و خوراک، از نظر اسلام حکم شرعی دارد و می تواند کاملاً اخروی باشد.

طاهره سادات خاتمی

شماره اشتراک ۵۹۶۲، از تهران

جایگاه دنیا در دین

عدم درک مفهوم دنیا و تلقی نادرست از آن در اعصار گوناگون، انسان ها را به سوی
افراط و تفریط سوق داده است; بعضی فقط دنیا را برگزیده اند و بعضی تارک دنیا شده و
رهبانیت را پیش گرفته اند.

(دنیا) جلوه ای از قدرت لا یزال خداوند حکیم است و جز زیبایی و نیکویی در آن یافت
نمی شود. امامان و حتی انبیای الهی نیز از برکات دنیا بهره می بردند و از آنچه
خداوند سبحان برای ایشان حلال دانسته بود، استفاده می کردند. امام صادق(ع) فرموده
اند: هیچ خیری نیست در کسی که دوست ندارد از راه حلال مال جمع کند تا به کمک آن
آبروی خود را حفظ کند و بدهی خود را بپردازد و به خویشان خود رسیدگی نماید.۲

پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) نیز در این باره می فرماید: (بهترین شما کسی است که نه
دنیای خود را برای آخرت خود واگذارد و نه آخرت خویش را برای دنیا واگذارد تا از هر
دو بهره گیرد که دنیا وسیله رسیدن به آخرت است، و سربار مردم نباشید). ۳ نکته مهم
در زندگی اولیای الهی این است که هیچ گاه از مسیر دین خارج نمی شوند و همواره در
صدد جلب رضایت پروردگارند. بر این اساس اعمال آنها نوعی عبادت و اطاعت خداوند بزرگ
است.

شیخ مفید از قول امام صادق (ع) نقل کرده است که محمد بن منکدر گفت: (در ساعتی بس
گرم به یکی از نواحی مدینه بیرون شدم و محمد بن علی، امام باقر(ع)را ملاقات کردم و
آن حضرت بر دوش دو غلام سیاه خود تکیه کرده و می آمد. با خویشتن گفتم: شیخی از شیوخ
در این ساعت و چنین حالت در طلب دنیا بیرون شده است، گواه باش که من او را موعظه
خواهم کرد.

پس به آن حضرت سلام کردم، نفس زنان و عرق ریزان سلام مرا پاسخ دادند. گفتم: خوب است
شیخی از اشیاخ قریش با چنین حالت در طلب دنیا باشد؟ اگر مرگ بیاید و تو بر این حال
باشی، کار چگونه کنی؟

آن حضرت دست از دوش غلامان برداشت و تکیه کرد و فرمود: به خدا سوگند، اگر بیاید مرگ
و من در این حال باشم، آمده است مرگ در حالتی که من در طاعتی از طاعات خدا بوده ام
که باز داشته ام خود را از حاجت به تو و مردم، و من وقتی از آمدن مرگ ترسانم که فرا
رسد مرا در حالتی که در معصیتی از معاصی الهی بوده باشم. محمد بن منکدر می گوید:
یَرْحَمَکَ الله! من خواستم تو را موعظه کنم، تو مرا موعظه فرمودی.)۴

ظاهر شهبازیان

شماره اشتراک ۲۱۲۳، از ایوان غرب

هدف ابتدایی و زندگی جاوید

گر چه پرداختن به مسائل معنوی و اخروی، جزو مهمترین و اصلی ترین هدف های دین است،
اما رسیدن به این هدف و تحقق آن در جامعه انسانی، هرگز بدون توجه به امور دنیوی و
حل مشکلات مادی و جسمی بشر میسر نیست. اساساً همان طور که تفکیک جسم از روح و توجه
یک سویه به یکی و غفلت از دیگری، به مثابه نادیده گرفتن بخشی از حقیقت وجودی انسان
است، در برنامه ریزی برای پاسخ گویی به نیازهای انسان نیز اگر تمام توجه به یک بعد
انسان باشد و از بعد دیگرش غفلت شود، به طور حتم آن برنامه به سرانجام نخواهد رسید.
بر این اساس قرآن کریم توجه به دنیا و آخرت و تأمین خواسته ها و نیازهای مادی و
معنوی را توأماً از مؤمنان خواستار شده است: (در آنچه خدا به تو داده، سرای آخرت را
طلب کن; ولی بهره ات را از دنیا فراموش مکن. )۵

از آیه فوق چنین برمی آید که اگر چه تلاش در راه تحصیل زندگی جاوید باید هدف برتر و
مهم تر در زندگی انسان باشد، ولی این اهم نباید به قیمت نادیده گرفتن زندگی دنیوی
به عنوان هدف ابتدایی و مهم به دست آید. حضرت امام حسن(ع) به زیبایی، آمیختگی دنیا
و آخرت را بیان فرموده است: (برای دنیایت چنان کار کن که گویا همیشه در آن زندگی
خواهی کرد و برای آخرتت به گونه ای رفتار کن که گویا فردا خواهی مرد. )۶

حامد حاتمی

شماره اشتراک ۱۰۳۰۹، از اسلام آباد غرب

چهره پسندیده دنیا

در دین مبین اسلام، چهره دنیا همیشه زشت معرفی نشده است، بلکه سیمایی ارزشی و
ستودنی نیز دارد; دنیا مجموعه ای از اشیا و امکانات است که نیازمندی های انسان را
تأمین کرده، موجبات تحقق اهداف و بهره مندی او را فراهم می کند. زمانی دنیا ناپسند
است که انسان از راه حرام به خوش گذرانی و لذت جویی بپردازد و یا بیش از حد نیاز از
حلال آن استفاده نماید; یعنی اسراف و تبذیر کند. آیات قرآن در موارد متعددی به دنیا
دوستی و جزا و عذاب آن اشاره کرده است.

با توجه به روایات فراوانی که در زمینه نکوهش دنیا و بیان آثار بد آن در دنیا و
آخرت وارد شده است، این مطلب به ذهن خطور می کند که دنیا همواره در احکام و اخلاق،
موضوعی نکوهیده است، اما باید توجه داشت که لذات دنیایی همیشه بد نیست; بلکه می
تواند بازدهی مطلوب نیز داشته باشد. بنابر این، دنیای مطلوب عبارت است از بهره مندی
و لذت بردن به حد ضرورت از دنی، مضاف بر این که استفاده ز امکانات دنیوی، لازمه
بقای بندگی پروردگار، انجام اعمال صالح و در حقیقت به دست آوردن آخرت است; به عبارت
دیگر دنیا وسیله ای برای رسیدن به آخرت است.

حبیب الله حیدری

شماره اشتراک ۳۰۰۷، از مازندران، محمودآباد

رابطه دین و دنیا

استاد شهید مرتضی مطهری (ره) رابطه دین و دنیا را از چند منظر بیان می کند:

الف) جاودانگی دین: ایشان می نویسد: (دین، جاودانی است و جاودانگی پدیده ها را
تضمین می کند، همیشگی است، به خاطر این که جزیی از نهاد فطری بشر است، به لحاظ این
که خواسته ها و حوایج بشری را تأمین می کند، دارای مقامی است که جانشینی ندارد و
هیچ چیز دیگر نمی تواند جایش را بگیرد. )۷

ب) دین، اساس اجتماع: وی در باره پیوستگی دین و دنیا می گوید: (رکن اساسی در
اجتماعات بشری، اخلاق است و قانون. اجتماع، قانون و اخلاق می خواهد و پشتوانه قانون
و اخلاق هم فقط و فقط، دین است

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.