پاورپوینت کامل گزیده ای از پژوهش های شماره ۵۹ مقطع دبیرستان ;رموز موفقیت در درس و تحصیل ۳۷ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل گزیده ای از پژوهش های شماره ۵۹ مقطع دبیرستان ;رموز موفقیت در درس و تحصیل ۳۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل گزیده ای از پژوهش های شماره ۵۹ مقطع دبیرستان ;رموز موفقیت در درس و تحصیل ۳۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل گزیده ای از پژوهش های شماره ۵۹ مقطع دبیرستان ;رموز موفقیت در درس و تحصیل ۳۷ اسلاید در PowerPoint :
مفهوم موفقیت
رضا بهاری، شماره اشتراک ۱۴۵۱، از ملایر
موفقیت در لغت، به معنای توفیق، کام یابی، کام روایی، کام رانی، دست یابی به آرزو و
یا انجام کاری آمده است.(۱) و در اصطلاح، یعنی سبقت گرفتن انسان در جهات مختلف از
افراد هم سطح.
البته در نظر بعضی، موفقیت به معنای این است که فرد یک قدم از همسایه یا همکار خود
جلوتر باشد، ولی از آن جا که نیازمندی های هر فرد با دیگری فرق دارد، نمی توان برای
موفقیت به این معنایی که ذکر شد، مفهوم واحدی ارائه داد و بر این اساس، کاملاً جنبه
شخصی پیدا می کند و برای هر کس شکل به خصوصی می گیرد.
بسیاری از مردم به درستی نمی دانند که از زندگی چه می خواهند و چون زحمت دریافتن
مفهوم واقعی و فردی موفقیت را به خود نداده اند، تحت تأثیر مفهومی قرار می گیرند که
دیگران برای موفقیت قائل شده اند. نتیجه این نحوه تفسیر درباره موفقیت آن است که
بیشتر مردم تصور می کنند موفقیت یعنی صرفاً رقابت و چشم و هم چشمی با همسایگان و
همکاران و احراز برتری بر آنها، در حالی که این قبیل تفسیرها با حقیقت موفقیت،
فرسنگ ها فاصله دارد.
* * *
عوامل موفقیت در تحصیل
زهرا حیدری، شماره اشتراک ۶۰۶۷، از زرین دشت فارس
عواملی که در ارتقای سطح کارایی و بازدهی مطالعه مؤثرند، عبارت اند از:
۱ . مشخص بودن هدف؛
۲ . اعتماد به نفس و باور به توانایی های خود؛
۳ . برنامه ریزی؛
۴ . تمرکز حواس؛
۵ . طبقه بندی مطالب: هر اندازه مطالب حفظ شده ارتباط بیشتری با هم داشته باشند
بهتر در ذهن می مانند؛
۶ . تکیه بر فهم: مطالبی که طوطی وار حفظ شده اند، خیلی زود فراموش خواهند شد؛
۷ . استراحت دادن به حافظه: دو تمرین بیست دقیقه ای، مؤثرتر از یک تمرین چهل
دقیقه ای است. پیشنهاد می شود در فعالیت های ذهنی، هر سی تا چهل دقیقه یک بار به
مدت پنج دقیقه استراحت و تنفس عمیق داشته باشید؛
۸ . نقل و بیان آموخته ها و برداشت ها و محفوظات ذهنی برای خود یا دیگران؛
۹ . تکرار مطالب؛
۱۰. دقت در هنگام مطالعه با خط کشیدن زیر مطالب مهم، یادداشت برداری یا خلاصه
نویسی؛
۱۱. انتخاب زمان مناسب؛
۱۲. انتخاب مکان مناسب؛
۱۳. آمادگی جسمی و روحی: مطالعه نباید به صورت شتاب زده و عجولانه صورت گیرد؛ تشویش
خاطر، گرسنگی، بی حوصلگی و خستگی، بازدهی مطالعه را کاهش می دهد؛
۱۴. تقسیم مطالب به آسان و دشوار تا بهتر بتوان آنها را یاد گرفت؛
۱۵. کلی خوانی: ابتد اکل مطالب یک بار خوانده شود، بعد به صورتی که مایلیم تمرین
کنیم؛
۱۶. تصویر سازی، استفاده از فیلم، تجسم مطالب و…، میزان یادگیری را افزایش
می دهد.(۲)
* * *
کبری بهاری، شماره اشتراک ۲۰۵۷، از ملایر
موفقیت در هر کاری، منوط به رعایت یک سری مسائل است و تا زمانی که آن مسائل مراعات
نشوند، امیدوار بودن به پیروزی، خیالی بیش نخواهد بود. در این جا به بعضی از عوامل
موفقیت در تحصیل اشاره می کنیم:
۱ . کار و کوشش: کام یابی و موفقیت هر موجودی، وابسته به کار و کوشش اوست. در این
زمینه، گفتار بزرگان، بارزترین گواه است.
نیوتن: «اگر من به جایی رسیده ام بر اثر کار و کوشش بوده است.»(۳)
ادیسون: «هیچ یک از اختراعات من محصول تصادف نیست، وقتی که معتقد شدم فلان کار
نتیجه بخش است، خودم را به آن کار می بندم و تجربه روی تجربه می کنم تا کام یاب
شوم.»(۴)
۲ . حرکت در مسیر ذوق و استعداد: مغز هر یک از افراد بشر به طرف هنری گرایش دارد.
اگر می بینیم بسیاری از جوان ها در مسیر راه ناکام مانده اند، دلیل بر کم هوشی آنها
نیست؛ آنان ذوق و هنر خود را در جهت صحیح به کار نگرفته اند، به دنبال رشته ای
رفته اند که ذوق آن را ندارند و به همین دلیل در نیمه راه مانده اند.
گالیله در کودکی به ساختن ماشین آلات بچه گانه علاقه داشت. پدر او بر خلاف میل
فرزندش، وی را وادار کرد که طب بخواند، اما او در این راه ترقی نکرد. پس به آموختن
ریاضیات و فیزیک پرداخت و در نتیجه، نبوغ خود را در نجوم و چیزهایی ابراز نمود که
عقربک استعداد او نشان می داد.(۵)
۳ . ایمان به هدف: اگر انسان واقعاً به هدف خود ایمان داشته باشد، سختی ها و
مرارت ها را تحمل می کند و با هر مشکلی دست و پنجه نرم می کند تا موفق شود.
۴ . صبر و شکیبایی: می گویند: یک دانش آموز چینی که در رشته تحصیلی خود پیش رفتی
نداشت از شدت ناامیدی، کتاب هایش را جمع کرد و به دور انداخت. در همان حال زنی
مستمند را دید که قطعه ای آهن را با سرسختی سوهان می زند تا از آن سوزنی بسازد.
مشاهده این صحنه، انقلاب عظیمی در وی به وجود آورد و تصمیم گرفت به کلاس درس برگردد
و در هر موقعیتی که هست، با قاطعیت به ادامه تحصیل بپردازد. او تصمیم خود را عملی
کرد و در سایه شکیبایی، در ردیف دانشمندان و رجال مشهور عصر خود قرار گرفت.
صبر و ظفر هر دو دوستان قدیمند
بر اثر صبر نوبت ظفر آید
۵ . تمرکز فکر: وقتی فکر انسان مشغول چند زاویه باشد به طور حتم نمی تواند به
انتهای هر زاویه برسد، مگر این که در یک زاویه، متمرکز گردد و در این صورت، قطعاً
فکرش تأثیر گذار خواهد بود.
۶ . نظم و انضباط: اگر نظم در امور نباشد، حجم زیاد کار و وقت کم برای انجام
تکالیف، فکر انسان را مشغول می کند و باقی مانده وقت او را هم به هدر نمی دهد.
دانشمندانی چون بوعلی سینا، ابوریحان بیرونی، خواجه نصیرالدین طوسی، فارابی و دیگر
بزرگان، با برنامه و نظم به پیروزی رسیده اند.
* * *
تأثیر اخلاص و بعد معنوی در موفقیت
سمیه بهاری، شماره اشتراک ۱۶۶۸، از اراک
گاهی مطلبی بدون اختیار، به قلب انسان خطور می کند که نمی داند چگونه و از چه راهی
از آن با خبر شده است؛ علمی که بدین صورت حاصل گردد، الهام یا اشراق نامیده می شود.
اکتسابات علمی معمول
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 