پاورپوینت کامل اوقات فراغت عارضه بزرگ جوامع بشری در عصر حاضر ۳۱ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل اوقات فراغت عارضه بزرگ جوامع بشری در عصر حاضر ۳۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل اوقات فراغت عارضه بزرگ جوامع بشری در عصر حاضر ۳۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل اوقات فراغت عارضه بزرگ جوامع بشری در عصر حاضر ۳۱ اسلاید در PowerPoint :

۳۶

امروزه ، وسایل نقلیه مدرن و سریع السیر ، مردم را بی احساس رنج سفر از یک گوشه جهان به اقصی نقاط عالم منتقل
می سازد. دستگاههای مدرن مخابراتی نیز ارتباطات را سهل نموده و انسان را از بسیاری رفت و آمدها بی نیاز ساخته
است.

رشد ابزار تولید، اتوماسیون (خودکارشدن) کارخانه ها و ساخته شدن ماشین آلات بزرگ نیاز مؤسسات را به داشتن
نیروی انسانی کم و کمتر نموده است.

زندگی ماشینی ، محدود شدن سالهای فعالیت به ۳۰ یا حداکثر ۴۰ سال و بالاخره عرضه انواع و اقسام اطعمه و اشربه
آماده و بسته بندی شده ، همگی در زمره عواملی هستند که باعث افزایش ایام و ساعاتی شده اند که به اوقات فراغت
معروف است.

تاریخ جدید بشر که با رنسانس مغرب زمین آغاز شد، تاریخ جدایی انسان از دو امر جدی حیات بود. زیرا ، آدمی از سویی
به تبع این جریان – رنسانس – بی تاریخ ، بی گذشته و بی بنیاد شد و از دیگر سو فاقد آینده ای روشن.

یعنی انسان ، در این دوره تاریخی همه تلاش خویش را مصروف درک «حال » نمود. این رویگردانی از هویت دینی و معنوی
و مورد تردید قرار گرفتن همه دریافتهای گذشته ملتها به وسیله اندیشمندان غربی موجب شد تا وجه صرفا جسمانی
دریافتهای عقل تجربی و بالاخره «اصالت حال » وجه نظر انسان شود و بدین وسیله گذشته های خویش را با همه
ویژگیهایش به دست فراموشی سپارد.

چشم پوشی از عالم ماوراء ماده و انکار عالم غیب نیز موجب بود تا این دو پای عجول به جهان پس از مرگ با دیده تردید
بنگرد. تردیدی که آینده را نیز از این موجود گرفت.

این انسان دیگر دریافتهای خود را – بر اساس اصل ترقی – مطمئن و کافی می دانست و بر مدار آن به کندوکاو در زمین
وسلطه جویی خویش ادامه می داد. ضمن آنکه راز مرگ و جهان پس از آن برایش تبدیل به سرنوشتی محتوم و مخوف
شده بود، به گونه ای که همه تلاشش را مصروف عقب انداختن آن می کرد.

گفتیم که اوقات فراغت عارضه عصری انسان است. انسانی که سرخود و رها در کویر برهوت طی طریق می کند. حال باید
پرسید که صاحبان کدام اندیشه و کدام تعریف از مرگ برای آدم اوقاتی را به عنوان «اوقات فراغت » قائلند!؟

فراغ از چه!؟
از رفتن!؟
از کشتن!؟
از مهیا شدن!؟
فراغت از سرنوشت محتوم پس از مرگ!؟
فراغت از دغدغه دهشتناک فرود پیک مرگ!؟
فراغت از ذکر ، تسبیح و تهلیل!؟
فراغت از خود ، هویت و حقیقت گرفتار آمده در طاق نسیان!؟
فراغت از خصم درونی «نفس »!؟
فراغت از خصم بیرونی «شیطان »!؟
فراغت از جوانی زودگذر و پیری زودرس که بسرعت همه فرصتها رااز بین می برد!؟
فراغت از تعلیم و تعلم اصول و فروعی که این مسافر را در رفتن به سر منزل مقصود یاری می دهد!؟
فراغت از تحکیم بنیان عمل!؟
فراغت از تبیین مفاهیم اخلاقی که آدمی را مهیای کسب معرفت می کند!؟
فراغت از همه معارفی که پشت مردان مرد را در کسب این فضیلت خم می سازد!؟
فراغت از بار بزرگی که آدمی بر دوش گرفته و باید به سر منزل برساند!؟

جا دارد تا از منادیان و مبشران «اوقات فراغت » و غنی سازان آن اوقات سؤال شود که آیا از آنچه گفته شد غفلت کرده اند یا
مفروض خود را استغنا انسان از آن همه قرار داده اند!؟

آیا جز این است که نسخه های پرکننده اوقات فراغتی که می پیچند در زمره بازیها و لهو و لعبی هستند که کودکان را
می فریبد و کودک صفتان را به هلاکت می اندازد؟

به نظر می رسد که «اوقات فراغت » را که محصول ابتلا انسان معاصر در فلک زدگی است ضرورت وجود آدمی فرض
کرده اند که برای پر کردن آن برنامه ریزی می کنند و گر نه می بایست بر عکس عمل می کردند.

چه باید کرد تا انسان معاصر از ابتلاء به اوقات غافل کننده فراغت خلاصی یابد و مهیای گذر از عقبه ها و گردنه های مهیب
حیات کوتاه مدتش شود؟

انسان فارغ ، فراموشکاری است که تصویر و سیاهه شهر دور دست آرمانی را از تیر رس نگاه خویش دورساخته است و در
میان ابتلائات زمان ، جویای اسبابی برای تحمل دوران غفلت خویش است.

در این میان نباید فراموش کرد که بسط علوم غربی و از جمله «علم الاجتماع » و «روانشناسی » تاثیر بسزایی در بسط
تعاریف ایدئولوژیها، مفروضات ، پرسشها و دسته بندی امور مختلف و مبتلابه داشته است.

ابتلاء مهلک غربزدگی و گسترش آن در میان ملل غیرغربی نیز خود موجب نشر آن مباحث در میان اینگونه اقوام شده
است. بویژه تحصیلکردگان علوم جدید به هیچ روی از تبعات این آموخته ها در امان نبوده اند.

ضعف اعتقادات مذهبی و در حاشیه قرار گرفتن علوم دینی خود در قوام بخشیدن آن مباحث و رسمیت یافتن آنها در
میان معلمان و مجریان امور فرهنگی و مدنی ملتهای به اصطلاح امروز جهان سومی مؤثر بوده است اگر نگارنده را متهم
به بدبینی نفرمایند، عمل سردمداران استکبار و امپریالیسم نیز نقش بسزایی در ایجاد وضعیت درهم ریخته فرهنگی و
مدنی مردم جهان داشته است.

وقتی «جهان ولایی » عارض بر حال و روز انسان شد و «دنیام

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.