پاورپوینت کامل نیاز عمده امروز کشور ما عدالت است ۷۱ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل نیاز عمده امروز کشور ما عدالت است ۷۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۷۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل نیاز عمده امروز کشور ما عدالت است ۷۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل نیاز عمده امروز کشور ما عدالت است ۷۱ اسلاید در PowerPoint :

۴

اشاره:

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیه الله خامنه ای در بیاناتی که به مناسبت نیمه شعبان ایراد داشتند، عدالت و عدالت ورزی را
برجسته ترین شعار مهدویت و عمده ترین نیاز امروز کشور ما دانستند و نکات مهمی را در این زمینه یادآور شدند که توجه به آنها
برای عموم شیعیان و منتظران امام مهدی (ع) و به ویژه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی بسیار راه گشاست . در آغاز ویژه نامه
عدالت توجه شما عزیزان را به این بیانات جلب می کنیم .

بسم الله الرحمن الرحیم

به همه برادران و خواهران عزیز خوشامد عرض می کنم; به خصوص عزیزانی که از شهرهای دوردست تشریف آورده اند .

همچنین به همه شما حضار محترم این عید سعید و میلاد بزرگ را تبریک عرض می کنم و امیدوارم همه ساعات عمر و تلاش و
فعالیت شما، مشمول لطف و نظر محبت آمیز آن بزرگوار باشد .

جشن میلاد حضرت حجت، عج الله فرجه و ارواحنا فداه، برای عموم شیعیان، بلکه همه عدالت خواهان عالم، یک عید بزرگ است;
لذا مردم ما در این جشن با همه وجود، با دل و جان، محبت و ارادت خود را به آستان حضرت بقیه الله، ارواحنا فداه، ابراز می کنند .
آنچه برای ما – به عنوان دوستداران و معتقدان به امامت و ولایت حضرت مهدی، سلام الله علیه، – مهم است، این است که علاوه بر
اظهار ارادت و شادی، از این خاطره تاریخی، یا از این اعتقاد شیعی درس بگیریم . البته اعتقاد به ظهور مهدی در دورانی از تاریخ،
مخصوص شیعه نیست; همه مسلمانان، اعم از شیعه و سنی به این معنا معتقدند; بلکه غیر مسلمانان هم به یک صورت معتقدند;
منتها امتیاز شیعه در این است که این شخصیت نجات بخش بشریت را با نام و نشان و خصوصیات می شناسد و معتقد است او
همواره برای دریافت دستور الهی، حاضر و آماده است . هر وقت پروردگار عالم به او دستور بدهد، او آماده شروع آن کار عظیمی
است که بناست بشریت و تاریخ را متحول کند . آنچه ما به عنوان یک درس و تعلیم معرفتی و عملی از این قضیه باید بگیریم، مهم
است . شما برادران و خواهران توجه دارید که برجسته ترین شعار مهدویت عبارت است از عدالت . مثلا در دعای ندبه وقتی شروع به
بیان و شمارش صفات آن بزرگوار می کنیم، بعد از نسبت او به پدران بزرگوار و خاندان مطهرش، اولین جمله ای که ذکر می کنیم،
این است: «این المعد لقطع دابر الظلمه، این المنتظر لاقامه الامت والعوج، این المرتجی لازاله الجور والعدوان » ; یعنی دل بشریت
می تپد تا آن نجات بخش بیاید و ستم را ریشه کن کند; بنای ظلم را – که در تاریخ بشر، از زمان های گذشته همواره وجود داشته و
امروز هم با شدت وجود دارد – ویران کند و ستمگران را سر جای خود بنشاند; این اولین درخواست منتظران مهدی موعود از
ظهور آن بزرگوار است . یا در زیارت آل یاسین وقتی خصوصیات آن بزرگوار را ذکر می کنید، یکی از برجسته ترین آن خصوصیات
این است که «الذی یملا الارض عدلا و قسطا کما ملئت ظلما و جورا» . انتظار، این است که او همه عالم – نه یک نقطه – را سرشار از
عدالت کند و قسط را در همه جا مستقر کند . در روایاتی هم که درباره آن بزرگوار هست، همین معنا وجود دارد . بنابراین انتظار
منتظران مهدی موعود، در درجه اول، انتظار استقرار عدالت است .

درد بزرگ بشریت، امروز همین مساله فقدان عدالت است . همیشه دستگاه های ظلم و جور در سطح دنیا به شکل های مختلف بر
مردم جفا کرده اند; بشریت را زیر فشار قرار داده اند و انسان ها را از حقوق طبیعی خود محروم کرده اند; اما امروز این معنا از
همیشه تاریخ بیشتر است و رفع این را انسان از ظهور مهدی موعود می طلبد و انتظار می برد . مساله، مساله طلب عدالت است .
اولین درس عملی از این موضوع این است که نابود کردن بنای ظلم در سطح جهان، نه فقط ممکن است، بلکه حتمی است . این
مطلب بسیار مهمی است که نسل های بشری امروز معتقد نباشند که در مقابل ظلم جهانی، کاری نمی شود کرد . ما امروز وقتی با
نخبگان سیاسی دنیا از ظلم های مراکز قدرت بین المللی و سیستم جهانی ظلم – که امروز به سرکردگی استکبار در همه دنیا
وجود دارد – صحبت می کنیم، می بینیم آنها می گویند بله، چیزی که شما می گویید درست است; واقعا دارند ظلم می کنند; اما
کاری نمی شود کرد . یعنی مجموعه بزرگی از نخبگان که سر رشته کار هم در دنیا در دست آنهاست، اسیر یاس و ناامیدی اند و این
یاس و ناامیدی را به ملت های خود سرریز می کنند و آنها را از این که بتوان نقشه ظالمانه و شیطانی امروز دنیا را عوض کرد،
مایوس می کنند . بدیهی است که انسان های مایوس نمی توانند هیچ حرکتی در راه اصلاح انجام بدهند . آن چیزی که انسان ها را
وادار به کار و حرکت می کند، نور و نیروی امید است .

اعتقاد به مهدی موعود، دل ها را سرشار از نور امید می کند . برای ما که معتقد به آینده حتمی ظهور مهدی موعود (ع) هستیم،
این یاسی که گریبانگیر بسیاری از نخبگان دنیاست، بی معناست . ما می گوییم نخیر، می شود نقشه سیاسی دنیا را عوض کرد;
می شود با ظلم و مراکز قدرت ظالمانه درگیر شد و در آینده نه فقط این معنا امکان پذیر است، بلکه حتمی است . وقتی ملتی
معتقد است نقشه ظالمانه و شیطانی امروز در کل عالم قابل تغییر است، آن ملت شجاعت پیدا می کند و احساس می کند که دست
تقدیر، تسلط ستمگران را برای همیشه به طور مسلم ننوشته است . انسان ها می توانند تلاش کنند و پرچم عدالت را – ولو در یک
نقطه محدود – بلند کنند . شما ببینید ملت هایی که امروز در گوشه و کنار عالم زیر فشار ظلم و ستم زندگی می کنند، اگر این
امید را در دل خود بپرورانند که می شود با ظلم مبارزه کرد، چه اتفاقی در دنیا می افتد و چطور ملت ها بیدار می شوند . یک روزی
ملت ایران هم در پنجه اقتدار رژیم طاغوتی دچار همین یاس بود; ولی امام بزرگوار ما با تعالیم اسلامی، این یاس را از دل ها پاک
کرد و به مردم امید و شجاعت داد . نتیجه این شد که این مردم به پا خاستند، نهضت کردند، تن به سختی دادند، مبارزه کردند، از
جان خود دریغ نکردند و توانستند در این نقطه از عالم، با عوامل ظلم و نظام ظالمانه و شیطانی مبارزه و آن را ریشه کن و
سرنگون کنند . امروز دستگاه های تبلیغاتی مراکز استکباری دنیا و روشنفکران وابسته به آنها، در سطح عالم اینطور تبلیغ
می کنند که هیچ حرکتی در مقابل نظم ظالمانه کنونی ممکن نیست . با فکر انقلاب و آرمان گرایی مبارزه می کنند و می خواهند
ملت ها را متقاعد کنند که به همین وضعیت کنونی ظالمانه دنیا بسازند و در مقابل آن، هیچ عکس العملی نشان ندهند . فکر اعتقاد
به مهدی، نقطه مقابل این تبلیغات غلط و ظالمانه است . جوانان و روشنفکران و عموم ملت ما با اعتقاد به ظهور مهدی،
علیه الصلاه والسلام، این اعتقاد راسخ را در دل خود پرورش می دهند که نظم ظالمانه جهانی، قابل زوال است و ابدی نیست;
می شود با آن مبارزه و در مقابل آن ایستادگی کرد .

درس دیگری که اعتقاد به مهدویت و جشن های نیمه شعبان باید به ما تعلیم بدهد، این است: عدالتی که ما در انتظار آن هستیم –
عدالت حضرت مهدی، علیه السلام، که مربوط به سطح جهان است – با موعظه و نصیحت به دست نمی آید; یعنی مهدی موعود
ملت ها نمی آید ستمگران عالم را نصیحت کند که ظلم و زیاده طلبی و سلطه گری و استثمار نکنید . با زبان نصیحت، عدالت در
هیچ نقطه عالم مستقر نمی شود . استقرار عدالت، چه در سطح جهانی – آنطور که آن وارث انبیاء انجام خواهد داد – و چه در همه
بخش های دنیا، احتیاج به این دارد که مردمان عادل و انسان های صالح و عدالت طلب، قدرت را در دست داشته باشند و با زبان
قدرت با زورگویان حرف بزنند . با کسانی که سرمست قدرت ظالمانه هستند، نمی شود با زبان نصیحت حرف زد; با آنها باید با زبان
اقتدار صحبت کرد . آغاز دعوت پیغمبران الهی با زبان نصیحت است; اما بعد از آن که توانستند طرفداران خود را گرد بیاورند و
تجهیز کنند، آنگاه با دشمنان توحید و دشمنان بشریت، با زبان قدرت حرف زدند . شما ببینید در همین آیه کریمه قرآن که راجع
به قسط صحبت می کند و می گوید خدای متعال همه پیغمبران را فرستاد، «لیقوم الناس بالقسط » – برای این که قسط و عدالت را
در جامعه مستقر کنند – بلافاصله می فرماید: «و انزلنا الحدید فیه باس شدید و منافع للناس » ; یعنی پیغمبران علاوه بر این که با
زبان دعوت سخن می گویند، با بازوان و سرپنجگان قدرتی که مجهز به سلاح هستند با زورگویان و قدرت طلبان فاسد معارضه و
مبارزه می کنند . پیغمبر اکرم وقتی به مدینه آمد و نظام اسلامی را تشکیل داد، آیات قرآن را بر مردم می خواند، به گوش دشمنان
هم می رسانید; اما به این اکتفا نمی کرد . کسانی که طرفدار عدالت هستند، در مقابل زورگویان و زیاده طلبان و متجاوزان به حقوق
انسان ها باید خود را به قدرت مجهز کنند . لذا شما می بینید از روزی که نظام اسلامی به وجود آمد – یعنی اسلام مجهز به قدرت
یک ملت بزرگ و امکانات یک کشور و دولت بزرگ شد – دشمنان اسلام حرکت اسلام را جدی گرفتند و علاقه مندان و طرفداران
اسلام هم در اطراف و اکناف عالم امیدوار شدند . بسیاری از پیغمبران در میدان مبارزه و جهاد مقدس و قتال قدم می گذاشتند;
«و کاین من نبی قاتل معه ربیون کثیرا» . کسانی که خیال می کنند اسلام باید برود و در گوشه ای بنشیند و مردان اسلام و دین فقط
زبان نصیحت را به کار بگیرند، اینها دانسته یا ندانسته همان چیزی را می گویند که مراکز قدرت جهانی آن را می خواهند و آرزو
می کنند . مراکز قدرت استکباری از این که رهبران اسلامی در هر گوشه ای از دنیا بنشینند و گاهی پیامی بدهند و یک کلمه
حرفی بزنند – همچنان که رهبران مسیحی در هر قضیه ای پیامی می دهند، نصیحتی می کنند و جمله ای می گویند – هیچ ترسی
ندارند; می دانند این خطری برای آنها نیست . از این که ملت های مسلمان بیدار شوند و تشکیل حکومت بدهند، از این که ایمان
اسلامی آحاد مردم در قالب یک نظام و یک دولت و یک حکومت تجسم پیدا کند، واهمه دارند و می ترسند . نظام اسلامی و ملت
مسلمان ایران و دولت جمهوری اسلامی بزرگ ترین قدم را در این راه برداشت و به برکت مجاهدت جوان ها و مردان و زنان مؤمن و
فداکار این ملت، اسلام در دنیا به عنوان یک قدرت ظاهر شد . هر چه این قدرت بتواند خود را مستقرتر و پایدارتر کند، نظم
ظالمانه و شیطانی دنیا بیشتر تهدید می شود . بعضی ها بی توجه، از جدایی دین و سیاست حرف می زنند; یعنی دین را به
گوشه های خلوت برانند و انسان دیندار، فقط به نصیحت اکتفا کند . در اینجا نصیحت نمی تواند کاری بکند .

آنچه می تواند قدرت ها را مهار و تهدید کند و با ظلم و فساد مقاومت کند و ریشه ظلم و فساد را برکند یا آن را متزلزل کند، قدرت
الهی و اسلامی است; قدرت سیاسی ای است که در اختیار احکام اسلامی باشد . امام زمان، ارواحنا فداه، با اقتدار و قدرت و تکیه بر
توانایی ای که ایمان والای خود او و ایمان پیروان و دوستانش، او را مجهز به آن قدرت کرده است، می ر

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.