پاورپوینت کامل تخریب بیت المقدس و واکنش مسلمین ۱۲۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل تخریب بیت المقدس و واکنش مسلمین ۱۲۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل تخریب بیت المقدس و واکنش مسلمین ۱۲۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل تخریب بیت المقدس و واکنش مسلمین ۱۲۰ اسلاید در PowerPoint :

۴

گفتگو با محمد
سماک , حسن حدرج , احمد ثابت
مترجم قبس زعفرانی

اشاره :

آنچه تقدیم می شود، محصول میزگردیست که
توسط شبکه تلویزیونی المنار درباره «تخریب
بیت المقدس و واکنش مسلمانان» با حضور دکتر
«محمد سماک»، محقق و نویسنده لبنانی، «حسن
حدرج»، عضو مجلس سیاسی حزب اللّه لبنان و دکتر
«احمد ثابت» استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره در
تاریخ ۱۵ مرداد ۸۳ برگزار شده است. امید که مقبول
طبع خوانندگان موعود واقع شود.

محمد سماک: واقعیت امر این است که شخصیت
دینی و سیاسی یهود بر یک موضوع مهم و اساسی
استوار است که نمی توان آنها را از یکدیگر تفکیک
کرد و آن مسئله ساخت هیکل (یا معبد) سلیمان
است. به همین دلیل هدف اسراییل در تخریب
مسجدالاقصی، هدفی غیر قابل بحث و گفت وگو و
انکار است، تنها موضوعی که در اینجا مطرح است
مسئله زمان بندی است و وظیفه ما در اینجا این
است که چگونه با این موضوع و اصل اسراییلی
برخورد کنیم، اسراییلی که به عنوان جنبشی
صهیونیستی و موجودیتی سیاسی و وطنی برای
یهود به شمار می آید.

در اینجا باید به این نکته توجه داشته باشیم که
سایر نیروها و حرکتها و جنبشهای یهودی و
صهیونیستی مدافع این جریان، به ویژه در ایالات
متحده با این موضوع چگونه برخورد کردند. اصولاً
آیا به این حرکتها و جنبشها اعتقاد دارند؟

ساخت هیکل آنقدر مهم است که نمی توان حد و
حدودی برای آن در نظر گرفت و اهمیت آن از حفظ
اسراییل نیز بیشتر است، به عبارت دیگر این
جنبشها اعتقاد دارند، دومین ظهور مسیح دارای
شرایطی است که حتما باید آنها را فراهم کرد. از
جمله این شرایط ساخت هیکل است و اگر هیکل
ساخته نشود، مسیحی هم برای دومین بار ظهور
نخواهد کرد و تمام مفاهیم مذهبی وابسته به آن نیز
از هم فرو خواهد پاشید. به همین دلیل این جنبشها
اصرار دارند، بر اسراییل فشار آورند تا در ساخت
هیکل و تخریب مسجدالاقصی شتاب کند.

مجری: بی شک برای ساخت هیکل می بایست
مسجدالاقصی و قبه الصخره و مقدسات اسلامی
اطراف آن را تخریب کرد. در اینجا از شما می خواهم،
درباره هتک حرمتهای صورت گرفته صحبت کنید، از
جمله اقدام «دنیس مایکل» یهودی صهیونیست
استرالیایی در آتش زدن مسجدالاقصی، همچنین در
سال ۱۹۶۷م. برای اولین بار از زمان تصرف قدس به
دست صلاح الدین ایوبی در سال ۱۱۸۷ میلادی
خواندن نماز در قدس تعطیل شد و یا تجاوزی که در
۱۷/۴/۱۹۸۳ سربازان رژیم صهیونیستی به رهبری
یکی از فرماندهان صهیونیست به نام «هری گودمن»
علیه مسجدالاقصی انجام دادند و یا اقدام رهبری
سازمان «امنای کوه هیکل» در ۸/۱۰/۱۹۹۰ که
خواهان تخریب مسجدالاقصی بود.

سؤال اینجاست، مسلمانان در قبال این تجاوزات
چه کردند؟ یعنی ایمان مسلمانان اینقدر ضعیف است
که در قبال چنین تحرکاتی هیچ واکنشی از خود نشان
نمی دهند؟!

حسن حدرج: قبل از پاسخگویی به واکنش
مسلمانان باید درباره این نقض حرمتها سخن
گفت، محور و مرکز این نبرد و طرح صهیونیسم و
اسراییل در فلسطین «قدس» است. از جمله مکانی
که اسطوره های اسراییل می گویند «هیکل» در آنجا
قرار داشت، کوه «صهیون» است، به همین دلیل طرح
صهیونیسم دارای بعد دوگانه است، یکی مذهبی و
دیگری سیاسی و این باعث می شود تا امکان بقای
مسجدالاقصی از دید ایشان وجود نداشته باشد. در
مورد تجاوزات و نقض حرمتهای صورت گرفته
باید گفت یک سری اقدامات به صورت کلی در مورد
شهر قدس و یک سری اقدامات در مورد حرم
شریف به طور خاص صورت گرفته است که زمینه
بحث درباره آنها به تفصیل وجود ندارد. اما لازم به
ذکر است، روند و طرح یهودی سازی قدس از جمله
اقداماتی بوده است که به سرعت صورت گرفته
است، از جمله بیرون راندن ساکنان منطقه، ناامن
جلوه دادن شرایط اقتصادی، اجتماعی و معیشتی
ایشان یا سلب هویت عربی و واداشتن آنها به
مهاجرت همه از جمله این اقدامات بوده است. دو
روز پیش دولت اسراییل اعلام کرد، تصمیم گرفته
است شهرک یهودی نشین «معالیه آدومیم» را
توسعه دهد به نظر می رسد این شهرک بزرگ ترین
شهرک یهودی نشین در کرانه باختری باشد و در
کنار قدس قرار دارد. همچنین «شائول موفاز» وزیر
دفاع اسراییل در این زمینه عنوان کرد، دیوار حایل
دو شهرک گوش عقسیون و معالیه آدومیم را نیز
دربر خواهد گرفت، به گونه ای که این دیوار قدس را
از کرانه باختری جدا خواهد کرد، این در زمینه
اقدامات صورت گرفته در مورد یهودی سازی قدس
است، اما در مورد تجاوزهایی که به مسجدالاقصی
صورت گرفته است باید گفت تَعدّیها و تجاوزها در این
زمینه بسیار بوده است که ما به مهم ترین آنها اشاره
می کنیم:

ـ استیلا بر دیوار ندبه؛

ـ تخریب کوی مغربیها که به طور کامل نزدیک
دیوار ندبه قرار دارد و تبدیل آن به میدانی جهت
خواندن نماز یهودیان؛

ـ سوزاندن مسجد الاقصی که در تاریخ ۲۱
آگوست ۱۹۶۹ صورت گرفت؛

ـ حفر کانالهایی در زیر مسجدالاقصی در چارچوب
طرح سست کردن پایه های ساختمان مسجدالاقصی و
تخریب آن؛

ـ تخریب بعضی از دیوارها به بهانه انجام حفاری
جهت یافتن بقایای هیکل.

تمام این اقدامات تجاوزهایی آشکار علیه
مسجدالاقصی به شمار می آید. در اینجا باید گفت
اسراییلیها با کمال تأسف بیش از ما به افکار
عمومی عربی و اسلامی توجه دارند و بر مواضع
رسمی کشورهای عربی و اسلامی حساب می کنند،
مثلاً دو روز پیش یکی از خاخامهای اسراییلی به
نام «مک کیتر» در گفت وگویی تلویزیونی یهود را از
اقدامات صورت گرفته علیه مسجدالاقصی برحذر
داشت و عنوان کرد، این اقدامات باعث بروز
فاجعه ای بزرگ در جهان عرب و اسلام خواهد شد.
در اینجا لازم است به موضوعی اشاره کنم و آن
اینکه بعد از سوزاندن مسجدالاقصی در سال ۱۹۶۹
«گولدامایر» نخست وزیر وقت اسراییل
«موشه دایان» وزیر دفاع وقت اسراییل را به حضور
خواست و از او درباره این آتش سوزی بازخواست
کرد و او را برحذر داشت که این حادثه باعث بروز
واکنشهایی شدید در جهان اسلام و عرب خواهد
شد، اما پس از گذشت بیست و چهار ساعت از
موضوع و پیگیری اخبار و مطبوعات جهان عرب
ملاحظه شد که این مطبوعات هیچ واکنشی در قبال
این حرکت از خود نشان ندادند، این امر باعث شد تا
گولدامایر دوباره موشیه دایان را فراخوانده و
بگوید: موشه چرا مسجدالاقصی را به طور کامل
آتش نزدی و تخریب نکردی و تمام آثار آن را از بین
نبردی؟! این نشان می دهد اسراییلی ها بر روی
افکار عمومی عربی و اسلامی حساب باز می کنند.

مجری: در جای دیگر درباره واکنش افکار عمومی
عربی و اسلامی پیرامون این تعدیها و تجاوزها
به طور وسیعی سخن خواهیم گفت، اما دکتر احمد
ثابت! علاوه بر این تعدیها و تجاوزات که بارها به
وقوع پیوسته است، تعدیها و تجاوزهای دیگری درپی
سکوت افکار عمومی عربی و اسلامی نیز صورت
گرفته است؛ مثلاً یکی از مهندسان صهیونیست طرح
ساخت هیکل را بر روی مسجدالاقصی ارائه داده و
خواسته است زمینه اجرای این چنین طرحهایی فراهم
شود. دکتر محمد سماک در پاسخ به سؤال اول خویش
نکته مهمی به ما گفت و آن اینکه اختلاف نظر اکنون
میان صهیونیستها بر سر زمان و چگونگی اجرای
طرح تخریب مسجدالاقصی و ساخت هیکل است و این
سخنی است که شارون در سال ۲۰۰۱ به آن اشاره
داشت و گفت ما نه دارای مکه و نه واتیکان و نه مدینه
هستیم، فقط هیکل سلیمان را داریم و به هیچکس
اجازه نمی دهیم در این زمینه دخالت و زمان و
چگونگی ورود ما به کوه هیکل را مشخص کند. دکتر
احمد ثابت! آیا جامعه بین المللی که منظور من اعراب و
مسلمانان است در قبال این عمل واکنش نشان
می دهند و ایستادگی می کنند؟

دکتر احمد ثابت: جامعه بین المللی، آشکارا باید
گفت مواضع و دیدگاههایی اتخاذ می کند که بر پایه
تلاشهای صورت گرفته توسط جمعیتها و
سازمانهای اسلامی و عربی باشد، اما دیدگاهی که
اسراییل توانسته است بر جهان حاکم گرداند بدون
هیچ تعصب و غرض ورزی بطور خلاصه این بوده
است که از سال ۱۹۶۷ که اسراییل قدس را اشغال
می کرد جهان و از جمله کنگره آمریکا را واداشت تا
ادیان و پیروی از آداب و رسوم مذهبی برای پیروان
تمام ادیان در سراسر جهان آزاد شود، در حالی که
یهود از این حق قبلاً محروم بودند؛ ثانیا و با کمال
تأسف جهان ادعای آنان را نیز پذیرفته است. این
است که اقدامات آنها در قدس را صرفا حفاریهای
باستان شناسانه و تاریخی برای کشف آثار یهودی
دو مملکت اول و دوم یهودیان ـ که رومیها آنها را
در نبرد «ماسادا» از بین برده اند تلقی می کنند ـ . این
جنگ در سال ۷۳ میلادی به وقوع پیوست. بنابراین
ما فعلاً در موضعی قرار داریم که اسراییل را برتر
از ما قرار می دهد، چون بیش از آنکه خواسته ای
مذهبی داشته باشد، عنوان کرده است که این حق
یهودیان است که دست به این اعمال می زنند و نماز
خود را نه در مسجدالاقصی که در هیکل خود
بخوانند، به همین دلیل اگر آنها اقدام به تخریب کوی
مغربیها می کنند برای ساخت فضایی جهت خواندن
نماز در کنار دیوار ندبه است و اگر حفاریهایی زیر
مسجدالاقصی انجام می دهند برای کشف آثار
هیکل سلیمان است و اگر تخریبی و آتش زدنی هم
صورت می گیرد به دست افراطیها و تندروهای
یهودی است و دولت اسراییل مسجدالاقصی را از
دست اندازی چنین افرادی در امان نگهداشته است و
این چنین جهانیان را فریب می دهد. بی شک جهانیان
از ماهیت و هویت اعمال اسراییلی ها بی اطلاع
هستند همانگونه که از ائتلاف موجود میان
خاخامهای افراطی و مذهبی یهود و رهبران لائیک
جنبش صهیونیسم نیز اطلاع ندارند، این ائتلاف از
زمان آغاز جنبش صهیونیسم آغاز شده است و باعث
شده تا قداست را از خدا سلب و دین را به ملت یهود
بدهند، حتی این ایده نزد اسراییلیها وجود دارد که
ارتش اسراییل منبع قداست است و هر دو طرف
ائتلاف اتفاق نظر دارند که خداوند اشتباهات خویش
را درست کرده است و به همین دلیل فلسطین و کوه
هیکل را به ایشان بخشید و در جای خود به خنده و
شادی پرداخته است؛ چون بدین وسیله خطای خویش
را اصلاح کرده است. به همین دلیل ائتلافی که میان
یهودیان مذهبی افراطی و یهودیان صهیونیست
لائیک به وجود آمد که هنوز هم وجود دارد،
می گویند قدس روح ملت یهود است و این نکته است
که «بنیامین نتانیاهو» نیز به آن اشاره می کند که
جوهر و هویت طرح صهیونیسم و یهودیت یهود
قدس است و متأسفانه حتی حاکمان عرب نیز از آن
بی اطلاع هستند.

مجری: مسجدالاقصی مکان مقدسی است که
خداوند آن را از شر یهودیان در امان نگه می دارد.
آقای دکتر سماک! نظر شما در این باره چیست؟

دکتر سماک: باید به شرایط حساس کنونی دقت
بسیار کرد. بله، اشغال مسجدالاقصی و کل
سرزمین فلسطین با انگیزه ای مذهبی و دینی
صورت گرفت. در میان یهودیان و صهیونیستهای
اسراییلی و حتی غیر یهودیان این اعتقاد وجود دارد
که حضرت داوود قطعه زمین معبد را از خداوند
خرید و سند مالکیت آن را در اختیار دارد که همان
کتاب مقدس است. بنابراین، این افراد خداوند را
فروشنده و حضرت داوود را خریدار و سند این
زمین را کتاب مقدس می دانند و به آن جنبه مذهبی
می دهند. اما به عقیده اسلامی، ما با یهود به عنوان
اینکه اهل کتاب هستند دشمن نیستیم، ما دشمن
صهیونیسم هستیم؛ چون آنها صاحبان طراحی
استعماری و سیاسی هستند که تجاوز به مقدسات
را دربر می گیرد. ثانیا در برخورد با این مسئله
درست است که کوتاهی هایی از سوی اعراب و
مسلمانان صورت گرفته است و دلیل این مدعی این
است که از زمان آتش زدن مسجدالاقصی در سال
۱۹۶۹ تا سال ۱۹۷۹ که اجلاس سران کشورهای
اسلامی در طائف منعقد و قرار شد اقدامی اساسی
برای آزادی قدس صورت گیرد، هیچ واکنشی
صورت نگرفت. بنابراین کوتاهی های ما بسیار
بوده است، در حال حاضر هم اگر می خواهیم واقعا
قدس را نجات دهیم هیچ راهی نداریم جز اینکه
اتحاد قدرتمندی میان اسلامی مسلمانان و
مسیحیان ایجاد کنیم؛ چرا که در پس اسراییل حامی
بزرگی چون آمریکا ایستاده است صهیونیسم فقط
مقدسات اسلامی را نشانه نگرفته است، بلکه
مقدسات مسیحیان را نیز بالفعل نشانه گرفته است
و مقدسات آنها را هتک کرده است و در حال حاضر
هیچ راهی نداریم جز اینکه ائتلافی جهانی (مسیحی
ـ اسلامی) به وجود آوریم و مقابل این دست اندزیها
بدون اینکه لحظه ای شک و تردید به خود راه دهیم
بایستیم.

مجری: جناب آقای حسن حدرج! نظر شما
درباره کوتاهی های به عمل آمده چیست؟

حسن حدرج: ما باید میان گفت وگوی ادیان و
گفت وگوی تمدنها از یک سو و مباحثی که در میان
اسراییلیها و آمریکاییها در زمینه قدس و فلسطین
آشکارا مطرح می شود تفاوت قایل شویم. بی شک
دین در بسیاری از موارد به خدمت اهداف مختلف
درآمده است اما این به خدمت گیری در میان
آمریکاییها و اسراییلیها پا را از حد و حدود خویش
فراتر نهاده است و چنانچه مذهبی تا این اندازه به
خدمت اهداف سیاسی درآید باعث بروز جنگهای
مذهبی در میان ملل جهان خواهد شد که این خطری
بزرگ برای روابط ملل و کشورهای جهان خواهد
بود و از اینجاست که می توان گفت، آنچه
آمریکاییها و اسراییلیها برای ترویج جنگهای
مذهبی انجام می دهند باعث می شود، کشورهای
اسلامی و حتی سایر کشورهای جهان به فضای
حاکم بر جهان پاسخ داده و خود را برای چنین
جنگهایی آماده کنند، از طریق همین توجیهات
مذهبی که آمریکاییها و اسراییلیها برای جنگهای
خویش می آورند. بنابراین، این خطر بزرگی برای
جهان به وجود می آورد، به ویژه اگر ملاحظه کنیم
برخی از سازمانهای در ایالات متحده از جمله
«اتحاد برای اسراییل» که در این اواخر فعالیت
خویش را آغاز کرده است خواستار اتحادی یهودی
ـ مسیحی و جهانی است تا ایده و اندیشه اسراییل و
عقیده صهیونیستی و عمل به آن امکان پذیر باشد.
بنابراین ما خواستار گفت وگویی جهانی و عقلانی و
مقبول و سازنده هستیم تا دیدگاهی سازنده برای
بشریت به ارمغان بیآوریم نه اینکه خواستار جنگ
میان آنها باشیم.

مجری: بله، من از این فرصت استفاده می کنم و
می گویم که ما خواستار اهانت به آیین یا مذهبی
خاص نیستیم بلکه این مطالبی است که از خود
اسراییلیها گرفته ایم و بنا به نوشته های خود آنها
خداوند مقدر ساخت هیکل ایشان ساخته شود و
همانگونه نیز مقدر ساخت تخریب شود، چون خود
یهود در کتابهای خویش یعنی تورات و تلمود نیز
چنین می گویند. تلمود می گوید: خداوند مقرر ساخت
هیکل تخریب شود؛ چون سلیمان دست از پرستش
خدای خویش کشید و به عبادت الهه دیگری
پرداخت و تورات می گوید: او بر آیین خداپرستی
نمرد و زنان خویش را واداشت که به عبادت بتها
بپردازند. این روایات را از این جهت بیان کردیم تا
ببینیم چگونه این روایات در جان و روح غربیها و
آمریکاییها نفوذ کرده است.

دکتر احمد ثابت! شما بسان دکتر سماک و آقای
حدرج به اساطیر یهود و ایمان آنها به آن اشاراتی
داشته اید، اما سؤالی که مطرح می شود، این است که:
چرا دیدگاه و موضع مسیحیان (ارتدوکس و
کاتولیک) و مسلمانان موضعی ضعیف و ناتوان
است، علی رغم اینکه موضعی عقلانی و تاریخی و
ثابت و دینی و مستند است در حالی که یهودیان بر
دیدگاههای خویش پافشاری می کنند با اینکه
دیدگاهی غیر منطقی و غیر عقلانی دارند؟

دکتر احمد ثابت: دیدگاه یهودی بر اتحاد و
ائتلافی وسیع و قوی و قدرتمند استوار است. بنا به
گفته دکتر سماک بر ائتلافی استوار است که پایه و
اساس آن را سازمانهای تندرو و افراطی و
اصولگرا و پروتستانی تشکیل می دهند از جمله این
سازمانها می توان به جمعیت «امنای کوه هیکل» ـ
که در لندن قبل از برپایی اسراییل تشکیل گردید ـ
اشاره کرد همچنین می توان از مسیحیان افراطی یا
اصولگرا نام برد که به «مسیحیان تعمیدی»۱
معروفند و بوش و خانواده اش نیز به آن منتسبند و
به اشتباه ـ البته من با این اصطلاح مخالفم ـ
«مسیحیت صهیونیستی» نامیده می شوند. به هر
روی یهودیان و صهیونیستها بر ارتش قدرتمندی
تکیه می کنند که بالفعل می بینیم در ایالات متحده و
اسراییل وجود دارد. همچنین ماهرانه توانسته اند
دین یا به عبارت بهتر اساطیر مذهبی و تحریفات
تاریخی در تورات و انجیل را به جهت منافع سیاسی
و نظامی اسراییلی و آمریکایی خویش به خدمت
بگیرند. تا آنجا که «گراهام فومر» از جمله
کارشناسان بلندپایه سیا و رئیس سیا در
خاورمیانه می گوید پس از اینکه دیدم دین در خدمت
اهداف سیاسی درآمده است برای من ثابت شده که
جنگ میان موسی یا محمد یا عیسی یا کنفوسیوس
نیست بلکه جهت بر سر منافع است. مسئله و
مشکل اساسی این است که دیدگاه و موضع اعراب
و مسلمانان بر سر حفظ حقوقی تاریخی و غیر قابل
انکار است که پیروان تمام ادیان از جمله مسیحیان
را نیز در همه جا در نظر می گیرد. اما باید بدانیم این
دیدگاه در جهان تبلیغاتی کنونی ناموفق است. اگر
چه افرادی چون «ادوارد سعید» در گذشته و «عزمی
بشارت» در حال حاضر و چندین سازمان و
جمعیت فلسطینی و غربی در ایالات متحده و
انگلستان از جمله «مجلس روابط آمریکایی ـ
اسلامی» و غیره موفقیتهایی در این زمینه به دست
آورده اند و تلاش می کنند ماهیت فعالیتها و
خواسته های رژیم صهیونیستی در زمینه قدس و
مسجدالاقصی را برملا سازند، اما این سازمانها به
تنهایی نمی توانند کاری از پیش ببرند چون هیچیک
از کشورهای عربی اسلامی و دستگاههای
تبلیغاتی آنها و اجلاس سران کشورهای اسلامی از
آنها حمایت نمی کنند.

مجری: ببخشید آقای دکتر قبل از ورود به بحث
دیدگاه و موضع اعراب می خواهیم هنوز تأملی در
موضع یهودیان داشته باشیم. اجازه بدهید نظر
دکتر سماک را در این باره جویا شویم.

دکتر سماک: در ابتدا باید درباره اصطلاح
مسیحیت صهیونیستی بگویم که من ابداع کننده این
اصطلاح نیستم، بلکه خود آنها، این نام را بر خود
نهاده اند و به این نام شناخته می شوند و چنانکه
خود می گویند، پیروان این جنبش در ایالات متحده
به هفتاد میلیون نفر می رسد و در میان آنها ریگان
و بوش پسر رؤسای جمهور آمریکا نیز ملاحظه
می شوند. در اینجا لازم می دانم به دو نکته اشاره
کنم؛ هنگامی که در سال ۱۹۶۷ یهودیان قدس را
اشغال کردند و موشه دایان وارد شهر قدس شد
کشیش «پت رابرتسون از پیروان این جنبش در
تانک او بود و در سال ۱۹۸۲ هنگامی که شارون
وارد بیروت شد کشیش دیگری به نام «جری
فالویل» در تانک او بود. بنابراین رقابت میان
مسیحیان صهیونیست و یهودیان صهیونیست بر
سر تحقق پیشگویی های تورات بسیار مهم و جدی
بوده است و ما باید بسیار به آن توجه داشته باشیم.

مجری: آقای دکتر! من می خواهم به موضوع
اصلی بازگردیم و آن دیدگاه یهود نسبت به
مسجدالاقصی است. در حال حاضر کاری با
دیدگاههای موجود در میان ایشان نداریم لطفا
عنوان کنید چرا با وجودی که برخی از یهودیان در
مورد جایگاه مسجدالاقصی اختلاف نظر دارند و یا
درباره زمان احداث آن با هم متحد نیستند، در
حالیکه اگر چنین مسئله

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.