پاورپوینت کامل آخرالزمان و نشانه های ظهور ;سخنرانی حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور ۵۱ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل آخرالزمان و نشانه های ظهور ;سخنرانی حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور ۵۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آخرالزمان و نشانه های ظهور ;سخنرانی حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور ۵۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل آخرالزمان و نشانه های ظهور ;سخنرانی حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور ۵۱ اسلاید در PowerPoint :

۲۵

اگر آینده را با گذشته ای که از زمان حضرت آدم(ع) آغاز شده مقایسه کنیم، آینده
زمانش طولانی تر می شود. در روایات ما عمر دنیا به صدبخش تقسیم شده که بیست درصد
آن، از آن دشمنان اهل بیت(ع) است و بقیه اش به اهل بیت(ع) اختصاص دارد.

اشاره:

از آذر ۱۳۸۴ مؤسسه فرهنگی موعود اقدام به برگزاری سلسله نشست های ماهانه فرهنگ
مهدوی با حضور صاحب نظران حوزه مهدویت، در پنجشنبه آخر هر ماه نمود که با این اقدام
با استقبال قابل توجه علاقه مندان مباحث مهدوی روبرو شد، تا آنجا که لوح های فشرده
این سلسله نشست ها بارها تکثیر و عرضه شد.

هدف از برگزاری این سلسله نشست ها ارائه مباحث مهم و کلیدی حوزه مهدویت از زبان
اساتید فن و صاحب نظران این حوزه در قالبی جدید و به روز بوده است که امیدواریم در
این زمینه موفق شده باشیم.

با توجه به درخواست تعداد زیادی از خوانندگان مجله، از این پس تلاش خواهیم کرد که
متن بازنویسی شده نشست های یاد شده را در شماره های مختلف مجله عرضه کنیم تا
عزیزانی که مایل به پی گیری مباحث این نشست ها هستند، با سهولت بیشتری به این مطالب
دسترسی پیدا کنند.

آنچه در پی خواهد آمد سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر مهدی پور است که در
سومین جلسه از سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی ارائه شده است. امید که مورد قبول
شما واقع شود.

«آخرالزمان» واژه ای است با سابقه طولانی که قدمت آن به روز ولادت پیامبر اکرم(ص)
می رسد. ایشان در روایتی فرمودند:

من و رستاخیز مانند دو انگشت دست با یکدیگر مقارن هستیم.

به همین جهت است که از آن حضرت، به «پیامبر آخرالزمان» تعبیر می کنند.

اگر آینده را با گذشته ای که از زمان حضرت آدم(ع) آغاز شده مقایسه کنیم، آینده
زمانش طولانی تر می شود. در روایات ما عمر دنیا به صدبخش تقسیم شده که بیست درصد
آن، از آن دشمنان اهل بیت(ع) است و بقیه اش به اهل بیت(ع) اختصاص دارد.

مدت حکومت حضرت مهدی(ع) پس از ظهور سیصد و نه سال خواهد بود. البته در روایات اهل
سنت تعبیر هفت سال و نه سال آمده و در منابع ما هم هر جا چنین ارقامی گفته شده، از
آنها نقل کرده اند. بعد از پایان یافتن حکومت حق ایشان، رجعت اتفاق می افتد. اول
امام حسین(ع) رجعت می کنند. پس از پنجاه هزار سال حکومت ایشان، حضرت علی(ع) می آیند
و چهل و چهار هزار سال حکومت می کنند و پس از ایشان هم ائمه(ع) به ترتیب
بازمی گردند تا نوبت به بازگشت حضرت بقیه الله(ع) می رسد و ایشان آخرین کسی هستند
که در دوران رجعت از دنیا می رود. چهل روز پس از وفات ایشان رستاخیز می شود. با این
ترتیب آخرالزمان شامل محدوده زمانی وسیعی می شود که همه روایات مربوط به نشانه های
ظهور را در برمی گیرد.

آخرالزمان را می توان به سه مقطع زمانی تقسیم کرد:

۱. از روز تولد رسول اکرم(ص) تا ظهور حضرت بقیهالله(ع)؛

۲. از ظهور حضرت مهدی(ع) تا پایان حکومت حق آن بزرگوار که سی صد و نه سال است؛

۳. از آغاز رجعت تا پایان دنیا.

موضوع بحث امروز ما مقطع اول است و به دو مقطع دیگر کاری نداریم.

هرچند درباره جزئیات آخرالزمان، آینده پژوهی، آینده نگری و آینده اندیشی در میان
اندیشمندان جهان اختلافات فراوانی مشاهده می شود لیکن در حالت کلی همه ادیان و به
ویژه دین مبین اسلام گفته شده که آینده ای روشن در انتظار ماست. البته پیش از آمدن
این آینده روشن، مجموعه ای حوادث جانسوز و دردناک وجود خواهد داشت و آن قدر
تاریکی ها گسترش می یابد که تمام تاریکی نمود پیدا کند. در این شرایط آقا
بقیهالله(ع) به ناگاه ظهور می کنند و همه مشکلات را از بین می برند و تمام آن
تاریکی ها را به نور مبدل می سازند.

در منابع، نشانه های فراوانی برای آخرالزمان بیان شده است. قدیمی ترین منبعی که به
این موضوع پرداخته و الآن در اختیار ما وجود دارد کتاب الفتن نعیم بن حماد مروزی
(اوایل قرن سوم) است. لازم به یادآوری است که پیش از این اثر، کتاب های زیادی در
این زمینه نوشته شده اند لیکن غالباً در کشاکش زمان از بین رفته اند.

مؤلف این کتاب یکی از شخصیت های برجسته اهل سنت است که در این مجموعه، دوهزار و
چهار حدیث نقل کرده و در هر کدام از این احادیث یک یا چند عنوان از نشانه های ظهور
بیان شده است. به عبارت دیگر هزاران عنوان نشانه و توصیف برای ویژگی های آخرالزمان،
در دسترس داریم.

کتاب ارزشمند نوائب الدهورفی علائم الظهور، تألیف مرحوم آیت الله میرجهانی هم که در
زمان ما نوشته شده است متن پانصد و پنج حدیث کامل را در خود گنجانده است. و بالاخره
در کتاب معجم الفتن و الملاحم آیت الله سید محمود دهسرخی ضمن چهار جلد، هزارو هشت
سطر مدخل را آورده اند.

در میان این چند هزار نشانه ظهور، تنها پنج نشانه اند که حتمی هستند و قطعاً اتفاق
خواهند افتاد و بقیه ممکن است اتفاق بیفتد و ممکن است اتفاق نیفتد. این پنج نشانه
حتمی همگی در آستانه ظهور حضرت بقیهالله(ع) اتفاق می افتند و با وقوع هر کدام از
آنها به طور طبیعی دل های بیشتری مجذوب و شیفته ایشان می شود.

نکته مهمی که لازم است در اینجا بیان کنم این مطلب است که بنابر اعتقاد قطعی و مسلم
ما، احدی حق ندارد زمانی برای ظهور مشخص کند. ائمه هدی(ع) نه تنها خود هیچ زمانی را
برای ظهور مشخص نکرده اند بلکه حتی به ما هم اجازه تحقیق و تفحص و صحبت از این
موضوع را نداده اند.

بسیاری از بزرگان عقیده دارند، وقت ظهور تنها نزد خداوند مشخص است و چون در لوح
محفوظ نیامده، فرشتگان و اولیای الهی نمی توانند از آن باخبر شوند؛ و لذا آنچه بعضی
از افراد ادعا می کنند تنها ادعایی دروغین است و نه بیشتر. در اصول کافی احادیث
فراوانی داریم که فرموده اند از تکذیب کسانی که برای ظهور زمان تعیین می کنند هرگز
بیمناک نباشید!۱ به عبارت دیگر هر چقدر هم این آدم بزرگ باشد تفاوتی نمی کند.

اگر ادعا کنیم تا کنون بیش از نود درصد از نشانه های ظهور اتفاق افتاده اند ادعای
گزافی نیست؛ با این حال ما فقط می توانیم بگوییم ظهور نزدیک شده است بی آنکه
بتوانیم زمانی را برای آن مشخص کنیم. تصور کنید شخصی برای اولین بار در جاده ای در
حال رانندگی است و می خواهد به مقصدی مشخص برسد. تابلوهای راهنمایی متعدد و متنوع
در طول مسیر هر کدام بیانگر نزدیک شدن به تونل، پمپ بنزین و امثال آن هستند. و برخی
از آنها دقیقاً فاصله ما را با آن مقصد و محل مشخص بیان می کنند. چند هزار نشانه
ظهور هم اگر اتفاق بیفتند همانند آن تابلوهای راهنمایی عمل می کنند که نزدیک شدن به
زمان ظهور را برای ما بیان می کنند. اولین تابلوی شمارش معکوس با خروج سفیانی
نمایان می شود. با خروج او معلوم می شود که هشت ماه به آغاز ظهور باقی مانده است.
در اینجا دیگر «کذب الوقاتون»۲ معنا ندارد.۳

نشانه حتمی دوم که مقارن و هم زمان با نشانه اول اتفاق می افتد خروج یمانی است.
نشانه سوم در شب بیست و سوم ماه رمضان به شکل یک بانگ آسمانی شنیده می شود و پس از
آن هم بعد از حدود یک ماه «خسف بیدا» واقع می شود [و ضمن آن سپاهیان سفیانی در
سرزمین بیدا فرو می روند]. و حدود دو ماه بعد هم در بیست و پنجم ماه ذی الحجه نفس
زکیه به شهادت می رسد که این دو مورد آخر را در واقع ما باید نشانه های قیام بدانیم
نه نشانه های ظهور؛ چون ظهور ایشان بدون تردید در بیست و سوم ماه رمضان اتفاق
می افتد و قیام جهانی حضرت هم در روز عاشورا یا دهم محرم الحرام خواهد بود. بین این
دو، سه ماه و ده روز فاصله است. در این مدت همه با آقا آشنا می شوند و فرهنگ و سیره
و منطق ایشان را می شنوند و سپس با بصیرت یا آن را قبول می کنند یا رد.

گفتیم که نشانه های غیر حتمی ممکن است اتفاق نیفتند مثلاً اینکه گفته شده دو سوم
مردم زمین پیش از ظهور از بین می روند احتمال دارد به واسطه تضرع و زاری مردم رفع
شود و همین طور طاعون فراگیر پی

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.