پاورپوینت کامل ارتباط پروتستانتیزم با تفکر یهودی ۵۴ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل ارتباط پروتستانتیزم با تفکر یهودی ۵۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل ارتباط پروتستانتیزم با تفکر یهودی ۵۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل ارتباط پروتستانتیزم با تفکر یهودی ۵۴ اسلاید در PowerPoint :

۱۵

اشاره:

دکتر ابراهیم فیاض، جامعه شناس و از چهره های صاحب نام در حوزه علوم اجتماعی است
تاکنون مقالات متصدی از ایشان در مجلات انتشار یافته است .

و در چند کنفرانس خارجی نیز به ایراد سخن پرداخته است. وی در حال حاضر به تدریس در
دانشگاه های تهران اشتغال دارد.

رویکرد محققانه ایشان موجب بود تا با وی درباره موضوع رابطه میان پروتستانتیزم و
تفکر یهودی به گفت وگو بنشینیم. باشد که مورد استفاده خوانندگان عزیز مجله قرار
گیرد.

ضمن تشکر از قبول زحمت این گفت وگو، برای شروع بحث لطفاً «پروستانتیسم» را تعریف
فرموده و درباره ارتباط میان یهود، تفکر یهودی و ظهور این جنبش فکری در غرب و در
الهیات مسیحی برای ما و خوانندگان موعود مطالبی بفرمایید.

برای بررسی بحث پروستانتیسم باید به «کاتولیسیسم» و «یهودیسم» بازگردیم. از اولین
ادیان ابراهیمی, یهود است. حضرت آدم ۷۰۰۰ سال، حضرت نوح ۵۰۰۰ سال، حضرت ابراهیم
۴۰۰۰ سال، و حضرت موسی۲۰۰۰ سال و پیامبر اکرم(ص) ۱۴۰۰ سال پیش می زیسته اند. یهود
اولین دین تاریخی است که دارای نوشته و مکتوب می باشد، بنابراین شناخت یهود از لحاظ
علمی بسیار با اهمیت است.

اولین کسانی که توانستند بر روی تمدن یونان در حدود ۲۰۰۰ سال پیش تأثیرگذار باشند
قوم یهود هستند و آقای «گارامر» می گوید:

این خط عبری است که خط یونانی را پیشرفت می دهد و بنای فلسفه را هم یهود می گذارند.

آیت الله جوادی آملی هم بیانی داشتند که فلسفه یونان چیزی نیست مگر تعلیمات
پیامبران بنی اسرائیل. به هر حال یهود مهم ترین نقش را در ساختن فلسفه یونان دارد.
فلسفه و یهود بسیار با یکدیگر شباهت دارند؛ یعنی اگر ما بگوییم جنگ فلسفه و عرفان
مانند جنگ یهود و دیگر ادیان خصوصاً مسیحیت است، حرف بی ربطی نزده ایم.

وجه تشابه میان نگرش و تفکر فلسفی غرب و تفکر یهودی چیست و چه تاییدی مبنی بر
این همانندی وجود دارد؟

فیلسوف انسانی است که بتواند به جای خدا بنشیند و خدایی کند و اگر در یونان «رب
النوع ها» نبودند هرگز فلسفه یونان به وجود نمی آمد. و رب النوع یعنی خدایان انسان
شده «زئوس» خدای خدایان است. «هرکول» خدای قدرت، «ونوس» خدای زیبایی، «هرمس» خدای
فهم می شود و به همین ترتیب همه صفات انسانی خدا می شود. چون اگر مباحث قبل و بعد
از سقراط را مطالعه کنیم همه برگرفته از این رب النوع هاست.

در یهودیت هم این بحث رخ می دهد. در تورات خدا همیشه به شکل انسان بر انسان نازل
می شود یعنی خدا به شکل انسان با زنان بنی اسرائیل هم بستر می شود و یهود، فرزندان
خدا می شوند. یا خدا به شکل انسان با یعقوب کشتی می گیرد و مغلوب یعقوب می شود.
بنابراین یهود و فلسفه بسیار به یکدیگر نزدیک می باشند، هر دو خدا را به صورت انسان
در می آورند و بعدها که یونان تخریب می شود و اندیشه های یونانی به اسکندریه منتقل
می شوند و در مصر با یهود برخورد می کنند. و اولین بار «فلسفه های دینی» در قالب
«نوافلاطونی» همان جا رخ می دهد.

با توجه به این مطلب، جایگاه عقل منقطع از وحی در آموزه های قوم یهود به چه
میزان است؟

مبحث عقل کاربردی و عملی در یهود بسیار قوی است. عقل مصلحت گرای یهود تا آن جا
پیش رفت که با حکومت رومیان که ستاره پرست بودند یکی شدند و سعی می کردند اهداف خود
را در حکومت روم جلو ببرند. مسیح از میان یهود به پا می خیزد و اعتراض مسیح به یهود
همین مسئله است که یهود بسیار عقلی و مصلحت گرا شده است. دین حضرت مسیح(ع) دین
جدیدی نبود بلکه حاشیه ای بود بر دین تحریف شده یهود. در حقیقت فقه مسیحیت همان فقه
یهود است و توراتی که مورد اعتماد یهود می باشد مورد اعتماد مسیحیان هم هست و برای
آن ها نیز مقدس است، منتها مسیحیت یک دیدگاه عرفانی است به دین و بعدها که جلوتر
می رویم این به صورت یک دین عرفانی در مقابل دین فقهی یهود در می آید. مسیحیان
اعتقاد دارند خدا در حضرت مسیح(ع) تجسد پیدا کرد و مسیح پسر خداست و مضامین
ثلاثه ای که مسیحیت به آن اعتقاد دارد، در یک آن، هم یکی هستند هم سه تا. این همان
بحث تجلی خداست و دو ریشه این تفکر که تا انتها نیز ادامه دارد به یهود بازمی گردد
و وقتی خدا در یک انسان تجسد پیدا می کند این واقعه تاریخی می شود که «هگل» از این
مطلب بسیار استفاده می کند و بنیان فلسفه مسیحیت همین بحث می باشد.

به عبارت دیگر آن ها هم می خواهند مانند مسیح تجسد پیدا کنند؛ یعنی مسیح تجسد خدا
بود و ما هم باید تجسد مسیح شویم، نان و شراب هم به همین خاطر است تا روح و جسم هر
دو مسیحی شوند.

در فیلم «فرانچسکو» در انتها دست و پای او سوراخ می شود و او خود به صورت مسیح در
می آید.

اگر مسیح بخواهد تجسد پیدا کند داخل کلیسا است. به همین خاطر وقتی در مقابل محراب
می رسند روبه روی مجسمه مسیح به صلیب کشیده شده زانو می زنند و صلیب می کشند و پدر
روحانی هم چون تجسد مسیح است مانند خود خدا می تواند گناهان را ببخشاید و «پاپ» که
به معنای پدر است تجسد یافته خدا و یک پدر زمینی است و آنقدر این امر در کلیسا تجلی
پیدا می کند که کاتولیسیسم به صورت یک سازمان دینی در می آید نه یک دین و این هم در
یک «سازمان» تجسد پیدا می کند.

از حیث تاریخی، آغاز این نگرش به چه زمانی بازمی گردد؟

از سال ۵۰۰ میلادی این بحث شروع می شود و در حدود سال ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلادی به اوج
خود می رسد. فرد متدین کسی است که کلیسا می رود و این مطلب «اشرافیت» را در مسیحیت
به بار می آورد. برای مثال لباس پاپ ها بسیار گران قیمت و زربافت است. میز غذای چند
متری می چینند و خواب آن ها بسیار طولانی است. انسان کامل [مطابق برداشت انحرافی]
مسیحیان کسی است که ازدواج نمی کند. نه مریم ازدواج می کند، نه حضرت مسیح(ع) و نه
حضرت یحیی(ع). و دنیا. کلاً منفور مسیحیت است. درون کلیساها هم بسیار تاریک است و
معماری اش تیز و تند است و به سوی آسمان رفته است که نشانی از فریاد و جیغ انسان
است از تاریکی این دنیا و اگر کسی بخواهد از این ظلمت رهایی یابد باید هیچ گونه
لذتی نبرد و لذت جنسی هم یک نوع تخلف محسوب می شود. آن ها حتی اعتقاد دارند کسی که
یک بار ازدواج کرده است نمی تواند کشیش شود.

در قرن ۱۵ میلادی مردم با نگاهی یهودی مجدداً به بررسی «کاتولیسیسم» می پردازند و
چون در عهد عتیق انسان بر خدا مقدم می شود مانند غلبه یعقوب بر خدا، عهد جدید را هم
این گونه تفسیر می کنند که انسان بر خدا مقدم می شود. حال کلیسایی که مانند خدا بر
درون و بیرون انسان ها مسلط است از تخت به زیر کشیده می شود و پروتستانتیزم تفسیر
یهودی مسیحیت است و در همین جا «اومانیسم دینی» در مسیحیت به وجود می آید. البته
افرادی که دارای نبوغ بودند با پول کلیسا تجسد خدا در انسان را ترسیم کردند و
مجسمه ها و نقاشی های عریانی را کشیدند مانند «مجسمه داوود» میکلانژ که آلت
تناسلی اش را هم کوچک درست کرده اند تا بگویند ما به بعد جنسی او توجهی نداریم بلکه
فقط به بعد جسمانی او توجه داریم، چون خدا در این جسم تجسد یافته است. حتی در آلمان
مجسمه های عریان حضرت عیسی و حضرت مریم وجود دارد که نشانگر این است که برای آن ها
تجسد مهم است.

در طی این چند سال مسیحیت به دینی بر ضد خودش تبدیل گشت و عملاً «پروتستانتیزم»
معتقد است، نیازی نیست نیایش حتماً داخل کلیسا صورت پذیرد و آن ها دیگر پاپ و حتی
مسیح را در حد خدا قبول ندارند و تا جایی پیش رفتند که گفتند مسیح فرزند یوسف،
شاگرد زکریای نجار و مریم است و بعد از چند سال عملاً پروتستانتیزم تبدیل به فلسفه
کانت شد و کانت در حقیقت تجسد فلسفی «فردگرایی دینی» است و غرب امروز توسط کانت
بنیانگذاری شده است. یعنی اگر کسی بتواند کانت را رد کند، غرب را هم رد کرده است.
امروزه مسیحیت قرون وسطایی باز در حال نیرو گرفتن و مقابله با فلسفه کانت است. و
اگر هگل را نقاد کانت بدانیم به این معناست که هگل به وسیله فلسفه مسیحی به فلسفه
یهودی هجوم برده است و فلسفه هگل عرفان فلسفی است مانند ملاصدرا در میان ما و از
همین طریق به مولوی نزدیک می شود و خودش نیز می گوید که حرف های من در دوره های پیش
نیز گفته شده است و به مولوی و پیامبر اکرم(ص) اشاره می کند و داستان مقابله با
یهود «هیتلر» از همین بحث شروع می شود.

قرن ۱۸، قرن عقل گرایی است و قرن ۱۹، هجوم هگل بر کانت و

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.