پاورپوینت کامل بازی های رایانه ای از جنس آخرالزمان ۷۴ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل بازی های رایانه ای از جنس آخرالزمان ۷۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۷۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل بازی های رایانه ای از جنس آخرالزمان ۷۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل بازی های رایانه ای از جنس آخرالزمان ۷۴ اسلاید در PowerPoint :

۶

تاریخچه بازی های رایانه ای به اوایل دهه ۶۰ میلادی برمی گردد. «استیو راسل» از
دانشجویان دانشگاه MIT در سال ۱۹۶۲ نخستین بازی رایانه ای را به نام «جنگ فضایی»
(Space War) طراحی کرد. داستان بازی، درباره جنگ سفینه ای بود که شما باید ضمن
کنترل آن به سفینه مقابل حمله و آن را نابود می کردید. بعد از آن، شرکت «آتاری» در
۱۹۷۲ بازی تنیس روی میز به نام «پَنگ» را روانه بازار کرد.

اشاره:

صنعت بازی های رایانه ای به یکی از پرسودترین صنایع برای تولیدکنندگان و
پرطرفدارترین سرگرمی ها برای بسیاری از افراد در سطح دنیا تبدیل شده است. امروزه به
علت ویژگی های خاصّ بازی های ویدیویی به شوالیه های مجازی، جذّاب و قدرتمندی در
راستای ناتوی فرهنگی و جنگ صلیبی غرب علیه جهان اسلام بدل شده است. در این مبحث سعی
خواهیم کرد به بازی های رایانه ای با محوریت آخرالزمان بپردازیم.

اپیش گویی درباره آینده همواره یکی از دغدغه ها و دل مشغولی های بشر بوده و در طول
تاریخ انگیزه های مختلفی باعث شده که انسان ها به پیش گویی درباره رویدادهایی
بپردازند که در آینده دور یا نزدیک واقع می شود. در این میان پیش گویی درباره حوادث
آخرالزمان از جایگاه و اهمیت خاصی برخودار بوده و اقوام و ملل گوناگون با همه
اختلافی که در باورها و اعتقادات خود داشته اند، به موضوع آخرالزمان و رویدادهای
این عصر توجّه جدّی کرده اند. اما این دغدغه و دل مشغولی همیشگی بشر آنگاه که با
علوم غیبی و دانش های خداداد پیامبران و اولیای الهی پیوند خورده، رنگ دیگری یافته
است و از حالت گمانه زنی های بی پایه و پیش گویی های دروغین درباره وقایعی که بشر
راهی برای پی بردن به آن ندارد، خارج و به اخبار صادق مبتنی بر آموزه های وحیانی
تبدیل شده است. صنعت جدید و نوپای بازی های رایانه ای نیز همانند نظام هالیوود، این
سوژه جذاب و جهانی را محور بسیاری از محصولات خویش قرار داده و شاید به جرأت بتوان
گفت که گوی سبقت را از آن ربوده است. انواع منجیان آخرالزمانی پا به عرصه رسانه
بازی های ویدیویی گذاشته اند و بازی های مختلفی با این مضمون تولید و روانه بازار
شده اند.

تاریخچه بازی های رایانه ای به اوایل دهه ۶۰ میلادی برمی گردد. «استیو راسل» از
دانشجویان دانشگاه MIT در سال ۱۹۶۲ نخستین بازی رایانه ای را به نام «جنگ فضایی»
(Space War) طراحی کرد. داستان بازی، درباره جنگ سفینه ای بود که شما باید ضمن
کنترل آن به سفینه مقابل حمله و آن را نابود می کردید. بعد از آن، شرکت «آتاری» در
۱۹۷۲ بازی تنیس روی میز به نام «پَنگ» را روانه بازار کرد. این بازی بسیار ساده و
متشکل از تعدادی مستطیل سیاه و سفید بود که خلاقیت چندانی در آن وجود نداشت. پس از
آن بازی های رایانه ای سیر تکاملی خود را طی کردند و در اواسط دهه ۸۰ بیشتر به سمت
بازی های جنگی (Games War) سوق پیدا کردند. علت آن علاوه بر جوّ متشنّج دهه ۸۰
آمریکا، ناشی از جنگ سرد با شوروی و دیگر برنامه های رئیس جمهور وقت آمریکا، ریگان،
بود؛ بازی هایی مثل Start Light و…

در سطح جامعه ما بنا به علل متعدّد، به مقوله بازی های رایانه ای پرداخته نشده است.
یکی از این علت ها کوتاهی عمر این پدیده در جهان و به خصوص کشور ماست. دلیل دوم این
است که مخاطبان بازی های رایانه ای، کودکان و نوجوانان هستند و غالباً مسئولان و
فعّالان عرصه فرهنگ به آن به مثابه یک ابزار سرگرمی و تفریح می نگرند. از همین رو
به آن با رویکرد رسانه ای و عنصر تأثیرگذار فرهنگی دقّت و توجه نمی کنند.

با بررسی معیارهای کمّی و کیفی بازی های رایانه ای با صنعت سینما می توان به اهمیّت
صنعت بازی های رایانه ای پی برد. چنانچه سود شرکت های فیلم سازی و بازی های
رایانه ای را مبنای مقایسه قرار دهیم، به گزارش بسیاری از سایت ها، صنعت بازی های
رایانه ای از سینما پیشی گرفته است؛ برای نمونه در شش ماه نخست سال ۲۰۰۵ فروش
بازی های رایانه ای در کشورهای اروپایی، از فروش فیلم های هالیوودی بیشتر بوده است
و این روند به طور صعودی ادامه دارد. آمارها نشان می دهد که روند تولید بازی های
رایانه ای به سه تا چهار هزار نسخه در سال می رسد و با شتابی ملموس در جامعه جهانی
در حال گسترش است. بیش از سی میلیون نفر در سراسر جهان بخش عمده ای از اوقات فراغت
خود را با بازی هایی پر می کنند که بالغ بر ده درصد آنان بین چهار تا هفت ساعت از
زندگی روزمره خویش را به بازی های رایانه ای اختصاص داده اند. این آمار گستردگی
بازی های رایانه ای را نشان می دهد. از سوی دیگر زمانی که یک کاربر صرف یک فیلم
سینمایی می کند با یک بازی رایانه ای قابل قیاس نیست. یا در نظر گرفتن مدت زمان
متوسط یک فیلم و با جاذبه های ویژه مانند موضوع با جذابیت های بصری و… ممکن است
شخص یک فیلم را دو بار ببیند؛ یعنی به طور میانگین بین ۳ تا ۶ ساعت صرف یک فیلم
خواهد شد. ولی مدت زمانی که یک کاربر بازی رایانه ای برای بازی در حالت ساده و یا
حتی حالت استفاده از کدهای ویژه صرف می کند می تواند چندین برابر این زمان باشد که
این زمان برای بازی ها و کارهای مختلف تفاوت دارد و گاه اختلاف بسیار فاحش دارد.

جالب است بدانیم در بسیاری از کشورهای غربی تولیدکننده بازی های رایانه ای،
سازمان ها، مؤسسات و مجموعه هایی تشکیل شده که بر ساخت و توزیع بازی های رایانه ای
نظارت می کنند؛ برای نمونه در استرالیا مؤسسه OFLC که مسئول رده بندی فیلم و ادبیات
استرالیاست، مسئولیت رده بندی و نظارت بر بازی های رایانه ای را نیز بر عهده دارد.
در ژاپن نیز مؤسسه غیردولتی CERO، در اتحادیه اروپا مؤسسه «پگی» و همچنین در ایالات
متحده آمریکا مؤسسه ESRB همین نقش را ایفا می کند. ولی درکشور ما سازمان یا
مؤسسه ای که مسئولیت نظارت دقیق و جامع بر بازی های رایانه ای را بر عهده داشته
باشد، وجود ندارد در حالی که جای خالی چنین مجموعه ای در ایران کاملاً محسوس است،
به خصوص که این سازمان با توجه به قرابت فرهنگی و ارزش های مشترک اسلامی می تواند
بر رده بندی، تولید و عرضه این بازی ها نظارت داشته باشد.

همان گونه که ذکر شد، سوژه جذاب و جهانی «آخرالزمان» محور ساخت بسیاری از بازی های
ویدیویی شده است. هم اکنون در صنعت بازی های ویدیویی انواع مختلفی از آخرالزمان را
می توان مشاهده نمود و به همان میزان منجیان آخرالزمانی را؛ آخرالزمان تکنولوژیک،
تخیلی، طبیعی، اسطوره ای و دینی از جمله این آخرالزمان هاست که در این میان به
آخرالزمان دینی توجه خاص و ویژه ای شده است.

در آخرالزمان دینی انسان های شیطان صفت در قالب سازمان ها، گروه ها و حتی دولت های
تروریستی قصد به دست گرفتن قدرت و تمام عناصر پاک و خدایی را دارند و شما در نقش
بازیگر بازی رایانه ای به عنوان منجی و در لباس جاسوس خبره و با ایمان و یا سربازان
مؤمن و معتقد غالباً آمریکایی و انگلیسی در نقش پلیس جهانی، حاضر شده، به مبارزه با
دشمنان بشریت می پردازید.

این دشمنان در سه دسته قابل طبقه بندی هستند:

۱. آلمان نازی و فاشیست ها که شما برای مبارزه با آنان به جنگ جهانی می روید. این
در حالی است زمان زیادی از این جنگ می گذرد ولی همچنان سوژه خیلی از بازی هایی است
که الآن تولید می شوند؛ بازی های مدال افتخار، ندای وظیفه، بازگشت به قلعه
ولفنشتاین از جمله این بازی هاست.

در بازی «بازگشت به قلعه ولفنشتاین» تعداد زیادی از فرماندهان ارشد SS قصد دارند با
توسل به تکنولوژی پیشرفته و قدرت های ماوراء طبیعی، موجوداتی را به وجود آورند که
از آنها در جنگ با جهانیان استفاده کنند. شما در مأموریت های ضدّ اطلاعات خود در
ارتش متفقین بایستی از اجرای این پروژه ها جلوگیری کنید والّا جهان در آستانه
نابودی قرار خواهد گرفت. دشمنان شما در این بازی سرباز ساده آلمانی، نگهبان گارد
آهنین، افسر نازی، دانشمند آلمانی، کارگران و مهندسان، زامبی شوالیه، زامبی آتشین و
روبات مافوق سرباز، نمونه سازی شده اند که می بایست همه آنها را نابود کنید.

۲. کمونیسم به عنوان تروریسم و مخلّ در نظم جهانی؛ در این بازی ها کشورهای شوروی و
دیگر کشورهای باقیمانده از دوران جنگ سرد مثل کره شمالی و کوبا مطرح می شوند. از
این دست بازی ها می توان از بازی های جهانی در نزاع و نیز آژیر قرمز یاد کرد.

بازی آژیر قرمز، یک بازی استراتژیک است که خطر کمونیسم را به بشریت و آمریکا گوشزد
می کند. در این بازی ارتش شوروی با تمام تجهیزات و امکانات خود به آمریکا حمله
می کند. داستان بازی جهانی در نزاع سناریوی حقیقی جنگ های سرد بین دموکراسی و
کمونیسم بین سال های ۱۹۸۹ و بعد را تداعی می کند.

۳. تروریست ها، کشورها و دول اسلامی؛ در این بازی ها از رنگ سبز و نمادها و
سمبل های اسلامی برای نشان دادن تروریست ها استفاده می شود.

استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا، سعی دارد در بازی های رایانه ای، تجاوزهای خود
را در میان مردم آمریکا و سایر ملّت ها به خصوص نسل جوان و نوجوان و کودکان آنها
امری عادی و انسان دوستانه و در راستای صلح و دموکراسی در سطح جهان نشان دهد.
آمریکا نماد خیر مطلق است و هر فرد، گروه و دولتی که مخالف نگاه و ارزش هایش باشد،
محور شرارت جهانی هستند.

پس از فروپاشی شوروی، آمریکا به طور جدّی سعی دارد کشورها و گروه های مسلمان را
بزرگ ترین خطر برای صلح جهانی معرفی کند؛ زیرا به قول نظریه پردازان، اکنون حکومت
آمریکا به جای اژدهای بزرگ با مارهای سمی پرشماری روبه روست یا به قول «کیسینجر» با
اسلام سیاسی به رهبری جمهوری اسلامی ایران. «ساموئل هانتینگتون» در همین رابطه
می گوید:

ما دشمن داریم. این دشمن جهانی با توان دسترسی به همه نقاط دنیا که به ایده ای مسلح
شده است و با تکنیک ها، تسلیحات، سنگ دلی و شقاوت در خود برای سلطه گری جهانی به
میدان آمده و در هم کوبیدن این دشمن به کارکرد اصلی و اوّلی ما تبدیل شده است.
اولویتی که با همان درجه و ضرورت غلبه بر فاشیسم و اتحاد شوروی دنبال می شد.

«با ما باشید یا در جمع دشمنان ما در جنگ با تروریسم قرار خواهید گرفت»، تفکری است
که در آن اسلام رادیکال جایگزین کمونیسم اتحاد جماهیر شوروی شده است. مقام معظم
رهبری در مراسم افتتاحیه سومین «کنفرانس بین المللی قدس و حمایت از حقوق مردم
فلسطین» در سالن اجلاس سران تهران در این باره فرمودند:

امروز استکبار جهانی، که رییس جمهور فعلی آمریکا سخنگوی آن است، دنیای اسلام را
صریحاً تهدید می کند و سخن از جنگ صلیبی می گوید. شبکه استکباری صهیونیسم و
سازمان های جاسوسی آمریکا و انگلیس در همه دنیای اسلام سرگرم فتنه انگیزی اند.
هزارها فیلم سینمایی و بازی رایانه ای و امثال آن با هدف زشت نمایاندن چهره اسلام و
مسلمین تولید و روانه بازارها می شود.

بازی سام ماجراجو

یکی از بازی هایی که با محوریت آخرالزمان دینی ساخته و روانه بازار شده بازی «سام
ماجراجو در پرسپولیس» است. شما در این بازی باید در نقش «سام استون» (Sam Stone)
برای نجات بشریت، به زمان گذشته بازگردید و با اهریمن جهانی و ایادی آن مبارزه
کنید. در این بازی، شما برای اینکه با ایادی شیطان مواجه بشوید باید به پرسپولیس
ایران بیایید. جالب تر اینکه بدانید این بازی را یکی از شرکت های ایرانی ترجمه کرده
است.

در این بازی شما ایادی اهریمن شیطانی را با ش

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.