پاورپوینت کامل نشانه های موقوف یا مشروط ۳۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل نشانه های موقوف یا مشروط ۳۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل نشانه های موقوف یا مشروط ۳۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل نشانه های موقوف یا مشروط ۳۰ اسلاید در PowerPoint :

۵۲

نشانه موقوف (معلّق): نشانه ای است که تحقّق یافتن آن بستگی به مسئله دیگری دارد و این برخلاف علایم حتمی است که برای آن چنین شرطی وجود ندارد، نشانه موقوف تابع قانون محو و ثبوت است. ایت الله صافی گلپایگانی در کتاب مجموعه رسائل این مفهوم را آورده, می گوید:

تمامی حوادث، موقوف و احتمالی نیست بلکه برخی حتمی و برخی دیگر در لوح محو و ثبوت قرار گرفته است و روی دادن یا روی ندادن آن به اموری مانند دعا و صدقه و … بستگی دارد. به عبارت دیگر، هر حادثه ای که در جهان اعم از حالت ها و رویدادها، به امر الهی انجام می شود، یا حتمی الوقوع است… یا غیر از آن یعنی وجود و عدم وجود و چگونگی صورت آن به دو شکل است؛ طبیعی یعنی چنان که طبیعت موجود می طلبد و غیرطبیعی یعنی آنچه که مانع طبیعت موجود می شود و در آن تأثیر می گذارد یا باعث تقدیم یا تأخیر آن می شود.۱

«اربلی» در مورد حوادث ظهور می گوید:

بعضی از این حوادث حتمی و بعضی مشروط است.۲

این نوع تقسیم بندی و اشاره به امور موقوف در حدیث امام ابوجعفر(ع) آمده است. ایشان فرموده اند:

از امور، برخی حتمی است و بدون چون و چرا، روی خواهد داد و مواردی نیز نزد خداوند مشروط و موقوف است که اگر او بخواهد جلو می اندازد یا آن را از بین می برد یا ثابت می گرداند… .۳

حال، پس از اینکه در مورد امور و علامت های حتمی که در روایت های تاریخی صراحتاً حتمیّت آن ذکر شده است، سخن گفته شد، علایمی را که صریحاً حتمی بودن آن ذکر نشده بلکه فقط اشاره ای به آنها شده است، می آوریم:

با مطالعه و تأمّل در آن حوادث تاریخی که در روایات و در لابه لای حوادث حتمی آمده، در خواهیم یافت که آنها عموماً حول محور حوادث جنگی می چرخد که میان مذاهب مختلف رخ می دهد. از جمله:

۱. اختلاف میان شرق و غرب

«نعمانی» با ذکر سند از امام باقر(ع) نقل می کند:

قائم(ع) در یکی از سال های فرد قیام می کند.

سپس فرمود:

اختلاف شرق و غرب، آری و اهل قبله پیش می آید، آنگاه مردم در آن چنان سختی می افتند که ترس و وحشت بر آنها غلبه می کند… الخ.۴

۲. جنگ میان رومی ها و مسلمانان

حسان بن عطیه می گوید:

«مکحول» و «ابن زکریّا»، نزد خالد بن معدان رفتند و من هم با آنها همراه شدم. در آنجا، او برای ما در مورد جبیر بن نفیر سخن گفت و افزود:

در مورد صلح از پیامبر(ص) شنیدم که فرمود: رومیان با شما صلح می کنند و شما به همراه آنها به جنگ با دشمنان می پردازید؛ سپس پیروز می شوید و غنیمت جمع آوری می کنید و صلح می کنید و سپس می روید تا اینکه به مرغزاری که بلندی و تپّه دارد می رسید، سپس یکی از نصرانیان صلیب را بالا می برد و می گوید: صلیب پیروز شد پس از آن یکی از مسلمانان خشمگین می شود و به مقابله با او می پردازد و آن را در هم می شکند. در این هنگام رومیان خیانت می کنند و برای جنگ جمع می شوند.۵

۳. فتح قسطنطنیه

پیامبر(ص) می فرماید:

قیامت برپا نمی شود مگر اینکه رومیان در «اعماق» یا «دابق»۶ فرود آیند سپس سپاهی متشکّل از نیکان روزگار از مدینه به سوی آنها می آید و وقتی به هم برسند، رومیان می گویند، ما و پیشینیان ما را به حال خود بگذارید که با آنها بجنگیم. مسلمانان می گویند: به خدا قسم، نه نمی توانیم شما و برادرانمان را رها کنیم و با آنها می جنگند و یک سوم نابود می شوند و خداوند توبه شان را قبول نمی کند و یک سوم افراد آنها کشته و بهترین شهدای خداوند می شوند و یک سوم دیگر گرفتار نمی شوند و قسطنطنیه را فتح می کنند.۷

۴. سرپیچی عرب ها از فرمانروایانشان

از امام صادق(ع) روایت است که یعقوب سراج به آن حضرت عرض کرد: فرج شیعیانتان کی فرا می رسد؟ فرمود: «پس از اختلاف عبّاسیان و پس از آنکه عرب ها لگام گسیخته شوند [ارزش های اصیل را فراموش کنند] و از فرمانروایانشان فرمانبرداری نکنند».۸

۵. خروج دجّال

با توجّه به اینکه احادیث وارده در مورد خروج دجّال بسیار زیاد است، در نتیجه، مسلمانان بایستی آن را نشانه درست بشمارند. تقریباً همگی مسلمانان در مورد خروج دجّال اتّفاق نظر دارند، امّا در مورد ویژگی های او که در اخبار مختلف به صورت های متفاوت آمده است، اختلاف نظرهایی میان مسلمانان وجود دارد. البتّه اخبار مربوط به آن از جمله اخبار آحاد است و نمی توان به آنها استناد کرد.

از پیامبر(ص) در مورد دجّال نقل شده که ایشان فرمود:

دجّال در جور۹ و کرمان با هشتاد هزار نفر می آید، آنان چهره هایی همانند سپرهایی دارند که با شمشیر بر آن ضربه زده باشند و لباس طیلسانی بر تن دارند و پاپوش های آنها از جنس مو است.۱۰

«انس» از پیامبر(ص) روایت می کند: «دجّال

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.