پاورپوینت کامل چرا شیعیان، این همه برای امام حسین(ع) عزاداری می کنند؟ ۲۶ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل چرا شیعیان، این همه برای امام حسین(ع) عزاداری می کنند؟ ۲۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل چرا شیعیان، این همه برای امام حسین(ع) عزاداری می کنند؟ ۲۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل چرا شیعیان، این همه برای امام حسین(ع) عزاداری می کنند؟ ۲۶ اسلاید در PowerPoint :

یکی از خوانندگان گرامی، این پرسش را مطرح کرده اند که، چرا شیعیان، این همه برای امام حسین(ع) عزاداری می کنند و دلیل تکرار این تعزیه در هر سال چیست؟ پاسخ این پرسش را از کلام حضرت آیت الله سبحانی تقدیم ایشان و همه خوانندگان عزیز موعود می کنیم.

اهمیت نهضت امام حسین (ع)که به صورت یکی از شورانگیزترین حماسه های تاریخ بشریت درآمده، نه تنها از این نظر است که همه ساله نیرومندترین امواج احساسات میلیون ها انسان را برمی انگیزد و مراسمی پرشورتر از همه مراسم دیگر به وجود می آورد، بلکه اهمیت آن بیشتر بدین خاطر است که هیچ گونه محرّکی جز عواطف پاک دینی و انسانی ندارد. این تظاهرات پرشکوه که به خاطر بزرگ داشت این حادثه تاریخی انجام می گیرد و برخلاف دیگر تظاهرات، نیازمند هیچ گونه مقدمه چینی و فعالیت تبلیغاتی نیست، از این جهت در نوع خود بی نظیر است.

نکته ای که برای بسیاری از کسانی که از دور دستی بر آتش دارند هنوز به درستی روشن نشده و همچنان به صورت «معمّایی» در نظر آنها باقی مانده این است که، چرا این قدر به این حادثه تاریخی اهمیت داده می شود؟ چرا امروز که از حزب اموی و دار و دسته آنها اثری نیست و قهرمانان این حادثه می بایست فراموش شده باشند، این ماجرا رنگ ابدیت به خود گرفته است؟ پاسخ این سؤال را باید در لابه لای انگیزه های اصلی این انقلاب جستجو کرد. تجزیه و تحلیل این مسئله برای کسانی که از تاریخ اسلام آگاهی دارند، پیچیده و دشوار نیست.

به بیان روشن تر، حادثه خونین کربلا نموداری از جنگ دو رقیب سیاسی بر سر به دست آوردن کرسی زمامداری یا بر سر املاک و سرزمین ها نبود. از طرفی، این حادثه معلول انفجار کینه های دو طایفه متخاصم بر سر امتیازات قبیله ای هم نیست، بلکه این حادثه صحنه روشنی از مبارزه دو مکتب فکری و عقیدتی است که آتش فروزان آن، در طول تاریخ پرماجرای بشریت، از دیرباز تاکنون هزگز خاموش نشده است. این مبارزه، ادامه مبارزه تمام پیامبران و مردان اصلاح طلب جهان، و به تعبیر دیگر دنباله جنگ های خونین بدر و احزاب بود.

همه می دانیم هنگامی که پیامبر اسلام(ص) به عنوان رهبر انقلاب فکری و اجتماعی برای نجات بشریت از انواع بت پرستی و خرافات، و آزادی انسان ها از چنگال جهل و بیدادگری، قیام کرد و قشرهای ستمدیده و زجر کشیده را که مهم ترین عناصر انقلاب بودند به گرد خود جمع نمود، مخالفان این نهضت اصلاحی که در رأس آنها رباخواران مکه بودند، صفوف خود را فشرده ساخته، برای خاموش کردن این ندا، تمام نیروهای خود را به کار انداختند، ابتکار این عملیات در دست حزب اموی و سرپرست آنها ابوسفیان بود. ولی سرانجام، در برابر عظمت و نفوذ خیره کننده اسلام به زانو درآمده، به ناچار تسلیم شدند. بدیهی است از هم گسیختگی این حزب، به معنی ریشه کن شدن و نابودی کامل آنها نبود، بلکه نقطه عطفی در زندگی آنها محسوب می شد، یعنی فعالیت های ضدّ اسلامی صریح و آشکار خود را به فعالیت های پشت پرده و تدریجی تبدیل نمودند و در انتظار فرصت بودند.

پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، بنی امیه برای ایجاد یک جنبش ارتجاعی و سوق دادن مردم به دوران قبل از اسلام، می کوشیدند که در دستگاه رهبری اسلامی نفوذ پیدا کنند و هرقدر مسلمانان از زمان پیامبر فاصله می گرفتند، بنی امیه زمینه را مساعد تر می دیدند. برخی از «سنت های جاهلیت » که بنا بر علل گوناگون به دست غیر بنی امیه احیا شده بود، زمینه را برای یک «قیام جاهلی» آماده ساخته بود، از جمله اینکه:

۱. مسئله نژاد پرستی که اسلام روی آن خط قرمز کشیده بود، مجدداً به دست خلیفه دوم زنده شد و نژاد عرب بر موالی غیرعرب، آشکارا برتری یافت!

۲. تبعیض های گوناگون که با روح اسلام ابداً سازگار نبود آشکار شد و بیت المال که در زمان پیامبر(ص) به طور مساوی در میان مسلمانان تقسیم می شد، به صورت دیگری درآمد. به عده ای امتیازات بی موردی داده شد و امتیازات طبقاتی مجدداً احیا گردید!

۳. پست ها و مناصب که در زمان پیامبر(ص) بر

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.