پاورپوینت کامل چگونگی انتقام شهدای کربلا ۲۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل چگونگی انتقام شهدای کربلا ۲۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل چگونگی انتقام شهدای کربلا ۲۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل چگونگی انتقام شهدای کربلا ۲۷ اسلاید در PowerPoint :

اشاره:

این صفحه اختصاص به طرح پرسش ها، شبهات و مسائلی دارد که برای شما عزیزان مطرح شده یا در محیط خانواده، مدرسه، دانشگاه یا محل کار شما از آنها صحبت به میان آمده است؛ چه در موضوع مهدویت و چه در سایر زمینه های اعتقادی و اخلاقی. پس دست به کار شوید و از همین حالا پرسش های خود را با ما در میان بگذارید. ما هم سعی می کنیم پاسخ های مناسبی به آنها بدهیم.

یکی از خوانندگان خوب موعود پرسیده اند: «اینکه گفته می شود امام مهدی(ع) برای انتقام خون به ناحق ریخته شده امام حسین(ع) و یارانش می آید به چه معناست؟ مگر در زمان قیام مختار از قاتلان اباعبدالله(ع) و یارانش انتقام گرفته نشد؟» در پاسخ این پرسش لازم است نکاتی را یادآور شویم:

۱. منابع و مستندات

در بسیاری از روایات، زیارات و ادعیه بر این موضوع تصریح شده است که در زمان ظهور امام مهدی(ع) انتقام خون امام حسین(ع) و دیگر شهدای کربلا گرفته می شود و حتّی از این بالاتر، این موضوع، به عنوان یکی از اهداف اصلی قیام مهدی موعود(ع) برشمرده شده است. در روایتی در ذیل آیه ۳۳ سوره اسراء که از امام صادق(ع) نقل شده است، در این زمینه چنین می خوانیم: «از حضرت امام ابوعبدالله صادق(ع) راجع به فرموده خدای تعالی: «و هر آنکه مظلوم کشته شود پس البته که ما برای ولی او حکومت و تسلط دادیم [بر قاتل] پس مباد در کشتن اسراف کند که او منصور است»۱ پرسیدم، فرمود: «آن قائم آل [بیت] محمد(ص) است، خروج می کند و به [انتقام] خون حسین(ع) [دشمنان او را] می کشد. پس چنانچه اهل زمین را به قتل برساند، مسرف نخواهد بود.»۲

روایات دیگری نیز در ذیل آیه ۳۳ سوره اسراء از امامان معصوم(ع) نقل شده است، که در همه آنها بر مطلب فوق تأکید شده است.۳ در دعای ندبه نیز از امام مهدی(ع) به عنوان منتقم خون شهدای کربلا یاد شده است: «أین الطالب بدم المقتول بکربلا؛ کجاست آنکه به خونخواهی شهید کربلا به پا می خیزد؟»۴

در دو فراز از زیارت عاشورا نیز، زیارت کننده از خداوند می خواهد که همراهی با امام پیروزمند یا امام مهدی(ع) را در خونخواهی امام حسین(ع) روزی اش گرداند؛ یکبار در این فراز: «فاسأل الله… أن یرزقنی طلب ثارک مع إمامٍ منصورٍ من أهل بیت محمّدٍ(صلّی الله علیه وآله)؛ پس از خدا می خواهم… که خونخواهی تو را به امامی پیروزمند از خاندان محمد(ص) روزیم کند.»۵

بار دیگر در فراز زیر:

«و اسئله… أن یرزقنی طلب ثاری [کم] مع امامٍ مهدی [هدی] ظاهرٍ ناطقٍ بالحقّ منکم؛ و از او می خواهم… که خونخواهی شما را به همراه امامی از شما که مهدی [هدایتگر] آشکار و گویا به حق است، روزی من قرار دهد.»۶

با توجه به آنچه گذشت، تردیدی باقی نمی ماند که امام مهدی(ع) به هنگام ظهور به خونخواهی جدّ مظلومش برمی خیزد و انتقام آن حضرت را از قاتلانش می گیرد.

۲. مفهوم انتقام

با روشن شدن اصل موضوع باید به مفهوم و کیفیت انتقام گیری و خونخواهی امام مهدی(ع) در عصر ظهور پرداخت؛ زیرا این پرسش مطرح است که آیا در زمان ظهور زمینه ای برای گرفتن انتقام از کشندگان شهدای کربلا باقی مانده است؟ چرا که اولاً در زمان ظهور صدها سال از قیام کربلا گذشته است و هیچ اثری از قاتلان شهدای کربلا وجود ندارد و ثانیاً چنان که در تاریخ آمده است؛ در قیام مختار ثقفی، تمام یا اکثر قاتلان شهدای کربلا به سزای اعمال ننگین خود رسیدند و به شدیدترین وضع ممکن مجازات شدند.

به نظر می رسد چهار صورت برای خونخواهی امام مهدی(ع) در عصر ظهور قابل تصور است:

۲ـ۱. انتقام از نسل به جا مانده از قاتلان شهدای کربلا: این مفهوم را می توان از برخی روایات استفاده کرد. در یکی از این روایات چنین می خوانیم: به حضرت ابوالحسن علی بن موسی الرضا(ع) عرض کردم: یابن رسول الله، چه می فرمایید درباره حدیثی که از امام صادق(ع) روایت شده است که فرمود: «هرگاه قائم(ع) قیام [خروج] کند ذراری (نسل) و نوادگان قاتلان حسین(ع) را به خاطر کارهای پدرانشان به قتل خواهد رساند؟ فرمود: «همین طور است». عرض کردم: پس قول خدای عزّ و جلّ: «و هیچ نفسی بار دیگری را بر دوش نمی گیرد»۷ معنایش چیست؟ فرمود: «خداوند در تمامی اقوالش راست گفته است، ولی ذریه کشندگا

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.