پاورپوینت کامل عوامل شهوترانی و جست و جوی راهکارهای عملی مصونیت بخشی ۶۴ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل عوامل شهوترانی و جست و جوی راهکارهای عملی مصونیت بخشی ۶۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۶۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل عوامل شهوترانی و جست و جوی راهکارهای عملی مصونیت بخشی ۶۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل عوامل شهوترانی و جست و جوی راهکارهای عملی مصونیت بخشی ۶۴ اسلاید در PowerPoint :

راه حلّ دین در خصوص نوع مقابله و مواجهه با غریزه جنسی، نخست ازدواج و نکاح مشروع است و در صورت نبود امکان، کنترل مثبت با شرحی که بیان شد و سپس کنترل منفی با وجود همه زیان های آن

به مردان مؤمن بگو دیدشان را از نامحرمان فرو نشانند و نهانگاه های خود را از وقوع در حرام نگه دارند.» و در آیه بعدی می فرماید: «به زنان مؤمن بگو چشم هایشان را فرو گیرند و نهانگاه های خویش را محافظت کنند

همان گونه که جسم آدمی مبتلا به بیماری های مختلفی می شود و ضرورت دارد تا برای آن به تدبیر و چاره اندیشی پرداخت، برای روح آدمی نیز بیماری هایی وجود دارد که هرگاه از آن آگاهی نیابیم و به درمانش اهتمام نورزیم، جان را زنگار آلودگی ها فرا می گیرد و انسان در ورطه تباهی خواهد افتاد.

امیرالمؤمنین علی(ع) می فرمایند: «هیچ درد و بیماری ای مثل درد و بیماری جان نیست.» مطابق آیات و روایات، یکی از مهم ترین بیماری هایی که جان آدمی را می آزارد و فرسوده می کند، شهوت است. شهوات و امیال نفسانی، اشتهایی کاذب را سبب می شود و رسول گرامی خدا(ص) می فرمایند: «الشّهوه داء و عصیانها دواء؛ شهوت بیماری وبرتافتن از آن شفاست.» و امیرالمؤمنین(ع) می فرماید: «قرین الشهوه مریض النفّس معلول العقل؛ کسی که شهوتران است، جانش بیمار و عقلش نیز بیمار و علیل است.» در روایات متعدّدی از معصومان(ع) تأکید شده است: آنانی که اسیر شهوت هستند آزادی خویش را از دست داده اند و چون شهوت انسان را به اسارت خویش درآورد به ناچار او را ذلیل می سازد. از این رو امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند: «بهترین مردم کسانی هستند که عقل خود را زنده کردند و شهوات را از بین بردند.» تا هنگامی که شهوات بر آدمی امیر باشد، انسان در دستان وی اسیر است. از این روست که از وجود مقدّس امام علی(ع) نقل شده است که می فرمایند: «اسارت شهوت، بدترین نوع اسارت است.»۱

منظور نظر از شهوترانی در این مقاله، همان لجام گسیختگی افراطی در بیشتر زمینه های زندگی بشری است؛ از جمله شهوترانی جنسی، شهوترانی دنیادوستی و غیره که سعی می شود این مسئله از دیدگاه آیات قرآن، روایات معصومان(ع) و نظر محقّقان مورد بررسی قرار گیرد.

صورت زیبا و سیرت زشت و چشمان جذّاب و ناپاک اغلب دختران جوان بی عفّت، حسّ عجیبی در روحیه جوانان فاسد الاخلاق و بی ادب ظاهر می سازد و غریزه جوانی، پیوسته آن را تحریک نموده، فکرشان دائماً به طرف آنها متوجّه می شود، خیال های عجیب و غریبی می کنند و در عالم خیال، زمانی خود را با آنان هم آغوش می بینند و پری چهرگان رذل و زشت سیرت، گاهی با گردش سر، آنها را از خود می رنجانند. مبدأ و منشأ شهوت و بالأخره خیال شهوترانی که یگانه مفسد اخلاقی و بر انداختن نسل و بسا جنایت کاری است، تنها از معاشرت دختران و پسران فاسد الاخلاق و مجرّد سرچشمه می گیرد. اگر آن دخترک زیبا و بی عصمت در عبور از خیابان به اطراف خود با ولع نظر نیندازد و با دو چشم پر مکر و حیله خود بر قلب جوان تیره بخت نزند و با روش ننگین و پر وسوسه خود، او را مجذوب و فریفته خود نکند، گذشته از اینکه جوان مجرّد را بدین خیال وادار نمی کند، هرگز عواقب وخیمی را هم برای خود و او آماده نخواهد ساخت.۲

متن فوق، از یکی از مجلّه های معروف سال های ۱۳۲۰ هـ. ش. بود که نشان می دهد در آن زمان نیز مسئله شهوترانی، مورد توجّه نویسندگان، منتقدان و مبلّغان بوده و بر آثار منفی و مخرّب آن در جامعه، به ویژه جوانان اشاره شده است و در پی به کارگیری راهکارهای عملی جلوگیری از آن بوده اند.

شهوترانی می تواند در تمامی ابعاد زندگی فردی و جمعی انسان روی دهد و بر کار سایر قسمت های بدن و حتّی عملکرد روح و تعادل روان نیز تأثیرگذار باشد و آن را مخلّ و معطّل نماید. از این رو شناخت شهوترانی و انواع آن، بررسی علل و عوامل شکل گیری آن و همچنین بیان راهکارهای عملی پیشگیرانه، به ویژه در جامعه اسلامی و برای نوجوانان و جوانان، بسیار حائز اهمّیت است و می طلبد که تحقیقات مختلف و فراوانی به بررسی جوانب مختلف آن و آثار شومش بر جامعه و فرد بپردازند تا در سایه لطف خداوند و راهکارهای این تحقیقات، جامعه به سمت اعتدال و فروکش کردن شهوترانی ها پیش برود.

انواع شهوترانی و عوامل و عواقب آن

امام صادق(ع)می فرماید: «هرچه شهوات و غضب بر انسان غالب تر باشد، فاصله انسان از انسانیّت وی بیشتر و به همان اندازه، به حیوانیّت نزدیک تر می شود.»؛۳ چنان که مثلاً آنانی را که به دنبال پست، مقام و جاه، تن به هر ذلّتی می دهند و به پستی و فرومایگی در می غلتند، دیگر نمی توان انسان نامید. نعمت های دنیایی برای این گروه از مردم زینتی است که شیطان برای آنها قرار می دهد؛ امّا گروهی دیگر از مردم، نعمت های دنیایی را نه به عنوان هدف، بلکه به منزله وسیله قرب به حق درمی نگرند. برای این گروه از مردم، نعمت های دنیوی وسیله ای برای کمال است و از این متاع دنیایی برای آنان زینتی است که از سوی خداوند اعطا می شود.۴

شهوت قتل

چندی پیش مرد متأهل جوانی که صاحب دو فرزند نیز بود، به جرم ارتکاب زنای به عنف و کشتن زنی دانشگاهی بازداشت شد. جسد مقتوله که از فارغ التّحصیلان دانشگاه بود، در یکی از اتاق های قسمت تحتانی ضلع شرقی ساختمان دانشگاه پیدا شد. از قرائن برمی آمد که قاتل با زور و عنف به او تجاوز کرده است. با آنکه سی و هفت ضربه کاری کارد به او وارد ساخته؛ امّا سعی داشته او را با دو دست نیز خفه کند. قاتل که جوانی با قدّ متوسط و زیبایی بوده، درحالی که کارد قصّابی در دست داشته، وارد آپارتمان بانو… می شود و در برابر دیدگان وحشت زده و از حدقه بیرون آمده طفل سه ساله مقتوله با عنف به او تجاوز می کند و بعد او را با کاردی که در دست داشته است، قطعه قطعه می کند. قاتل در زندان موقّت اعتراف می کند که عبور این زن زیبا و خوش اندام از برابر او در خیابان، احساساتش را سخت تحریک نموده و انگیزه قتل را در او برانگیخته است. وکیل مدافع تسخیری قاتل معتقد است که موکّل او بیمار است و باید با او همچون بیماران رفتار شود؛ ولی بازپرس مدّعی است که این شخص سادیک است و میل شدیدی به آزار زن ها دارد؛ چنان که به هنگام غلبه چنین احساساتی، تبدیل به فرد دیوانه ای می شود. قاتل پست نهاد، ضمن اقرارهای خود گفته است: من خانم(مقتوله) را همیشه در خیابان می دیدم و شیفته او بودم. سرانجام روزی تعقیبش کردم و به زور وارد آپارتمانش شدم و به عنف به او تجاوز کردم و بعد هم او را کشتم.

این حادثه نمونه ای از قتل های ناشی از شهوت قتل را در برابرمان می گذارد. ۵

داستان فوق یکی از آثار منفی و پیامدهای شوم شهوترانی در جامعه است که منجر به قتل و قربانی انسان می شود.

شهوترانی و انحراف زنای با محارم

انحراف زنای با محارم، سابقه تاریخی دارد. شهوترانی و انحراف نزدیکی با محارم را علاوه بر علّت روانی می توان زاییده عوامل زیر دانست:

ـ فقدان تربیت صحیح خانواده؛

ـ متداول بودن اعتیاد به مسکرات و مشروبات الکلی در میان افراد خانواده؛

ـ جدا بودن خواهر و برادر و سایر اقوام نزدیک در زمان طفولیت و به هم پیوستن آنان پس از دوره بلوغ؛

ـ متراکم شدن زندگی افراد مختلف یک خانواده یا فامیل در یک اتاق به علّت فقر؛

ـ محرومیّت های جنسی.۶

شهوترانی و انحراف دنیاپرستی

در غلتیدن به انحراف، اسارت در دام زینت های شیطانی، نتیجه اجتناب ناپذیر شهوت به دنیا و چشم فرو بستن از درک حقایق معنوی و زینت های الهی است. شیطان به خداوند قسم یاد کرده و گفت: «قالَ رَبِّ بِما أَغْوَیتَنی لَأُزَینَنَّ لَهُمْ فِی الْأَرْضِ وَ لَأُغْوِینَّهُمْ أَجْمَعین؛ ۷ خدایا به عزّت تو قسم! چون مرا اغوا کردی (این سخن شیطان خود دلالتی است بر گمراهی و بی ادبی شیطان) من نیز دنیا را برای بندگان تو زینت می دهم و آنان را منحرف می کنم.»۸

شهوترانی و انحراف شهوت نسبت به اطفال

مبتلایان به انحراف عشق و شهوت نسبت به اطفال، دو دسته اند: منحرفان پیر و مسنّ؛ منحرفان جوان. نوع اوّل افرادی هستند که به منظور ارتکاب هدف جنسی خود کمتر به اعمال خطرناک و مجرمانه دست می زنند و به بازی کردن با نقاط حسّاس بدن بچّه ها اکتفا می نمایند. در این نوع منحرفان، غرایز جنسی به صورت خفیف وجود دارد و چون اغلب آنها به علّت کهولت سنّی و عدم توانایی انجام عمل جنسی از زنان خود طرد می شوند، بنابراین به این انحراف قبیح روی می آورند.

نوع دوم از منحرفان که مبتلایان واقعی به شمار می روند، در انجام هدف جنسی خود، از ارتکاب هرگونه جرمی، رویگردان نیستند و در ظاهر افرادی خجول و محجوب هستند؛ امّا هنگامی که به منظور انجام هدف انحرافی خود با اطفال روبه رو می شوند تغییر ماهیّت داده و با لطایف الحیل به اغفال آنان می پردازند. یکی از علل پیدایش این انحراف، عقده حقارت شناخته شده است و به منظور جلوگیری از اعمال این گونه منحرفان لازم است به اطفال آموزش های لازم داده شود و به نحوی تربیت شوند که در مواجهه با منحرفان مزبور، گول ظاهر آنان را نخورده و قربانی خدعه و نیرنگ آنها نشوند.۹

شهوترانی و تمایل جنسی به حیوانات

بعضی افراد هستند که به جای تماس عادی جنسی با جنس مخالف با حیوانات تماس جنسی می گیرند و وسیله اطفای غریزه جنسی خود را فراهم می نمایند. این افراد معمولاً از طبقات بی سواد اجتماع هستند که دارای ضعف قوای مغزی و فساد اخلاق بوده و حیوانات را مورد آزار و شکنجه قرار می دهند و بعضی از آنها مایلند اعمال سادیستی خود را روی افراد انسان به مرحله اجرا درآورند؛ ولی ترس و وحشتی که از عاقبت این اعمال احساس می کنند، موجب می شود از هدف اصلی منحرف شده و حیوانات را وسیله اجرای انحراف خود قرار دهند. عدّه ای از منحرفان این دسته، علاوه بر عمل جنسی، حیوانات را خفه نموده یا با ضرباتی شدید می کشند. عوامل پیدایش این نوع انحراف معمولاً مساعد نبودن محیط تربیتی در دوران کود

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.