پاورپوینت کامل فامیلیست مجازی ۳۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل فامیلیست مجازی ۳۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل فامیلیست مجازی ۳۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل فامیلیست مجازی ۳۹ اسلاید در PowerPoint :

۶۶

فضای سایبر، به عنوان دنیای صفر و یک ها شناخته می شود، دهکده جهانی ای که فاصله ها را از حالت تعادل به حدّاقل در ظاهر و حدّاکثر در باطن، رسانده است. دنیای ماتم زده های شاد، دنیای مفاهیم جدید، دنیای آدمک ها نه آدم ها و دنیای مجازی هرچه که باشد، در وهله اوّل، حکم یک رابط را دارد. افراد به واسطه این رابط با هم در ارتباط و تعامل قرار دارند. تعاملی نامتعادل، تعاملی که در کنار نقاط قوّتش و راه های جدید که پیش روی آدمی قرار می دهد؛ آفت هایی نیز به همراه دارد، محیط مجازی، محیط دوست شدن هاست. محیط شکل گیری رفاقت هایی که شاید هیچ وقت فرصت تشکیل آن در محیط واقعی پیش نیاید. محیط مجازی، محیط نظر دادن ها و کامنت گذاشتن هاست؛ نظرهایی که شاید هیچ وقت در دنیای واقعی گفته نشود. در عرض این نقاط مثبت و نقاط مثبت دیگری که در ارتباط با این دنیا می تواند وجود داشته باشد، نقاط منفی و ضعفی نیز وجود دارد؛ مانند عدم شناخت های صحیح و کامل، عدم برداشت صحیح از رفتارها، التقاط نقش ها و ایجاد نقش های مجازی، سوء برداشت ها، فراگیری کج فهمی ها و نقض حریم خصوصی، عادی سازی ناهنجاری ها و بزرگ نمایی هایی غیرعادی از اتّفاق های خرد و. . . در دهکده دیجیتال، همه افراد به صورت دسته های دوستی چند صد نفره، باسلیقه ها و دیدگاه های متفاوت در کنار هم قرار می گیرند. کنار هم قرار گرفتنی که می تواند در ابعاد مختلف، مورد بحث و تحلیل قرارگرفته شود.

سبک زندگی سایبری: باطنی گسسته، ظاهری پیوسته

جامعه حقیقی بر اساس حقیقت، بنا شده و از مادّه پدید آمده است. این جامعه که فضای زیست حقیقی ماست، دارای اشکال و روابط قابل لمس است. در این جامعه، نقش های مشخّص با حقوقی معین کنار یکدیگر قرارگرفته اند، نقش هایی که ترتیب کنار هم قرار گرفتن آنها، منجر به تشکیل جامعه می شود. این جوامع به سبب معین بودن نقش ها در آن و همچنین وجود قوانین، اشکال متنّوعی به خود می گیرند که در شکل کلّی آن، به دو سوپر پارادایم اومانیسم و تئویسم تقسیم می شوند. این دوزیست ایدئولوژی که بستر فعّالیت جمعی بشر امروز را شامل می شود، بر پآیه انسان محوری و در شقّ تئیسم آن، خدامحوری بنا شده است. در رویکرد اومانیستی، به سبب انسان محور بودن روش زندگی، به تعداد انسان ها، سلیقه و تشخیص وجود دارد که به علّت دور بودن از ذات حقیقی و روش زندگی صحیح، هریک بعد از مدّت زمانی، تاریخ مصرف خود را از دست داده و دچار فروپاشی می شوند. از سوی دیگر، در جامعه خدامحور، به سبب آنکه یک قبله و غایت وجود دارد، پس در درجه نخست یک روش زندگی معین طرح می شود که انسان خداجو، موظّف است از آن پیروی کند. این تقابل، خلاصه ای بود از آنچه در دنیایی حقیقی روش زندگی افراد مختلف شده است. حال آنکه در فضای سایبر و دنیای مجازی، به سبب آنکه نقش ها، نه بر اساس حقیقت وجودی افراد، بلکه بر اساس ذهنیت افراد از خود تشکیل می شوند، ما با آشفته بازاری به مراتب متزلزل تر و بحرانی تر از نظام های اومانیستی طرف هستیم؛ زیرا در آن نظام ها، نقش ها بر اساس مسئولیت حقیقی افراد در جامعه رقم خورده است؛ امّا در فضای سایبر، ذهنیت افراد و تخیل آنها است که نقش ها را ایجاد می کند.

دنیای مجازی، برخلاف زیست بوم حقیقی انسان، این فرصت را به انسان ها می دهد که براساس تخیلات متعدّد خود، بی نهایت انعکاس از شخصیت و هویت خویش در فضای مجازی، به معرض نمایش گذارند. درنتیجه، ما در فضای مجازی و تعاملاتی که در این بستر رخ می دهد، با یک نظام اومانیستی پاره پاره روبه رو هستیم که بر مبنای تخیلات و ذهنیت ها تشکیل شده است. حال اگر در نظام حقیقی، اومانیسم با تغییر چهره گاه و بی گاه و بلعیدن مدل های ضعیف تر خود، به بقا ادامه می داد، در این فضای نوظهور، یعنی فضای سایبر، اومانیسم دیگر نیازی به بلعیدن مدل های ضعیف تر ندارد؛ زیرا که مجالی یافته تا در این بستر جدید؛ با تجمّع پاره ای از هر مدل از زندگی، پیکره واحدی را ایجاد کند که در چشم هر فرد حاضر در این فضا، به شکل مطلوب به نظر آید؛ حال آنکه این شکل مطلوب، اساساً وجود حقیقی ندارد و ساخته و پرداخته تخیل هر فرد است.

بنابراین، اساس این جامعه، بر مبنای ذهنیت افراد شکل می گیرد و نه شخصیت افراد، پس وجودی گسسته و پوشالی دارد. حال آنکه همین وجود پوشالی که به واسطه ذهنیت ها شکل می گیرد، چون ریشه در تخیل افراد دارد، در نظر هر فرد، ظاهری پیوسته و ناگسستنی به خود می گیرد؛ زیرا از آنجا که تخیل از منطق پیروی نمی کند، این قابلیت را دارد که هر ناممکنی را ممکن نمایش دهد و هر نقصی را به صورت یک ویژگی و کمال به تصویر کشد.

فضای مجازی، قتلگاه نقش ها

هر جامعه حقیقی، دارای چارچوب های معین و مختصّ به خود است، این چارچوب بندی به مثابه صفحه شطرنجی می ماند که انسان ها همانند مهره های آن صفحه، هر یک نقش هایی را به عهده دارند.

در آنچه تاکنون نقل شد، به ساختار گسستنی این صفحه پرداخته شده و این مسئله مورد نقد قرارگرفته است که اساساً در فضای سایبر، نمی توان به دنبال بستر رشد مناسبی برای جامعه سازی بود؛ زیرا ماهیت این فضای زیستْ نوین، قرابت بیشتری با انگاره های اومانیستی دارد تا تفکر خدامحوری.

نقش هر فرد در جامعه، به نسبت نقش افراد دیگر آن جامعه تعریف می شود؛ به گونه ای که هر یک از نقش ها، دارای مسئولیتی نسبت به مابقی نقش ها در جامعه می باشند و هر اندازه که تراز مسئولیتی این نقش ها بالاتر باشد، آن نقش، مهره ای با ارزش تر و سنگین تر در صفحه شطرنج جامعه است. مسئولیت، شاکله اصلی شکل گیری و اهمّیت شخصیت در افراد است. شخصیت ها هر یک عهده دار نقشی در جامعه هستند که در جوامع کوچک، مانند خانواده با عنوان هایی، همچون پدر و مادر شناخته می شوند و در جوامع بزرگ تر با عناوین متفاوت دیگر مورد خطاب قرار می گیرند. پس نقش هر فرد در جامعه عبارت است از شخصیت هر فرد که به تناسب مسئولیتش در تعامل با پیرامون شکل گرفته و به مرور زمان تثبیت شده است. از سوی دیگر، تعامل میان اشخاص با مسئولیت

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.