پاورپوینت کامل آئین اسلام و شاعرانه های مهدوی ۴۶ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل آئین اسلام و شاعرانه های مهدوی ۴۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آئین اسلام و شاعرانه های مهدوی ۴۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل آئین اسلام و شاعرانه های مهدوی ۴۶ اسلاید در PowerPoint :
۲۸
ما وقتی که اوضاع امروزی جامعه بشر را از حیث پیشرفت علوم و صنایع نسبت به ادوار گذشته مقایسه می کنیم، می بینیم که ابداً طرف قیاس نیست و علوم و صنایع در این ادوار اخیره پیشرفت محیرالعقولی نموده و پیوسته در پیشرفت و ارتقاست و روز به روز وسایل زندگی در اثر پیشرفت صنایع بیشتر می گردد و دانشمندان بشر در راه تسهیل امور زندگانی قدم های مؤثّر و سریعی برمی دارند و چنین پیداست که در سایه فعّالیت های دانشمندانه آنها، خانواده بشر در روی زمین به اندازه ای به همدیگر مرتبط و نزدیک خواهد شد که هر فردی خواهد توانست از هر نقطه مسکونی زمین با عموم ملل دنیا و افراد نوع بشر به آسانی گفت وگو نموده و از فکر یکدیگر استفاده نماید. خلاصه کلام اینکه نهضت علوم و معارف نتایج سودمند خود را یکی پس از دیگری به جامعه بشری تحویل می دهد و بر هیچ کس پوشیده نیست که از پنجاه سال به این طرف، نیروی صنایع مستظرفه، ترقّی معتنابهی نموده و عظمت دماغ بشری در اثر اکتشافات اسرار کون به منصه شهور رسیده است و همچنین در میدان سیاست بازیگران عصر ما نقشه های محیرالعقولی بازی می کنند و این همه هیاهو چه در پیشرفت علوم و چه در سیاست روز که روی زمین برپا شده است، قطعاً در پیشرفت معنویات اخلاقی بشر تأثیر به سزایی نخواهد داشت و ما اگر با نظر انصاف به این اوضاع محیر العقول و پیشرفت علوم و صنایع و سیاست های گوناگون و مسلک های مختلفه جهانیان نگریسته و وجدان خود را قاضی قرار دهیم، خواهیم دید که این همه انقلابات فنّی و صنعتی سیاسی به هیچ وجه مانع سیل فساد اخلاق نمی تواند گردد. شما درست فکر نموده و قضاوت کنید که آیا سیر و سلوک جامعه بشری با همین سستی مبانی اخلاقیه و سلطه مفاسد مادّیه، قافله بشر را به راه سعادت خواهید رسانید؟! آیا ترقّیات علوم و صنایع جلو فساد اخلاق را می تواند بگیرد؟! آیا این همه ملّیت ها و نژادهای مختلفه که با انواع گوناگون و طرف متشتّته، قسمت هایی از روی زمین را تصاحب نموده اند، راستی می توانند در عین حال زیر یک پرچم درآمده و به یک مبدأ مادّی صرف تسلیم شوند؟! آیا طیاره های چند موتوره و کشتی های جنگی و زیردریایی ها و تانک ها و زره پوش ها و موشک ها و بمب های هزارتنی و بالأخره گازخفه کن و صدها و هزارها مانند این گونه آلات قتّاله که برای نابود ساختن بشر ساخته شده است، بار زندگی بشر را سبک خواهد کرد؟! آیا کشف اسرار کون با ایجاد روابط میان کرات سماویه با اکتشاف مکروب ها، بیماری و مانند این گونه خدمات نیکو تأثیر حقیقی در معنویات اخلاقی بشر خواهد نمود؟ ما منکر نیستیم که این پیشرفت ها در شئون زندگانی تأثیرات شایانی دارد؛ ولی در عین حال به هیچ وجه کافی برای اصلاح جامعه عمومی نمی دانیم.
پس بشر روزی شاهد سعادت را در آغوش خواهد گرفت که ریشه اختلافات را از بیخ کنده و به دور اندازد و همه به یک مبدأ معنوی و در راه یک منظور وزیر پرچم یک شاهراه، حکم یک خانواده را پیدا کند و بدیهی است طبعاً این کار دیر یا زود صورت خواهد گرفت و روزی فرا خواهد رسید که آن مرد آمریکایی با این مرد اروپایی و آن سیاه آفریقایی با این سفید آسیایی، تمام اختلافات نژادی و زبانی و ملّی و نوعی و صدها مانند اینها را به دور انداخته با هم برادرانه خواهند زیست. پس این گونه پیش بینی است که چشم انتظار ما را به قیام یک قائد بزرگ و دانا دوخته است و ما این گونه ترقّیات و انقلابات را مقدّمه ظهور آن قائد می دانیم. همه این پیشرفت ها و ترقّی ها و تعالی ها و اکتشافات و اختراعات شگفت، مژده یک روز بسیار درخشانی به ما می دهد و گمان نداریم کسی که مختصر شعوری داشته باشد و اوضاع جهان را به دیده دقّت نگریسته و پشت سر آنها یک روز درخشانی را پیش بینی نشاید؛ بلکه برای همین مقصود ملل راقیه دنیا مسالک گوناگونی ایجاد نموده و در تکاپو هستند و می خواهند هر چه زودتر به آن برسند؛ ولی از این معنی غافلند که همچو مقصودی با این گونه تکاپوها صورت نگیرد و باید نیرویی مافوق نیروی بشر در انجام این مقصود به کار افتد و الّا تا ابد روی همین مسلک های مختلفه زد و خورد و مشاجره ادامه خواهد داشت. خلاصه کلام اینکه مقتضیات اوضاع عالم تشکیل یک دولت حقّه را ایجاب می کند و باید منتظر آن باشیم؛ زیرا ما وقتی که اوضاع یک خانواده را بی سر و سامان بینیم و اختلافاتی را در افراد آن مشاهده کنیم، قطع و باور خواهیم کرد که پس از خسته شدن افراد از مشاجره و منازعه روزی خواهد رسید که مصلحی دانا قد علم کرده و آئین صلح و مسالمت را میان آنها برقرار نماید و تاکنون دیده نشده است که میان یک خانواده تا ابد منازعه و مشاجره دوام داشته باشد و از روی همین آزمایش بر ما روشن می شود که خانواده بشر نیز بالأخره به قیام یک قائد و پیشوا از همه گونه لوث اختلافات پاک و منزّه خواهد زیست و تمام دنیا منتظر ظهور همچو پیشوایی بوده است و ما ملّت شیعه هم چشم به راه ظهور همچون قائدی می باشیم و از درگاه احدیت خواستاریم که پیشوای مصلح بشر را هرچه زودتر برساند که این اختلافات کمر شکن را از میان ملل و نحل دنیا برطرف نموده و با این زندگی ننگین بشر خاتمه دهد.
«هفته نامه آئین اسلام»، سال دوم، شماره ۱۸، ۵ مرداد ۱۳۲۴، صص ۱- ۳-
(مخمّس قدیمی)
// قصیده ذیل در مدح سلطان دوران حضرت صاحب الزّمان، عجّل الله تعالی فرجه، از گفته های جناب شریعتمدار آقای آقا سید محمّدعلی عالمشاه دزفولی متخلّص به (مجنون)، ادام الله بقاء، به مناسبت میمنت نیمه شعبان سروده اند. //
ای کبک خوش خرام من ای سرو نونهال
نارسته سرو چون تو بدین گونه اعتدال
در پیش حسن تو مه بدر است چون ملال
برگیر پرده از رخ و بنما عیان جمال
مات رخت شها بنما خلق یکسره
مانند جمله خلق بران حسن روی تو
هرجا که بگذری همه چشمی است سوی تو
شام سیه نشانه تاری ز موی تو
چوگان ز زلف داری و دل هاست کوی تو
عشّاق کرده جادوی چشمت مساحره
ز آندام قمار عشق که من با تو باختم
خود را اسیر عشق تو ز اوّل شناختم
در کف گرفته جان و سر آماده ساختم
در پای تو چو شمع سراسر گداختم
داری چرا به عاشق مسکین مشاجره
جور و جفا و کین و ستم از کجا رواست
بر عاشقان خسته ز تو این چه ماجراست
جاری که کنج لعل لبت چشمه بقاست
گردش هزار تشنه ز دود عطش چراست
دارد در هلاکت جان ها مخاطره
گرچه از این زمانه و این چرخ کج مدار
بس در گلو فتاده گره بر دلم شرار
بشکسته سینه و نفس افتاده در شمار
از هرطرف هجوم غمم گشته آشکار
افواج فتنه کرده ز هرسو محاصره
اکنون برغم غم، تو بده ساقیا ز می
تا غم کند ز دل نگذارد نشان وی
شادی فزاید ار تو دهی باده پی ز پی
لا سیما ۱ که وقت خزان و زمان وی
باد صبا دمید و نمودی مخابره
نوباوگان باغ و چمن را خبر نمود
مشّاطه در چمن شد و هرجا نظر نمود
بر مرغزار و زاغ و دمن هم گذر نمود
بخشش به دشت و کوه ز درّ و گهر نمود
بر هر نبات داده ز سیم و زرش صره ۲
نظم سپاه داده به آئین فرودین ۳
هرگوشه ای به باغ بسی داده زیب و زین
گسترد فرش اطلس و دیباج بر زمین
از اقحوان ۴ و لاله و نسرین و یاسمین
از سنبل و بنفشه و از شاه اسبره
گویی هوا که لخلخه سا ۵ گشت ریزریز
هرگوشه ای ز صحن چمن گشت مشک بیز
بر دشت و راغ گشت تو گوئی عبیر بیز
باغ از بهشت عدن ندارد دگر تمیز
کش چون مسیح زنده کند اهل مقبره
اکنون که گشت ای صنما فصل نوبهار
سطح زمین چو خلد برین گشت لاله زار
گردید موسم طرَب و بوسه و کنار
گوئی هوا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 