پاورپوینت کامل سندرم خودشیفتگی و بحران روحی در رسانه های اجتماعی ۳۶ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل سندرم خودشیفتگی و بحران روحی در رسانه های اجتماعی ۳۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل سندرم خودشیفتگی و بحران روحی در رسانه های اجتماعی ۳۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل سندرم خودشیفتگی و بحران روحی در رسانه های اجتماعی ۳۶ اسلاید در PowerPoint :

۵۸

یکی از جذّابیت های رسانه های اجتماعی، فراهم آوردن بستری برای شهرت آسان است. نوجوانان که این احساس در آنها قوی تر است، میل دارند مدت زمان بیشتری را صرف خیال پردازی شهرت کنند. گروه جنگ نرم مشرق: اسِنا اونیل دختری آمریکایی است که در شش سال گذشته تمام زندگی خود را صرف انتشار عکس های شخصی بی نقص و مبتنی بر مد روز قرار داده بود. او یکی از ستارگان شبکه های اجتماعی، با بیش از پانصدهزار فالوور در اینستاگرام بود. تا اینکه دچار بحران روحی شد و به پوچی زندگی خود پی برد.او در آخرین پست خود نوشته است: بخش عظیمی از نوجوانی ام را در شبکه های اجتماعی گذراندم و به این شبکه ها، به تأیید دیگران، به استاتوس نوشتن و به آراستن ظاهر و قیافه ام، معتاد شده ام.

و ادامه داده است: شبکه های اجتماعی، به ویژه به شکلی که من از آنها استفاده می کنم، غیرواقعی اند. آنها عکس ها و کلیپ های ویرایش شده را برحسب تعداد لایک ها و کامنت ها، در رقابت با هم قرار می دهند. سیستم شبکه های اجتماعی بر تأیید عمومی، تعداد لایک ها و کامنت ها، تعداد بازدیدها و تعداد فالوورها استوار است. این شبکه ها موجبات خودشیفتگی کاربرانشان را فراهم می آورند.

در واقع اسِنا پس از هفت سال حضور مستمر در جنجال های رسانه های اجتماعی، دست آخر، با این واقعیت روبه رو می شود که تظاهر به داشتن یک زندگی بی نقص و ایده آل، آن را نابود می سازد.

داستان اسنا اونیل تأثیراتی را که رسانه های اجتماعی بر توسعه روانی، اجتماعی دوران جوانی بر جای می گذارند، مورد توجّه قرار می دهد. مطالعات اخیر نشان می دهند که به رغم نوید بهبود شرایط اجتماعی، ارتباطی و آموزش، نتیجه استفاده از رسانه های اجتماعی توسط نوجوانان روی هم رفته منفی بوده است. (کوگینگهام و ریان، ۲۰۱۴ م. ) جامعه امروزی، امکان خودانتشاری را در اختیار افراد قرار داده و دسترسی آسان به اینترنت، فرصت شهرت یافتن و ستاره شدن را در اختیار همگان گذاشته است.

ایجاد دمکراسی در رسانه ها را می توان اتّفاق خوبی ارزیابی کرد؛ از این نظر که فرصت های بی شماری را در اختیار افراد قرار می دهد؛ امّا متأسّفانه می تواند به این معنی هم باشد که کودکان و نوجوانان در سرتاسر جهان در معرض سندرم ستارگان خردسال قرار دارند؛ پدیده ای که زمانی مختصّ ستارگان سینما و تلویزیون بود. با یک سرچ ساده اینترنتی می توان نمونه های فراوانی از بازیگران و هنرمندانی را یافت که در پی شهرت زودهنگام خود، دچار بحران هویت، افسردگی و مشکلات عصبی شده اند.

پیش از ظهور رسانه های اجتماعی، ما پس از ستایش ستارگان سینما، فوراً به زندگی واقعی خودمان برمی گشتیم؛ چراکه بین «ما» و «آنها» فاصله و جدایی وجود داشت. آن زمان، ستارگان روی پرده سینما و صفحه تلویزیون یک تفاوت با سلبریتی های امروز داشتند؛ آنها از میان خیل کثیری از افراد بااستعداد و زیبا دست چین می شدند. رسانه های اجتماعی، آن فاصله را از بین برده اند و امروزه هر که مشتاق است که شهرتی برای خودش دست وپا کند، کافی است به شبکه های اجتماعی و اینترنت دسترسی داشته باشد.

نیاز به احساس تعلّق!

یکی از عوامل جذّابیت رسانه های اجتماعی، فراهم آوردن بستری مناسب برای شهرت آسان است. فقط کافی است یک مطلب جالب و بامزه، توئیت کنید، یک ویدئوی باحال، شِر کنید یا یک متن خردمندانه بنویسید. آنگاه بلافاصله جلب توجّه می کنید. اگر مطلبی که به اشتراک می گذارید، واقعاً خوب باشد، لایک های زیادی دریافت می کنید، فالوور بیشتری به دست می آورید و از صفحه تان بیشتر دیدن می شود؛ حتّی ممکن است توجّه یک سلبریتی را هم به خودتان جلب کنید. در نتیجه، حضورتان در شبکه های اجتماعی پررنگ تر می شود و حتّی ممکن است به یک «آدم معروف در شبکه های اجتماعی» با هزاران لایک و فالوور تبدیل شوید.

چرا شهرت در شبکه های اجتماعی برای بسیاری از مردم، به ویژه نوجوانان تا این حد جذّابیت دارد؟ البتّه دلیل آن کاملًا روشن است؛ آنها امیدوارند حضورشان در شبکه های اجتماعی برایشان منفعت مالی و شغلی به همراه داشته باشد و بتوانند جذب آگهی کنند و به رسمیت شناخته شوند و یک دلیل عمیق تر هم وجود دارد؛ نیاز به احساس تعلّق. نیاز به تعلّق، یعنی نیاز به ایجاد و ادامه روابط مثبت ارزشمند و احساس عضویت در گروه های اجتماعی. این احساس نیاز تا حدّی در وجود همگی هست؛ امّا در برخی افراد، قوی تر از دیگران است.

نوجوانان که این احساس در آنها قوی تر است، میل دارند مدّت زمان بیشتری را صرف خیال پردازی در خصوص شهرت و دیده شدن، کسب وجهه و پرستیژِ حاصل از آن کنند. مسئله ای که در مورد شهرت وجود دارد، این است که به نظر می رسد این پدیده، ضمانت نهایی برای ورود به جامعه و پذیرفته شدن در آن است. معروف بودن، یعنی همیشه کسانی هستند که برای هر کاری که شخص انجام می دهد، کف و سوت می زنند. شبکه های اجتماعی پایگاه مناسبی برای این مسئله است؛ چرا که به افراد اجازه می دهد به راحتی، افکار، مهارت ها، احساسات و ماجراهای روزانه شان را با مخاطبان بسیاری به اشتراک بگذارند.

شبکه های اجتماعی از طریق تعداد لایک ها، فالوورها و کامنت ها به افراد نشان می دهد که آنها و پست هایشان تا چه اندازه موردتوجّه و پسند دیگران هستند و به آنها نشان می دهند که مخاطبانی هستند که تأییدشان می کنند و معتقدند مطالب ارزنده ای برای به اشتراک گذاشتن دارند.

بهای شهرت در رسانه های اجتماعی

افرادی که نیاز به تعلّق در آنان بالاست، مایلند پست های بیشتری در شبکه های اجتماعی به اش

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.