پاورپوینت کامل بزه دیدگی کودکان در فضای مجازی جدّی است ۴۶ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل بزه دیدگی کودکان در فضای مجازی جدّی است ۴۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل بزه دیدگی کودکان در فضای مجازی جدّی است ۴۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل بزه دیدگی کودکان در فضای مجازی جدّی است ۴۶ اسلاید در PowerPoint :

۳۶

گزیده ای از بیانات رهبری در اجتماع مردم اسفراین ۲۰/ ۷/ ۹۱

مطمئّناً یک نقطه مورد نظر دشمنان، پیشرفت این کشور این است که به ملّت ما حالت خمودگی بدهند؛ یعنی همین شور و نشاط را خاموش کنند، این شعله را فروبنشانند. نباید تسلیم این خواست مغرضانه و خصمانه دشمنان شد. اینکه شما مشاهده می کنید صدها مرکز رادیوئی و تلویزیونی، به علاوه صدها مراکز گوناگون سایبری و محیط مجازی در نقاط مختلف دنیا دارند تلاش می کنند تا پیام یأس و ناامیدی را به اذهان ملّت ما تلقین کنند، به خاطر همین است. وقتی ناامیدی به وجود آمد، وقتی یأس وجود داشت، نشاط از بین می رود و شور و تحرّک خاموش می شود. یکی از اصلی ترین عوامل تبلیغات گوناگون امپراتوری خبری دنیا همین است که جوانان ما را از تلاش و حرکت، که ناشی از شور و آرمان خواهی آنهاست، باز بدارد. ما در نقطه مقابل باید سعی کنیم این را نگه داریم. عقیده بنده این است که بزرگداشت و زنده نگه داشتن نام سرداران و شهیدان و رزمندگان و آن جوانانی که قبل از نسل کنونی، که شما جوان ها باشید، وارد میدان شدند و در دشوارترین عرصه ها با شور و نشاط حضور پیدا کردند، می تواند بر شور و نشاط جوانان ما بیفزاید.

بخشی از بیانات مقام معظّم رهبری در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، در تاریخ ۱۹ آذر ۱۳۷۴

حالا در چنین شرایطی این سؤال پیش می آید که آیا حکومت می تواند بگوید من آزادی و امنیت را فراهم می کنم، مردم خودشان بروند میدان معارضه و بحث عرضه و تقاضاست، هرکس هرچه توانست، در بازار عرضه و تقاضا مطرح کند، هر چه شد، شد؟ نه، به هیچ وجه، این جزو وظایف دولت اسلامی است که در این آشفته بازار احتمالی، یا حتّی غیر آشفته بازار، در بازار عرضه فرهنگ و عقیده و اخلاق، نگذارد عائله او؛ یعنی ملّت، دچار گمراهی بشوند؛ یعنی همان احساسی را که انسان نسبت به زن و بچه خودش دارد، همان را باید نسبت به هم داشته باشد. شما اگر بدانید که فرزند خودتان دچار انحطاط اخلاقی شده که از نظر شما و از نظر جامعه زشت است، یا در معرض آن قرار گرفته، چگونه عکس العمل نشان می دهید؟ در اسلام فرقی بین فرزند خود انسان و فرزند دیگران نیست؛ یعنی اگر چیزی را مشاهده می کنید که برای فرزند شما، نامطلوب و سنگین و غیرقابل تحمّل است، عیناً همین احساس را باید نسبت به فرزندان دیگران داشته باشید.

پاورپوینت کامل بزه دیدگی کودکان در فضای مجازی جدّی است ۴۶ اسلاید در PowerPoint

سید علیرضا آل داوود

ورود محصولات و ابزارهای هوشمند در کشور و پایین بودن سواد فضای مجازی برای استفاده خانواده ها و اقشار مختلف، منجر به آسیب های جدّی در سطح کشور شده است که متأسّفانه در این میان، خردسالان، کودکان و نوجوانان در معرض شدیدترین این آسیب ها قرار دارند.

تلفن همراه، تبلت، رایانه و تمامی ابزارهایی که برای اتّصال به اینترنت، طرّاحی و ساخته شده اند، ابزارهای نوین اطّلاع رسانی و تشکیل گروه های انسانی در فضای مجازی هستند که علاوه بر داشتن کاربردهای گسترده در حوزه های گوناگون، برخی پیامدهای نامناسب اجتماعی، مانند تجاوز به حریم خصوصی، اعتیاد روانی و اینترنتی و هرزه نگاری، تزلزل ارزش ها، کاهش تعاملات اجتماعی، بلوغ زودرس، محتواهای غیراسلامی و غیراخلاقی و به خطر افتادن امنیت شخصی و خانوادگی را به دنبال دارند که این پیامدهای نامناسب، در کودکان و نوجوانان به وفور دیده می شود.

این در حالی است که استفاده از این ابزارها باعث افت تحصیلی شدید در دانش آموزان و نیز کاهش برقراری ارتباط عاطفی نوجوانان و کودکان با خانواده هایشان می شود که در طولانی مدّت، می تواند اثرات مخرّب روحی، روانی و فرهنگی، اجتماعی ایجاد کند.

در چنین فضایی، یکی از سؤالات جدّی که همگان باید هنگام استفاده از رسانه های مختلف از خود بپرسند، این است که ما و خانواده هایمان، رسانه ها را مدیریت می کنیم یا رسانه ها در حال مدیریت ما هستند؟

پاسخ صحیح، مبتنی بر سواد رسانه ای و سواد فضای مجازی به این سؤال، می تواند ما را در برخورد با رسانه ها و نحوه تعامل سازنده و همچنین پردازش اطّلاعات آنها یاری رساند.

امّا سؤال بعدی اینجا مطرح می شود که اگر سواد و مهارت کافی برخورد با رسانه ها را نداشته باشیم، چطور می توانیم از خود، خانواده و اجتماعی که در آن زندگی می کنیم، صیانت نماییم؟

برای پاسخ به سؤالات مطرح شده، باید ابتدا موضوع اصلی، یعنی حضور در فضای مجازی و زوایای پنهان و پیدای این حضور را بررسی کنیم. ۱در تحقیقی که ارل میلر، یکی از اساتید علوم اعصاب در «دانشگاه MIT »، انجام داده است، به این نتیجه رسیده که مغز ما به صورت ذاتی برای چند کار طرّاحی نشده و این یعنی هنگامی که تصوّر می کنیم در آن واحد داریم چند کار انجام می دهیم، در واقع داریم خیلی سریع از کاری به کار دیگر پرش می کنیم و به همین دلیل است که کارهای ما عمدتاً ناقص بوده و به نتیجه دلخواه و اساسی نمی رسند.

همین مسئله باعث می شود که نورون ها یا سلول های مغز زودتر خسته شوند، مغز، سوخت بیشتری بسوزاند و به همان اندازه هم میزان اضطراب و تنش افراد افزایش یابد.در این شرایط، کارآیی به شدّت پایین آمده و میزان هورمون های کورتیزوال و آدرنالین که هنگام مواجهه با تنش ترشّح می شوند، افزایش می یابد و وقتی این هورمون ها در بدن افزایش یابند، عملکرد شناختی ما مختل خواهد شد.

حال شما در نظر بگیرید در کودک یا نوجوانی که هنوز به سنّ بلوغ نرسیده یا در آستانه آن است، این میزان هورمون خارج از کنترل، درونش ترشّح شده باشد. در اثر همین موضوع، اختلالات جدّی در عملکرد شناختی او به وجود خواهد آمد و این کودک مظلوم، از نقطه آغازین زندگی اجتماعی خویش، دچار مشکلات متعدّد روانشناختی خواهد شد.

نکته بعدی در استفاده از اینترنت رها شده و ابزارهای هوشمند که تأثیر مخرّب فراوانی روی افراد خواهد گذاشت، فعّال شدن مسیر لذّت جویی در مغز است.

در دنیای همیشه متّصل به اینترنت، مغز ما مدام در دام لذّت جویی می افتد و ما مدام سعی می کنیم که همیشه به طریقی، محرّک خارجی برای فعّال کردن مدارهای لذّت مغز خودمان پیدا کنیم که متأسّفانه این موضوع در کودکان بسیار شدیدتر است.

این محرّک ها که به یاری فضای مجازی، بسیار راحت تر، سریع تر و آسان تر می شود به آنان رسید، شامل اخبار و محتوای هیجان آور، سرگرمی های خاص، متون تلگرام و اینستاگرام، محتوای پورنوگرافی و تصاویر بازیگران مشهور با پوشش های نامتعارف است و همین موضوع در صورت تکرار شدن، می تواند بر روی میزان تمرکز انسان در مسائل مختلف تأثیر بسیار بگذارد.

این کاربران، مخصوصاً اگر کودکان و کم سالان باشند، دیگر نمی توانند دقایق متمادی کتاب بخوانند یا روی یک کار دیگر تمرکز داشته باشند؛ چون مغزشان برای پرش و از این سو به آن سو شدن، پرورش پیدا کرده است.

نکته بسیار مهم، اینجاست که مدار پاداش و لذّت مغز ما، تحت این شرایط که بسیار می تواند خطرناک باشد، همیشه در پی کام جویی است که متأسّفانه این موضوع در کودکان، به بلوغ زودرس منجر خواهد شد و آنان در این فضا به سمت بزه دیدگی یا بزهکار شدن پیش می روند و در طولانی مدّت، اگر به این موضوع مهم دقّت نشود، م

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.