پاورپوینت کامل ژئوپلیتیک دینی غرب آسیا در متون مقدّس مسیحی (۲) ۳۷ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل ژئوپلیتیک دینی غرب آسیا در متون مقدّس مسیحی (۲) ۳۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل ژئوپلیتیک دینی غرب آسیا در متون مقدّس مسیحی (۲) ۳۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل ژئوپلیتیک دینی غرب آسیا در متون مقدّس مسیحی (۲) ۳۷ اسلاید در PowerPoint :
۶۶
الف: ژئوپلیتیک منطقه در دوران جنگ های صلیبی
شخصی به نام پیر لرمیت Piyer Lermit، در سفرنامه خود به «قدس»، ۱ می نویسد که در کلیسای «مزار مقدّس» به خواب رفته و مسیح (ع) را در خواب می بیند. عیسی مسیح با او می گوید: پیر، فرزند عزیزم! برخیز! به نزد پاتریک من برو. اوبه تو نامه ای خواهد داد که در آن وظایف محوله تو درج گردیده است. به کشور خود باز گرد. شور بختی مکان مقدّس را بیان کن. برای باز پس گیری قدس از مشرکین، دل های آنان را نگران ساز!
پیر، از پاتریک قدس نامه ای دریافت نموده نزد پاپ آورد. از آن زمان به بعد، موعظه ها و نصایح با هدف آماده سازی برای جنگ های صلیبی آغاز گردید. ۲ به این ترتیب، پیر لرمیت برای آغاز گرداندن جنگ های صلیبی با انتشار آنچه که از سوی مسیح (ع) برای آن مأمور شده بود درمیان مردم به شهرت رسید. ۳
زمانی که ترک ها در سده ۱۱ میلادی قدس را تصرف نموده وآغاز به تهدید «کنستانتینوپل» نمودند، پاپ اوربانوس دوم که در آن اوضاع آینده جهان مسیحیت را چندان رو شن نمی دید، اوّلین جنگ صلیبی را تدارک دید. ۴ پاپ در حین سفر خود به «فرانسه»، در وعظی که در کنفرانس «کلرمونت» به عمل آورد، ۵ خواستار حرکت به سمت شرق و رهایی سرزمین های مقدّس از دست مسلمانان شد. او از طرف کلیسا قول داد که هرکس که در این جنگ شرکت کند گناهان او بخشوده خواهد شد. ۶ چراکه در صورت باقی ماند قدس در دست مسلمانان، هیچیک از عبادات مسیحیان مورد قبول واقع نگردیده وباز گشت عیسی مسیح (ع) و برقراری پادشاهی خداوند نیز غیر ممکن خواهد بود. بدین ترتیب، مسیحیان با تصرّف مجدّد قدس، هم عبادت حج را بسیار آسان تر به جای می آوردند و هم فرایند بازگشت مسیح را سهل تر نموده حتّی زمان بازگشت را نیز سرعت می بخشیدند.
همان گونه که ملاحظه می شود، علّت اساسی جنگ های صلیبی آغاز شده از سوی غرب مسیحی علیه مسلمانان تماماً دینی است. ۷ علّت رسمی عنوان شده برای جنگ های صلیبی رهایی بخشی سرزمین های مقدّس از دست مسلمانان، حفظ آن و رهایی اروپای مسیحی از تهدیدات بود. ۸ پاپی گری، تنها به ترتیب جنگ های صلیبی بری رهایی شهر مقدّس قدس از دست مسلمانان بر اساس باورهای خود بسنده ننمود؛ بلکه به عنوان کلیسا در میان طریقت نظامی شرکت کننده در جنگ نیز جای گرفت. ۹
پاپ اوربانوس و «واتیکان»، با این گفتمان و رفتار خود که هدف آن نجات کلیسا و مکان های مقدّس درجغرافیای خاورمیانه بود، با طرح هدف و مقصدی بالاتراز یک رویارویی نظامی، فرصتی را برای به دست آوردن صوابی اخروی برای مردم و دست یابی به بهشت در مقابل نبرد با کفّار فراهم آورد و این علّت اصلی جنگ های صلیبی گردید؛ چراکه برای شرکت کنندگان در این جنگ، اهداف شخصی نسبت به اهداف کلّی در درجه اوّل اهمّیت قرار داشت. ۱۰ سربازانی که در این جنگ شرکت می کردند، ازپاداش های اخروی برخوردار می شدند.
در هر دوره ای از تاریخ ۱۱ که رابطه دین و سیاست موضوعیت داشته است، مشروعیت بخشیدن به قدرت مادّی با باورها و سمبل ها دینی ۱۲ صورت پذیرفته است. مشروعیت دینی بخشیدن به تدابیر مختلف اتّخاذ شده در حوزه سیاسی و شیوه عملکردها برای تمامی مسائل و مشکلات، پاسخ دینی به آنها بوده است. اصولًا کاری که مشروعیت دینی انجام می دهد، حفظ واقعیت های سیاسی و اجتماعی است. ۱۳
سمبل های دینی ای که روحانیون مسیحی برای باز پس گیری سرزمین های مقدّس از مسلمانان، از آن بهره جستند، برای مدّت های مدیدی قدرت خود را در اروپا حفظ کرد. ۱۴ آن گونه که در چشم دین باوران مسیحی جغرافیای ژئوپلیتیک دینی، در مقابل آزاد سازی مکان های مقدّس از دست کفّار با راهبرد بهشت، به عامل دست یابی به نجات جاودانه بدل گردید. این وضعیت بیانگر وحدت و اشتیاق دینی مسیحیان سده های میانه و مثال خیره کننده قرار گرفتن دیگر باره ژئوپلیتیک دینی خاورمیانه در دستور کار جهان مسیحی بود.
ب. تمایل مسیحیان به تورات و تأثیر ایوانجلیک ها بر ژئوپلیتیک منطقه:
اعتقاد به ارض موعود یهودیان درآموزه های کهن مسیحیت وجود نداشته است. این باور که یهودیان عامل به صلیب کشیدن حضرت عیسی (ع) بوده اند، موجب تلقّی یهودیان به عنوان دشمن سنّتی کلیسا تا آن زمان شده بود؛ امّا پس از جنبش اصلاحات، ابراز علاقه مسیحیان اروپایی نسبت به یهودیان آغاز گردید و دیدگاه های خود نسبت به آنان را تغییر دادند. ۱۵ بعضی از مورّخان این تغییر را با ارتباط اصلاحات و رنسانس با ادبیات عبرانی به ویژه تأکید اصلاحات بر عهد عتیق، مرتبط می دانند. این ویژگی اصلاحات، موجب افزایش علاقه به یهودیان شده و در نتیجه، سربر آوردن بعضی از گروه های پروتستان مذهب که تمایلات یهودی پیدا کرده بودند گردید. ۱۶
پس ازآن، گروه های پروتستان، اشغال دنیا در آینده را در دستور کار خود قرار دادند و در نهایت، به عنوان تلقّی موضوعی حیاتی از زندگی، به مسیح گرایی Messianism و هزاره گرایی millenar ianism متمایل شدند. ۱۷
در قرن نوزدهم میلادی، بعضی از معتقدان به مذهب پروتستان، پیش گویی «تورات» در خصوص ضرورت بازگشت به سرزمین های مقدّس را به عنوان اساس و مبنای باورهای اعتقادی خود قرار دادند. ۱۸ به همین جهت، در پی بازگشت دوم مسیح، مسیح و ایمان آورندگان به او، از قدس بر تمامی ملل حکم خواهند راند. بدین ترتیب، گروه های دینی ایوانجلیست، در پیوند خود با عهد عتیق، مسیح باوری و اینکه یهودیان حقّ حکمرانی یهودیان بر دنیا را پذیرفته اند. ۱۹
ایوانجلیک های مورد بحث، با این اعتقاد که کتاب مقدّس تماما تدوین خواسته های خداوند است اسنادهای خود را به کتاب مقدّس محدود می نمایند. ۲۰ گروه های پروتستانی که ریشه فرهنگی تاریخ دینی را متعلق به یهودیان می دانند و درستی وقایع مربوط به عیسی مسیح را بر اساس ماجرا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 