پاورپوینت کامل جاری هاحج ۴۹ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل جاری هاحج ۴۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل جاری هاحج ۴۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل جاری هاحج ۴۹ اسلاید در PowerPoint :
۲۲۵
در گفتگو با ریاست سازمان حج و
س ـ ارزیابی شما از حج سال گذشته چیست؟
ج ـ حج ابعاد گوناگونی دارد که هر یک در جای خود باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. یکی از ابعاد حج مسایل سیاسی آن است که از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و هدایت و ارزیابی آن توسّط نماینده محترم ولی فقیه حضرت حجه الاسلام والمسلمین آقای محمّدی ری شهری انجام می شود. آنچه در این رابطه به ما مربوط می شود این است که در خدمت مردم و گوش به فرمان اوامر و دستوراتی که از طرف نماینده محترم ولی فقیه صادر می شود باشیم و تلاش کنیم تا تمام عوامل اجرایی بسیج شده و کارها بخوبی اجرا گردد. امّا در رابطه با مسائل اجرایی حج سال گذشته بحمداللّه موفقیتهای خوبی داشتیم:
۱ ـ انضباطی را که زائران ما در حج دارند معمولاً دیگر کشورها ندارند و حتی مقامات سعودی که همه ساله ارزیابی از عملکرد حج سایر کشورها دارند به این مسأله معترفند که هیچ کشوری تشکل و نظم زائران ایرانی را ندارد.
۲ ـ رسیدگی به امور زائران: این تشکل موجب شده تا در زمینه مسکن، تغذیه، مسائل پزشکی، حمل و نقل و سایر امور، سرویس دهی خوبی نسبت به زائران انجام شود که آمار شکایات، بیماران، تصادفات، فوت شده ها، و غیره نشانگر آن است که امسال وضع از گذشته بهتر بوده است.
با توجه به تورّم موجود در عربستان تلاش دست اندرکاران حج موجب شده تا همه ساله از نظر مسکن، استفاده از مواد غذایی و… وضعیت بهتری نسبت به سال قبل داشته باشیم.
۳ ـ همکاری مدیران، روحانیان، و سایر دست اندرکاران در حجّ امسال، بسیار خوب و قابل تقدیر بود که امید است در سالهای بعد این همکاری بهتر و بیشتر شود.
از همه مهمتر، ارتباط صمیمانه ستاد و بعثه در رشد هر چه بهتر کارها تأثیر بسزائی داشته است. نماینده محترم ولی فقیه نسبت به کلیه برنامه ها نظارت و اشراف کامل دارند و ما با حمایتهای بی شائبه ایشان در تمامی امور از حداکثر توان نیروهایمان بهره جسته ایم تا خداوند، رهبر معظم انقلاب حضرت آیه الله خامنه ای و مردم شهیدپرور ایران اسلامی از ما راضی باشند و عملکرد ما موجبات خشنودی آنان را فراهم سازد.
س ـ پس از مراجعت از حج، سازمان تاکنون چه اقداماتی را انجام داده است؟
ج ـ ما در ابتدا و شروع کار، عملکرد سال گذشته خودمان را بررسی کرده ایم، نقاط قوّت و ضعف را از کانال های مختلف شناسایی نموده و کمیته هایی را تشکیل دادیم که هر یک از آنها در زمینه مسکن، تدارکات، حمل و نقل و… برنامه ریزی می کنند و این برنامه ها پس از تصویب جهت اجرا ابلاغ می شود.
علاوه بر آن کار زمان بندی حج سال ۷۳ را آغاز کرده ایم که در آینده و بتدریج اعلام خواهد شد.
س ـ گزینش مدیران حج در سال آینده چگونه صورت می گیرد؟
ج ـ ما برای حج ۷۳ گزینش جدید مدیران نخواهیم داشت؛ زیرا در چند سال گذشته طی چند نوبت گزینش انجام شده و بحمداللّه مدیران لایق و شایسته ای انتخاب شده اند.
گزینش ما به این شکل بوده که هیأتی مرکب از نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت، نماینده وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، و نماینده سازمان حج و زیارت انتخاب می شدند. سپس این هیأت روش برگزاری امتحانان، مصاحبه ها را تعیین می کرد و به صورت متمرکز در تهران از همه امتحان کتبی به عمل آمده، سپس مصاحبه می شدند و با محاسبه نمره کتبی و مصاحبه، و سایر اولولیتهای اعلام شده، آنان که بیشترین امتیازات را کسب کرده بودند، گزینش می شدند.
البته در این اولولیت بندی ها، شایستگی ها و تجربه های مدیران قبلی مراعات و تسهیلاتی نیز برای آنان قائل شدیم؛ مثلاً اگر کسی جدیداً ثبت نام می کرد. حداقل مدرک سوّم راهنمایی بود لیکن برای مدیران قبلی حدّاقل سواد کافی بود. مجموعاً ۲۷۶۰ نفر واجد شرایط بودند که پس از امتحان ۸۰۸ نفر انتخاب شدند.
بنابراین مبنای انتخاب مدیران همان ملاک های قبلی است و در صورتی که برخی از آنان در عمل شایستگی خود را نشان نداده و ضعف های غیرقابل جبرانی داشته باشند. از کسانی که قبلاً قبول شده اند به تعداد مورد نیاز جایگزین خواهند شد.
تقوا، تجربه، تعهد، پشتکار، صبر و حوصله در برابر مشکلات، دلسوزی درایت و مدیریت، و داشتن معلومات لازم ویژگیهای یک مدیر شایسته است که ما با برنامه ه ای آموزشی که در دست اقدام داریم، انشاءالله سطح معلومات و کارآیی مدیران را افزایش خواهیم داد.
همچنین به لحاظ سرویس دهی بهتر به زائران و درک موقعیت آنان سعی کرده ایم. مدیران هر منطقه از افراد بومی آن منطقه انتخاب شوند و این یک اصل مهم در گزینش مدیران بوده که گاهی ناچار شده ایم بخاطر رعایت آن، از برخی نیروهای کیفی و کارآمد استفاده نکنیم، چون بومی منطقه نبوده اند؛ به عنوان مثال گاهی برخی مدیران مازاد بر سهمیه استان تهران افراد کارآمد و از هر جهت شایسته اند و چه بسا اگر ما آنان را به نقاط دیگر کشور اعزام کنیم بسیار هم خوب عمل کنند، لیکن به دلیل عدم آشنایی با فرهنگ و خصوصیات مردم منطقه ناچاریم از آنها استفاده نکنیم.
س ـ در سال گذشته سه بار از خانه های مدینه استفاده شد، دوبار مدینه قبل و یکبار مدینه بعد، آیا این طرح موفق بود؟
ج ـ اولاً باید عرض کنم ما در زمینه اجاره منازل هم در مدینه و هم در مکه مشکلات فراوانی داریم، این مشکلات در مدینه بخاطر تخـریـب هـایـی کـه جـهت توسعه حرم نبوی ـ ص ـ صورت گرفته بیشتر شده است؛ یعنی اولاً: خانه خوب و نزدیک کم است و ثانیاً: اجاره منازل دور دست برای زائران مشکلاتی ایجاد می کند. برای حل این مسأله بناچار طرح سه بار مصرف خانه های مدینه را در سال گذشته به اجرا گذاشتیم یعنی دوبار مدینه قبل و یک بـار هـم مـدینه بعـد. این کـار بـرای سـازمان نیـز دو نتـیجه داشـت: ۱ ـ سرویس دهی بهتر ۲ ـ صرفه جویی بیشتر.
البته اگر گاهی این دو با هم درتضاد می بود، ما سرویس دهی بهتر را اولولیت می دادیم و اختیار می کردیم.
این طرح در اجرا خوبی هایی داشت و معایبی، از این که: اولاً: خانه ها بهتر و کیفی تر بود و در نتیجه زائران کمتر اظهار ناراحتی می کردند و ثانیاً: چون داوطلب مدینه قبل بیشتر هست و ما توانستیم ۳۲ زائران را مدینه قبل قرار دهیم ثالثاً: گروه مدینه بعد، کمتر در مدینه مانده و اعتراض آنان کمتر بود و رابعاً: چند میلیون ریال سعودی در مدینه صرفه جویی کرده و تا حدودی تورّم مسکن در مکّه را جبران کنیم، اینها همه امتیازات طرح سه بار مصرف خانه های مدینه بود.
طرح معایبی هم داشت؛
۱ ـ زائران مدینه قبل گروه اوّل حدود ۶ الی ۷ روز بیشتر نتوانستند در مدینه بمانند در حالی که گروه دوّم مدینه قبل ۱۰ الی ۱۲ روز و گروه مدینه بعد ۱۲ الی ۱۳ روز در مدینه ماندند و تفاوت زیادی بین سه گروه به وجود آمد. ۲ ـ برخی از آنان شب جمعه را درک نکردند، ۳ ـ گاهی خانم ها عذر شرعی داشتند و در مدّت اقامتشان در مـدینـه نتوانستند به مسجدالنبی ـ ص ـ وارد شوند، ۴ ـ اقامت برخی از زائران در مکه زیاد شد. که در این زمینه نیز انتقادات و پیشنهادات و مزیت ها و معایب بررسی شده و انشاءاللّه در جلسه شورا مطرح و برای سال آینده تصمیم گیری خواهد شد.
س ـ اعزام زائران به عمره در سالجاری با مشکلاتی مواجه بوده، لطفاً آنها را بیان کنید؟
ج ـ ما از سال ۶۴ که زائران به عمره مشرف شدند از دولت عربستان خواسته ایم تا هفته ای ۵ هزار نفر را بپذیرند، لیکن آنان مخالفت کرده و در آن سال تنها حدود ۵۰۰ نفر در هر هفته را پذیرفتند در سال ۶۵ و ۶۶ هر هفته یک هزار نفر سهمیه دادند و بعد بدنبال مذاکرات انجام شده کم کم آن را افزایش داده لیکن باز به تعدادی که ما می خواستیم نرسید. سه سال نیز هم حج و هم عمره تعطیل ش
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 